Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 10388
Hei. Jeg har et aldri så lite problem.
Jeg kan starte med å si at jeg har vært leser her i ca. 4 år, men følte at det var nødvendig å skape en ny konto for å få hjelp med dette jeg lurer på.

Over til saken. Jeg er litt opphengt i dette med kvinnesyn. Det har boblet tanker i hodet mitt de siste årene som mange av dere helt sikkert vil karaktirisere som "sære" og "politisk ukorrekte". Jeg bare klarer ikke og finne logikk i å bruke ordene kvinne og intellekt i samme setning. Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.

Merkelig nok (i følge meg selv vel og merke) er det store demokratiske flertall (som i aten, kun menn over 18 med borgerrett, ingen barn eller slaver) uenige i denne hypotesen jeg har kokt sammen. Men er det også sånn at det store flertall rett og slett er blitt manipulert av medier og venstreekstremistike meninger?

Arrgumenter mot min sak er f.eks. at kvinner oppnår et høyere karaktersnitt enn menn. Er de liksom smartere av den grunn? Neppe. De har kanskjebedre konsentrasjon, tålmodighet og en bedre evne til å klare seg gjennom lange år med intens læring. Dette er forøvrig et flott grunnlag for å oppdra barn. Karakterer går ikke på IQ, men evnen til å konsentrere seg om unødvendig vås en blir prakket på i ung alder av en sinnsyk regjering.

Uansett, det er ikke en diskusjon på kvinnesyn jeg er ute etter, jeg har allerede konstantert at jeg har rett, og har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset. Mens mannen er ute i verden og tjener til familiens ve og vel, bør kvinnen passe barn, holde rent og ryddig og lage mat til mannen kommer hjem. Det er sånn samfunnet har vært siden vi for første gang etablerte oss som familier i hjemmet. I Norge er likestillingspolitikken totalt ute av kontroll, vi skal ikke langt sør i Europa før det er helt normalt for kvinner å slutte i jobben så fort man blir gravid for å prioritere barnas oppvekst. Mens her på berget? Her sender vi ungene ut i barnehager og dagmammaer før de lærer å gå. Total galskap.

Men la meg gjenta meg selv. Kvinnesynet mitt er egentlig ikke relevant for hva jeg egentlig er ute etter å skape en diskusjon om. Jeg har allerede konstantert med at dette er kald hard fakta, og at kvinner hører hjemme "på kjøkkenet". De har ikke noe å gjøre verken studier, eller for den saks skyld ute på byen lettkledde og berusede. Det jeg lurer på er som følger;
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
At alle disse såkalte kvinnene du har "erobret" opp gjennom årene er dumme som brød sier for min del mer om deg og din sosiale situasjon enn om kvinner generelt.
Sist endret av mentalmelt; 24. september 2011 kl. 03:24.
Du er neppe i noen posisjon til å trekke gyldige statistiske beregninger ut fra din personlige erfaring med diverse byhøner, og overføre dette på en hel befolkning. Som sagt, din opplevelse av kvinner sier for meg langt mer om deg enn om kvinner generelt. 90% av venninnene mine er svært oppegående og intelligente mennesker. Det er min sosiale situasjon, siden du spør.
Det er ikke du som er http://sinnsykfetfyr.blogg.no/ ved noen tilfeldighet?

Rettet til TS.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
innlegget ditt er så fullt av hull og absurd tankegang at det er vanskelig å svare deg med et helhetlig innlegg.

det at du bruker ordet "erobring" om kvinner du har hatt sex(?) med, forteller mye.
du har tydeligvis ikke møtt noen som utfordrer deg intellektuelt.
og ikke ta meg feil, det sier ingenting om din intelligens eller at du er over noe gjennomsnitt, det sier utelukkende noe om hvem du velger å "erobre", som du sier.

noe sier meg at om du hadde møtt noen som faktisk HADDE utfordret deg, så hadde du avfeid henne og begynt med en narsissistisk argumentasjon ovenfor deg selv for å leve opp til ditt eget bilde av deg selv som overlegen.
det at du begynner å lete etter argumenter og unnskyldninger til hvorfor kvinner får bedre karakterer enn deg(?), forsterker denne mistanken.

du sier og:
"jeg har allerede konstantert at jeg har rett", samt
"har allerede konstantert med at dette er kald hard fakta"

..det at du ikke innser at du selv ikke er i en posisjon til å konstantere noe som helst, konstanterer at du ikke kan komme med slike påstander.

først klager du over at kvinner ikke er intellektuelle, så påstår du at de skal holde seg hjemme uten å studere..?
oppi alt kommer du med utsagnet om at de gjør det bedre på skolen.

det virker for meg som om du enkelt og greit har en ekstrem narsissisme og et behov for å se på deg selv som mer autoritær enn kvinner, og du gjør en utmerket jobb med å narre deg selv ved å komme med ovennevnte uttalelser.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du er neppe i noen posisjon til å trekke gyldige statistiske beregninger ut fra din personlige erfaring med diverse byhøner, og overføre dette på en hel befolkning. Som sagt, din opplevelse av kvinner sier for meg langt mer om deg enn om kvinner generelt. 90% av venninnene mine er svært oppegående og intelligente mennesker. Det er min sosiale situasjon, siden du spør.
Vis hele sitatet...
Min erfaring med byhøner? Det eneste jeg nevner er at jeg mener det er for dumt med de jentene som løper rundt på byen hver kveld og setter seg mål om å erobre hele guttegjengen på en sommerferie. Selv er jeg sjeldent på byen om jeg først nyter alkohol, og om jeg først er nødt til å dra ut på byen holder jeg meg stort sett til brune puber. Min erfaring med kvinner kommer, tro det eller ei fra hakket mer seriøse forhold. Men for all del, jeg respekterer dine meninger.

Det er for all del koslig med respons, , men jeg er ute etter svar på det jeg konkret spør om, min mening i saken er nok desverre(?) bastant.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Min erfaring med byhøner? Det eneste jeg nevner er at jeg mener det er for dumt med de jentene som løper rundt på byen hver kveld og setter seg mål om å erobre hele guttegjengen på en sommerferie. Selv er jeg sjeldent på byen om jeg først nyter alkohol, og om jeg først er nødt til å dra ut på byen holder jeg meg stort sett til brune puber. Min erfaring med kvinner kommer, tro det eller ei fra hakket mer seriøse forhold. Men for all del, jeg respekterer dine meninger.

Det er for all del koslig med respons, , men jeg er ute etter svar på det jeg konkret spør om, min mening i saken er nok desverre(?) bastant.
Vis hele sitatet...
skaff deg en annen omgangskrets når det gjelder kvinner og innse at du tar feil.
Vel, skal trosse instinktet mitt og bare hoppe over din ignorante "sint mann" rabling og heller bare svare deg direkte på spørsmålet ditt:

Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
Vis hele sitatet...
For det første kan du slutte å alltid gå etter de dumme jentene. Gud vet det er nok av de, men heldigvis er det nok dumme karer til å ta seg av dem i fremtiden. Problemet du vil møte på om du gjør dette er selvsagt at de ikke vil ha noe med deg å gjøre, siden du har store mangler på empatifronten og dermed ikke vil fungere så bra i intelligent selskap der folk aksepterer at folk tenker forskjellig. Kvinner og menn tenker vidt forskjellig. Menn og menn tenker vidt forskjellig. Kvinner og kvinner osv..

Du har sikkert ikke hatt et sterkt kvinnelig forbilde i livet ditt i form av mor, søster, lærer osv, men du kan jo prøve å se etter de ellers i samfunnet. Funker dårlig å si at det er venstrevridd media som hyller sterke kvinner uberettiget når de tre borgelige partiene Frp, Høyre og Venstre alle har kvinnelige ledere. Nok av de på venstresida også selvfølgelig, så du kan jo bare skru på en politisk debatt en kveld og se om disse kvinnene er menstruasjonsdrevne hysterimaskiner. Kanskje du lærer noe om politikk i tillegg.

Ellers kan du jo kjøpe noen bøker skrevet av kvinnelig forfattere. Gjerne om emner som opptar deg. Det viktigste er at du forstår at kjønn har ganske lite med hvor smart man er, og mer om hvilke interesser man fokuserer tiden sin på.
Er biler og fotball viktigere enn f.eks mote og (ikke fotball)kjendiser? /generalisering.

Det er ingen forskjell på deg og alle de andre som ikke kan respektere andres politiske syn, interesser, verdier osv. Så bare gå inn i deg selv og virkelig tenk etter om det er du som søker ut kvinner som passer inn i ditt syn, eller om penisen din inneholder store mengder intelligens kvinner bare kan drømme om..
Du får flytte til et land hvor kvinnene setter seg lydig under kjøkkenbenken når de er ferdig å lage mat da vetu. Med denne innstillingen har du ikke noe i det norske samfunnet å gjøre.
Sitat av somnium Vis innlegg
innlegget ditt er så fullt av hull og absurd tankegang at det er vanskelig å svare deg med et helhetlig innlegg.

det at du bruker ordet "erobring" om kvinner du har hatt sex(?) med, forteller mye.
du har tydeligvis ikke møtt noen som utfordrer deg intellektuelt.
og ikke ta meg feil, det sier ingenting om din intelligens eller at du er over noe gjennomsnitt, det sier utelukkende noe om hvem du velger å "erobre", som du sier.

noe sier meg at om du hadde møtt noen som faktisk HADDE utfordret deg, så hadde du avfeid henne og begynt med en narsissistisk argumentasjon ovenfor deg selv for å leve opp til ditt eget bilde av deg selv som overlegen.
det at du begynner å lete etter argumenter og unnskyldninger til hvorfor kvinner får bedre karakterer enn deg(?), forsterker denne mistanken.

du sier og:
"jeg har allerede konstantert at jeg har rett", samt
"har allerede konstantert med at dette er kald hard fakta"

..det at du ikke innser at du selv ikke er i en posisjon til å konstantere noe som helst, konstanterer at du ikke kan komme med slike påstander.

først klager du over at kvinner ikke er intellektuelle, så påstår du at de skal holde seg hjemme uten å studere..?
oppi alt kommer du med utsagnet om at de gjør det bedre på skolen.

det virker for meg som om du enkelt og greit har en ekstrem narsissisme og et behov for å se på deg selv som mer autoritær enn kvinner, og du gjør en utmerket jobb med å narre deg selv ved å komme med ovennevnte uttalelser.
Vis hele sitatet...
Først og fremst takk for et saklig svar.
Med erobring tenker jeg ikke primært på sexuelle relasjoner, men jeg ser at ordvalget gir rom for misforståelse.
Jeg ser poenget ditt og skjønner hva du mener. Anngående karakterer er det ikke mine egne karakterer jeg sikter til. Heller basert på hva jeg har lest i media, F.eks.: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3498731.ece

Sånn jeg ser det har ikke skole og karakterer noe med intellekt og gjøre.
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Min erfaring med byhøner? Det eneste jeg nevner er at jeg mener det er for dumt med de jentene som løper rundt på byen hver kveld og setter seg mål om å erobre hele guttegjengen på en sommerferie. Selv er jeg sjeldent på byen om jeg først nyter alkohol, og om jeg først er nødt til å dra ut på byen holder jeg meg stort sett til brune puber. Min erfaring med kvinner kommer, tro det eller ei fra hakket mer seriøse forhold. Men for all del, jeg respekterer dine meninger.

Det er for all del koslig med respons, , men jeg er ute etter svar på det jeg konkret spør om, min mening i saken er nok desverre(?) bastant.
Vis hele sitatet...
Om du har møtt dem på byen eller ikke er ikke vesentlig for poenget mitt. Det jeg forsøker å formidle til deg er at du av uvisse årsaker omgås en viss type jenter. Det kan være at du befinner deg i et miljø som er lite intellektuelt stimulerende for jenter, eller det kan være at du tiltrekkes av uintelligente kvinner på grunn av et eller annet underliggende adferdsmønster som du ikke er bevisst på selv. Uansett hva det er, så er ikke din opplevelse av kvinner overførbar til alle andre samfunnssjikter og miljøer.

At jeg adresserer dine holdninger fremfor å besvare spørsmålet ditt må du nesten bare finne deg i. Du kan ikke i fullt alvor presentere slike standpunkter og tro at det vil få stå uimotsagt på et åpent debattforum. Hadde du vist større evne til refleksjon i førsteposten, og droppet den grovt generaliserende fremstillingen, så hadde jeg sikkert holdt kjeft.

Dessuten så tror jeg svaret på spørsmålet ditt ligger i nettopp det jeg tar opp. Hvordan skal du klare å opprettholde respekten for kvinner? Jo, hva med å endre litt på holdningen din, og slutte å dømme et helt kjønn basert på tilfeldige enkeltindivider? Kanskje det kunne hjulpet å være litt mer reflektert, og litt mindre generaliserende.
Sist endret av mentalmelt; 24. september 2011 kl. 04:09.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg kan stille et (delvis) retorisk spørsmål/problemstilling:

1. du kommer inn her og spør om råd ang dine meninger og hvordan du kan endre ditt syn
2. flere her inne kommer med uttalelser om at din fundamentale holdning ovenfor problemet er årsaken
3. siden du spør her inne må du tro noen her inne er på lik linje, eller over deg, intellektuelt (for å overbruke ordet)
4. siden vi sier du har en feilaktig/sneversynt holdning som ligger til grunne for problemet ditt, hva blir konklusjonen din?

om du avfeier det som om vi ikke har peiling, må du enten ta FEIL av punkt 3 (lite trolig i mine øyne), eller nekte å innse punkt 3 (mer trolig), og sistnevnte forsterker enda mer mitt tidligere utsagn om en ekstrem narsissistisk holdning.
Jo det har svært mye å si hva som står i koranen. Islamiske land retter seg etter lover denne boken inneholder, derfor blir det feil å skille mellom kultur og religion. Afghanistan hadde vært ett helt annet land om ikke Islam ble introdusert engang rundt år 500, spesielt for kvinnekjønnet.

Ellers deler jeg faktisk noen av meningene dine. Hvis du ser på evolusjon og blander det med logistikk, vil man se at kvinnene passer bedre sammen med barnet(som er HENNES barn, det var henne som VALGTE å fortelle mannen att hun var gravid med mannens barn) og på kjøkkenet. Mens mannen er fysiskt og psykiskt bedre bygget for jakt og annen anskaffelse av mat/livsnødvendige ting.

Men nå i år 2011 er det helt klart at kvinner bidrar med masse innenfor "mennenes oppgaver" og vi elsker att det er slik og det er kun riktig. Vil til og med si at vi trenger kvinnenes syn på ting, vel innenfor autoritære områder. Det handler også om empati. Kvinner er mennesker og bør bli behandlet som andre mennesker. For 2000 år siden ville vi lynsjet homofile og kvinner som har sex utenfor ekteskapet - altså - ting forandrer seg.

Føler du att du ikke kan leve rundt mennesker som aksepterer kvinner som ett like verdig menneske som menn, flytt til ett land som deler dine meninger, finnes fortsatt, men historisktsett vill disse landene rette seg til våres meninger, etterhvert som årene går.
TS: Det finnes mange løse kvinnfolk, men akkurat som med mye annet, så finnes det noen med et godt hjerte! Tålmodighet er en dyd.
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Jeg bare klarer ikke og finne logikk i å bruke ordene kvinne og intellekt i samme setning. Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.
Vis hele sitatet...
Bånnskrapet av menn er like lite imponerende som bånnskrapet av damer. Har du møtt for mange av sistnevnte tror jeg det er helt rasjonelt å sitte med følelsene du gjør. Følelsestyrte dramaqueens som konsekvent tar ubrukelige avgjørelser og lager hver eneste dag om til et forbanna stress. Har møtt nok av damer jeg overhodet ikke har noen respekt for, men det er nok av damer som har retter opp inntrykket også.
Arrgumenter mot min sak er f.eks. at kvinner oppnår et høyere karaktersnitt enn menn. Er de liksom smartere av den grunn? Neppe. De har kanskjebedre konsentrasjon, tålmodighet og en bedre evne til å klare seg gjennom lange år med intens læring. Dette er forøvrig et flott grunnlag for å oppdra barn. Karakterer går ikke på IQ, men evnen til å konsentrere seg om unødvendig vås en blir prakket på i ung alder av en sinnsyk regjering.
Vis hele sitatet...
Som lærer funderte jeg mye på det der. Jeg opplevde personlig ofte at mange av guttene hadde høyere potensiale, men veldig mye sjeldnere tok det ut. Intelligens må trenes opp og brukes, og har personlig sett at jeg elever som jeg trodde var middeltravere sakte men sikkert bygde seg opp til å bli flinkere og mer intelligente igjennom jevnt arbeid og fokus. Noen ganger er det digg å ta feil. Jeg har også sett intelligente folk røyke seg bort til å bli lettere tilbakestående tullinger uten kritisk sans. Intelligens er komplisert, og vi har uansett ikke i nærheten av nok data til å komme med noen konklusjoner der.
Uansett, det er ikke en diskusjon på kvinnesyn jeg er ute etter, jeg har allerede konstantert at jeg har rett, og har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset. Mens mannen er ute i verden og tjener til familiens ve og vel, bør kvinnen passe barn, holde rent og ryddig og lage mat til mannen kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Det er et gjennomgående tema i verden at jo mer kjønnssegrerte arbeidsliv man har, jo dårligere fungere land har man. Vas litt rundt i noen araberland og du får se resultatet av hva som skjer hvis vi menn får gleden av å drive arbeidslivet aleine. Land med blanda arbeidsliv gjør det kort og mye bedre økonomisk (per person). Det stemmer veldig godt med min lokale egen erfaring, at arbeidsplasser med jevn kjønnsfordeling fungerer jævli mye bedre. Arbeidsplasser med for høye dameandel fungerer også enda dårligere enn de med for høy manneandel

Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner?
Vis hele sitatet...
Slutt å heng med idioter. Det finnes massevis av oppegående damer i Norge.
Spesielt med tanke på kvinner med autoritet?
Vis hele sitatet...
Damer er mennesker dem også. På lik linje med at man ikke kan dømme absolutt alle menn for overfallsvoldtektene som skjer, så kan man ikke dømme alle damer basert på frøa du har dratt med deg hjem.
Sist endret av DumDiDum; 24. september 2011 kl. 11:12.
Du har en så narsisistisk holdning:

*Du spør "ydmykt" om råd om hvordan du kan få mer respekt for kvinner samtidig som du poengterer at du har riktig og at alle andre tar feil.
Føler at du bare venter på at du skal få medhold og at vi andre skal endre vårt kvinnesyn og inrømme at du har rett.

Virker som om en kvinne i livet ditt slo opp med deg, og ødela ditt selvbilde som en alfahann

Håper virkelig at du endrer ditt syn på kvinner!
Hvordan kan man være enig med dette? Jeg har en kompis som er akkurat som deg, sier at kvinnens plass er hjemme på kjøkkene osv. Selvom det var sånn for lenge siden så har vi kommet oss way over det, og jeg syns det er veldig bra at kvinner har mye mer frihet! Faen så kjedelig det hadde vært ute hvis det bare var mannfolk, mens damene var hjemme :/
Finnes mannfolk som er like tette i pappen som alle disse damene du har "erobret".
Og som alle andre sier det finnes mange kvinnfolk som sikkert er mye smartere enn både meg og deg, du har sikkert bare hadd dårlig erfaring på kvinnefronten.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Ja, men han blander inn religion. Ikke bra å blande mellom religion og kultur når forskjellige folk skal leve sammen. Da må man skille de to litt. Ja, de har en kultur hva gjelder kvinner ++ som er annerledes. Nei, det har svært svært lite med hva som står i de hellige skriftene å gjøre. Vil du bygge broer eller bare brenne dem?
Vis hele sitatet...
Hele islams fundament er bygget på undertrykking av kvinner så jeg skjønner ikke at du engang gidder å argumentere mot....
Det finnes dumme jenter/kvinner og det finnes dumme gutter/menn. Slik jeg ser deg, er du en av de.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg har også sett intelligente folk røyke seg bort til å bli lettere tilbakestående tullinger uten kritisk sans. Intelligens er komplisert, og vi har uansett ikke i nærheten av nok data til å komme med noen konklusjoner der.
Vis hele sitatet...
Først og fremst takk for fin respons.
Ikke fult så moro å se hvor mange usaklige mennesker som svarer her uten å lese tråden å sette seg inn i tema. Så fint å se at det er noen som gjør det. Som sagt, jeg respekter andres meninger, og forventet ikke å bli hyllet her som noen revolusjonerende filosof.

Spennende poeng det med at folk røyker vekk vett og kritisk sans, har sett det selv. Utelukker heller ikke at det er tilfellet her på norges største narkoforum, er mange som etter min mening burde få opp øynene og våkne. Men igjen, dette er min mening, jeg respekterer deres, og forventer ikke at mange er enige med meg, selv om det er hyggelig å se at det renner inn KP.

Så ikke rage takk.
Korleis du skal kunne respektere kvinner?

Slutte og vere en drittsekk kansje?
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Idiot. Enkelt og greit - idiot.

Åh oops, nå svei jeg visst maten på ovnen og ungen slo hodet på kanten i bordet mens jeg skrev innlegget her.
Vis hele sitatet...
Om du skal 'forsvare' kjønnet ditt ved å delta i diskusjonen kan du i hvert fall komme med noe litt mer substansielt enn å bare kalle han idiot, for å så slenge på en liten morsomhet. For å være ærlig styrker du bare "argumentene" hans.
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Vell, som sagt det renner inn KP, noen må jo se poengene mine.
Vis hele sitatet...
Jeg tror KP'ene er mer uttrykk for at folk setter pris på ærlighet og at du står fram med "grumsete" meninger, enn at man nødvendigvis er enig med deg. Jeg synes også det er en bra førstepost, selv om jeg overhodet ikke er i nærheten av å være enig.
Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.
Vis hele sitatet...
Delvis enig, men jeg tror dette er pga oppvekst og samfunnet vi lever i som er skyldige i dette. Og selvfølgelig, ikke alle kvinner, men alt for mange.

Resten at tråden kan du spare deg for.
Jeg vil tørre å påstå at kvinner er like forskjellige som menn.
Akkurat som amerikanerere er like forskjellige som asiatere, og hvite like forskjellige som afrikanere.
Intelligens er ikke noe som kun havner i en kategori, feks hos menn.

Marilyn vos Savant er et eksempel på en smart kvinne.
Nicola Tesla er et eksempel på en smart mann.

For å sitere Mahatma Gandhi:
"Whatever you do in life will be insignificant but it is very important that you do it."

Smarte kvinner velger forresten i svært sjeldne tilfeller å få barn, stå på kjøkkenet og ofre seg selv for at mannen skal følge Gandhi og ikke henne selv.
Helt utrolig at det går ann å gå rundt sånn som du gjør i 2011... Utrolig.... har hjernen din hengt seg opp?
Jeg blir så provosert når du sier at alle kvinner er dumme naut som skal gå rundt hjemme lage mat, vaske, ha sex med deg, pusse støvet av pokalene dine osv. Hvis du ikke har møtt kvinner med iq eller meninger så vil jo det si at du vanker i feil miljø, man ser jo ikke etter iq og slikt når man finner seg en bimbo (sexobjekt o.l.).

Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan være vanskelig for egoet ditt å se kvinner har klart å klatre på karrierestigen og du har ikke det. Det må være provoserende for egoet ditt å se kvinner som tjener mer enn deg, har mer å si og er bedre enn deg.


Jeg glemte dessverre mer av det jeg skulle si siden jeg klarte å feil quote
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Smarte kvinner velger forresten i svært sjeldne tilfeller å få barn, stå på kjøkkenet og ofre seg selv for at mannen skal følge Gandhi og ikke henne selv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis sant. Jeg har 4 kvinnelige venner, alle med høyere utdannelse (nei de trenger ikke å være smarte av den grunn, det er ganske vanskelig skole så de kan ikke være dumme heller) og de sier til meg når de får barn skal de ta seg fri i noen år, antageligvis til barnet begynner på skole. Noe som jeg syns er helt fantastisk.
At det fortsatt finnes kvinner i norge som tenker på hvordan de skal oppdra barna sine og lage et godt grunnlag for en god familie er veldig bra. Vi trenger alltid mødre =)
Sist endret av Spelevinken; 24. september 2011 kl. 14:45.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Om du skal 'forsvare' kjønnet ditt ved å delta i diskusjonen kan du i hvert fall komme med noe litt mer substansielt enn å bare kalle han idiot, for å så slenge på en liten morsomhet. For å være ærlig styrker du bare "argumentene" hans.
Vis hele sitatet...

å forsvaret kjønnet sitt er ikke nødvendig.
at hun gikk rett på sak var det riktige.(at TS er en idiot)

TS kommer med så mange absurde påstander at han egentlig ikke fortjener noe annet enn flaming.

Siste han fortjener er saklige argumenter/verdig debatt..
kan peke ut noe av det:

- "Jeg bare klarer ikke og finne logikk i å bruke ordene kvinne og intellekt i samme setning."

- " Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.

- "har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset. "

- "De har ikke noe å gjøre verken studier, eller for den saks skyld ute på byen lettkledde og berusede."


dessuten for han sin del er ikke dette "up for discussion", han er fast bestemt på at det er slik, det han etterspør
er som han fint sier selv:

"er som følger;
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer. "
Vis hele sitatet...
hvis du tenker nøye gjennom nå hva han etterspør så forstår du hvorfor han ikke fortjener saklige svar.


jeg lurer også på en annen ting, TS det er jo tydelig at du ser ting svart og hvitt. men lever du selv opp til "mannsrollen"?
for jeg regner med at du ser på deg selv på som den perfekte mann(siden du tar deg friheten til å hakke på det motsatte kjønn), så fortell oss hvordan du selv er.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Dalaras Vis innlegg
å forsvaret kjønnet sitt er ikke nødvendig.
at hun gikk rett på sak var det riktige.(at TS er en idiot)

TS kommer med så mange absurde påstander at han egentlig ikke fortjener noe annet enn flaming.

Siste han fortjener er saklige argumenter/verdig debatt..
kan peke ut noe av det:

- "Jeg bare klarer ikke og finne logikk i å bruke ordene kvinne og intellekt i samme setning."

- " Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.

- "har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset. "

- "De har ikke noe å gjøre verken studier, eller for den saks skyld ute på byen lettkledde og berusede."


dessuten for han sin del er ikke dette "up for discussion", han er fast bestemt på at det er slik, det han etterspør
er som han fint sier selv:



hvis du tenker nøye gjennom nå hva han etterspør så forstår du hvorfor han ikke fortjener saklige svar.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt han fortjener en saklig diskusjon eller ikke er irrelevant, og betyr på ingen måte at vi andre skal synke til et nivå hvor vi gir blaffen i argumentasjon, og heller tyr til personlig angrep og latterliggjøring.

Men poenget mitt var at hun, for meg, ikke framstår som et godt eksempel når hun 'representerer' kjønnet sitt ved å svare slikt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Vell, som sagt det renner inn KP, noen må jo se poengene mine.
OT: Signaturen din, på tide å legge vekk hasjsiggaretten å se deg rundt?
Vis hele sitatet...
humre, og du tror KP har noe å si for relevansen eller substansen i det du skriver? du bare graver deg dypere og dypere.

jeg røyker hverken sigaretter eller cannabis.

sitatet mitt under er fra en sang, og kan passe deg utmerket.
du ser på feil plass etter svar på spørsmålet ditt, og angriper det i feil ende.

dette blir for dumt for meg, beklager. begynner å mistenke at det bare er trolling.
Sist endret av somnium; 24. september 2011 kl. 16:20.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Hvorvidt han fortjener en saklig diskusjon eller ikke er irrelevant, og betyr på ingen måte at vi andre skal synke til et nivå hvor vi gir blaffen i argumentasjon, og heller tyr til personlig angrep og latterliggjøring.

Men poenget mitt var at hun, for meg, ikke framstår som et godt eksempel når hun 'representerer' kjønnet sitt ved å svare slikt.
Vis hele sitatet...
har litt dårlig tid, men er uenig med begge argumentene.

jeg synes hans oppførsel er høyst relevant og han kan strengttatt ikke forvente saklighet når han ikke er saklig selv. jeg kan gå mer inn på det senere i kveld og begrunne hvorfor.

og punkt 2, kvinner tilhører ikke en union eller noe sånt, hu representer ikke kvinner på noen måter. bare seg selv. slik som du representer ikke meg, og omvendt.(vi er begge menn tror jeg).

når er sagt, så synes jeg uansett at svaret hu ga ham var passende. hu ga ham alt annet enn respekt.

mer kunne han ikke forvente heller.

men jeg respekterer at du har en annen mening enn meg.
ville bare dele min og.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Dalaras Vis innlegg
har litt dårlig tid, men er uenig med begge argumentene.

jeg synes hans oppførsel er høyst relevant og han kan strengttatt ikke forvente saklighet når han ikke er saklig selv. jeg kan gå mer inn på det senere i kveld og begrunne hvorfor.

og punkt 2, kvinner tilhører ikke en union eller noe sånt, hu representer ikke kvinner på noen måter. bare seg selv. slik som du representer ikke meg, og omvendt.(vi er begge menn tror jeg).

når er sagt, så synes jeg uansett at svaret hu ga ham var passende. hu ga ham alt annet enn respekt.

mer kunne han ikke forvente heller.

men jeg respekterer at du har en annen mening enn meg.
ville bare dele min og.
Vis hele sitatet...
Det jeg sier er at dersom han når et nivå hvor han viser såpass lite saklighet vil innlegget/tråden hans bli slettet. Dette forumet bygger på saklige diskusjoner, og dersom tråden hans ikke viser dette vil den nok bli slettet. Jeg mener derfor det er vår oppgave å gi han noe å diskutere om, gi han en kjangse til å argumentere for meningene hans, slik at man stimulerer til å følge ideen som ligger bak denne siden.

Jeg mente heller ikke at hun som en kvinne representerer en kvinnelig 'union', men når hun står fram som en kvinne i et mannsdominert forum, i en tråd som handler om kvinners mangel av intellekt, så ser jeg på det som hennes oppgave å vise solidaritet blant kjønnet hennes, for å 'motbevise' OP. Ellers framstår hun bare som enda en av de 'idiotene' Op snakker om.
Sist endret av Johnny B; 24. september 2011 kl. 16:33.
Det renner inn kp sier du? Det er ikke alltid kvalitetspoeng blir gitt de de innleggende med mest kvalitet for å si det sann. Og det at du har fått seks kp betyr vel heller her at det finnes seks andre dinosaurer med et utdatert kvinnesyn her inne, ikke at du er guds gave til jorden.
Sist endret av Astro Man; 24. september 2011 kl. 16:34.
Dette med kvinnesyn er ikke bare en enkel sak. Det samme gjelder forøvrig menneskesynet generelt.

Mennesker er forskjelllige, de har forskjellige synspunkter og meninger, forskjellige verdier og forskjellige holdninger. Det er mye rart mellom himmel og jord som de sier..

I mange land er det en selvfølge at fruen passer huset og barna, og de vil ofte ikke ha det annerledes. I andre, som her i norge, har kvinner inntatt en rolle som er mer eller mindre likestilt med mannens. Om dette er positivt eller ei er en annen sak. Spørsmålet her er vel heller om det skal være nødvendig at begge foreldre skal måtte være i full jobb for å få det til å gå rundt.

Det finnes jo så utrolig mange forskjellige mennesker! I noen tilfeller er jo mor slettes ikke egnet til å ta vare på hverken seg selv eller barna. Det samme gjelder i mange tilfeller hos menn.

Du tar jo opp problemet med at vi i dagens samfunn sender barna avgårde på barnehagen, mens både mor og far arbeider for å tjene til livets opphold. Her sier du jo indirekte at du gjerne vil la mor oppdra og passe på barna. Om du virkelig hadde ment at kvinner ligger langt bak mannen, hva angår intellekt og intelligens, hadde du vel heller antatt oppdragelsesrollen selv, og heller sendt mor på jobb?

Jeg ser også at noen her på forumet refererer til at Thailand vil passe ditt kvinnesyn, noe som er helt på jordet. Mennesker er like forskjellige i Thailand som i resten av verden. Er det en ting du får i Thailand, så er det respekt for kvinnene. De er dype, reflekterte og omtenksomme, både ovenfor seg selv og andre.

Problemet bunner vel ut i samfunnets/politikers mening om hvordan kjønnsrollene skal være. Samfunnet, det norske iallefall, vil at både kvinnen og mannen skal være i arbeid. Dette sikrer raskere fremgang, men går nok hardt ut over livskvaliteten generelt. Om det er mannen eller kvinnen som passer barna er vel nesten irrelevant i et moderne samfunn som vi bor i, på godt og ondt. Det nytter ikke å referere til jakt- og sankersamfunnet i 2011..

Men jeg skulle til å si.. Du sikter jo til Athen, til det gamle Hellas og til kjønnsrollene der.. Det kan jo hende du hadde trivdes bedre om du rett og slett menget deg med - eller ligger med - menn istedet for kvinner? Da slipper jo du hele problemstillingen..
Sist endret av Miracle Worker; 24. september 2011 kl. 16:47.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis sant. Jeg har 4 kvinnelige venner, alle med høyere utdannelse (nei de trenger ikke å være smarte av den grunn, det er ganske vanskelig skole så de kan ikke være dumme heller) og de sier til meg når de får barn skal de ta seg fri i noen år, antageligvis til barnet begynner på skole. Noe som jeg syns er helt fantastisk.
At det fortsatt finnes kvinner i norge som tenker på hvordan de skal oppdra barna sine og lage et godt grunnlag for en god familie er veldig bra. Vi trenger alltid mødre =)
Vis hele sitatet...
Jeg sa
smarte kvinner velger forresten i svært sjeldne tilfeller å få barn, stå på kjøkkenet og ofre seg selv for at mannen skal følge Gandhi og ikke henne selv
Vis hele sitatet...
Det fins untak, også der. Selvsagt.
Folk har forskjellige verdier, men for meg personlig, er det viktig at jeg kan leve det livet jeg ønsker, utrette noe jeg brenner for, slik at mennesker som kommer etter meg vil ha et bedre samfunn å vokse opp i. Uavhengig om det er mine egne barn eller andres.

Jeg brenner ikke for at menneskeheten skal vokse og bli større. Slik jeg ser det er vi mange nok, og dersom du kan adoptere framfor å føde ditt eget barn, syns jeg det er noe alle burde vurdere. Sterilisering til folket!
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Det jeg sier er at dersom han når et nivå hvor han viser såpass lite saklighet vil innlegget/tråden hans bli slettet. Dette forumet bygger på saklige diskusjoner, og dersom tråden hans ikke viser dette vil den nok bli slettet. Jeg mener derfor det er vår oppgave å gi han noe å diskutere om, gi han en kjangse til å argumentere for meningene hans, slik at man stimulerer til å følge ideen som ligger bak denne siden.

Jeg mente heller ikke at hun som en kvinne representerer en kvinnelig 'union', men når hun står fram som en kvinne i et mannsdominert forum, i en tråd som handler om kvinners mangel av intellekt, så ser jeg på det som hennes oppgave å vise solidaritet blant kjønnet hennes, for å 'motbevise' OP. Ellers framstår hun bare som enda en av de 'idiotene' Op snakker om.
Vis hele sitatet...
ja jeg forstår at det er det du sier, men det er ikke det jeg sier.
det jeg sier er at, ja tråden står oppe, men påstandene hans er trukket ut av ræva hans. det er ting han har kommet fram til.
han har ingen forskning eller statestikk som er enig med ham.
da hadde han vel slengt opp kilder.

m.a.o, han deler sin personlige mening og det har han lov til, men når han gjør det på en så ekkel og arrogant måte så kan han ikke forvente noe annet enn kvalme tilbake.

og hvis du vil forholde deg til det han etterspør,så har
jeg har allerede pekt det ut og det han etterspør er hjelp til å håndtere noe som han annser som et problem i hverdagen.

Det jeg lurer på er som følger;
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
Vis hele sitatet...
og han sier det selv også, les:

Kvinnesynet mitt er egentlig ikke relevant for hva jeg egentlig er ute etter å skape en diskusjon om. Jeg har allerede konstantert med at dette er kald hard fakta
Vis hele sitatet...
skjønner? som jeg sa til deg i første post, it's not up for discussion.

så hvis du vil stimulere denne tråden til å følge ideen bak denne tråden så gjør du som han sier og forholder deg til det han vil ha hjelp til.

så hver så god, hjelp han, hvordan skal han håndtere disse fæle skapningene(kvinnene) vi må forholde oss til i hverdagen.

og nei hu trenger ikke å framstå som noe som helst bare fordi det er flere menn her på forumet.
de fleste av oss er ikke så primitive at vi generaliserer halve jordkloden..
Sist endret av Dalaras; 24. september 2011 kl. 17:00.
Føler meg tvunget til å delta i diskusjonen. Mennesker som TS fascinerer meg.

Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Over til saken. Jeg er litt opphengt i dette med kvinnesyn. Det har boblet tanker i hodet mitt de siste årene som mange av dere helt sikkert vil karaktirisere som "sære" og "politisk ukorrekte". Jeg bare klarer ikke og finne logikk i å bruke ordene kvinne og intellekt i samme setning. Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.
Vis hele sitatet...
Tankegangen din er meget skremmende. Kan tenke meg at du har flere venner som deler dine holdninger. En vennegjeng som deler slike holdninger som dette er svært skadelig, da man bygger opp hverandres meninger uten å ta inn utenforstående argumenter. Dette kan gjøre det vanskelig for deg å ta inn ting som i utgangspunktet er helt opplagt for vanlige mennesker. Om du sitter alene med disse tankene er det også skremmende, men da synes jeg egentlig det er litt mer trist. Regner da med at disse holdningene stammer fra dårlige opplevelser rundt det motsatte kjønn. Forståelig at du etterhvert bygger et skjold rundt disse følelsene med å tenke at alle jenter er dumme, men du fremstår virkelig som en komplett idiot, på tross av at du er relativt grei til å skrive for deg.

Merkelig nok (i følge meg selv vel og merke) er det store demokratiske flertall (som i aten, kun menn over 18 med borgerrett, ingen barn eller slaver) uenige i denne hypotesen jeg har kokt sammen. Men er det også sånn at det store flertall rett og slett er blitt manipulert av medier og venstreekstremistike meninger?
Vis hele sitatet...
Nei, tro det eller ei så har vi ikke blitt manipulert av media eller venstreradikale holdninger. Men hold deg fast. Vi har faktisk truffet oppegående jenter, sosialisert med dem. Vi har lest faglitteratur skrevet av oppegående damer og vi dømmer ikke flere milliarder mennesker utifra våre egne subjektive erfaringer.

Arrgumenter mot min sak er f.eks. at kvinner oppnår et høyere karaktersnitt enn menn. Er de liksom smartere av den grunn? Neppe. De har kanskjebedre konsentrasjon, tålmodighet og en bedre evne til å klare seg gjennom lange år med intens læring. Dette er forøvrig et flott grunnlag for å oppdra barn. Karakterer går ikke på IQ, men evnen til å konsentrere seg om unødvendig vås en blir prakket på i ung alder av en sinnsyk regjering.
Vis hele sitatet...
Er enig i at skolesystemet vårt er feil satt opp. I dagens utdanigssystem fremmer vi bruken av venstre hjernehalvdel, mens høyre undertrykkes. Pugging og lesing er bra, men kreativ problemløsning blir slått ned på(iallefall mine erfaringer, fra min skolegang)

At det er noen distinkt forskjell mellom jenter og gutter her ser jeg dog ikke. Folk er unge, dumme og sterkt preget av gruppementalitet. Jeg kjenner minst like mange dumme gutter som jenter, uavhengig av hvilke resultater de fikk på skolen.


Uansett, det er ikke en diskusjon på kvinnesyn jeg er ute etter, jeg har allerede konstantert at jeg har rett, og har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset. Mens mannen er ute i verden og tjener til familiens ve og vel, bør kvinnen passe barn, holde rent og ryddig og lage mat til mannen kommer hjem. Det er sånn samfunnet har vært siden vi for første gang etablerte oss som familier i hjemmet. I Norge er likestillingspolitikken totalt ute av kontroll, vi skal ikke langt sør i Europa før det er helt normalt for kvinner å slutte i jobben så fort man blir gravid for å prioritere barnas oppvekst. Mens her på berget? Her sender vi ungene ut i barnehager og dagmammaer før de lærer å gå. Total galskap.
Vis hele sitatet...
Denne tankegangen her er helt grusom. Det er faktisk ganske ufattelig at mennesker som deg går rundt blandt oss. Du bør sjekke ut ekstremistiske religionssamfunn. Der finnes det flere som deler dine holdnigner. Om midtøsten ikke er fristende kan jeg anbefale deg bibelbeltet på vestlandet. Her vil du finne flere ekstremistiske kristenmiljøer som fronter samme holdninger som deg. Du kan helt sikkert finne deg en flott kvinne som tar seg av barna dine å lager mat til deg når du kommer hjem fra jobb.

Om du derimot er interessert i å bidra i vårt moderne samfunn bør du legge fra deg disse holdningene snarest. Regner med at du holder de for deg selv i det minste. Men disse holdningene vil føre til en sterkt redusert livskvalitet for deg i fremtiden(bare tenk deg grusomheten å måtte jobbe under en kvinnelig sjef! Tenke seg, disse dumme skapningen, bestemme over deg, for en utenkelig tanke). Om du ikke klarer å respektere kvinners fremtredende posisjon i dagens samfunn har du svært lite å gjøre her.

Men la meg gjenta meg selv. Kvinnesynet mitt er egentlig ikke relevant for hva jeg egentlig er ute etter å skape en diskusjon om. Jeg har allerede konstantert med at dette er kald hard fakta, og at kvinner hører hjemme "på kjøkkenet". De har ikke noe å gjøre verken studier, eller for den saks skyld ute på byen lettkledde og berusede. Det jeg lurer på er som følger;
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
Vis hele sitatet...
Som sagt over. Du kommer til å ha store problemer å tilpasse deg dagens samfunn med dine utdaterte, skremmende go rett å slett farlige holdninger. Det beste tipset jeg kan gi deg er å enten, svelge stoltheten din, lese faglitteratur om ting du er interessert i skrevet av kvinner og aktivt prøve å motbevise dine egne holdnigner. Eller gjøre som jeg sa over å melde deg inni et ekstremistisk trosamfunn.
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Men la meg gjenta meg selv. Kvinnesynet mitt er egentlig ikke relevant for hva jeg egentlig er ute etter å skape en diskusjon om. Jeg har allerede konstantert med at dette er kald hard fakta, og at kvinner hører hjemme "på kjøkkenet". De har ikke noe å gjøre verken studier, eller for den saks skyld ute på byen lettkledde og berusede. Det jeg lurer på er som følger;
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
Vis hele sitatet...
Ditt kvinnesyn og din respekt ovenfor kvinner er jo tydeligvis spikra uansett. Når du ikke på noe som helst vis mener du kan endre ditt syn på kvinner kan du jo rett og slett ikke opprettholde noen særlig respekt for dem, så det prosjektet kan du vel like godt drite i.
Slik jeg leser det er vel ditt ønske å kunne forholde deg til kvinner utad på en måte som ikke ødelegger eller begrenser dine muligheter innen karriere osv.
Hvis jeg har forstått riktig bør du vel bare ta deg sammen og oppføre deg profesjonelt i de situasjonene som krever dette.

Eksempler:
Om dette er en kvinne du møter i jobbsammenheng kan det jo fort være at du bør oppføre deg til henne som kjønnsnøytral for å kunne beholde eller styrke din egen posisjon på jobben.
Er det snakk om en politikvinne som snakker til deg i forbindelse med f.eks en episode på byen e.l. er det vel bare å anse det som å snakke til en politibetjent, ikke en kvinne. Dette for å holde deg selv i en bedre posisjon.

Du respekterer ikke kvinnen, men gjør dette for egen vinning. Så kan du heller i ettertid tenke og mene hva pokker du vil om dette kvinnemennesket. Du trenger ikke nødvendigvis respektere en person for å fremstå nogenlunde ålreit og sammarbeidsvillig ovenfor dem i de situasjoner der det kreves av deg.
Fant dette relevant til tråden, altså noe det samme jeg mener selv;

Women are not naturally stupid. Too many, especially naturally pretty ones, get socialized from day 1 to have the center of the universe revolve around them them THEM.

Get a woman who's not been taught that shit, and there's few issues. Still, good luck with finding that these days.

Also, males have equally stupid rituals and logic, also from retarded socializing.
Vis hele sitatet...
Kan foressten poste en liten oppfølgingshistorie fra mitt perspektiv. Jeg kan skamfullt nok kjenne meg igjen i mindfuck's post. Da jeg var yngre hang jeg i en kompisgjeng som oppfostret akkurat samme meninger som TS. Kvinner hører til i hjemmet, de er dummere enn hos og funker bare til sex og matlaging. Alle meninger som gikk imot "gjengmentaliteten" ble avfeiet som "feministbullshit" eller venstreradikal "hippie" tenking.

Alle disse holdningene var hele tiden pakket inn i en pakke av "ironi". Det vil si, om argumentene våre skulle komme til kort i en diskusjon, var det fort gjort å spøke det hele vekk. Men det var tydelig at de fleste desverre hadde slike destruktive og skremmende meninger som TS.

Men sakte men sikkert vokste jeg opp. Jeg møtte jenter som hadde opplevd mer enn meg, var smartere enn meg og ikke minst bedre kreativt utviklet. Selvfølgelig har jeg møtt en god andel dumme jenter, men med tanke på hvor mange fotballidioter, finanstullinger og rånergutter jeg har måttet oppleve så falmer de dumme jentene i sammenligning.

Holdninger slik trådstarter sitter på har også ofte en stygg tendens til å oppfostres i høykapitalistiske miljøer. Finansverden, oljeindustrien og generellt steder hvor penger er det store målet å strebe etter. Det var fra et slikt miljø jeg stammer fra. Det eneste jeg kan tenke meg på hvorfor det er slik, er at de frykter konkurranse. Nå som kvinner stiller likt med menn, så er det plutselig 50% vanskeligere å "lykkes" i jobber som dette.

De siste årene har jeg i stor grad innsett hvor fantastisk destruktive holdninger jeg hadde og hvor mye de holdt meg tilbake. Flere av mine aller beste venner er jenter og jeg har en fantastisk samboer. Jeg foretrekker faktisk ofte i mange sammenhenger å jobbe med jenter. Men det er et klart holdningsskifte som må til. Du må lære deg å snakke med jenter på en annen måte, behandle dem som likestillte, men lær deg hvordan du skal opptre foran dem og du vil få så uffattelig mye tilbake for det.

Anyways, det var mine 5øre i saken. Sannsynligvis går det inn det ene øret og ut det andre på TS, men det gjør meg egentlig ingenting. Dumme mennesker vil det aldri være noen mangel på her i verden. TS står som et håndfast bevis på det.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Dalaras Vis innlegg
m.a.o, han deler sin personlige mening og det har han lov til, men når han gjør det på en så ekkel og arrogant måte så kan han ikke forvente noe annet enn kvalme tilbake.
Vis hele sitatet...
Jo, jo det skal han kunne forvente. Du setter deg selv som et eksempel på moderne tenking, men likevel mener du at en mann som gir kvalme, skal bli svart tilbake med samme mynt.

Sitat av Dalaras Vis innlegg
skjønner? som jeg sa til deg i første post, it's not up for discussion.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt greit nok, og jeg gikk vel litt off-topic ved å skrive til '"nerdefruen".

Sitat av Dalaras Vis innlegg
så hvis du vil stimulere denne tråden til å følge ideen bak denne tråden så gjør du som han sier og forholder deg til det han vil ha hjelp til.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev at jeg ville stimulere til å følge ideen bak et diskusjonsforum, ikke nødvendigvis ideen bak tråden hans.

Sitat av Dalaras Vis innlegg
og nei hu trenger ikke å framstå som noe som helst bare fordi det er flere menn her på forumet.
de fleste av oss er ikke så primitive at vi generaliserer halve jordkloden..
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at det ikke hjelper saken noe ved å vise OP enda et eksempel på hva som først ga grunnlaget for hans syn.

La oss si du finner en tråd på kvinneguiden.no hvor en dame skriver om menn's holdninger til kvinnen's "rolle" i samfunnet, og at alt vi gjør er å drikke mens vi ber dem lage mat.

Dersom du videre hadde skrevet et innlegg hvor du, åpenbart påvirket av alkohol, ber dem å holde kjeft og lage deg en sandwich.

Nei, du representerer ikke alle menn, men du styrker hennes posisjon i tråden. Dette impliserer dog at det å svare med personlige angrep og forsøk på latterliggjøring uten ønske om saklig argumentering viser mangel av intellekt, noe det etter min erfaring, ofte gjør.
Sist endret av Johnny B; 24. september 2011 kl. 17:44.
johnny B:

ja, hvis du er frekk så er jeg frekk.

slik som hver gang irans president prøver å ta opp konspirasjonsteorier under FN så reiser diplomater seg og går vekk.
han gjør noe frekt og de er frekke tilbake ved å forlate bygget.
sånn er det. er ikke noe galt i det. man må være saklig for å få saklig respons tilbake.

og nei jeg setter ikke meg selv som noe form for eksempel, lol.......

og nei, i mine øyne så styrker ikke det en dritt. 1 persons handling er ikke nok til å styrke noe som helst, men du skal få lov til å tro det så klart.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Dalaras Vis innlegg
johnny B:

ja, hvis du er frekk så er jeg frekk.

slik som hver gang irans president prøver å ta opp konspirasjonsteorier under FN så reiser diplomater seg og går vekk.
han gjør noe frekt og de er frekke tilbake ved å forlate bygget.
sånn er det. er ikke noe galt i det. man må være saklig for å få saklig respons tilbake.
Vis hele sitatet...
Dette kan da ikke sammenliknes med diplomatiske forhold. Om det du sier stemmer, så forlater de på grunnlag av gjentatte forsøk på konspirasjonsteorier. Du støtter derimot latterliggjøring og personlige angrep mot en person som for første gang skriver om synet hans.


Sitat av Dalaras Vis innlegg
og nei jeg setter ikke meg selv som noe form for eksempel, lol.......
Vis hele sitatet...
Du setter deg selv blant en av de mange som har utviklet seg forbi primitive tankeganger. Jeg får unnskylde om jeg feiltolket deg.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Dette kan da ikke sammenliknes med diplomatiske forhold. Om det du sier stemmer, så forlater de på grunnlag av gjentatte forsøk på konspirasjonsteorier. Du støtter derimot latterliggjøring og personlige angrep mot en person som for første gang skriver om synet hans.



Du setter deg selv blant en av de mange som har utviklet seg forbi primitive tankeganger. Jeg får unnskylde om jeg feiltolket deg.
Vis hele sitatet...
personangrep blir brukt overalt, selv i eu-parliamentet, nigel farage fyrer løs som en kanon. alt fra skap-marxister til EU-svikere. personangrep på høyeste nivå.

grunnen til at jeg bruker politiske situasjoner som eksempel er for å vise at det trekker nødvendigvis ikke ned standarden.

alt er avhengig av hva som blir diskutert.

hvis det er slik at TS faktisk hadde et ønske om å diskutere dette, så regner jeg med at han hadde vært mer ydmyk, og kanskje forklart oss på en litt mer mild måte hvorfor han har det synet han har.

men nei, han slakter kvinnene til helvete og tilbake, mildt sagt.

det er ikke en hyggelig måte å starte en saklig diskusjon på.

vel, ja jeg pleier egentlig ikke å være så arrogant av meg, men jeg vil nesten tørre å påstå at alle som er enige med TS er primitive.

men jeg skjønner ikke hvorfor det strider med "svare tilbake med samme mynt" mentaliteten min.(så klart så finnes det en grense her også, men i dette tilfellet så synes jeg det er greit.)

begrunnelsen for min arroganse vil isåfall være hans absurde påstander som ikke speiler realiteten, men som han likevel gir inntrykk for å være fakta.
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner? Spesielt med tanke på kvinner med autoritet? Jeg føler at dette er tilnærmet umulig, noe som skaper problemer ovenfor bl.a. kollegaer.
Vis hele sitatet...
Hvordan du skal kunne opprettholde en viss respekt for kvinner når du så åpenbart ikke respekterer kvinner? Det er ikke tilnærmet umulig, det er umulig...

Når du skal ha såpass radikale holdninger som du har så får du jaggu leve med de problemene de skaper for deg. Om du ikke kan leve med problemene så får du aktivt gå inn for å endre ditt syn på kvinner, ikke fortsette å leve på ditt utdaterte kvinnesyn. Du kan f.eks prøve å gå til terapeut for å se om du kan få hjelp med kvinnesynet ditt... kvinnelig, smart og dominant terapeut? xD Evt. så får du som andre har foreslått flytte til et land som har et kvinnesyn som passer deg bedre.
Merker jeg blir utrolig provesert av ditt tradisjonelle kvinnesyn. Du sier at kvinner kanskje har høyere konsentrasjonsnivå og tålmodighet, men at det ikke har noe med IQ å gjøre. Vel la meg si deg en ting; man oppnår ikke god IQ ved å sitte på ræva, og om det er noe vi hvertfall ikke trenger ute i arbeidssamfunnet er lite konsentrerte mennesker.

Det samfunnet du forklarer er, som flere har sagt, narsissistisk. I din lille utopiske verden skal kvinnene tilfredsstille mannen til alle tider. Du er ute i verden, tjener inn pengene, mens kvinnen er hjemme og sturer, lager mat til deg og passer unga dine, og om du går lei kaster du den stakkars dama som sikkert måtte signere en prenup for å bo under taket ditt rett ut.

Synet ditt er høyst uanminnelig og lite norsk. Du hører ikke til i postmodernismen og jeg undrer over hvilken kultur du egentlig kommer fra.
Sist endret av AtleCom; 24. september 2011 kl. 19:46.
Hmm, er dette seriøst? Det første jeg tenkte var flamebait. De meningene er jo så utdatert at man må lure.
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Hei. Jeg har et aldri så lite problem.
Jeg kan starte med å si at jeg har vært leser her i ca. 4 år, men følte at det var nødvendig å skape en ny konto for å få hjelp med dette jeg lurer på.

Uansett, det er ikke en diskusjon på kvinnesyn jeg er ute etter, jeg har allerede konstantert at jeg har rett, og har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset.
Vis hele sitatet...
Dette skurrer forresten litt. Du skriver at du ikke har noen problemer med å innrømme ditt kvinnesyn, samtidig som du er nødt til å skape en ny konto for å innrømme dette? Jeg antar årsaken til at du skaper en ny konto er at du ikke vil at denne typen meninger skal knyttes til din andre konto, og jeg vil i så tilfelle i aller høyeste grad påstå at du har problemer med å innrømme ditt kvinnesyn siden du må skjule deg bak en annen konto for å kunne komme ut av skapet med ditt kvinnesyn.

Forresten #2, det er vel til en viss grad blitt poengtert av andre postere; men at dine tidligere "erobringer" ikke har vært intellektuelt tilfredstillende for deg henger nok ganske mye sammen med at ditt kvinnesyn neppe får deg til å søke etter intellektuelle kvinner.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Å NEI - nå havnet plutselig du og TS i samme kategori
Vis hele sitatet...
Beklager virkelig om du tok innlegget mitt til å være mot muslimer!
Det er bare det at 'ikke etniske' nordmenn ofte havner i den kategorien i hodet mitt. Vet også at kvinnesynet i Koranen ikke er bra (f.eks ved viter er en (1) mann viktigere enn to (2) kvinner. Dette står svart på hvitt!
Uansett mente jeg ikke å støte deg (om du er muslim) eller andre muslimer, selv om mitt innlegg i aller høyeste grad antydet dette.
Så til alle som følte seg støtt (etniske som ikke etniske nordmenn) ber jeg med dette om unnskylding!

For ordens skyld 'respekterer' jeg alle mennesker uansett farge eller religon.
Der jeg ikke respekterer er når andre mennesker ikke respekterer landet og menneskene som bor her.