Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2860
Vurderer å skaffe meg en Apple Watch.
De har urkasser i aluminium, rustfritt stål og titan.

Jeg kjenner ikke så godt til egenskapene til de ulike kassene. Altså, jeg vet at aluminium kan være litt mer fleksibelt enn de andre metallene. Samtidig har jeg opplevd at det er svært enkelt å lage hakk / skade metallet.

Rustfritt stål ruster jo ikke, det vet jeg. Titan brukes gjerne inne i kroppen til pasienter v/ operasjon av beinbrudd for eksempel.

Men når det kommer til ei klokke…? Hva synes dere at jeg skal velge, og hvorfor?

Jeg har ingen spesielle aktiviteter som skulle tale for at det ene er bedre enn den andre. Med dette mener jeg for eksempel at jeg ikke ofte drar på treningsstudio eller har en jobb hvor jeg ofte er under vann.

Jeg er bare en datanerd som har fast jobb innenfor IT, og som ofte bruker kreativiteten når det kommer til fysisk arbeid (f.eks. er jeg en løpegutt som kan ta på seg alt mulig av oppdrag (som å være snekker) selv om jeg egentlig ikke kjenner til hvordan oppdraget skal løses, bare kreativiteten fungerer)
Aluminium uten legering tåler vann dårlig. Rustfritt kan ruste og Titan står fint i mot vann og ruster ikke, Men tviler på noen av dele spiller noe rolle på ei klokke, ville valgt det som ser best ut.
Selv ikke Apple vil finne på å lage en klokke som ikke tåler vann. :-)

Alu er nok det minst ripebestandige av de tre, men også lettest. Rustfritt er tyngst og sannsynligvis sterkest mens titan ligger midt i mellom på vekta. Den har også god holdbarhet og har en helt unik farge som jeg synes er veldig elegant.
Sist endret av Fulmen; 23. mars 2022 kl. 11:39.
Titan selvfølgelig! Tettheten ligger mellom Alu og stål men med helt overlegne mekaniske egenskaper.
Ikke uenig, har titan selv og den er både lett og elegant.
Trådstarter
Da blir det et eple av titan på armen min, tusen takk for det bittelille dyttet i rett retning
Sist endret av Tysteren; 23. mars 2022 kl. 16:31. Grunn: Beruselse