Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5818
Jeg har jobbet fulltid med programmering i ca 10 år. Det startet med mobil apper og går nå for det meste kun i webutvikling. Full Stack.

Jeg liker å lage ting i mitt eget tempo og som de fleste andre liker jeg best starten av prosjekter før det dabber av ut mot slutten av prosjektet og det blir mer en hassle.

Jeg nærmer meg 40 år, men føler at jeg ikke har drømmejobben. Dvs, jeg liker godt å programmere, men egentlig kun i mitt eget tempo når jeg føler for det. Etter arbeidsdagen er ferdig har jeg null interesse av å holde på med det samme hjemme. Har jeg dog fri fra jobb en lengre periode kan jeg flekke opp mac'n og sitte å kose meg med diverse private prosjekter, men her også er det starten på prosjekter som er gøy. Lage fundamentet og grovjobben.

Det jeg lurer på er hvordan andre utviklere som har jobbet noen år føler det. Føler du at du har drømmejobben og ikke kunne tenkt deg noe bedre? Har du interesse av å holde på med privat utvikling selv etter arbeidsdagen er ferdig. Koser du deg med overtid?
Har jobbet som utvikler i litt over 8 år (straks 32 år nå), og har hele tiden jobbet med webutvikling.

Om det er drømmejobben vet jeg ikke, men trives veldig godt med det. Jeg har en stor interesse av å teste div programmeringsting på fritiden, men det blir stort sett at jeg starter på mange ting og kommer et stykke før det dabber av. Men jeg koser meg med å utforske og teste. Etter at jeg fikk barn har det blitt mindre tid til fritidsprosjektene men tankene kverner i hodet likevel.

Liker overtid i kortere perioder, sånn på innspurten i et prosjekt der ting må bli ferdig, men ikke generelt.

Kom på en ting, kjenner veldig at det hadde vært gøy å bidra til noe open source som andre kan ha nytte av, men ikke funnet noe som passer meg enda.
Sist endret av Yochi; 25. april 2021 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har jobbet som utvikler en god del år nå og trives med det. Om det er drømmejobben er vel diskutabelt, men jeg koser meg stort sett på jobb og gruer meg ikke til mandag, vil si det er godt nok.
Programmerer aldri på fritiden, har ingen hobby-prosjekter eller lignende. For meg er det viktig med avbrekk fra skjerm og programmeringstankegangen.
Jobber aldri overtid, har vel heller mindre enn 37timers uke.
Vært utvikler i snart 7 år nå. Sier som de over, vet ikke om det er drømmejobben men har det greit på jobb og trives. Gruer meg ikke til mandagene så er happy med det.

Hadde progrsmmering som hobby før men etter det ble jobben min døde det helt ut. Har ikke energi og lyst til å drive med det samme etter jobb som på jobb.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Takker for innspill. Interessant å lese.

Jeg er nok i samme båten med at jeg absolutt ikke gruer meg til mandager (annet enn å stå opp tidlig) og det er vel et godt poeng i seg selv.