Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 28495
Drammen er en krigssone uten sidestykke i dag under og etter en SIAN markering.

Hvorfor skriver ikke tv2, vg, Dagbladet eller nrk om en så stor hendelse?

Det klarer jeg ikke å forstå.
Pakkes landet vårt inn i glansbilder?
Har du noe å rapportere? Bilder eller noe?
Lurte nettopp på det samme! Står mye på lokalavisen DT.no, men ingenting i andre aviser...
DT.no drm24.no Nettavisen.no

Er det de som ikke er finansiert av skattepengene våre?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Med krigssone meiner du altså at folk kaster egg, ikkje granater?
Store steiner, kniver, røykgranater ble nevnt og fyrverkeri er avfyrt mot politiet.

Drammen opplever ikke dette vanligvis. Når godset møter enga, er det maks noen nødbluss, noen knuste ruter og litt håndgemeng.

I dag snakker vi om gater som raseres.

Mulig vi har et forskjellig syn på krigstilstander, men jeg vil stå på mitt om at det har sett ut som en krigssone i dag.
Sist endret av BeardedFreak; 10. april 2021 kl. 17:42. Grunn: Typo
NRK, VG, Dagbladet og flere andre riksmedier har omtalt at politiet har slitt med å få kontroll over situasjonen, delvis med rapportering fra NTB og Filter Nyheter. Jeg skjønner ikke helt hva du savner?
Sist endret av Snillorg; 10. april 2021 kl. 17:44.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De har vitterlig dekt slike markeringer og motdemonstrasjonene før, du går fra 0 til 100 på et millisekund og kommer med en grandios konspirasjon om at "de" pakker landet vårt inn i glansbilder.

Hva er agendaen din?

Personlig synes jeg SIAN og motdemonstrantene burde ha minst mulig dekning i nyhetsbildet. Det er bare støy og skaper mer polarisering.
Sist endret av Dodecha; 10. april 2021 kl. 17:58.
Er det nylige artikler? Jeg sjekket samtlige av disse avisene før innlegget ble skrevet.

Situasjonen er mildt sagt skremmende, dette er ikke normale tilstander her.

Når slikt har skjedd før, har det vært overskrift i alle mediene, så jeg stusset rett å slett på om mediene valgte å ikke skrive om dette i frykt for ytterligere polarisering eller noe slikt.

Jeg er stor forkjemper for ytringsfrihet for alle og et faktabasert ufarget media.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
De har vitterlig dekt slike markeringer og motdemonstrasjonene før, du går fra 0 til 100 på er millisekund og kommer med en grandios konspirasjon om at "de" pakker landet vårt inn i glansbilder.

Hva er agendaen din?

Personlig synes jeg SIAN og motdemonstrantene burde ha minst mulig dekning i nyhetsbildet. Det er bare støy og skaper mer polarisering.
Vis hele sitatet...
Vel, for å gjøre de beste beslutningene i fremtiden må alle nyheter og fakta på bordet.

Forrige hendelse i Drammen var et meklingsmøte mellom Sian og motdemonstranter, som skal ha vært av den gode sorten.

Problemer må løses, ikke få vokse å gro i det skjulte så vi ender opp med gale ekstremister på den ene eller andre siden.
Sist endret av BeardedFreak; 10. april 2021 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Vel, for å gjøre de beste beslutningene i fremtiden må alle nyheter og fakta på bordet.

Forrige hendelse i Drammen var et meklingsmøte mellom Sian og motdemonstranter, som skal ha vært av den gode sorten.

Problemer må løses, ikke få vokse å gro i det skjulte så vi ender opp med gale ekstremister på den ene eller andre siden.
Vis hele sitatet...
Det er en fin linje det der, er det virkelig nødvendig å rapportere om disse bråkmakerne? Vi så jo hvordan det gikk de andre gangene de holdt på, og så langt jeg ser er det ingen forskjell denne gangen, hverken på de eller motdemonstrantene. Da ser jeg virkelig ikke ikke grunnen til å legge mer drivstoff på bålet.

Du snakker om at alle fakta og sannheten må på bordet, men du er i harnisk over en enkelt hendelse og blåser den ut av proporsjoner i stedet for ta et par rolig skritt tilbake å se helheten i situasjonen: Vi er ikke tjent med å dytte ekstremistene frem i media, jo mindre vi hører om disse kukhodene jo bedre er det for et samfunn som blir mer og mer polarisert.
Hva med å rapportere om moskeer som gjør godt arbeid for lokalmiljøet? Suksesshistorier innen integrering eller lignende?
Elendighet selger, og dette vet redaktørene, det samme gjør krangling, det vet Facebook, så algoritmene deres sørger for å fylle feeden din med ting som irriterer deg nok til å kommentere eller reagere og skape mer aktivitet.
Morsomt at det alltid er motdemonstrantene som er de som blir tatt av politiet for uro. Misforstå meg rett. Jeg forkaster holdningene til feks SIAN og Nordfront, men det virker som de er verdensmestere på å trigge dagens ungdom, og de biter på agnet hver gang.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Er det nylige artikler? Jeg sjekket samtlige av disse avisene før innlegget ble skrevet.
Vis hele sitatet...
De er nå tidsstemplet, så du kan jo selv se at det kanskje er du som ikke gjorde verdens grundigste jobb i research her.
Du har et par gode poenger der.

Jeg vil på ingen måte si jeg er, eller har vært i harnisk over dette. Innlegget mitt er spørrende, jeg søker informasjon om hvorfor det er slik.

På siste del av svaret ditt er vi sterkt uenige. Det er mange saker i Norge som ikke blir tatt opp, men virkelig burde bli det.

Jeg ønsker at alle samfunnsproblemer taes opp både offentlig og politisk for å sikre en trygg, fredfull fremtid med gode dialoger hvor alle blir hørt.

Jeg har heller ikke blåst noe ut av proporsjoner. Vidarlo derimot, gikk rett inn uten research og jekket det ned til eggkasting. Det er ute av proporsjoner tenker jeg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Du har et par gode poenger der.

Jeg vil på ingen måte si jeg er, eller har vært i harnisk over dette. Innlegget mitt er spørrende, jeg søker informasjon om hvorfor det er slik.

På siste del av svaret ditt er vi sterkt uenige. Det er mange saker i Norge som ikke blir tatt opp, men virkelig burde bli det.

Jeg ønsker at alle samfunnsproblemer taes opp både offentlig og politisk for å sikre en trygg, fredfull fremtid med gode dialoger hvor alle blir hørt.

Jeg har heller ikke blåst noe ut av proporsjoner. Vidarlo derimot, gikk rett inn uten research og jekket det ned til eggkasting. Det er ute av proporsjoner tenker jeg
Vis hele sitatet...
Språkbruken din viser til annet: Media snakker om amper stemning, mye eggkasting, noe steinkasting og 5 pågrepne, du snakker om krig.
Innvandrings og integreringspolitikken er kanskje det mest betente politiske området vi har. Det gir integreringsproblemer en ganske selvsagt plass i nyhetslandsskapet. At ikke handlinger som faller inn under en bred definisjon av terrorisme skal ha en større nyhetsverdi enn et lite notis i en kontinuerlig nyhetsstrøm er helt skandaløst.


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Suksesshistorier innen integrering eller lignende?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at suksesshistorier er overrapportert når enkelte tror at flyktningepolitikken lønner seg økonomisk, når den i virkeligheten har kostnader som overstiger den samlede summen av all privateid formue som er oppført på skattelistene med nesten en billion kroner.

Personlig hadde jeg satt pris på litt mer objektiv statistikk om sosiale og økonomiske kostnader og ikke flere happy og lite representative anekdoter.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Språkbruken din viser til annet: Media snakker om amper stemning, mye eggkasting, noe steinkasting og 5 pågrepne, du snakker om krig.
Vis hele sitatet...
Som nevnt over her, ble det gått til angrep på politiet/bilene med kniver, røykgranater og fyrverkeri.

En gåtur i Drammen i dag, minnet akkurat om et krigsherjet område eller kaoset rundt visse terrorhandlinger.

Tollbugata er totalrasert, mye av Strømsø torg også.

Hva er det du tolker ut i fra språkbruken min egentlig?
Dette er de øverte sakene til både vg og dagbladet akkurat nå.
Dere skjønner vel at journalister faktisk må skrive sakene? De skal gjerne ha tak i vitner, ringe rundt til politiet, høre med legevakta, kontakte kilder osv?
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Var der sjæl, crowden roa seg ganske heftig hver gang politiet trakk seg unna, jeg og noen få andre ble lagt i jern etter demonstrasjonen da vi satt og venta på to venner som ble taua. Satt ca 100m fra politistasjonen og prata og venta, plutselig sperrer de veien foran oss, også kommer det en svart bil bak oss. Vi begynner da og bevege oss vekk fra politistasjonen, ca 300m unna kanskje setter vi oss ned igjen, ute av synet.
En drone blir sendt etter oss og hovrer over oss en stund, før den plutselig blir borte og M-ett eller anna bilene dukker opp og samler oss alle, legger oss i håndjern og tar personalia og bortviser oss fra Drammen i 24t. Gjorde ikke en dritt hele demonstrasjonen utenom å følge med. Gøyalt
Sist endret av Anarquista; 10. april 2021 kl. 19:14.
Sitat av Myhre Vis innlegg
De er nå tidsstemplet, så du kan jo selv se at det kanskje er du som ikke gjorde verdens grundigste jobb i research her.
Vis hele sitatet...


Det jeg kunne finne i ettertid, var knøttsmå sorte linjer med tekst ala «eggkasting og 5 pågrepet i Drammen»

Hvor er rapport om antall skadde?
De var det mange av, inkludert barn.

Det er å ikke gjengi den faktiske tilstand.

Det har vært mye snakk om at loven skal være lik for alle i det siste. Hvor er samfunnets inntjening på horder av mennesker tett i tett uten munnbind i denne saken?


«Loven er lik for alle, men alle er ikke like»

Sitat av zoober Vis innlegg
Dette er de øverte sakene til både vg og dagbladet akkurat nå.
Dere skjønner vel at journalister faktisk må skrive sakene? De skal gjerne ha tak i vitner, ringe rundt til politiet, høre med legevakta, kontakte kilder osv?
Vis hele sitatet...
Godt poeng, de ser ut til å ha våknet nå. Men de burde vært på stedet og kommet med god informasjon for mange timer siden.
Sist endret av BeardedFreak; 10. april 2021 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Innvandrings og integreringspolitikken er kanskje det mest betente politiske området vi har. Det gir integreringsproblemer en ganske selvsagt plass i nyhetslandsskapet. At ikke handlinger som faller inn under en bred definisjon av terrorisme skal ha en større nyhetsverdi enn et lite notis i en kontinuerlig nyhetsstrøm er helt skandaløst.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er et av de mest betente sakene i vårt nyhetsbilde pga all feilinformasjonen, mytene og fordommene som eksisterer.
Så hva er relevant med å rapportere om enda en gang en gjeng idioter, som ikke klarer å oppføre seg, støter sammen annet enn å hause opp mer oppgitthet, aggresjon og mer fordommer?
Om de i det hele tatt skulle fått spalteplass er det i form av en moderert og saklig debatt der begge parter får utrykt seg på best mulig måte.
Men det er egentlig en dårlig idé i seg selv, for man må stille seg spørsmålet om hvorfor disse folka er relevante? De er engasjert og de har organisert seg, men har de noe ekspertise? Der blir litt som da det ble rapportert om ubåter som går på atomkraft skal i Norske havner: Der fikk i det minste ekspertene uttalt seg, men alt overskygget av husmor Kari nordmann som ikke en gang har giddet å lese wikipediaartikkelen om gitte ubåter for å tilegne seg noe som helst informasjon.

Så nei, jeg mener disse idioten skal ignoreres så godt det går, jeg gir en lang faen hva cowboy Laila fra indre bonestad mener om innvandring på samme måte som jeg gir komplett faen i hva Mufasa Akbar tror han utretter med å være idiot å kaste stein på en lovlig demonstrasjon. Det er støy og intet annet, effekten av å rapportere gitte støy er mer skadelig enn å bare la idiotene få ut litt energi mens resten av oss ignorerer sirkuset og forholder oss til saklige debatter fra ekspertene.


Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg tenker at suksesshistorier er overrapportert når enkelte tror at flyktningepolitikken lønner seg økonomisk, når den i virkeligheten har kostnader som overstiger den samlede summen av all privateid formue som er oppført på skattelistene med nesten en billion kroner.

Personlig hadde jeg satt pris på litt mer objektiv statistikk om sosiale og økonomiske kostnader og ikke flere happy og lite representative anekdoter.
Vis hele sitatet...
Da sitter vi med et ganske annet bilde, jeg kan egentlig ikke huske sist jeg leste en artikkel som viser noe positivt med integrering, det er alltid historier om folk som ikke får jobb pga sitt ikke-vestlige navn.

Jeg har problemer med å se innvandring fra et rent økonomisk ståsted, vi hjelper folk ut av områder som faktisk har krig, og der er det ganske mye farligere ting enn egg og stein som kastes. Det å kunne gi mennesker en slik ny mulighet klarer jeg ikke helt å moneterisere, det har noe med empatien vi vi mennesker har i bunn, før vi blir korruptert av alt mulig rart til å bli mer umenneskelig, man teller kroner og ører, utlendinger er farlige ting og man må passe på sitt og sine.

Jeg hadde likt å se en mer human verden, der folk ikke reduserer mennesker til statistikk og bruker økonomiske argument for å fremme et selvisk syn der alle fremmede er farlige. Heldigvis er Nordmenn flest slik: godt klar over at vi har det godt i Norge og at vi har noe å dele.
Sist endret av Dodecha; 11. april 2021 kl. 18:47.
Litt off topic, men hvorfor klarer man ikke å mønstre en fredlige motdemonstrasjon som f.eks synger «barn av regnbuen» for fulle mugger slik at rasistene drukner i sitt eget spy?
Jeg tror vi er mange som deler akkurat de tankene Dodecha. Men historisk sett, så burde slike problemer løses før det eskalerer til noe enda verre. Dysses ting ned, så kan det helt satt på spissen, ende i store ekte kriger om rase. Noe mer bortkastet enn det kan jeg ikke se for meg. Dette er tid og ressurser mennesker av alle opphav samlet burde bruke på å gjøre kloden vår bedre.

Vi burde føre en «krig» for planeten og klimaet vårt istedet, der trengs det resursser der.

Ordene «Fred på jorden» blir fjernere og fjernere selv i 2021.

https://drm24.no/nyheter/etterforske...sjonen-2141033

Hva om denne trusselen var reell og vi ikke fikk beskjed?
Sist endret av BeardedFreak; 10. april 2021 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Litt off topic, men hvorfor klarer man ikke å mønstre en fredlige motdemonstrasjon som f.eks synger «barn av regnbuen» for fulle mugger slik at rasistene drukner i sitt eget spy?
Vis hele sitatet...
Fordi det er snakk om sterke meninger, med enda sterkere følelser. Ikke er det rett, heller ikke bra, men jeg tror det kan være grunnen.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Fordi det er snakk om sterke meninger, med enda sterkere følelser. Ikke er det rett, heller ikke bra, men jeg tror det kan være grunnen.
Vis hele sitatet...
Ja, men hvis man sloss mot hat med hat, da vinner jo hat uansett
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ja, men hvis man sloss mot hat med hat, da vinner jo hat uansett
Vis hele sitatet...
Definitivt! Men jeg tror ikke det alltid ligger mye logikk bak valgene folk tar når følelser er involvert. Nå kan jeg bare snakke av erfaring, og også når det gjelder meg selv selvfølgelig.

Følelser dreper, redder, skuffer, sårer og alt som er. I tillegg har følelser en tendens til å anta, projisere, manifestere, separere og demonstrere.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Definitivt! Men jeg tror ikke det alltid ligger mye logikk bak valgene folk tar når følelser er involvert. Nå kan jeg bare snakke av erfaring, og også når det gjelder meg selv selvfølgelig.

Følelser dreper, redder, skuffer, sårer og alt som er. I tillegg har følelser en tendens til å anta, projisere, manifestere, separere og demonstrere.
Vis hele sitatet...
Jeg husker det kom en viss rasist til Brumunddal for å holde tale, da møtte det opp kjempe mange som bare snudde ryggen til han og overdøvet han. «Vend rasismen ryggen» tror jeg de kalte det. Funka bra den gangen i hvert fall
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg husker det kom en viss rasist til Brumunddal for å holde tale, da møtte det opp kjempe mange som bare snudde ryggen til han og overdøvet han. «Vend rasismen ryggen» tror jeg de kalte det. Funka bra den gangen i hvert fall
Vis hele sitatet...

Kan du historien her? Om «Slaget i Brumunddal»?

Det var ikke helt slik du beskriver det. Det var ganske ille tilstander.
Les deg opp eller se på YouTube om du har interesse av det
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg husker det kom en viss rasist til Brumunddal for å holde tale, da møtte det opp kjempe mange som bare snudde ryggen til han og overdøvet han. «Vend rasismen ryggen» tror jeg de kalte det. Funka bra den gangen i hvert fall
Vis hele sitatet...
Sant nok, og herlig er det at folk klarer det. Men så er dette 20 år siden, og jeg tror det har skjedd mye siden da. Både her i Norge og i resten av verden.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Kan du historien her? Om «Slaget i Brumunddal»?

Det var ikke helt slik du beskriver det. Det var ganske ille tilstander.
Les deg opp eller se på YouTube om du har interesse av det
Vis hele sitatet...
Tror du tenker på at «blitzerne» som kom oppover og det ble gateslagsmål.

Men når Myrdal snakket så stod et samlet Brumunddal med ryggen vendt mot han.

I etterspillet..

Er vel alvorlig talt 30 år siden også. Stussa litt når du skrev 20, så jeg møtte sjekke det ut.
Sist endret av Taxidriver; 10. april 2021 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tror du tenker på at «blitzerne» som kom oppover og det ble gateslagsmål.

Men når Myrdal snakket så stod et samlet Brumunddal med ryggen vendt mot han.

I etterspillet..

Er vel alvorlig talt 30 år siden også. Stussa litt når du skrev 20, så jeg møtte sjekke det ut.
Vis hele sitatet...
Åja, min feil beklager. Gikk ut i fra denne artikkelen:
https://www.h-a.no/2011/sport/marker...n-mot-rasisme/

Men innså jo nå at jeg tok den artikkelen og sidestilte den med denne:
https://www.nrk.no/innlandet/20-ar-s...ddal-1.7770506

---
Likevel, samfunnet har hatt ytterligere 10 år på å endre seg. Så noen forskjeller vil det være.
Sist endret av Jokke; 10. april 2021 kl. 23:48. Grunn: skrivefeil
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tror du tenker på at «blitzerne» som kom oppover og det ble gateslagsmål.

Men når Myrdal snakket så stod et samlet Brumunddal med ryggen vendt mot han.

I etterspillet..
Vis hele sitatet...
Jo, men du verden hvor flinke en del brumunddøler var med å hjelpe Myrdal mot Blitz også.
Jeg kjente iallfall en, som var med på slaget. Han var stolt over at han hadde kastet stein mot blitzere, så armen ble så vond at han knapt klarte å skrive med den et par dager derpå.
Ellers så vet jeg om en, som kom i slaget med baltre hjelm og motorsykkeldress. Han klarte nesten å banke livet ut av en blitzer. Han ga seg etter lyden av "klunk" ble erstattet av "klask". Jeg er og var ingen Blitz-fan, men det får da være grenser for hvilken oppførsel som er ok. Det og støtte Myrdal var ikke ok på noen måte! Uansett!

Ellers på den tiden foregikk det mye grusomt i Brumunddal på den tiden, og det var gjerne den samme gjengen som sto bak omtrent alt sammen. Det var gjengen på "Mobiltomta", og den var beryktet laaangt utenfor Brumunddal. En annen ting dem fikk til, var å kaste en svær stein inn igjennom vinduet til en familie med flyktninger fra Vietnam. Faren av dem startet en butikk i Brumunddal, som ble sprengt til helvete med dynamitt. Så nei, den mobilgjengen har alt annet enn rent mel i posen! Var også ganske mange som fikk bank, fordi dem ikke helt var etter dems "standard". Dukket du opp der med cannabis eller hasj, så ble du rundjult!

Men når resten av brumunddølene endelig innså hvor dette bar, og tok avstand mot Myrdal. Så ble "Mobiltomta" bestemt fjernet i kommunen, og området brukt til noe helt annet. Dette har omtrent reddet stedet, og ga et friskt vindpust der!
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Åja, min feil beklager. Gikk ut i fra denne artikkelen:
https://www.h-a.no/2011/sport/marker...n-mot-rasisme/

Men innså jo nå at jeg tok den artikkelen og sidestilte den med denne:
https://www.nrk.no/innlandet/20-ar-s...ddal-1.7770506

---
Likevel, samfunnet har hatt ytterligere 10 år på å endre seg. Så noen forskjeller vil det være.
Vis hele sitatet...
Ja, det må skje noe ordentlig dritt før folk gidder å bry seg.

Dette har ikke noe om at samfunnet har endra seg. Det blir bare ikke ille nok til at folk bryr seg.

Og til deg som ba meg lese meg opp på Brumunddal historien: Jeg var 9 år for 30 år siden og bodde i Brumunddal en stund. Jeg vet hvordan det var der før og jeg vet hvordan det har blitt nå. På den tida så ble alle påvirket av det som skjedde i Brumunddal. Det var ikke sånn vi skulle ha det. Derfor, når Arne Myrdal kom tilbake en liten stund etter «slaget om Brumunddal» så vant de ordentlige brumunddølingene til slutt. De fant seg ikke i det.

Så, hvis du er interessert i å høre mer om dette eller lese om det, så si ifra eller søk informasjon selv.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jo, men du verden hvor flinke en del brumunddøler var med å hjelpe Myrdal mot Blitz også.
Jeg kjente iallfall en, som var med på slaget. Han var stolt over at han hadde kastet stein mot blitzere, så armen ble så vond at han knapt klarte å skrive med den et par dager derpå.
Ellers så vet jeg om en, som kom i slaget med baltre hjelm og motorsykkeldress. Han klarte nesten å banke livet ut av en blitzer. Han ga seg etter lyden av "klunk" ble erstattet av "klask". Jeg er og var ingen Blitz-fan, men det får da være grenser for hvilken oppførsel som er ok. Det og støtte Myrdal var ikke ok på noen måte! Uansett!

Ellers på den tiden foregikk det mye grusomt i Brumunddal på den tiden, og det var gjerne den samme gjengen som sto bak omtrent alt sammen. Det var gjengen på "Mobiltomta", og den var beryktet laaangt utenfor Brumunddal. En annen ting dem fikk til, var å kaste en svær stein inn igjennom vinduet til en familie med flyktninger fra Vietnam. Faren av dem startet en butikk i Brumunddal, som ble sprengt til helvete med dynamitt. Så nei, den mobilgjengen har alt annet enn rent mel i posen! Var også ganske mange som fikk bank, fordi dem ikke helt var etter dems "standard". Dukket du opp der med cannabis eller hasj, så ble du rundjult!

Men når resten av brumunddølene endelig innså hvor dette bar, og tok avstand mot Myrdal. Så ble "Mobiltomta" bestemt fjernet i kommunen, og området brukt til noe helt annet. Dette har omtrent reddet stedet, og ga et friskt vindpust der!
Vis hele sitatet...
Kult at du svarer på innlegget mitt, svarene dine er «hel ved». Du gir en mer fullstendig gjengivelse enn meg. Du har helt rett, alt det der skjedde.
Sist endret av Taxidriver; 11. april 2021 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ja, det må skje noe ordentlig dritt før folk gidder å bry seg.

Dette har ikke noe om at samfunnet har endra seg. Det blir bare ikke ille nok til at folk bryr seg.
Vis hele sitatet...
Det har absolutt noe å gjøre med at samfunnet har endret seg, så og si alt i samfunnet har endret seg. Spesielt når vi snakker om 30 år. Ta for eksempel ''The Me-too movement'', før den tok sted så var det hvisking om hva som foregikk i Hollywood - nå er det brøling. Nevner også Epstein.

Foretar du deg noe lumskheter idag, så er det en større sjanse for å bli tatt med relativt større konsekvenser. Det sier seg selv at akkurat det har jeg ikke personlig erfaring med, men for meg er det helt klart innlysende at det er en følge av et samfunn i endring.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det har absolutt noe å gjøre med at samfunnet har endret seg, så og si alt i samfunnet har endret seg. Spesielt når vi snakker om 30 år. Ta for eksempel ''The Me-too movement'', før den tok sted så var det hvisking om hva som foregikk i Hollywood - nå er det brøling. Nevner også Epstein.

Foretar du deg noe lumskheter idag, så er det en større sjanse for å bli tatt med relativt større konsekvenser. Det sier seg selv at akkurat det har jeg ikke personlig erfaring med, men for meg er det helt klart innlysende at det er en følge av et samfunn i endring.
Vis hele sitatet...
Tror ikke vi tenker på de samme tingene nå. Det jeg opprinnelig mente var at det nå gå an å demonstrere fredelig. For å ta et eksempel fra nåtid så trekker jeg frem den fredelige delen av «black lives matters» bevegelsen. Det har vært vold og sammenstøt der også, men det begynte fredelig. Før fotballkamper nå så setter spillerene seg ned på et kne i solidaritet.

Ja, samfunnet er alltid i endring, men det samme skjer allikevel igjen og igjen.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ja, det må skje noe ordentlig dritt før folk gidder å bry seg.

Dette har ikke noe om at samfunnet har endra seg. Det blir bare ikke ille nok til at folk bryr seg.

Og til deg som ba meg lese meg opp på Brumunddal historien: Jeg var 9 år for 30 år siden og bodde i Brumunddal en stund. Jeg vet hvordan det var der før og jeg vet hvordan det har blitt nå. På den tida så ble alle påvirket av det som skjedde i Brumunddal. Det var ikke sånn vi skulle ha det. Derfor, når Arne Myrdal kom tilbake en liten stund etter «slaget om Brumunddal» så vant de ordentlige brumunddølingene til slutt. De fant seg ikke i det.

Så, hvis du er interessert i å høre mer om dette eller lese om det, så si ifra eller søk informasjon selv.
Vis hele sitatet...


Vel, det var akkurat det dere diskuterer over her jeg ville minne deg på. Så mer lokal lærdom enn jeg besitter fra Brumunddal har jeg ikke behov for. Vi er ca like gamle og begge har tydeligvis hatt lengre tilhørighet til stedet, men takk for tilbudet

Kan opplyse litt om denne asiatiske familien som ble trakkassert. Sønnen er en av Hedmarks største og flinkeste restaurant drivere den dag i dag.

Det var også to karer fra Brumunddal som blåste av Bandidos bomben i Drammen.
Det har versert rykter om at de stammet fra «mobiltomta» opprinnelig, men om det er sannheten vet jeg ikke noe om.
Sist endret av Myoxocephalus; 11. april 2021 kl. 10:25. Grunn: quotefix
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Det var også to karer fra Brumunddal som blåste av Bandidos bomben i Drammen.
Det har versert rykter om at de stammet fra «mobiltomta» opprinnelig, men om det er sannheten vet jeg ikke noe om.
Vis hele sitatet...
Har aldri vært i noe HA miljø, så jeg kjenner ikke til de to karene jeg heller. Men det er vel ikke umulig at de kan ha vært i mobiltomtmiljøet, det vet jeg heller ingenting om.

Kult at du også er ifra området. Jeg blandet litt innlegg, trodde det var du som skrev at det var 20 år siden. Da virket det hele litt eplekjekt av deg. Men jeg bruker telefonen nå og da blir det litt uoversiktlig. Har også tatt meg et par kalde, det hjelper ikke på oversiktligheten det heller

Hmmm.. står at jeg siterte meg selv, men gjorde ikke det?
Sist endret av Myoxocephalus; 11. april 2021 kl. 10:25. Grunn: quotefix
Fort gjort det der!

Skål for en fredelig fremtid og fortsatt god helg
SIAN demoer og klinsj med motdemonstranter er ikke noe nytt. Det er ikke få ganger det har stått om i MSM så ikke gjør mediedekningen eller fraværet av den til en konspirasjon. SIAN, DNM o.l grupperinger blir av både folk flest sett på som tullinger og demoene dems i seg selv er rett og slett ikke nyhetsverdig.

Det gjør likevel ikke ideologien deres ufarlig, tvert i mot er den livsfarlig og en mye større trussel for Norge enn muslimer og innvandrerne som de mener er trusselen. Høyreekstremisme og rasisme er alvorlig og i en undersøkelse jeg mener å huske var foretatt for Stortinget i forbindelse med kartlegging av høyreekstrem trussel husker jeg det stod at flertallet av de som støtter SIAN har først hørt om de gjennom nett. De SIAN aktivistene som deltar i de fysiske arrangementene blir sett så ned på av også de rundt seg i livet at det er få av støtterne som støtter de fordi de kjenner noen fysisk som er med. De fleste SIAN støtterne deltar ikke på de fysiske arrangementene men trives best bak en dataskjerm hvor de kan slenge rasistisk dritt i kommentarfelt fra falske profiler. Sånn sett er det negativt for de å ikke få den medieplassen de strever etter fordi en og annen internettrasist ikke får fyr under seg av en artikkel og via nett oppsøker siden til sine likesinnede idioter. SIAN er ingenting uten nettet. Fysisk er det 5-10 stk som samles på et torg og snakker shit og prøver desperat å provosere for å få medieplass.

Motdemonstrasjonene blir det iblandt opptøyer ut av som har ført til mediedekning, men i dag var det mere nyhetsverdig og dagsaktuelt med anti-coronalockdown demo foran Stortinget. SIAN er zzzz.
Sist endret av celtseus; 11. april 2021 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Det var også to karer fra Brumunddal som blåste av Bandidos bomben i Drammen.
Det har versert rykter om at de stammet fra «mobiltomta» opprinnelig, men om det er sannheten vet jeg ikke noe om.
Vis hele sitatet...
Jeg vet godt hvem han ene er, er ikke en gang sikker på om han er/var brumunddøl. Men HA-lokalet på Hedmarken er i et murbygg mellom Hamar og Brumunddal (Furnes). Han jeg vet om, har heller aldri hatt noe med mobilgjengen å gjøre. Så da er den myten avlivet.
Sitat av celtseus Vis innlegg
SIAN demoer og klinsj med motdemonstranter er ikke noe nytt. Det er ikke få ganger det har stått om i MSM så ikke gjør mediedekningen eller fraværet av den til en konspirasjon. SIAN, DNM o.l grupperinger blir av både folk flest og media sett på som klovner og demoene dems i seg selv er rett og slett ikke nyhetsverdig.

Det gjør likevel ikke ideologien deres ufarlig, tvert i mot er den livsfarlig og en mye større trussel for Norge enn muslimer og innvandrerne som de mener er trusselen. Høyreekstremisme og rasisme er alvorlig og i en undersøkelse jeg mener å huske var foretatt for Stortinget i forbindelse med kartlegging av høyreekstrem trussel husker jeg det stod at flertallet av de som støtter SIAN har først hørt om de gjennom nett. De SIAN aktivistene som deltar i de fysiske arrangementene blir sett så ned på av også de rundt seg i livet at det er få av støtterne som støtter de fordi de kjenner noen fysisk som er med. De fleste SIAN støtterne deltar ikke på de fysiske arrangementene men trives best bak en dataskjerm hvor de kan slenge rasistisk dritt i kommentarfelt fra falske profiler. Sånn sett er det negativt for de å ikke få den medieplassen de strever etter fordi en og annen internettrasist ikke får fyr under seg av en artikkel om likesinnede idioter, men SIAN i seg selv er heller ikke nyhetsverdig. Det er 5-10 stk som samles på et torg og snakker shit og prøver desperat å provosere for å få medieplass.

Motdemonstrasjonene blir det iblandt opptøyer ut av som har ført til mediedekning, men i dag var det mere nyhetsverdig og dagsaktuelt med anti-coronalockdown demo foran Stortinget.
Vis hele sitatet...

Jeg er relativt enig med deg. Jeg fordømmer begge sider for ekstremisme og tar ingen parti.

Men akkurat i disse markeringene, så vinner jo Sian. De provoserer frem en adferd som er totalt uakseptabel. I dag raserte motdemonstranter Tollbugata i Drammen fullstendig. Det er -ingen- etnisk norske eller Sian aktører som driver butikk eller foretak i den gata. De jeg kjenner der, er hardtarbeidende innvandrere, første, andre og tredje generasjon. Som har fått sine livsverk ødelagt av «sine egne» på oppfordring fra Sian.

Materielle skader erstattes nok. Men det vil ha konsekvenser utover det, i en allerede tøff tid for næringsdrivende.

Totalt meningsløst.

Men å si at den ekstreme andelen av motdemonstranter ikke utgjør noen fare, det blir ganske naivt.

Jeg tenker at begge sider står for ytterligere polarisering og kan skape en større samfunnstrussel i fremtiden.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg vet godt hvem han ene er, er ikke en gang sikker på om han er/var brumunddøl. Men HA-lokalet på Hedmarken er i et murbygg mellom Hamar og Brumunddal (Furnes). Han jeg vet om, har heller aldri hatt noe med mobilgjengen å gjøre. Så da er den myten avlivet.
Vis hele sitatet...


https://www.vg.no/i/Rxxlg2
Sist endret av BeardedFreak; 11. april 2021 kl. 01:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blir overrasket over at folk her sier at media ikke burde gi saker som dette her oppmerksomhet. Media sin jobb er å formidle nyheter til folket. Media sin jobb i et fritt land handler ikke om å bestemme hvilken informasjon massene skal eller ikke skal få tilgang til.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Blir overrasket over at folk her sier at media ikke burde gi saker som dette her oppmerksomhet. Media sin jobb er å formidle nyheter til folket. Media sin jobb i et fritt land handler ikke om å bestemme hvilken informasjon massene skal eller ikke skal få tilgang til.
Vis hele sitatet...
Jo, selvfølgelig er det media sin jobb - og hvis media får gjøre det uten innblanding er det dét som er tegnet på et fritt land.

Media har som (en del av sitt) ansvar å bestemme seg for hva det er som er verdt å rapportere om. Hvilke kriterier de bruker varierer, og man kan godt diskutere om de er spesielt gode kriterier, hvilke målsetninger ulike aktører har, kvaliteten på arbeidet forøvrig, osv., men hvis dette ikke hadde vært medienes jobb, hvem hadde hatt den jobben da?
Denne demonstrasjonen tok jo virkelig helt av. Jeg stusser litt på det samme som deg TS, hvorfor ikke det blir skrevet mer når flere av hendelsene ble fanget på film. Jeg så selv en mobb av flere mennesker regelrett mishandlet en person - slag og spark mot hodet, mens vedkommende lå nede. Hva foranledningen var aner jeg ikke, men rart at media ikke skriver mer når det er en så grov voldsepisode inne i bildet.

Støtter også det skrtskrt sier angående media sin jobb angående formidling av nyheter til folket.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Blir overrasket over at folk her sier at media ikke burde gi saker som dette her oppmerksomhet. Media sin jobb er å formidle nyheter til folket. Media sin jobb i et fritt land handler ikke om å bestemme hvilken informasjon massene skal eller ikke skal få tilgang til.
Vis hele sitatet...
Korleis ser du for deg at det skal fungere? Ein viss seleksjon er åpenbart både nødvendig og ønskjeleg. At Peder (87) mista lappen fordi han ikkje ser lenger er ikkje av interesse for veldig mange andre enn Peder. At derimot 50 personer urettmessig mista lappen på grunn av feil krav til synstest er åpenbart av interesse.

Viare så har jo ulike medier ulike profiler. Les eg New Scientist er det neppe for å verte oppdatert på veg og føreforhold på vestlandet. Les eg derimot BT er det gjerne for å få med meg lokalnytt.

Så nøyaktig korleis ser du for deg at media ikkje skal velje kva dei omtaler? Alle aviser trykker alt av trivia, utan kontekst?
Syns personlig ikke at dette er noen stor sak verdig store overskrifter i riksmedia. Ut i fra det jeg kan lese er det snakk 5 stk fra SIAN som demonstrerer/provoserer + ca. 150 motdemonstranter, herunder ungdommer som lager bråk. Steinkasting og knuste ruter. En lokalmediesak.

Var selv tenåring på begynnelsen av 2000-tallet. Særlig i tiden før drapet på Benjamin Hermansen var det mye høreekstrem aktivitet med påfølgende motdemonstrasjoner - disse kunne være livlige. Hele 90'tallet var jo forsåvidt også preget av dette - jeg har ved flere anledninger i sosiale lag() latt meg underholde av videopptak fra det legendariske Fevik-slaget (krever innlogging): https://www.youtube.com/watch?v=_wNGO5rcL9o
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ja, og det er et av de mest betente sakene i vårt nyhetsbilde pga all feilinformasjonen, mytene og fordommene som eksisterer.
Så hva er relevant med å rapportere om enda en gang en gjeng idioter, som ikke klarer å oppføre seg, støter sammen annet enn å hause opp mer oppgitthet, aggresjon og mer fordommer?
Om de i det hele tatt skulle fått spalteplass er det i form av en moderert og saklig debatt der begge parter får utrykt seg på best mulig måte.
Men det er egentlig en dårlig idé i seg selv, for man må stille seg spørsmålet om hvorfor disse folka er relevante? De er engasjert og de har organisert seg, men har de noe ekspertise? Der blir litt som da det ble rapportert om ubåter som går på atomkraft skal i Norske havner: Der fikk i det minste ekspertene uttalt seg, men alt overskygget av husmor Kari nordmann som ikke en gang har giddet å lese wikipediaartikkelen om gitte ubåter for å tilegne seg noe som helst informasjon.

Så nei, jeg mener disse idioten skal ignoreres så godt det går, jeg gir en lang faen hva cowboy Laila fra indre bonestad mener om innvandring på samme måte som jeg gir komplett faen i hva Mufasa Akbar tror han utretter med å være idiot å kaste stein på en lovlig demonstrasjon. Det er støy og intet annet, effekten av å rapportere gitte støy er mer skadelig enn å bare la idiotene få ut litt energi mens resten av oss ignorerer sirkuset og forholder oss til saklige debatter fra ekspertene.
Vis hele sitatet...
Jeg kan være enig i at det ikke er gitt at utsagt fra marginale politiske grupperinger ikke nødvendigvis har nyhetsverdi.Grove voldelige angrep og drapstrusler på medlemmer av politiske grupperinger gjort av store forsamlinger synes jeg derimot det er en selvfølge at det rapporteres om. Å kalle det støy eller en måte å få ut litt energi på synes jeg vitner om en sterk mangel av forståelse for den trusselen politisk vold kan utgjøre for et demokrati. Å utsette noen for grov fysisk vold er så langt unna det å ta seg en løpetur, sykle, drive med yoga eller andre former for sysler man
gjerne assosierer med å få utløp for energi som man kommer. Utsagnet er nærmest et hån mot alle som har opplevd grov vold på kroppen.


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg har problemer med å se innvandring fra et rent økonomisk ståsted, vi hjelper folk ut av områder som faktisk har krig, og der er det ganske mye farligere ting enn egg og stein som kastes. Det å kunne gi mennesker en slik ny mulighet klarer jeg ikke helt å moneterisere, det har noe med empatien vi vi mennesker har i bunn, før vi blir korruptert av alt mulig rart til å bli mer umenneskelig, man teller kroner og ører, utlendinger er farlige ting og man må passe på sitt og sine.
Vis hele sitatet...
Du beskriver de 4300 millardene (et anslag med en rekke antagelser antagelser som gjør kostnaden mindre) nærmeste som om det bare var gullklumper uten annet formål en å stille personers grådige behov for å eie dem. Litt som ringen i Ringenes herre. Jeg tenker at det er et syn på penger du stort sett deler med personer som har mange av dem og at det er det er en sterk nedvurdering av den verdien tallene representerer.

4300 milliarder er nok til å betale for et helt enormt antall fulle menneskeliv med arbeid slit og strev. Det er full lønn når du blir sjuk, dyre medisiner når du sykdommen er alvorlig og trygghet og frihet om noen du er glad i skulle bli det.Det er skole, universiteter og kunnskap. Det er fred, fordragelighet og verdighet.Om flere skjønte verdien av det vi har tror jeg vi hadde blitt flinkere til å passe på det.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg hadde likt å se en mer human verden, der folk ikke reduserer mennesker til statistikk og bruker økonomiske argument for å fremme et selvisk syn der alle fremmede er farlige. Heldigvis er Nordmenn flest slik: godt klar over at vi har det godt i Norge og at vi har noe å dele.
Vis hele sitatet...
Nordmenn flest merker relativt lite til de økonomiske konsekvensene av innvandringen når det er oljefondet som tar støyten. Delegleden og ikke minst de sosiale og økonomiske kostnadene lemper vi over i fanget på neste generasjon mens vi klapper oss selv stolt på skulderen over offeret vi tar på oss. En emosjonell og ofte sosial gevinst, ikke ett offer. Det er lett å tenke at verden burde bli bedre når man tjener på tanken.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg kan være enig i at det ikke er gitt at utsagt fra marginale politiske grupperinger ikke nødvendigvis har nyhetsverdi.
Grove voldelige angrep og drapstrusler på medlemmer av politiske grupperinger gjort av store forsamlinger synes jeg derimot det er en selvfølge at det rapporteres om. Å kalle det støy eller en måte å få ut litt energi på synes jeg vitner om en sterk mangel av forståelse for den trusselen politisk vold kan utgjøre for et demokrati. Å utsette noen for grov fysisk vold er så langt unna det å ta seg en løpetur, sykle, drive med yoga eller andre former for sysler man
gjerne assosierer med å få utløp for energi som man kommer. Utsagnet er nærmest et hån mot alle som har opplevd grov vold på kroppen.
Vis hele sitatet...
Om vi forholder oss til offisielle kilder så er det snakk om 3-4 personer sendt til legevakta, ingen alvorlig skadd. kilde. Du, slik som trådstarter avslører dere selv ved å beskrive motdemonstrantene med mest mulig språklige virkemidler: "Grove voldshandlinger..", drapstrusler nevnes ikke i rapporten en gang så du legger til ting uten å ha bevis for det.
Frustrert ungdom kastet stein og glass, noe som er idiotisk men hva er resultatet her? Noen ungdommer får rullebladet påskrevet, kanskje de lærer at handlingene deres har konsekvenser og SIAN får nå all den gode PR'en de satte seg som mål.
Min litt humoristiske måte å poengtere at disse folka absolutt ikke fortjener noe oppmerksomhet blir omgjort til et hån, for jeg hater visst offer av vold også nå, du er veldig flink til å svartmale de du ikke deler meningen til.

Så om dette ikke er nok mediedekning, hva så du for deg? For alt relevant er skrevet om, en gjeng bråkmakere tirrer på seg idioter og så ble det litt vold, som er et mildere utfall enn en standard helg på byen i Trondheim. Å da videre dytte dette inn i dagsagendaen blir, etter min mening, å helle mer bensin på bålet, å gi et falskt inntrykk over hvor omfattende saken er.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Du beskriver de 4300 millardene (et anslag med en rekke antagelser antagelser som gjør kostnaden mindre) nærmeste som om det bare var gullklumper uten annet formål en å stille personers grådige behov for å eie dem. Litt som ringen i Ringenes herre. Jeg tenker at det er et syn på penger du stort sett deler med personer som har mange av dem og at det er det er en sterk nedvurdering av den verdien tallene representerer.

4300 milliarder er nok til å betale for et helt enormt antall fulle menneskeliv med arbeid slit og strev. Det er full lønn når du blir sjuk, dyre medisiner når du sykdommen er alvorlig og trygghet og frihet om noen du er glad i skulle bli det.Det er skole, universiteter og kunnskap. Det er fred, fordragelighet og verdighet.Om flere skjønte verdien av det vi har tror jeg vi hadde blitt flinkere til å passe på det.


Nordmenn flest merker relativt lite til de økonomiske konsekvensene av innvandringen når det er oljefondet som tar støyten. Delegleden og ikke minst de sosiale og økonomiske kostnadene lemper vi over i fanget på neste generasjon mens vi klapper oss selv stolt på skulderen over offeret vi tar på oss. En emosjonell og ofte sosial gevinst, ikke ett offer. Det er lett å tenke at verden burde bli bedre når man tjener på tanken.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å besvare deg fra et mer generelt ståsted der jeg bare adresserer at innvandring er en kostnad, du har nå dratt et tall ut fra intet for å underbygge en påstand du heller ikke har kilder for.
Du drar så frem det humane argumentet, satt på spissen, for det du i grunn sier er: "Jeg bryr meg ikke om utlendinger, og jeg har ingen bevis for det, men jeg tror at disse pengene kan brukes på andre ting" og dette er noe som heter en falsk dikotomi.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om vi forholder oss til offisielle kilder så er det snakk om 3-4 personer sendt til legevakta, ingen alvorlig skadd. kilde. Du, slik som trådstarter avslører dere selv ved å beskrive motdemonstrantene med mest mulig språklige virkemidler: "Grove voldshandlinger..", drapstrusler nevnes ikke i rapporten en gang så du legger til ting uten å ha bevis for det.
Vis hele sitatet...
Personer som var der sier at det ble ropt drep dem drept dem. Øyevitneskildringer er vanlig bevisførsel i rettssaker. Har du noe grunn til å tvile på det som skrives i tråden her? Det er imponerende å beskylde folk du er uenige med for å være så korumpert av penger at de mangler evnen til grunnleggende empati, oppfører seg umenneskelig, og ikke bryr seg om utlendinger, for så å klage på at du blir framstilt som lite grei av folk du diskuterer med. De språklige virkemidlene jeg bruker står helt i stil til de du tar i bruk selv.
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Personer som var der sier at det ble ropt drep dem drept dem. Øyevitneskildringer er vanlig bevisførsel i rettssaker. Har du noe grunn til å tvile på det som skrives i tråden her? Det er imponerende å beskylde folk du er uenige med for å være så korumpert av penger at de mangler evnen til grunnleggende empati, oppfører seg umenneskelig, og ikke bryr seg om utlendinger, for så å klage på at du blir framstilt som lite grei av folk du diskuterer med. De språklige virkemidlene jeg bruker står helt i stil til de du tar i bruk selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo rett og slett kildekritisk tankegang. I rettssaker underbygges vitnebeskrivelser av andre bevis. Du kommer ikke langt med en sak bygget på påstander. I denne saken er det mer nærliggende å gå ut i fra medias beskrivelse av situasjonen enn anonyme enkeltpersoner på et nettforum.

Ut i fra ditt argument kunne man teoretisk sett ha hevdet at alle motdemonstrantene er satanister og har farget kjønnshåret grønt uten at det skulle kunne stilles spørsmål ved det (øyevitneskildringen).
Sist endret av Dodecha; 11. april 2021 kl. 19:33. Grunn: Unicode problemer