Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2677
Hei jeg ser etter nye øretelefoner. De skal brukes til min telefon (HTC One (m8) for det meste. Jeg hører mye på rock/metal, men også topp 40 pop sanger (Katy Perry feks) og innimellom litt EDM (The Prodigy).

Bass er ikke noe som jeg trenger å drukne i, men det burde være god nok bass til å gi en komfortabel opplevelse.

Jeg har gjort litt research og funnet noen som virker gode.

1. Shure SE315
2. Sennheiser Momentum In-Ear G
3. Sennheiser IE60

Jeg sikter litt mot Shure SE315 da jeg har lest at de er ganske gode på mid-range i denne prisklassen. Hadde jeg hatt råd ville jeg gått for Sennheiser IE80, men den blir litt for dyr.

Kom gjerne med tips til andre merker eller om dere kan anbefale noen av de jeg linket til. Takk for hjelpen!
Har ikke prøvd noen av disse modellene, men sitter med SE215 i øret.
Veldig fornøyd med disse, bra med bass - men ikke slik av den tar for mye plass. Ellers fin og klar lyd.

Hører også mye på metal, og kan si at disse er kanonbra til dette.

Vil derfor tro SE315 vil være et veldig godt valg.
Ellers har jeg også hørt gode ting om Momentum in-ear.

EDIT: Foam tuppene på Shure sine gjør at proppene sitter ekstremt godt å isolerer mye lyd utenfra.
Sist endret av Eewee; 4. februar 2015 kl. 12:51.
Supra Nitro bør også være noe å vurdere. Jeg har ikke disse personlig, men hadde kjøpt dem om jeg var i markedet etter et sett ørepropper. Kåret til årets ørepropper av Lyd og Bilde i fjor (link til test).
Har du sjekka ut Beats?
Jeg har prøvd samtlige av dem og har alltid vært mer en fornøyd, utrolig god pris er det også.
SUPRA NITRO!

Har de selv og må si må si meg meget fornøyd. God, ren lyd med god fylde og bass.
Koster faktisk ikke skjorta heller og mtp. at de er forsterket med kevlar burde de holde en stund.
Proppene er også ganske komfortable og det følger med forskjellige størrelser.

Følger også med en slags veske å ha dem + telefonen i, men du sliter nok med å få noe større enn en iphone 4 i den.

NB! hvis du kjøper de må (burde) du sette av noen timer til å spille de inn. Det står nøye instrukser i manualen på hvordan man går fram.
Vil sterkt advare mot Beats Studio Wireless. Gå for Parrot Zik!
Jeg gikk for Supra Nitro som ble foreslått, mest fordi de hadde det på elkjøp og jeg hadde gavekort der. Pluss da fikk jeg dem nå. Holder på med "burn-in", men liker dem veldig godt allerede! Må bare fikse V4A på telefonen. Det er tydeligvis veldig tricky for meg på Android 5. BoomSound får holde imens.

Takk for alle tipsene!
Noen som har prøvd Supra Nitro opp mot Philips Fidelio S2?
Supra Nitro kan ikke måle seg mot Shure sine propper...
Men sikkert helt OK til generell bruk. =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Herbshade Vis innlegg
Har du sjekka ut Beats?
Jeg har prøvd samtlige av dem og har alltid vært mer en fornøyd, utrolig god pris er det også.
Vis hele sitatet...
Jeg føler bare for å presisere. Beats er noe drit, det er søppel, ingen med noe erfaring innenfor lyd vil anbefale dette hypa produktet til noen.
Det Beats gjør, er å slenge på et filter som booster bass og diskant, noe som gjør lyden attraktiv til endel ungdom som bare er ut etter "faens fet bass azz".
Jeg har Philips Fidelio S2 og er superfornøyd! Når du finner de proppene som passer perfekt er lyden helt suveren! Anbefales!
@Anonym41264

Jeg har Philips Fidelio S2, og har testet Supra Nitro. Jeg synes lyden i Fidelioene er ganske skarp, og spesielt cymballer blir veldig skarpe på høyt volum. Det er nesten vondt i noen tilfeller. Av denne grunn foretrekker jeg Supra sin lyd, men begge høres veldig bra ut på sin måte.
Offtopic: Er dette noe noen andre som eier Philips Fidelio S2 opplever lyden? Må si jeg ble litt overrasket over lydsignaturen i disse proppene etter hva jeg hadde lest på forhånd. Jeg har testet med alle gummi- og skum-proppene som passer meg.

Shure sine propper har jeg ikke hørt på, men de virker veldig spennende! Den største forskjellen jeg vet om er at huset på Shure-proppene er mye større enn husene på de to andre nevnte proppene, der Supraene har det minste huset. Det skal også nevnes da at Shure-proppene ligger i øret på en helt annen måte.
Som sagt har jeg ikke hørt på dem, så kan ikke kommentere lyden annet enn at de får god omtale omtrent hvor enn jeg hører om de.

Satser på automagisk sammenslåing her!

Testet nå å justere 12k, 14k, og 16k på Equalify (EQ for Spotify) ned med 1dB på de tre nevnte punktene. Om du spør meg, så ble lyden sinnsykt mye mer behagelig å både høre og å skru opp høyt! Meget detaljert, fyldig lyd, og uten å svi av hørehårene når cymballene slår. Fremdeles litt skarp lyd, men definitivt noe annet enn før jeg prøvde å justere ned de høye tonene.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å kommentere det med Shure først:

Huset er bygd opp på en helt annen måte. Og det er flere høyttalere i huset. (Midterste tallet i modell-betegnelsen er antall).

Huset er bygd slik at det ikke stikker ut av øret, og at kabelen går ut av øret på en best mulig måte.
Det hele fører til at du uten problem kan ha proppene i øret når du ligger å sover, har hjelm på eller lignende, uten at det føles feil ut eller at du føler at proppen presses inn i øret.



Når det kommer til cymbalene som slår ganske skarpt, så er nok meningen at de egentlig skal gjøre det. Men siden ørene dine ikke er vant til en slik skarp lyd, så høres det ekstra ille ut. Men godt at EQn på spotify fikk dempet det litt. Gjør det mer morsomt å ha på høy lyd da.


Når jeg guffer på med mine Shure SE535, så er det som hele kraniet settes i sving. Slår noen på cymbaler eller lignende, så kjennes det ekstremt godt i hode (ikke så ille for øret).
Ganske heftig opplevelse det =)
bruker marshall minor på mobilen etter arbeid kjempefin og klar lyd med brukanes /bra bass
bruker monster isport victory på jobb i mobilen kjempelyd og veldig bra bass