Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3542
Sitter på ett hotell i en by i Polen som heter Mielno. Det er ett 4 stjerners hotell og vi leier det største og dyreste rommet de har som koster 25 tusen for en uke. Dette er andre dagen vi er her og vi har ett lite forsj som varte til klokken 12. Klokken kvart på 12 får vi telefon at brannalarmen vårs har gått og vi må være rolige. Så vi skrur av musikken (som var litt høy). Ingen røykte inne, med det kan kanskje blåst inn litt. Etter 5 min ringer de igjen og sier at de kommer opp for å sjekke. Før de har komt ringer de å sier at vi har fått 3 klager. PLutselig kommer det inn en vakt med en lommelukt. mannen er 2 meter høy og kraftig. HAn er helt rød i øynene og ser nøye på oss. Etter 5 sekund stillhet sier han "quiet after 9, not more than 4 people". Så sier vi ja og ja. Plutselig smeller det så høyt at alle vi støkker som faen. Det var en taser som han tok på, det som vi trodde var lommelykt. Det kom mye lyd samtidig som det kom blått lys fram. Alle ble livredde. Deretter forlater han rommet. vi lar gjestene går, som er 3 stk. etter 10 min kommer gjestene tilbake for å hente ett par ting. Når gjestene da skal ut igjen står vakten der med taseren og de våger så vidt gå forbi.

Føler oss skikkelig truet og mange av oss vil nesten ikke gjøre noe annet enn å sitte her.
Har de egentlig lov å komme inn på rommene våre med tazer osv og true oss slikt?
Polen har ganske slacke regler om tazers, men jeg tipper han bare ville tøffe seg siden han var i mindretall.

Currently, nearly 400,000 policemen, body guards, city, border and prison guards are equipped with electric stun guns.
Vis hele sitatet...
Kilde, Artikkel fra 2011: Poland’s addiction to tasers

Snakk med resepsjonen i morgen og spør om det er vanlig praksis å sende opp en vakt med tazer om rommet får en klage. Kansje diskuter muligheten rundt en "early check-out" elns. og stikk et annet sted?
Befinner meg også i Polen for øyeblikket, og la merke til at til og med billettkontrollene på toget var bevæpnet
Hehe Polen er texas da. Var endel bevepnede vakter på strippebuler når vi var der i utdrikkningslag. Husk at Polen er gamlesovjet, hvor Mafiaen er sterkere enn myndighetene.
Saftig klage til hotellet og tidenes dårligste review
Er også i Polen nå, men jeg er i Poznan. Her flyr det som er av sikkerhetsvakter og politi rundt med det meste. Men en ting skal de ha, det har ikke vært bråk ett eneste minutt her som jeg har sett!
Trådstarter
34 1
Vi har 2 rom og det er bare det ene som har fått klage. Like etter frokost var de å snakket med det rommet som fikk klager angående en list som ble løslatt etter at døra ble smelt igjen. Da ser de hvor vi som er venner med klagerommet går inn og plutselig kommer de inn til oss og sier at vi også har klager uten at vi nesten ikke har Vært der. De truer med å kaste oss ut i morgen tidlig. Synes at de lyver veldig mye og det ser ut som vi finner ett annet hotell fordi det et så mange.

Litt rart at politiet kjøre rundt sivilt med ekstremt mange folk med seg der alle har skuddsikre vester og automat våpen. Kan jo ende i ett skikkeligt blodbad
Høres ut som et shabby hotell. Har de stempla på 4 stjerner selv?
25 000,- for ei uke, hvor det kun er plass til 4 stk på hvert rom?
Hørtes ut som ganske elendig hotell.

Ville byttet hotell
Sitat av iskrem Vis innlegg
Høres ut som et shabby hotell. Har de stempla på 4 stjerner selv?
Vis hele sitatet...
Sitat av Poppee Vis innlegg
25 000,- for ei uke, hvor det kun er plass til 4 stk på hvert rom?
Hørtes ut som ganske elendig hotell.
Vis hele sitatet...
Høres ut som svindel. TS, hvordan ble hotellet booket? Jeg vil
anbefale å bruke reisebyrå når man bestiller hotell på steder
man ikke kjenner fra før.

Forøvrig sier antall stjerner lite om hvor bra et hotell egentlig er.
Dette er av egen erfaring - har bodd på mange hoteller i de fleste land
i Europa - ikke i Polen riktignok. Tror de verste hotellene jeg har sett
var i England og Frankrike.
Trådstarter
34 1
Det er vel egentlig 3 manns rom apartment med ekstra seng i stua. Er veldig stort og fint. Aldri Vært på noe så fint rom som dette før. Tror ikke det er noe sketchy sånn sett. Det er bare etter 9 det ikke er lov å ha gjester. Har ett lite forsjspiel på rommet nå men tørr ikke ha på musikk.
Trådstarter
34 1
Lurer på en ting når det gjelder spille maskiner som står langs gatene. Det finnes mange varianter av maskiner der man kan vinne dyre ting, som iphone 5s, samsung s5, gopro kamera og andre lignende greier. Noen steder skal man klippe en tråd, andre steder skal man skyve varene gjennom ett hull for å vinne det. Koster bare 2 kroner for ett forsøk og det er vel egentlig helt umulig. Maskinene står på gatene på nettene, er det ingen som ødelegger glasset for å ta varene, eller er pakkene tomme?
Prøver å finne de maskinene ved å søke etter dem på google, men finner ingenting. Prøvde å finne en guide til hvordan man kan gjøre. Men den eneste jeg finner på nett er claw mashine.
Garantert skudd/knus-sikkert glass i de =)


Men hvorfor leie på et hotell til den prisen, når dere kunne leid en ganske sick leilighet/hus til samme pris?
Sist endret av Blackkoz; 20. juli 2014 kl. 18:17.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Høres ut som svindel. TS, hvordan ble hotellet booket? Jeg vil
anbefale å bruke reisebyrå når man bestiller hotell på steder
man ikke kjenner fra før.
Vis hele sitatet...
Det lønner seg å bruke internett og å bruke hue. Det lønner seg vel aldri å bruke reisebyrå? Jeg har booket hundrevis av hotellovernattinger rundt om i verden og ikke eneste gang brukt byrå for å gjøre jobben,
Trådstarter
34 1
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Garantert skudd/knus-sikkert glass i de =)


Men hvorfor leie på et hotell til den prisen, når dere kunne leid en ganske sick leilighet/hus til samme pris?
Vis hele sitatet...
det er plast eller plexi glass greier. Viss man dunker litt i det så er det skikkelig slerk. Dessuten er det veldig ripete. Kunne sikkert slått hull med neven. Men finner ikke noe info på nettet om disse maskinene.
Den maskinen der leverer nok kun tom pappask, men på en bowling her i Norge vet jeg at en kamerat fikk en telefon ut av. På en bursdag for mange år siden, den funket supert i endel år før den ble byttet ut vet jeg