Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 868
Har slitt i hele dag med dritten Steam. Litt bakgrunnsinfo først:

Jeg hadde Windows 8 installert på en SSD. C: /
Steam installasjon i en HDD D: /
hurtigformatering av Windows 8, installering av Win7 på SSD.
Steam fortsatt i HDD
Steam begynte å monge så jeg fjernet hele mappen fra D: /

Så, jeg prøvde å installere steam på nytt. Både i HDDen og SSDen. Begge kommer til samme problem. Når installeringen er ferdig så laster den ned oppdatering. Tilfeldig hvor den kommer, noen ganger blir den ferdig, andre halveis, men alle ender med samme problem.

Kode

"Steam Fatal Error"
"Steam needs to be online to update. Please confirm your network connection and try again."

Så, etter mye googling og "fixes" der ingen funker prøver jeg en annen metode. Installerer Steam på min bærbare PC, prøver å laste ned et spill for å se om det er Internetten her hjemme, men det var det ikke. Jeg kopierte steam mappen fra bærbar over til stasjoner.
Greit nok, jeg får logget inn. Ikke at det hjelper da jeg får andre problemer, basicly det samme. Internett problemer. Butikksiden er helt monga, noen ting laster, andre ikke. Får ikke lastet ned spill, Steam krasjer.

Brannmur, AV, deaktivert til ingen nytte.

Jeg skjønner ikke hva problemet er. Har prøvd alt jeg kan komme på, uten å formatere men har ikke lyst til det igjen, men det ser nesten sånn ut at jeg må det.

Eneste jeg kan tro er at et eller annet (program/OS) nekter steam internett, men jeg har ikke peiling hvordan jeg skal få fikset det.

Noen som har et eller annet jeg kan prøve?
Sist endret av Xernox; 16. mars 2013 kl. 23:30.
Du skal bare installere Steam én gang. Dersom du skal lagre spillene på flere forskjellige lokasjoner, så skal du legge til flere lokasjoner ved å gå inn på "Settings" --> "Downloads+Cloud" --> "STEAM LIBRARY FOLDERS".

Dersom du skal flytte allerede installerte spill til en annen disk, så gjør du ikke dette ved å flytte hele steammappa. Spillene ligger i "steam/steamapps", og det er kun "steamapps" du skal flytte. Kopier derfor "steamapps" til en valgfri mappe, reinstaller Steam, og flytt "steamapps" til steammappa.

Om feilinstallasjon av Steam er årsaken til dine problemer er ikke sikkert, men det er verdt ett forsøk.
Sist endret av caperno; 17. mars 2013 kl. 12:45.