Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 588
Hallo!
Jeg har fått meg en Lacie NAS server, og jeg har tideligere skrivd en annen tråd angående port forward av denne.
Nå er ikke denne tråden helt lik da jeg har fått bridget altiboxen, men et nytt problem oppstår.
Når jeg er "inne" på lacie ipen på nettleseren og skal velge hvem port jeg manuelt må åpne så skriver jeg inn porten og alt det der. (Og alt går fint)
Når jeg derimot skal åpne denne porten på Netgear routeren så får jeg opp følgene melding:
The specified port(s) are being used by other configurations. Please check your configurations of Remote Management, Port forwarding, Port Triggering, UPnP Port Mapping table, RIP, and Internet connection type
Vis hele sitatet...
Dette er sikkert et veldig NOOB spørsmål, og jeg vet ikke om andre ting som kan bruke denne porten og jeg får meg da altså ikke til å fikse dette.
Noen ideer om hva jeg kan gjøre?
På forhånd takk
Sist endret av SanderKulen; 29. juni 2012 kl. 22:02.
Er det mulig at NAS'et sender portinfo til roueren via UPnP og sier at "jeg skal bruke den"? Prøv å bytt port.
Sist endret av meitemark; 29. juni 2012 kl. 22:11.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Er det mulig at NAS'et sender portinfo til roueren via UPnP og sier at "jeg skal bruke den"? Prøv å bytt port.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd det, men alle portene innenfor "der jeg har lov" av Lacie funker ikke

Kan jeg evt deaktivere UPnp?