Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1765
Hei!
Jeg lurer på hvordan jeg port forwarder min Altibox router?
Jeg er ganske noob på dette så fint om dere kun ta dette step for step.
Om det er annen info dere trenger så spør om dette så skal jeg ta det med.
Jeg har det fra skagerak fibernett (her i porsgrunn) om det har noe å si
Sist endret av SanderKulen; 3. mars 2012 kl. 15:32.
Hvis du går inn på hjemmesidene til skagerak fiber, så finner du en link til brukerveiledninger. Finn din hjemmesentral og trykk på "Internett" linken under. Der står det meste du trenger å vite.

Du logger inn på denne siden her med en epost adresse som slutter på @sf-nett.no og passord. Trykk på linken "Internett" i menyen til venstre, og velg så "router/brannmur"-linken som kommer frem. Sørg for at du har huket av for "avansert" så finner du innstillinger for port forwarding helt nederst på siden. Husk også at hvis du skal port forwarde en port til PCen din må du sette opp statisk IP på PCen din som samsvarer med IPen du velger på skagerak sine sider.

Etterpå må du restarte altibox ruteren, Dra ut støpselet og vent litt. Så kan du kontrollere med denne siden om du har gjort alt riktig.
Sist endret av RubiksRune; 3. mars 2012 kl. 15:59.
Takk for det!