Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1085
Heisann. Tenkte jeg skulle gi Ubuntu et nytt forsøk. Har hatt eldre versjoner før, men 11.10 vil ikke installere seg.

Jeg starter opp PCen og installerer via minnepenn. Alt går fint, og jeg blir bedt om å restarte. Etter post, så skjer det ingenting. Skjermen er bare svart.
Har prøvd å Google litt, men finner ikke noe nytteverdig. Har hørt man kan holde shift inne, så kommer man til noe, men det skjer ingenting når jeg holder shift inne.
Jeg er ikke superflink med Ubuntu, men har prøvd å installere grafikkdriver fra ATI og håpet det skulle hjelpe, men det hjalp ikke.
Har installert og reinstallert (både minnepennen og OSet) i hele dag nå uten hell.

Skal nå prøve å installere 10.04, om jeg ikke klarer å få til 11.10. Noen forslag?
Sist endret av Xernox; 12. januar 2012 kl. 21:28.
Har du et annet valg enn å restarte? I såfall prøv det, funker ikke det. Så installerer du uten oppdateringer da slipper du restart. Det gjorde jeg, riktig nok med CD. Også tok jeg oppdateringer å restarta, wollah du har siste versjon av Ubuntu

Prøv dette først.
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, men prøvde det også. En av gangene funket ikke musen, så da installerte jeg med keyboard, og fikk ikke på Internett-tilkoblingen. Da måtte jeg installere uten updates. Jeg valgte også å ikke restarte, men å "fortsette å teste Ubuntu live". Tok meg også tid til å oppdatere grafikkdriveren i samme slengen, men det ser ikke ut til å ha funket.

Jeg har dog ikke prøvd å skru av uten å oppdatere, og la den få en boot uten updates. Tror du det kan fungere? Men da må jeg jo installere på nytt igjen, for jeg kommer meg ikke inn.
Sist endret av Xernox; 12. januar 2012 kl. 21:40.
Ja det er sant at musa ikke funker eller bare en liten stund før den ikke funker mer, men da bruker du bare en annen mus så funker det. Så tar du alle oppdateringer å restarter så funker den igjen Hvertfall sånn det var på meg, laptop.