Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2574
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Først og fremst; dette er ikke noe jeg tenker å gjøre selv, men lurer på hvordan det ville fungere.

La oss si at en pasient får resept på beroligende (type stesolid, valium, sobril). Går på apoteket, og etterpå "mister", setter igjen på butikken, blir "stjålet" e. l. Vil da legen skrive ut ny resept, forutsatt at pasienten vanligivis er en ærlig person som han stoler på?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Garantert noen som har prøvd seg på den før, nesten sikker på at den høres minst en gang om dagen på ett eller annet apotek i Oslo.

Hvordan skal du kunne bevise at du "mistet" den på en troverdig måte?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo litt tillits basert da. det kan godt fungere noen ganger. men du skal ikke bli overasket over om det blir full stopp om det overdrives.
Har brukt jeg glemte igjen apotek posen min når jeg gikk av bussen og kunne trengt ny resept et par ganger.. funka det men ikke noe du burte bruke vær gang.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det funker kanskje en gang om du ikke har noen rushistorikk og kommer med en sykt overbevisende historie, men det kan ødelegge forholdet og legens tillitt for alltid og fremtidige leger hvis det er mistanke om at du lyver og vil misbruke.
Som med alt annet: Første gang går bra, andre gang stilles det spørsmål, tredje gang er det full stopp. Sånn ca.
Anonym bruker
"Rik Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt er elektronisk, så har du tatt ut resepten ser både apotek og lege det....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt er elektronisk, så har du tatt ut resepten ser både apotek og lege det....
Vis hele sitatet...
Tror planen til TS gikk ut på å ta ut medisinen og deretter "miste" den i håp om at han fikk ny resept og kunne hente en gang til
Bare planlegg med en kamerat at han raner posen din på et kamera og fremlegg bevis hvis lege spør