Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2070
Hei! Jeg er i en heldig situasjon hvor jeg sitter igjen med ca 25% av bruttoinntekten min hver måned. Jeg eier også bolig og har en nokså grei rente på denne. Er i tidlig 20 åra. Bruker MasterCard for diverse bonuser. Betaler alltid påtide.

Så lurer på om dere andre freakere har gode råd til hva jeg kan gjøre for å spare opp enda mer? Har 30 år på huslånet.

Jeg fyller opp pensjonssparingen hvert år, har lagt inn skattefradrag på f.eks fagforening kontingent, har fast strømpris til 90 øre per kWh, og setter alt ifra 6-7000 kr hver måned inn på aksjer.

Men jeg er ung og utolmodig, så ønsker å være "enda mer" økonomisk fornuftig. Så lurer på om dere har forslag til større økonomiske life hacks eller investeringer (type fysiske ting som sparer penger i lengden).

Vurderer å melde meg på universitet slik at jeg kan dra studentfordeler ^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Så lurer på om dere andre freakere har gode råd til hva jeg kan gjøre for å spare opp enda mer? Har 30 år på huslånet.
Vis hele sitatet...
Betal ned på huslånet. Du betaler jo renter på det. Då har du brått meir EK om du vil ha større plass seinare, og potensielt og EK til at du kan behalde eksisterande husvære for utleige når du kjøper noko anna.
Lei ut et rom i leiligheten. Sett ned låneramme til 25 år.