Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1972
Lurer rett og slett på om det er mulig og øke lånesummen på et boliglån om man regner med og leie ut feks 1 eller 2 soverom i huset.

Bodd i flere bofelleskap og har aldri problem med og finne og tilpasse meg andre, men det er på tide og få lån på bolig.

Kan få boliglån på noe med 1-2 soverom men skulle gjerne hatt noe større, og har ikke problem med og leie ut noen av rommene til andre.

Lønnen min er fastlønn men veldig bonuspreget, derfor er ikke lånet jeg får av banken til mitt fulle økonomiske potensiall.

Noen som har gjort noe slik før eller har noen bra links jeg kan lese meg opp på?
Du får snakke med banken, noen av de er jo faktisk greie og selvom x5 regelen er ganske rigid har de litt handlingsrom
I utgangspunktet så teller utleie som inntekt. Men prosjektet ditt er nok litt uforutsigbart. Kan hende du må starte med en liten treroms å leie ut et soverom for å vise til stabil inntekt.
Du kan få med bonus i inntekt hvis du kan vise til historikk.
Sist endret av Dough; 2. juni 2022 kl. 23:13.
Vet av at dette er blitt gjort. Tror bankene beregnet leieinntekt kun 80% av tiden, kanskje ikke riktig % sats. De hadde nevnt at det var en buffer og at han fint kunne klare utleie hele veien, da bare regnet det ikke inn 100% for sikkerhetskyld.
Sist endret av _abc_; 3. juni 2022 kl. 00:24.