Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3154
Hei, jeg skal muligens på danskebåten og inn til danmark med noen folk. En fyr her er 16 (snart 17) men kan alkohol lovlig i Danmark. Det er lovlig å drikke på båten, det er fult mulig å ta med drikke til båten. Båten følger Norske lover, og det står ingenting i det Norske lovverket om konsumering av alkohol før fylt 18. Vil han kunne sitte å drikke med oss med medbragt drikke? Er det er lite smutthull i loven kanskje?
Du kan ikke bli straffa for å drikke alkohol (med mindre det er offentlig plass). De som skaffa deg alkoholen kan få straff.
Eneste som skjer er vel om dere lager baluba så får dere en advarsel og må tømme ut drikken. Evt. gå planken om dere ikke gir dere
BongRips's Avatar
Trådstarter
Hmmh.. Planken frister ikke.. Sett på nok kaptein sabel tann til å forstå at haiene er sultene i de syv hav. Vi skal drikke offentlig, siden lugardrikking ble forbudt i 2013 grunnet en alkoholforgiftning som førte til dødsfall. Er det mulig å sitte ute på dekk en fin nattekveld da? Prate med pils? Noen som har erfaring med vakter rundt om der?
Sitat av BongRips Vis innlegg
siden lugardrikking ble forbudt i 2013 grunnet en alkoholforgiftning som førte til dødsfall.
Vis hele sitatet...
Whaat?

Gjelder dette alle "danskebåter"?

Kan ikke fatte at jeg ikke har fått med meg noe sånt.
http://www.dagbladet.no/2013/06/27/n...rbud/27927015/ Ser ut til å stemme.
Sist endret av Relevant; 10. juli 2014 kl. 03:40.
Funker ikke å drikke medbragt drikke på båten, ser noen av de ansatte det blir du fratatt drikken.
dette er ganske enkelt, de som er gammle nokk til å kjøpe i baren bestiller for alle sammen, vips så har du det du vil ha å drikke på.

dette fungerte for meg når jeg var 15 - 18 år
Har selv aldri hatt noe problem på color line, sålenge han ikke er beruset nok til å havne på glattcella.

Når jeg var på skoletur fikk vi en gammel turist dame til å handle sprit for oss, som vi hadde i et pappbeger blandet med brus.
Var på båten for ikke lenge siden med 2 fettere som er under 18, det var null problem og sitte på barene på båten og drikke alkohol uten å måtte vise legg.
Er nok avhengig av selskap. DFDS er det bare å drekka så lenge man oppfører seg og ikke bråker altfor mye på kveldstid.