Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2974
Hei!
Jeg har et problem her jeg håper dere kan hjelpe meg med, det har seg sånn at når jeg skrudde på PCen nå i dag, ble plutselig prossesorbruken 100 % og lagger. Det har har holdt seg der siden! Dette har ikke skjedd før og jeg har restartet pcen min mange ganger, søkt etter virus, men ingenting har funket.
Er det da en idè og reinstallere OSet mitt for å se om dette funker?
Dette er kanskje litt lite informasjon for dere, men jeg håper dere kan hjelpe meg!
På forhånd takk!
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ctrl+shift+esc, sjekk process-tabben, show process from all users og sorter på CPU. Der skal du kunne kjapt se hvilken prosess som forårsaker dette.
Åpne oppgavebehandler og se under prosesser tabben for hvilken programer som bruker mest. Så poster du det her

Edit: ninjaed
Sist endret av robojot; 11. mai 2012 kl. 17:55.
jeg har gjort det, men det avslører ikke noe store egentlig :P
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hva om du kjører Resource Monitor? Kjør -> resmon
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Hva om du kjører Resource Monitor? Kjør -> resmon
Vis hele sitatet...
kom ikke opp noe
Sjekk tempraturen. Jeg hadde samme problemet med gamle prosessoren. Problemet hos meg var at det var for lite kontakt mellom kjøler og cpu'n.
Når du seier det ikkje kjem opp noke, kva meiner du då?
At plata til prosessorkjøleren ikke sitter helt inntil selve prosessoren, eller at kjølepastaen har begynt å bli dårlig og har blitt for dårlig til å lede varme bort fra prosessor til kjøler
Hadde det problemet før. som de andre sier, sjekk kontakten mellom kjøler og CPU. Problemet mitt var gammel thermal paste som ikke ledet bra nok, den ble veldig varm og treig, kjørte og på 100%
Jeg har en kjøleplate under, tror ikke det er problemet.

http://bildr.no/thumb/1178607.jpeg

http://bildr.no/thumb/1178608.jpeg

http://bildr.no/thumb/1178610.jpeg

Prosessene
Vista, enough said....

OT: Skype bla. tar opp 57% av cpuen din der. Har du program til å måle temp?
Sist endret av R0flcopter; 11. mai 2012 kl. 21:20.
Program til å måle temp O_o? Nei
Sist endret av SanderKulen; 11. mai 2012 kl. 21:23.
Last ned HWmonitor .

temp = temperatur
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Last ned HWmonitor .

temp = temperatur
Vis hele sitatet...
Ja jeg forstod det :P Skal laste ned nå
http://bildr.no/thumb/1178627.jpeg
Tempen
Sist endret av SanderKulen; 11. mai 2012 kl. 21:41.
Tempen er i alle fall ikkje eit problem. Godt mulig at du har eit virus som lurkar. bruker du mods på minecraft som du kjører i bakgrunnen der, eller får masse random filer på skype kan dette vere årsaken
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Tempen er i alle fall ikkje eit problem. Godt mulig at du har eit virus som lurkar. bruker du mods på minecraft som du kjører i bakgrunnen der, eller får masse random filer på skype kan dette vere årsaken
Vis hele sitatet...
Ingen av delene stemmer, får kanskje prøve med en reinstallasjon da (grøss), har gjort dette tidligere da jeg måtte installere ALLE driverne på nytt som tok evigheter.
kjør virus søk med http://www.superantispyware.com/sasportable.php f.eks og se om den finner noe i tilegg til at du tar et søk med norton.

etter dette kan du prøve å kjøre Ccleaner og se om det hjelper.
Du kjører skype og Minecraft på en elendig prosesor kombinert med verdens verste OS.
Tusen takk for at dere prøver og hjelpe meg, jeg kjører nå et fullsøk med Norton, skal bruke superantispyware og ccleaner nå snart samtidig som jeg kjører tuneup utilities, om ikke noe hjelper sender jeg den på reprasjon.
Ja jeg vet jeg kjører ræva os og prosessor, men hva kan jeg gjøre med det når jeg ikke har penger ?
Sist endret av SanderKulen; 11. mai 2012 kl. 21:55.
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Tusen takk for at dere prøver og hjelpe meg, jeg kjører nå et fullsøk med Norton, skal bruke superantispyware og ccleaner nå snart samtidig som jeg kjører tuneup utilities, om ikke noe hjelper sender jeg den på reprasjon.
Ja jeg vet jeg kjører ræva os og prosessor, men hva kan jeg gjøre med det når jeg ikke har penger ?
Vis hele sitatet...
begrense deg til ett program om gangen?
Bytt ut vista med w7?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bytt ut vista med w7?
Vis hele sitatet...
hvilket kan gjøres gratis!
Jeg skal gjøre det, noen som har en bra link (a)?
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Jeg skal gjøre det, noen som har en bra link (a)?
Vis hele sitatet...
det er dessverre ikke lov til å dele piratkopiert programvare her, men søk opp noe sånt som windows 7 home premium, og velg den med mest seeds
Og en removeWAT.
Den er grei, søker opp nå. Innstallerer ikke før i morgen da jeg har god tid :P Uansett, takk for hjelp
du har 94 prosesser, men noe jeg ser er at du har sidebar prosessen! den er 10000% dritt! jeg bare sletta den, den bruker usedvanelig mye CPU for en sidebar jeg ikke bruker engang.. men mitt beste tips er å gå inn på taskmanager og prosesser og lukke bare drit! en helt ny pc bruker ikke noe mer enn 70 prosesser +/- så du kan ha ca 20 ubrukelige stående å kjöre!
The Nerdrager
Vista + Norton Antivirus....
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Om noen kan kontakte en viss "Chillzone" har han linker til LOVLIGE nedlastninger av Windows 7, og så er det bare å bruke Winloader (som ei er piratkopiert ) og BAM.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Dette er ikke dedikert til deg TS, men hvorfor i all verdens land og rike skal man laste ned fra bukta, når det ligger HELT cleane og fine versjoner, lovlige tilogmed i linkene her:

Win 7 Ultimate x64:
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24395.iso

Win 7 Ultimate x86(kan jo hende noen får bruk for det ^^):
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24394.iso


Noen på HW forumet må være blinde, har nevnt dette MANGE ganger nå...
Vis hele sitatet...
Lurer på hvor mange ganger jeg har sitert meg selv nå jeg? o.O Kan ikke noen legge disse linkene i bokmerker?

Og ja, last ned en removeWAT eller Win7 loader

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Om noen kan kontakte en viss "Chillzone" har han linker til LOVLIGE nedlastninger av Windows 7, og så er det bare å bruke Winloader (som ei er piratkopiert ) og BAM.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du putte linkene i siggen din?
Sist endret av CHillZoNE; 22. mai 2012 kl. 10:50.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Skal gjøre det (bit.ly ftw)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Ingen av delene stemmer, får kanskje prøve med en reinstallasjon da (grøss), har gjort dette tidligere da jeg måtte installere ALLE driverne på nytt som tok evigheter.
Vis hele sitatet...
Det er ikke store problemet. Finn ut nøyaktig hvilken modell du har, stikk på siden til leverandøren av pcn. Der finner du mest sannsnylig oppdaterte drivere til Win, og laster ned 1 etter 1.

Når det er gjort tar det toppen 20 min å innstalere det etter OS. Og dette kan gjøres side om side med andre programmer, så det går fort om du klarer å multitaske litt