Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 989
Jeg irriterer meg over at telefonen legger på en samtale automatisk, selv før jeg hører at det ringer.
Det som skjer er at jeg ringer til en, hører et pip og samtalen er lagt på. Det er tilfeldig når det skjer, noen ganger skjer det flere ganger på rad andre ganger skjer det ikke.

Det har ikke noe med at ansiktet mitt kommer borti legg på knappen, da jeg har prøvd å ringe, holde telefonen i hånden også legger den på med engang. Har prøvd å søke i Google, kanskje jeg søker feil men finner ingenting om dette.
Den sleit med dette problemet i 2.2 Froyo, og samme problem i CFW 2.3.

Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan man fikser det? Takk.
Jeg hadde samme problem med min HTC Hero. Det første jeg gjorde var å renske knappene fra innsiden, og la telefonen ligge avslått i noen dager. Dette fungerte ikke, så jeg måtte se etter andre løsninger. Løsningen min ble å remappe power-knappen til search-knappen, da jeg ikke bruker denne knappen uansett. Dette ble gjort vha. ButtonRemapper [1]. (telefonen må være rootet for at det skal fungere). Applikasjonen har dessverre ikke noe valg for å deaktivere knapper, så jeg valgte å sette "scrollbutton push" som den tilhørende funksjonen til power-knappen. Dette fungerer alldeles strålende, og anbefales hvis du ikke finner andre løsninger på problemet ditt.

[1] http://www.forum.xda-developers.com/...d.php?t=850464
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg irriterer meg over at telefonen legger på en samtale automatisk, selv før jeg hører at det ringer.
Det som skjer er at jeg ringer til en, hører et pip og samtalen er lagt på. Det er tilfeldig når det skjer, noen ganger skjer det flere ganger på rad andre ganger skjer det ikke.

Det har ikke noe med at ansiktet mitt kommer borti legg på knappen, da jeg har prøvd å ringe, holde telefonen i hånden også legger den på med engang. Har prøvd å søke i Google, kanskje jeg søker feil men finner ingenting om dette.
Den sleit med dette problemet i 2.2 Froyo, og samme problem i CFW 2.3.

Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan man fikser det? Takk.
Vis hele sitatet...
Har dette alltid vært ett problem? Muligens garantisak.

I din situasjon ville jeg ha prøvd å sette den tilbake med fabrikkinnstillinger for å se om det hjelper.
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg hadde samme problem med min HTC Hero. Det første jeg gjorde var å renske knappene fra innsiden, og la telefonen ligge avslått i noen dager. Dette fungerte ikke, så jeg måtte se etter andre løsninger. Løsningen min ble å remappe power-knappen til search-knappen, da jeg ikke bruker denne knappen uansett. Dette ble gjort vha. ButtonRemapper [1]. (telefonen må være rootet for at det skal fungere). Applikasjonen har dessverre ikke noe valg for å deaktivere knapper, så jeg valgte å sette "scrollbutton push" som den tilhørende funksjonen til power-knappen. Dette fungerer alldeles strålende, og anbefales hvis du ikke finner andre løsninger på problemet ditt.

[1] http://www.forum.xda-developers.com/...d.php?t=850464
Vis hele sitatet...
Den linken din fungerte ikke. Men er det et problem med knappen da? Det er ingen knapper som gjør at telefonen legger på akkurat, ihvertfall ikke på min Desire.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Har dette alltid vært ett problem? Muligens garantisak.

I din situasjon ville jeg ha prøvd å sette den tilbake med fabrikkinnstillinger for å se om det hjelper.
Vis hele sitatet...
Ja mener at det har vart en stund. Kan ikke huske at det alltid har vært slik, men vært slik lenge. Jeg har satt den på fabrikkinstillinger flere ganger, til og med ny ROM. Ingenting hjelper.