Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 963
Er det noen mulighet å lage et batch-script som dreper alt som kjøres fra andre stasjoner enn systemdisken, samt fjerner stasjonsbokstaven fra samtlige stasjoner?

Dette kunne jo fungert som en hurtigløsning dersom man blir stoppet på større LAN som f.eks. TG, dersom Norske lover blir endret slik at dette blir prioritert. Så når de skal se på systemet ditt viser det ikke mer enn selve systemdisken.

Vet dette er litt vagt forklart, men det var bare en tanke jeg var innom og ville forhøre meg om - hadde vært kjekt om det hadde latt seg gjøre.


PS! Når sant skal sies har jeg ikke gjort noe mer ulovelig på nett enn hva mannen i gata har gjort per i dag, så jeg ser ikke på meg selv som utsatt for noe.
Sist endret av waf; 17. september 2010 kl. 08:09.
Vil du slette dataene så de ikke kan finnes igjen, eller bare skjule selve stasjonene?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Du kan fjerne stasjonsbokstaven fra samtlige stasjoner uten at det har noe innflytelse på all lagret data, men for å gjøre det kan ikke noen programmer eller filer kjøres fra disse stasjonene.

Vil da ikke slette noe. Jeg bare tenkte på dette som et alternativ i fall en slik situasjon skulle oppstå; enten for meg eller noen andre.
Sist endret av waf; 17. september 2010 kl. 09:33.
Er mulig å lage det du forespør. Dog utenfor mitt kompetansenivå.

DU kan også vurdere en slik dings, som jeg snappet opp fra en annen tråd:
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du gir meg 30 min, så skal jeg se hva jeg får til

Batch kan gjøre ganske mye, og med kun 2-3 linjer kan man fjerne stasjonbokstaven på en stasjon med diskpart

Edit: Usikker på om det enda kan kjøres noen programmer fra disken når stasjonsbokstaven er vekke, men kan teste litt.
Sist endret av Fleff; 17. september 2010 kl. 10:20.
Uhm. Det er ganske heftig med lover som måtte blitt endret for at noe slikt skulle vært lovlig i norge, og arbeidsmengden gjør at det aldri ville blitt prioritert. Det er det rent praktiske.

Men hvis vi nå skal vandre dypt inn i fantasien og si at noe slikt kunne praktisk sett skje, så er det Truecrypt du skal se på, og ikke batch. Hvis det er så enkelt at det kan skrives i batch, er det så enkelt at enhver person med datakunnskaper over normalen kan se hva som er gjort.
Hva med å bare kryptere system drive, og la den "røde knappen" være av (power off) knappen?

Le problem du solved.

For å besvare spørsmålet ditt:
echo select volume 0 >> remletter.csp
echo remove letter F noerr >> remletter.csp

echo select volume 1 >> remletter.csp
echo remove letter G noerr >> remletter.csp
diskpart /s remletter.csp
Vis hele sitatet...
For å finne rett volume, skriv "diskpart" i cmd, deretter "list volume".
Sist endret av Nenzo; 17. september 2010 kl. 10:35.