Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1941
Nå som det etterhvert har blitt endel turer på meg, har jeg lagt merke til en spesiell ting. Under hver eneste tur har vi som oftest blaza en god del underveis. I dagene\uka etter har jeg fått mer effekt ut av hasj\pot. Føler meg ikke mer stein, men føler meg generelt småtrippy til tider. F.eks. kan sitter å se på film, og så titte ut i rommet, og alt virker mye større en vanlig. Itillegg til dette surrer det en del speisa tanker i hodet mitt. Synes det hele er ganske underholdende

Dette er ikke effekter jeg får av hasj til vanlig, ettersom jeg har røyka en god stund og aldri vært borti noe lignende. Jeg anntar at jeg får svake flashback eller noe sånt. Noen andre som har opplevd det samme, eller gjelder dette bare meg?
Sist endret av Sinister; 18. oktober 2006 kl. 22:16.
Jeg har begynt å fått akkurat samme greia du snakker om i det siste.. begynte vell for en 4 ukers tid siden.. Har vel snart røykt "fast" i et år nå.. altså opptil 2 eller flere ganger i uken (de siste 2 månedenene har jeg røykt betraktelig mye mer) Jeg syntes egentlig det er ganske chill.. samtidig som det er litt skuffende.. De siste gangene har alle kameratene og veninnene mine vært pisse fjærne.. mens jeg bare har hatt en liten chill buzz. Blir ikke det samme lissom, men liker den litt øre følelelsen jeg får nå.. der jeg bare føler meg småstein, nesten uansett hvor mange trekk jeg tar. Tenker mye, og er bare litt borte, ikke skikkelig fjern lenger.

Men uansett, savner det gode gamle.. må kanskje ta meg en periode på 2-3 uker uten å trekke, og se om det hjelper noe
Sist endret av Hindsight; 18. oktober 2006 kl. 22:23.
Jeg har aldri tatt LSD eller Sopp, men jeg ble alltid småtrippy når jeg røyka. Klarte sjeldent og holde samtaler. Likte best å sitte i min egen verden, måtte slutte da jeg skjønte at det rett og slett ikke var ett stoff som var bra for psyken min. Fikk sosialangst og følte meg generelt uvell, men kjenner mange som blir mer utadvent enn ellers når de røyker.
Sist endret av Jaso; 18. oktober 2006 kl. 22:55.
I det siste har jeg hatt litt merkelig syn til tider.
Litt svakt bølge syn eller forstyrrelser i lufta som jeg blir forstyrra av mange ganger.
Jeg var på en plass idag der jeg satt 8 timer på en stol. Rommet var stortog lyst.
Og etterhvert begynner jeg og bli ganske forstyrra. Jeg ser plutselig mange sånne små ting som beveger seg så går synet rett dit, og så er det borte før jeg rekker og se hen.

Tror det kan hende det var pga jeg hade en 0.4 liner pepper på lørdag.
Da jeg snorta den så har jeg aldri kjent noe lignende. Det var som attt jeg etsa hull i bakhode og jeg kjente at det bare var ett tomt rom der.
Det var sinnsykt vondt lenge, og jeg ble ganske ganske fin i formen. pepper funker ikke noe særlig på meg. Men det gjorde den.

Har ikke snorta på 6 måneder så kan hende det var derfor.
Men etter den lørdagen så har jeg vært ganske fucka i hue hver dag nå.
Og ser ut som jeg har fått noen bivirkninger.
Vet ikke om dette er flashback men hvertfall noe lignende.

Kan det bare ha vært rein pepper? Har aldri kjent noe sånn som det der.
For en stund siden kjøpte jeg meg en fin bit med med hasj. Hadde aldri prøvd hasj før selv, men folk jeg kjenner som er litt innrøkte sa det var bra shit.
Så etter en stund blei det jo en del røyking, men da jeg kjører kraftig opplegg med realfag på skolen bestemte jeg meg for at jeg ikke egentlig burde røyke noe særlig av frykt for å bli sløv i huet.

Så i starten av høstferien fant jeg ut jeg skulle kvitte meg med resten av hasjen, men ettersom man ikke skal kaste "mat" fant jeg det best å avslutte min kariere som hasjrøyker ved å innta alt på en gang.

Alderede ved de tidligere anledningene hadde jeg blitt forbauset over hvor hallusinogent cannabis faktisk er i forhold til det jeg hadde trodd før jeg prøvde det, men dette tok kaka.

Da jeg var på peak hallusinerte jeg i hele sidesynet mitt, men i midten av synet var det et slags "klart hull" der jeg kunne "se ut av ruståken". I sidesynet så jeg blant annet blodårene på armen min som selvlysende blå, noe som gjorde at jeg følte meg rimelig konge

Våknet opp seint dagen etter, og var omtrent like stein som et fjell. Mesteparten av denne dagen gikk med til å ha noia, sovne, se film og si "hæ?". Ble først klar i hode utpå kvelden.

Så har merket de hallusinogene effektene du snakker om, men nå prøvde jo jeg aldri hasj før sopptrippen min, så veit ikke hvordan det er om man ikke har vært igjennom det.

Leste forresten dette:
Sitat av Erowid
Many people become more sensitive to the psychedelic qualities of marihuana after using more powerful drugs...
Vis hele sitatet...
hentet herifra: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/...tml#flashbacks
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Effie:
Hehe, jeg husker jeg hadde noen småtrippy opplevelser da jeg begynte å røyke også. Jeg husker f.eks closed eye visuals var normalt i 3-4 måneder (gjevnlig røyking), for så å avta til å bli ingenting mer enn en rus.
Det er lenge siden(9år) nå da og jeg har alltid lurt på hvordan jeg hadde oppfattet det om jeg hadde startet med røyking i voksen alder..
Det du sier - er svar på mitt spørsmål

Sinister

Jeg husker at de første gangene jeg spiste LSD (først microdot, så LSD) var det som om virkningen fra hasjen ble borte.
Som du beskriver - du blir ikke stein..
Jeg kan huske at jeg den gang mente det tok 2 uker igjen, før jeg kjente noe sånn voldsom virkning av hasj igjen.
Med voldsom virkning mener jeg egentlig .: normal effekt av hasj..
Men som du sier, du føler deg litt småtrippy. Jeg har også hatt slike opplevelser , faktisk flere ganger.
Det har hendt noen dager etter inntak av LSD, eller gjerne 6 måneder etter inntak.
Jeg snakker ikke spesefikt om flashbacks, det vet jeg hva er - og skjønner at jeg får det når/om jeg får det.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lekt russisk rulett (som de beskriver det i de forskjellige rusdirektoratene) i form av LSD og sopp.
Jeg er "fargeblind", altså farge svak. Noe som gjør at jeg ofte blander/roter med farger på gjenstander o.l. Spesielt da det er skumring eller mørkt. Hoved fargene er vel rød og grønn, men generelt sett har jeg en annen farge oppfattning en mange andre.
LSD var da noe SINNSYKT for meg de første gangene, fordi jeg da så utrolig mange farger som jeg ikke hadde sett tidligere, spesielt ikke så klart.

Poenget er at etter inntak av LSD eller sopp, så har farge inntrykkene forandret seg hos meg. Jeg ser generelt sett farger mye klarere og føler ofte at ting har en tendens til å gløde. (dere som har spist LSD vet hva jeg snakker om)
Og som du sier - røyking er det som trigger det.
Det samme skjedde jeg.: Jeg har tatt det opp med kamerater, men er kun èn av dem som det kan virke som forstår hva jeg mener.

Jeg får ikke så mye tanker rundt det, slik du beskriver. Men storsett ser jeg bare detaljene i ?alt? mye bedre.
I tilegg til at når det skumrer til ute og mørket er på vei - føles det ofte som om det er da det slår inn sterkest. Dette kan selfølgelig ha med mitt farge syn å gjøre, ikke vet jeg.

Men jeg er med på hva du mener og tror jeg forstår det.
Jeg har i mitt lille hodet bare satt navn på det som : stemninger.. hehe Forskjellige stemninger - kanskje jeg egentlig aldri har landet eller noe =)

Dette blir sikkert überspeist å lese for personer som ikke har inntatt slike stoffer og jeg forstår at dette høres helt utspeiset ut.

Men så er det ganske utspeiset å spise LSD også.. I rest my case..
Sist endret av spQ; 19. oktober 2006 kl. 10:29.
kjenner den følelsen. kul følelse

annbefales med en pils
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Speq: Endelig et svar som passet til spørsmålet mitt. Har tenkt mer på dette etter at jeg postet, og kommet fram til at dette kun gjelder etter inntak av LSD. Hvertfall for min del. Du sier at det kun er èn av vennene dine som har opplevd det samme. Tror disse ettereffektene kun gjelder for noen få av oss, for jeg har heller ikke hørt noe særlig lignende i mitt miljø.
Som noen her kanskje husker hadde jeg HPPD i 6-8 år, alt ettersom hvordan man regner. Hadde trippy vision 24/7, selv uten hasj, i seks år, og kun etter hasjrøyking i de to påfølgende årene.

Jeg kjenner flere som har hatt lignende symptomer, endog svakere, i kortere perioder (på bare en kveld eller kanskje opp mot et par uker). Det er visst noe vanlig. Cannabis er på en måte et hallusinogen det også, og passer fint til å dra ut det lille du skulle ha av innesperrede trippetanker og følelser.

PS. HPPDonline.
hm tja.. kan vel si at jeg har på en måte hatt de samme følelsene, men det var helst etter en tripp som jeg ikke var helt med på, hehe men jeg har aldri hatt noen dårlige opplevelser, bare artige synsbedrag :-) det med hasjen er vel ikke noe å si på, jeg blir like stein som jeg allltid har blitt ;D men som det ble nevnt tidligere er det fint å bruke hasjen til å "leve" ut sine trippefantasier lukk øynene og dra på tur ;D
Sitat av Sinister
Nå som det etterhvert har blitt endel turer på meg, har jeg lagt merke til en spesiell ting. Under hver eneste tur har vi som oftest blaza en god del underveis. I dagene\uka etter har jeg fått mer effekt ut av hasj\pot. Føler meg ikke mer stein, men føler meg generelt småtrippy til tider. F.eks. kan sitter å se på film, og så titte ut i rommet, og alt virker mye større en vanlig. Itillegg til dette surrer det en del speisa tanker i hodet mitt. Synes det hele er ganske underholdende

Dette er ikke effekter jeg får av hasj til vanlig, ettersom jeg har røyka en god stund og aldri vært borti noe lignende. Jeg anntar at jeg får svake flashback eller noe sånt. Noen andre som har opplevd det samme, eller gjelder dette bare meg?
Vis hele sitatet...

Er lenge siden jeg har trippet nå, nesten 1 år, og hasj funker fortsatt som du beskriver over
Ofte blir man jo stein uten at det føles helt sånn også... Nå har ikke jeg spist syre, så jeg vet ikke om syre spesifikt gjør dette eller om det er en trippegreie(sopp osv), men man har jo gjerne litt å tenke på etter en tripp?
Det finnes jo ikke noe mer trippy enn vårt eget hode 8--) Hvis du føler at ting er trippy er de det, og blir gjerne ikke mindre trippy om du sitter og konser på det. Om du bare er stein og fjern og ape foran TV'en er saken en annen ;-) Dette handler jo om hva man gjør det til selv også?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Hadde en helt sinnsyk opplevelse på Lørdag. Røyka den beste hasjen jeg har vært borti, antagelig bedre enn den beste pot'n jeg har røyka og. Røyka ca. 0.2-0.3, og merka ikke så mye istarten. Bare at jeg hadde fått nok. Så etter 5-10min når det virkelig kicker inn begynner alt å bli temmelig speisa. Stedet jeg var på minnet meg veldig om oppturen på den forrige syreturen min. Da røyka jeg to bøtter og en joint sånn ca. da jeg peaka. Som nevnt henger spesielt denne turen igjen når jeg blir veldig fjern. Settingen var ganske lik, sammen med personer jeg ikke hadde møtt noe særlig før, noe rart som gikk på tvn(tv'n minna også veldig om min) og sterk belysning. Tankene begynner å løpe løpsk og det blir virkelig intenst. Tror det føltes nesten akkurat som på oppturen fra min forrige tur. Eneste forskjellen da og nå, var at jeg denne gangen var totalt uforberedt.

Jeg og vennen min skulle videre på fest så jeg fant ut at tiden var inne for å dra. Jeg ber han jeg er hos kjøre oss dit vi skal, noe han heldigvis gjør. Da jeg kommer inn i bilen begynner jeg å få kontroll på tankene mine og jeg greier å nyte opplevelsen. Første 15-20minuttene var derimot litt i meste laget, ikke at ikke de var innholdsrike og. Jeg hadde bra med CEV's, noe jeg har hatt minimalt av i mine 3år lange tid som røyker. Da vi kommer tilbake går vi forbi stedet jeg bodde da jeg var liten. Plutselig tenkte jeg tilbake på hvor annerledes alt var da og fikk et krystallklart indre bilde om forandringene fra da til nå.

Hadde aldri trodd det var mulig å få ekstreme opplevelser hasj. Men tror som sagt jeg fikk mye bedre effekt enn det "vanlige" røykere ville gjort. De greiene som vanligvis går rundt i landet er bare møkk iforhold
hehe høres artig ut :-) om tjallen er dårlig er din egen sak, man får det man betaler for ;-)

Husker en dag i sommer, en kompis av meg hadde kjøpt seg ny bil. En bmw cab, og vi var ute å kjørte litt. Helt genialt vær denne dagen, ikek en sky på himmelen, varmt og godt. Han hadde med seg noe godpot som han hadde ordnet, vi mekket. En svær jævel, og tente opp. Jeg ble jo fjern som alltid, men denne gangen ble jeg meget fjern. Følte at alt ble helt rart, at ingenting stemte. Bare en skikkelig absurd tanke, som pågikk en time eller to hehe :-)
Cant say i disliked it ;-)
Sitat av atom
hehe høres artig ut :-) om tjallen er dårlig er din egen sak, man får det man betaler for ;-)

Husker en dag i sommer, en kompis av meg hadde kjøpt seg ny bil. En bmw cab, og vi var ute å kjørte litt. Helt genialt vær denne dagen, ikek en sky på himmelen, varmt og godt. Han hadde med seg noe godpot som han hadde ordnet, vi mekket. En svær jævel, og tente opp. Jeg ble jo fjern som alltid, men denne gangen ble jeg meget fjern. Følte at alt ble helt rart, at ingenting stemte. Bare en skikkelig absurd tanke, som pågikk en time eller to hehe :-)
Cant say i disliked it ;-)
Vis hele sitatet...
Hva stemte ikke? At du ble så fjern, eller?
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av atom
hehe høres artig ut :-) om tjallen er dårlig er din egen sak, man får det man betaler for ;-)
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka regelmessig i over 3år nå. Har røyka hasj fra stort sett alle deler av landet, og det jeg vanligvis røyker er godt over gjennomsnittet. Saken var at denne hasjen var HELT sinnsyk iforhold til det meste jeg har vært borti. Ja riktig at man får det man betaler for men det er ikke noen nyhet at hasjen som kommer til dette landet ikke er prima. Det er som regel temmelig utblanda for å få mer penger pr g.