Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4695
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Jeg går på urinprøver, og lurer på hvor lenge THC (av hasjen/weeden) ligger i urinen. Har hørt det som regel ligger i urinen i en uke pluss minus, men er ikke sikker
Opptil syv uker hvis du er innrøykt og ca en uke hvis du gjør det f. eks en gang i måneden.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Har ikke gjort det på et halvt år eller noe sånt, er det ute av urinen etter en ukes tid da eller?
Passer nok ganske bra det ja
Kan variere fra person til person, på noen med treg forbrenning så kan det sikkert sitte lenger enn en uke også kanskje, men vet om folk som har røyka 2 og kanskje 3 dager på rad og har vært clean på et par dager
du kan sikkert prøve å drikke endel vann døgnet før prøven. men du kan risikere å måtte ta en ny prøve tror jeg ?
Sitat av Alge Vis innlegg
Kan variere fra person til person, på noen med treg forbrenning så kan det sikkert sitte lenger enn en uke også kanskje, men vet om folk som har røyka 2 og kanskje 3 dager på rad og har vært clean på et par dager
Vis hele sitatet...
Tror ikke det går så mye på forbrenningen da det ikke er THC de ser etter såvidt jeg vet, men THC-syre. Skal finne noen kilder på dette Det går vel heller på fettprosenten din da det binder seg til fettvevet.

Det går an å drikke masse masse før prøven slik at den gir for lave verdier og må tas på nytt. Da får du i hvert fall en dag eller to til på deg
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Spoileralert; Offtopic -

Det er en søkefunksjon her på forumet, i tillegg til at du har Google tilgjengelig. Ganske spesielt at du ikke fant noe der, men du har kanskje ikke brukt søkefeltet?
tidsskriftet.no

Den viktigste psykoaktive komponenten i hasj og marihuana er delta-9-tetrahydrocannabinol (THC). Rusmiddeltestene som anvendes for å påvise cannabisbruk, påviser dette stoffet og/eller nært beslektede substanser og metabolitter (cannabinoider). I dag er det vanligst å teste urin kun for hovedmetabolitten av THC, tetrahydrocannabinolsyre (delta-9-THC-COOH; THCA).
Vis hele sitatet...
Spyttprøver derimot tester kun positivt mens du er påvirka, mens urinprøver tester for avfallstoffer

Dette var i 2009 btw
Sist endret av seroto9n; 21. november 2016 kl. 02:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av xghost Vis innlegg
du kan sikkert prøve å drikke endel vann døgnet før prøven. men du kan risikere å måtte ta en ny prøve tror jeg ?
Vis hele sitatet...
Stemmer det, prøven kan bli vannet ut så mye at de ikke ser om du har brukt, men de ser også at PH nivået og kreatin nivået er feil (De ser jo også at urinen er klar og ikke gul). Du kan da i verste fall risikere at de tar prøven for å være positiv, men i sannsynlig så blir det ny prøve. Det skal dog være måter å få opp PH å kreatin nivået på ved bruk av utvannings metoden.

Søk litt på det. Her er noe jeg fant i farta:
http://boards.cannabis.com/threads/d...idelines.1147/

Edit:
husk de kan også se om kreatin nivået er for høyt

Sitat av seroto9n Vis innlegg
Spyttprøver derimot tester kun positivt mens du er påvirka, mens urinprøver tester for avfallstoffer
Vis hele sitatet...
Er kanskje treg metabolisme jeg mente.
å til det spyttprøve greiene så ser de faktisk opp til 2 dager etter du har brukt, mens effekten skal være helt ute etter 6 timer. synd
Blir man tatt på spytt prøve så blir man tatt med til blodprøve etterpå
Sist endret av Alge; 21. november 2016 kl. 02:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som Alge sier kan de jo se at urinen din er helt klar, noe som kanskje betyr at du må ta ny prøve samme dag. I linken til Alge nevner de også dette problemet, så hiv innpå B12vitaminer! 10x anbefalt dose, så skal urinen bli gul

Sitat av Alge Vis innlegg
å til det spyttprøve greiene så ser de faktisk opp til 2 dager etter du har brukt, mens effekten skal være helt ute etter 6 timer. synd
Blir man tatt på spytt prøve så blir man tatt med til blodprøve etterpå
Vis hele sitatet...
Ja det er kjipt :/ men heldigvis bedre enn urinprøvene! Jeg testa negativt på spyttprøve ca 24t etter røyking
Sist endret av seroto9n; 21. november 2016 kl. 02:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Som Alge sier kan de jo se at urinen din er helt klar, noe som kanskje betyr at du må ta ny prøve samme dag. I linken til Alge nevner de også dette problemet, så hiv innpå B12vitaminer! 10x anbefalt dose, så skal urinen bli gul
Vis hele sitatet...
Har egentlig ikke så mye for seg å ta svære doser foruten at det vil tømme kosttilskuddlageret ditt, og kanskje du er uheldig å får i deg ubehagelige mengder lakserende midler. I forhold til andre vitaminer er B12-vitaminet vanskelig å oppta i tarmen. Tar du mer enn de anbefalte to mikrogram, opptas kun en prosent i kroppen.
Svarer veldig generelt fordi dette er avhengig av for eks rask eller treg fordøyelse; THC har en halvveringstid på en mnd, det vil si at etter en mnd vil 50% av THC'en være ute av kroppen, etter en ny mnd er 50% av det som ligger igjen ute av kroppen. Ved lavt bruk så vil det finnes spor v THC, men hvis verdiene ikke er høye nok går prøven som rein
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har egentlig ikke så mye for seg å ta svære doser foruten at det vil tømme kosttilskuddlageret ditt, og kanskje du er uheldig å får i deg ubehagelige mengder lakserende midler. I forhold til andre vitaminer er B12-vitaminet vanskelig å oppta i tarmen. Tar du mer enn de anbefalte to mikrogram, opptas kun en prosent i kroppen.
Vis hele sitatet...
Her er det fullt mulig jeg tar feil, men jeg ville tro at grunnen til å ta over daglig dose er nettopp fordi det ikke vil tas opp men skilles ut i urinen som avfallstoffer, og avfallstoffer farger urinen gul. Hadde man tatt kun den mengden som blir tatt opp i kroppen vil det i mitt hode ikke gi deg noen gevinst/farget urin

Med den teorien burde man jo i teorien kunne ta hvilke som helst vitaminer, så jeg er usikker, men det er hva jeg ville tro

Sitat av 420master Vis innlegg
Svarer veldig generelt fordi dette er avhengig av for eks rask eller treg fordøyelse; THC har en halvveringstid på en mnd, det vil si at etter en mnd vil 50% av THC'en være ute av kroppen, etter en ny mnd er 50% av det som ligger igjen ute av kroppen. Ved lavt bruk så vil det finnes spor v THC, men hvis verdiene ikke er høye nok går prøven som rein
Vis hele sitatet...
Dette må du veldig gjerne vise kilder til. Finner mange treff på google som sier alt fra 4 til 10 dager, men ikke over 10 dager. Nå brytes vel THC ned i kroppen uansett, så THCen blir ikke værende i kroppen. Det har vel ingenting med fordøyelsen å gjøre heller? Med mindre du spiser cannabisen, men selv om THCen ikke hadde blitt brutt ned ville jo 30 dager vært tilstrekkelig tid for magen og fordøyelsen å rense seg noen ganger.

THC(/THCsyre?)binder seg til fettvev, så det handler vel aller mest om vekt og fettprosent i kroppen å gjøre. Det er det jeg leser på en del nettsteder i hvert fall. Både statlige og ikke

Det er vel nettopp derfor gjentagende bruk gjør at det tar lenger tid før kroppen er "clean", nettopp fordi THC-COOH bygger seg opp og lagres i fettvevet
Sist endret av seroto9n; 21. november 2016 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.