Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 11709
Jeg har en liten case som jeg undrer meg over.

I fjor, rundt oktober ble jeg tatt inn i avhør av politiet fordi jeg ble tatt av å kjøpe efedrin fra Canada - i typ februar ble jeg erkjent skylding, dette var veldig små mengder og fikk en bot på 4000,-

Nå har jeg to (tre) caser som undrer meg om politiet følger med på adressen min?
Selv om det nå sendes til ikke folkeregistrert (som efedrinen gjorde), men bosteds adresse så er det ingenting som kommer frem.

Følgende er borte, bare forduftet:
Clenbuterol - sendt midten av mai, kom aldri frem
MDMA (FoxhoundN) - sendt slutten av mai, kom aldri frem
Clenbuterol - Sendt starten av juni - kom aldri frem
Pengene tilbake for clen - sendt 06 juni - kom aldri frem (?!!!)

Det er her da to forskjellige selgere, i to HELT forskjellige verdener - men ingenting kommer frem.
Alt av vanlig post kommer.

Er det jeg som er max uheldig, eller driver postmann pat dick med meg?
Det blir nok stanset lenge før "postmann pat". Har du prøvd å bestille i naboens adresse, eller en adresse du kan disponere? Det er eneste løsningen jeg kommer på umiddelbart. Det fungerer åpenbart ikke å bestille til din egen adresse, så du burde revurdere metoden du anskaffer "dop".
Trådstarter
15 0
Med å bestille til naboens adresse kan jeg like greit kliste opp en lapp på min egen postkasse og skrive "Kari bremnes" for å bruke et ironisk navn - i teorien skal jo det blir det samme, det bor jo trosalt en del folk i blokka?

Men rart at ikke politiet gir noe lyd fra seg om det når er slik at et er dem som tar det?
Av erfaring så kommer jo gjerne dette evigheter etter det faktisk har skjedd....
Det kan være så mangt. Alt fra vendor som svindler deg og legger skylden på post/toll til en postmann som vet hva du bedriver, og tar posten din. Ja for all del, det fungerer fett med falsk postkasse, men jeg ville bekymret meg over andre beboere tho. Det kan hende at politiet bygger en sak på deg, alt er så relvativt at man kan ikke konkludere med noe som helst.
Trådstarter
15 0
Det er jo to forskjellige selgere, en veldig annerkjent selger fra steroide verden, og en annen middelsmådig annerkjent selger fra darknet (Foxhound).
Veldig rart at begge disse skal drive scam samtidig, det høres bare veldig lite sannsynlig ut.

Men til dem pengene da, selger på clen sendte meg tilbake NOK 2000,- og dette kom aldri frem - det er da veldig rart?
Er vell ikke noe grunn til at politiet skulle ta det?

Jeg bor i et kollektiv hvor det (Uten overdrivelse) står 14 navn på postkassen da det er så sykt mye gjennomtrekk - selv om vi bare er fire som bor her. Så om det kommer opp et navn til så er det ingen som merker det, bare å si det er kusinen min som trenger å låne postkassen hehe.
Men igjen, det blir jo ikke fake postkasse, bare falsk navn på min egen.
Som sagt, det er så mange som håndterer dine varer før de kommer frem, og til og med etter at de kommer frem (siden du bor i kollektiv) at det er umulig å gi noen fasit. Etter det du sier, ville jeg ikke mistenkte vendor for noe, han er tross alt ute etter rep.
Trådstarter
15 0
Om jeg forstår deg rett så er du da enig i at det kan være verdt et forsøk å klistre opp f.eks "Kristian Hansen" på min postkasse og be vendor sende i det navnet?
Sitat av visitoslo Vis innlegg
Om jeg forstår deg rett så er du da enig i at det kan være verdt et forsøk å klistre opp f.eks "Kristian Hansen" på min postkasse og be vendor sende i det navnet?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er om resten av blokka vil merke noen endring. Jeg har naboer i blokka jeg bor i som ville ringt politiet for mindre, så jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen.
Trådstarter
15 0
Om det er eneste risikoen så er det ingen problem, du skulle sett postkassene våres så hadde du skjønt hva jeg mente.
Dem jeg bor med så kan jeg si så lite som at det er min bror i Spania som har kjøpt noe og ikke har norsk adresse, så han må låne min.
Jeg får gjøre et forsøk, og denne gangen starter jeg med en liten bestilling - allerede kastet 6000,- i dass....!
Sitat av visitoslo Vis innlegg
Om det er eneste risikoen så er det ingen problem, du skulle sett postkassene våres så hadde du skjønt hva jeg mente.
Dem jeg bor med så kan jeg si så lite som at det er min bror i Spania som har kjøpt noe og ikke har norsk adresse, så han må låne min.
Jeg får gjøre et forsøk, og denne gangen starter jeg med en liten bestilling - allerede kastet 6000,- i dass....!
Vis hele sitatet...
Jeg ville nok sjekket ut andre muligheter, men det er meg. Som regel vil hardt arbeid lønne seg - selv i denne sammenhengen. Nå skal jeg ikke nevne navn, men en bekjent gjorde grundig research på sine naboer, fant ut når de skulle på ferie, og bestilte en betydelig mengde "goodie" til deres adresse. Dette var riktignok en plass hvor du hadde lagt merke til om det var noen spaning på gang eller ei.

Det finnes så mange metoder man kan benytte. Jeg bare poengerer at skifte av navn på postkasse er en av de siste metodene jeg ville benyttet. Dette av én enkel grunn: de fleste vil legge merke til om noen i samme blokk flytter, eller om det kommer noen nye inn der.
Når kjøpte du efedrinen fra Canada? I politidistriktet hvor jeg bor, brukte politiet 7 måneder på å sende ut innkalling til avhør, og 4 måneder på å sende brev om at saken var henlagt. Det er altså godt mulig at tollen har funnet samtlige pakker og anmeldt deg for dem, men at politiet er træge.
Trådstarter
15 0
kjøpte det rundt august i fjor, i oktober ble jeg kaldt inn til Avhør, treftes i november og etter en del frem og tilbake godtok jeg straffeskyld. med strafferabatt, førstegangsforbryter m.m endte det med en bot på 4000

Edit:

Skal sant sier at 6/9 forsendelser kom frem, politiet hevded å ha tatt en mendge tilsvarende en forsendelse.
Tviler sterkt på at dem kommer 12 mnder etterpå or å ta meg for dem andre to når jeg etter så lang tid er ferdig med førstenevnte som var i samme periode.
Sist endret av visitoslo; 13. juni 2015 kl. 00:08.
Anbefaler deg å holde kjeft vist/når du blir kalt inn til avhør.
Du tjener ingenting på å snakke med politiet
Altså nekt, nekt, nekt = saken blir henlagt
Hvis han allerede har blitt tatt og erkjent skyldig er den taktikken ikke like lett å bruke :-/
Det tar avogtil opptil flere måneder før du får inkalling til avhør, etter pakke(ne) er stoppet. Benekt all kjennskap.
Trådstarter
15 0
Efedrin saken var litt spesiell, her var det også advokat inn i bildet som anbefale å erkjenne straffeskyld ettersom at jeg hadde slått meg selv i trynet med måten jeg hadde bestilt det på.
Det hadde vært veldig enkelt for politiet å kunne bevise at det faktisk var meg som hadde bestilt det.

Nå er det jo handlet med bitcoins, så det er jo en helt annen story.
Det irriterer meg bare at jeg ikke får noen av leveransene, derav jeg tenker på et alternativ.
Om det fungerer med nytt navn på postkassen så gjør jeg det, i denne blokken flyttet det folk ut og inn ukentlig, det er, om man så vil, ikke mulig å ha kontroll på hvem som bor her - så medbeboere merker aldri at det kommer et nytt navn på min postkasse, for det gjør det hele tiden uansett
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Utenlandske foresendinger kan du bare glemme. Tollen er blitt helt krakilsk. De åpner og sjekker alt jeg får igjennom tollen. At du fikk stoppet innenlandsk post er litt mer merkelig. Sikker på at ingen tyster på deg? Har du blitt tatt for innenlandsk sending før?
Tollvesenet/politiet har sendt et ark til Posten hvor det står at du ikke skal motta pakker fra utlandet eller enkelte avsendere. Broren min jobber i posten og de fikk et slikt ark tilsendt når ei dame forsøkte å få tilsendt rusmidler via posten. (Hun er kjent for å ha et rusproblem)

Så kan nesten med 100% sikkerhet si deg at det lokale Post-kontoret/terminalen har stoppet sendingene. De blir antageligvis sendt i retur eller meldt videre til politiet. Broren min sa ingenting om hva de gjorde med pakkene, bare at de ikke skulle utleveres til mottaker.
Sist endret av Raga; 13. juni 2015 kl. 09:47.
Trådstarter
15 0
Det som er så rart er at det jeg ble tatt for i fjor var efedrin fra utlandet.

Disse to forsendingene som er forsvunnet nå er innlands, to forskjellige sendere, sendt til ny adresse da jeg har flyttet, nytt post kontor, ikke folkeregistrert.
Det må da føle jævlig godt nøye med for å klare å følge deg rundt såpass mye, og at dem steller istand så mye sirkus kun for en så liten forsendelse som gav deg en bot på 4k?

Men det kan da være så mangt, jeg får inntrykk av at dem følger med på posten min.

Det jeg dog ikke forstår - hvorfor kom ikke den forsendelsen som kun innholdt kontanter? Dem har da på ingen måte rett til å ta det?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av visitoslo Vis innlegg
Det jeg dog ikke forstår - hvorfor kom ikke den forsendelsen som kun innholdt kontanter? Dem har da på ingen måte rett til å ta det?
Vis hele sitatet...
Aldri send kontanter via post. Det sier seg selv.
Trådstarter
15 0
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Aldri send kontanter via post. Det sier seg selv.
Vis hele sitatet...
Det svarer ikke spørsmålet mitt, ei er det jeg som driver steroide Norge - det mest vanlige er at dem sender penger pr post.
Bitcoins er heller mindre brukt på den siden.

Så om du syntes dem har dårlig markeds modell så får du gå å si det til selgerne der, det gjelder forsåvidt alle selgerne.

Det jeg spør om er at hvorfor skulle politiet ha tatt en konvolutt med penger, det er det jeg mener dem ikke har noe rett til? Jeg tror ikke på tilfeldigheter at fire forsendelser forsvinner.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av visitoslo Vis innlegg
Det jeg spør om er at hvorfor skulle politiet ha tatt en konvolutt med penger, det er det jeg mener dem ikke har noe rett til? Jeg tror ikke på tilfeldigheter at fire forsendelser forsvinner.
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller det noen i posten som har tatt pengene. Posten selv advarer mot å sende kontanter i posten.

Leste du PM'en jeg sendte deg?
Trådstarter
15 0
Yep jeg har svart deg nå.

Begynner å mistenke postmannen min nå, sitter på St hans haugen rusa på mdma og tygger clenbuterol as we speak med 2000,- på baklomma...!
Sist endret av visitoslo; 13. juni 2015 kl. 13:54.
Du må huske på at du bryter posten sine rettningslinjer ved å sende kontanter/verdifulle ting i Posten.
Jeg tviler egentlig på at de bryr seg noe om det, og er vel stort sett noe de skriver for å slippe erstatningskrav o.l
Men du skal ikke se bortifra at det er postmannen, eller eventuelt noen du kjenner som er å henter pakkene(sistnevnte skjedde med meg og en kompis).
Trådstarter
15 0
Naboen min heter nesten eksakt det samme som meg, så kan jo være så tilfeldig at postmannen har bommet.
Får høre med han idag om han har fått noe dop i posten.........!
Sitat av visitoslo Vis innlegg
Naboen min heter nesten eksakt det samme som meg, så kan jo være så tilfeldig at postmannen har bommet.
Får høre med han idag om han har fått noe dop i posten.........!
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mer at kanskje du har fortalt til venner som har blitt sjalu på at du driver å bestiller dop på nett, så driver de å sjekker postkassa di(med mindre du bor i en blokk eller noe lignede å har mulighet til å låse postkassa).
Sist endret av EyesWideShut; 13. juni 2015 kl. 15:12.
Forteller du til noen at du har bestilt? Kan jo være en kompis som tar det
Trådstarter
15 0
Jeg bor i en blokk hvor du må ha nøkkel for å komme inn. Så meget lite sannsynlig at det er bekjente. I tillegg er det faktisk den færreste av mine venner som vet hva hvor jeg bor så helt eksakt siden jeg aldri tar folk hjem.

Blir veldig mye konspirasjonsteorier her, så det jeg ser vi kan konkludere mer et at årsaken kan være så mangt så meget, at det ikke nødvendigvis på være politimester Bastian som står utenfor døren min er en liten lettelse - men man vet aldri.

Om det nå alikevell skal dukke opp så skal jeg heller gi en update. Eller om jeg får et brev av politiet hehe
tror all mistenkelig post som blir sendt med sporingsmulighet fra utlandet blir stoppa i Oslo og beslaglagt/destruert uten videre følger enn tap av stæsj og penger. politiet har nok ikke kapasitet å følge opp alle beslag. bestilte frø og de eneste som kom gjennom var de som ble sendt i et enkelt brev uten ekstraservice med sporingsmulighet.....
Sitat av Raga Vis innlegg
Tollvesenet/politiet har sendt et ark til Posten hvor det står at du ikke skal motta pakker fra utlandet eller enkelte avsendere. Broren min jobber i posten og de fikk et slikt ark tilsendt når ei dame forsøkte å få tilsendt rusmidler via posten. (Hun er kjent for å ha et rusproblem)

Så kan nesten med 100% sikkerhet si deg at det lokale Post-kontoret/terminalen har stoppet sendingene. De blir antageligvis sendt i retur eller meldt videre til politiet. Broren min sa ingenting om hva de gjorde med pakkene, bare at de ikke skulle utleveres til mottaker.
Vis hele sitatet...
Uff..dette var dårlig nytt.Vet du om dette gjelder uregistrerte pakker også?Det jeg ser på mine er at rekommanderte sendinger har en lei tendens til å bli stoppet,mens uregistrerte har stort sett gått igjennom.Unntaket har har vært 2 stk nylig.Men mellom den første som ble stoppet,og den siste,fikk jeg mange igjennom.Tror derfor ikke navnet mitt ble flagget med det samme.Problemet er at jeg ikke vet hva de har foretatt seg etter den siste..

Har de virkelig en mulighet til å scanne igjennom all post?

Har det ikke noe med type rusmiddel og mengde som blir bestillt?Jeg mener..skulle de registrert alle som handler litt snacks på nettet,så skulle de i teorien flagget halve befolkningen i Norge
Sist endret av Vikingprincess; 14. juni 2015 kl. 10:20.
Nå ble vel Foxhound nettopp tatt, sammen med andre norske darknet-selgere.
Sist endret av plohg; 14. juni 2015 kl. 10:48.
Sitat av plohg Vis innlegg
Nå ble vel Foxhound nettopp tatt, sammen med andre norske darknet-selgere.
Vis hele sitatet...
Nå begynner det å bli lenge siden jeg har bestilt noe fra deepweb, men det ser ikke ut som det er foxhound som er tatt.

Stjelte denne meldingen fra en annen tråd:
"Hei dere,

Det er ikke vi som er tatt av Kriopos. Etter hva vi kan se ser det ut som Norwegiancom eller høgstandard.
Oss er det hvertfall ikke!

Har ikke ordnet opp i backlog enda og en del ordere er fremdeles på vent.

Ingen blir glemt eller lurt! Gi oss litt tid så vil alt bli sendt med bonuser.

Vi vil nå gå i tenkeboksen for å finne ut hva vi gjør med den økte trusselen fra Kripos.

Nye salg stoppes midlertidig til dette er løst.

Mer info kommer.

Hilsen
FHN"
Sist endret av EyesWideShut; 14. juni 2015 kl. 11:00.
Trådstarter
15 0
Fhn har respondert etter aksjonen og var pålogget senest igår.
Kjipe med FHN er at dem gir inntrykk av at rep ikke er det viktigste. Å få resent en forsvunnet pakke er nok mindre sannsynlig.

Jeg fikk melding av han for to dager siden og salget er åpent igjen - så ser ut til å fungere som normalt, like tregt som alltid, men det skjer noe
Jeg har lest om andre tilfeller hvor forsendelser blir tatt og så tar det veldig langt tid før politiet kommer på razzia, type 6 mnd. Enten er det rent sommel. Eller så er det politiet vil at kjøper skal tro pakken forsvant og ikke lenger gidde å ha huset rent sånn at de garantert finner noe. Jeg har ikke opplevd noe slikt selv men om en pakke ikke kom frem ville jeg personlig ha hatt huset rent de neste 12 mnd og heller fyrt hos en kompis.
Trådstarter
15 0
Jeg tror det er meget lite sannsynlig at politiet kommer på razzia til privatpersoner med ransakelseordre og full pakke pga at dem har tatt 1g mdma.
Dem er ute etter selgerne, ikke kjøperne.

Da blir du tatt for besittelse til eget forbruk som er et par tusen i bot - mens det koster politiet vanvittig mye ressurser for å stelle istand noe slik.

har du derimot 30g mdma og store menger med noe annet stuffet i puta så passerer man eget forbruk, og gjerne da kan politiet komme på razzia om dem vet om det, selvklart.
en jeg kjenner har samme problemet, åpenbart at tollen ikke kan finne 100%, så det er posten som ikke legger det i postkassen av en eller annen grunn, dvs var jo interesant å høre om det posten-skrivet da. Forbanna stasi-stat.
Som sagt her, sende til selv selv er som en tidsinnstilt bombe.

Må legges arbeid ned i å opprettholde og fornye drops, og uten måte som kan sees mønster og følges, muliggjøre lett overvåkning (tenk enkelt villmarkskamera på et tre i nærheten elns .. ), ha gode unnskyldninger for å være i området osv. -- og ikke bli sett snope i noens post.

Helst bruke adr. med matchende navn & adr., som vanligvis mottar post.


Ellers er "flaggede" adresser enten veldig lokalt varieende, noe som bilr håndhevet *nå og da*, i liten eller kun spesiell grad, eller ikke i det hele tatt.


Mottar på adr. som har fått ting stoppa årevis tilbake siden, og haugevis.


Hvis noe ikke kommer, er det ofte vendor. De innrømmer ikke slike ting selv.
F.eks de bruker samme avsender-adresse en god stund, innen satte rammer, for enkelte kunegrupper osv.. og, ikke noe unikt eller de legger jobb i for hver unike bruker.
På denne måten bruker de tilbakemeldinger fra brukere til å vite når posten deres blir "profiled", og gjør endringer deretter (de fleste, ikke før - dårlige vendors (igjen, de fleste)).

Tror postmannen helst leverer uansett. Alt fra falske postkasser/adr.(nr), navn osv. kan funke bra, og i lang tid.
Er (ime.) noe (ukjent) som ja virker som gjør utslag på disse som virker mest opplagt (f.eks falskt navn, mange tildligere stoppede sendinger osv.). Men ting fortsetter altså å komme. År ut og år inn.

De kan ikke stoppe hver minste konvolutt.

Jeg ville vurdert selger om du har problemer med mottak. Deretter vurdere endring/forbedring av setup av drops, om nødvendig (om ikke bare lokalt store forskjeller, altså noe av liten betydning. Ihvertfall små-forsendinger (aka. brev som tilsynelatende inneholder lite ark el.l.).

Mange potente pulver som kan implementeres inni ark, løsninger som kan dryppes på og ekstrakteres senere osv. (f.eks LSD.. selv om det er opplagt noe som lett kommer gjennom, og ikke oppdages av bikkjer, er det en ganske stor forbedring om man kan få det litt mindre opplagt ved f.eks droppe det klassiske "rute-arket" med firkanter, og heller avtale ca. ug pr. halve cm2 , o.l., og få vedkommende til å heller dryppe på ark som ser ut som en legitim regning, spam, o.l.


Igjen, i flere fylker/byer, har jeg erfart at adresser som garantert har hatt mye stoppet - fra årevis tidligere - fortsetter å motta.


Push selger litt mer om det er noen problemer, ville jeg anbefale. Prøv en annen!
Sitat av visitoslo Vis innlegg
Jeg har en liten case som jeg undrer meg over.

I fjor, rundt oktober ble jeg tatt inn i avhør av politiet fordi jeg ble tatt av å kjøpe efedrin fra Canada - i typ februar ble jeg erkjent skylding, dette var veldig små mengder og fikk en bot på 4000,-

Nå har jeg to (tre) caser som undrer meg om politiet følger med på adressen min?
Selv om det nå sendes til ikke folkeregistrert (som efedrinen gjorde), men bosteds adresse så er det ingenting som kommer frem.

Følgende er borte, bare forduftet:
Clenbuterol - sendt midten av mai, kom aldri frem
MDMA (FoxhoundN) - sendt slutten av mai, kom aldri frem
Clenbuterol - Sendt starten av juni - kom aldri frem
Pengene tilbake for clen - sendt 06 juni - kom aldri frem (?!!!)

Det er her da to forskjellige selgere, i to HELT forskjellige verdener - men ingenting kommer frem.
Alt av vanlig post kommer.

Er det jeg som er max uheldig, eller driver postmann pat dick med meg?
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme som skjedde hos meg. Eller, fortsatt skjer, siden jeg ikke får brev fra utlandet mer. Var jo rassia her og greier, fant ingenting og fikk ikke tyna ut noe info eller snitching av meg
Har handlet på nettet i mange år,fra hele verden,fra mange tvilsomme vendors.Jeg har stort sett fått alt,men bestiller nå kun fra Europa.
I 2010 da den askeskyen hang over oss,ble mye post totalt borte.Jeg mistet flere pakker i asken,for å si det slik.
Endel "kjærlighetsbrev"fra Tollen nylig,og jeg begynnte å tro navnet mitt var flagget.Tok sjangsen på å bestille igjen,og puh..den kom heldigvis igjennom.

Hva som er helt klart,er at kontrollen er skjerpet.Men hva som også er sikkert,er at de umulig kan sjekke hver eneste pakke,.

En venn av meg mente bestemt mente at postmannen snappet pakkene hennes når de ikke dukket opp.Det er ikke den mest sannsynlige forklaringen,etter min mening.Men en kan aldri si aldri.

Det er nok mulig at farbror blå har pakkene til trådstarter,og at han/hun kanskje hører fra dem snart i sakens anledning...

Det er kjipt med usikkerhet om hva som har hendt..

En god nyhet på slutten:Ting jeg trodde aldri ville komme,lå plutselig i postkasssen min flere mnd etter bestilling.Så alt kan skje.Håper det beste!Tumbs up!
visitoslo - Har du hørt noe mer i denne saken i fra posten eller politi? Har noen av innenlandsbrevene dukket opp? Er i samme situasjon selv, der 2 innenlandsbrev forsvant for 1-2 måneder siden. Ikke hørt en dritt..
Fra hvilken selger?