Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4338
Hey freaks!

Har lest meg opp på stoffene efedrin og synefrin, som er sentralstimulerende stoffer, fine feks til intensivt arbeid noen timer. Trur begge stoffene i dag er ulovlige i Norge.. (?)
Det jeg lurer på er forskjellene på effekt og bivirkninger mellom de to stoffene? Noen som vet? Stimulerer de hjernen på samme måte eller er det ulikhet? Efedrin skal feks være bra for fettforbrenningen, men kan gi hjerteklapp. Er det likt med synefrin?

Og noen som veit hvor utbredt disse stoffene er i Norge idag?
Synefrin er vel en mye mildere versjon, men i samme gate, som efedrin.. Personlig har jeg brukt ECA- stack og PWO med synefrin uten effekt.

Reagerer dårlig på sentralstimulerende stoffer. Kan feks drikke flere kopper kaffe eller energidrikker og sovne like etter. Ble søvnig av ECA (efedrin)
Sist endret av Life Goes On; 9. juni 2015 kl. 17:43.
Har prøvd begge selv, efedrin er mye bedre! Men akkurat som vår venn LGO her.. så merker jeg svært like av CNS stoffer selv..

Det eneste som funker på meg er liksom de sterkeste CNS stoffene og de anbefaler jeg ingen og prøve..
Efedrin er no mOk. Makan til drittstimulant skal du lete lenge etter. Hjertebank og hodevAErk + rastlOshet fra helvete. Har noen tabletter med 120mg efedrin som jeg fikk under disk for 600kr i sverige. Som aa drikke 2 liter kaffe aa 1min.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Efedrin er no mOk. Makan til drittstimulant skal du lete lenge etter. Hjertebank og hodevAErk + rastlOshet fra helvete. Har noen tabletter med 120mg efedrin som jeg fikk under disk for 600kr i sverige. Som aa drikke 2 liter kaffe aa 1min.
Vis hele sitatet...
Hmmm 120mg efedrin? Jeg mener at jeg brukte 30-40mg og det var en ganske stor dose.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Efedrin er no mOk. Makan til drittstimulant skal du lete lenge etter. Hjertebank og hodevAErk + rastlOshet fra helvete. Har noen tabletter med 120mg efedrin som jeg fikk under disk for 600kr i sverige. Som aa drikke 2 liter kaffe aa 1min.
Vis hele sitatet...
Har vel også blitt ulovlig i Sverige mener jeg å huske!

Takk for svar alle sammen
Sist endret av inabsentia; 11. juni 2015 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, ulovlig i Sverige. Men man får det kjøpt under disk. Synefrin var lovlig sist jeg handlet kosttilskudd - vet ikke om det har endret seg
Sist endret av Life Goes On; 11. juni 2015 kl. 12:48.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Efedrin er no mOk. Makan til drittstimulant skal du lete lenge etter. Hjertebank og hodevAErk + rastlOshet fra helvete. Har noen tabletter med 120mg efedrin som jeg fikk under disk for 600kr i sverige. Som aa drikke 2 liter kaffe aa 1min.
Vis hele sitatet...
Koffein markedsføres veldig ofte som efedrin, da særlig i diverse ECA-stacks. Dette har vært tilfellet i en god del år nå, siden det ble strammet inn tilgang på efedrin over hele EU og Sverige.Det du beskriver høres ut som et tekstbok-eksempel på akkurat dette. Hodepine, hjertebank, angst, rastløshet, "lopper i blodet" etc. Efedrin er et utrolig mye mer behagelig stoff å være stimulert av enn koffein.

Selvsagt er det mange som reagerer som du beskriver på efedrin i seg selv, og jeg kan selvfølgelig ikke si at du har vært utsatt for bøff. Bare sier at det er særdeles vanlig, og beskrives som du beskriver det. Sikkert kan jeg ikke vite det uten å prøve selv.

Forøvrig har jeg aldri prøvd synefrin, men har svært omfattende erfaring med efedrin og koffein. Efedrin synes jeg er relativt ok, men mener enda det er helt absurd å skulle gå på så sterke stimulanter for å slanke seg. Det er tross alt lite direkte effekt, det meste av effekten er en indirekte konsekvens av nedsatt apetitt.
Sist endret av Tøffetom; 11. juni 2015 kl. 14:15.
Til dere som mener at dere får mindre effekt av stoffer som fungerer på sentral nerve systemet enn folk flest, hvordan stoffer har dere prøvd? Fungerer da f.eks alkohol, benzo, opiater, speed osv dårligere da?
Sist endret av EyesWideShut; 11. juni 2015 kl. 14:17.
*Må legge til at buffingen går over hele linjen. Altså det er ikke som enkelt-ledd som bestemmer seg for å hive i noe, slik eksempelvis narkotika ofte er buffet, det er helt fra fabrikk og forsegling at buffen er.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Til dere som mener at dere får mindre effekt av stoffer som fungerer på sentral nerve systemet enn folk flest, hvordan stoffer har dere prøvd? Fungerer da f.eks alkohol, benzo, opiater, speed osv dårligere da?
Vis hele sitatet...
Jeg blir svært sjeldent ordentlig full på alkohol, blir over middels brisen, men jeg reagerer jo på alkohol. Har ikke prøvd sterkere stimulanter enn efedrin. Har prøvd efedrin, synefrin, 1,3-dimethylamylamine. Reagerer egentlig ikke spesielt på dette, men observerer at OxyElite Pro har en god effekt på fettforbrenningen, så noe skjer i kroppen. Men dette er jo en blanding av flere forskjellige ting, og ikke kun 1,3-d

Brukt det tidligere også, med god effekt. Nå er jeg på igjen og har brukt oxyelit pro nå i underkant av 3 uker, og hittil er nesten 9 kilo vekk. Selvfølgelig er kostholdet endret i positiv forstand, og jeg trener regelmessig, men 9 kg er allikevel mer enn jeg har klart tidligere på så kort tid som 3 uker er..
Oxyelite pro er eneste slanketilskuddet jeg har brukt som har fungert, dog det eneste som er ulovlig og (bortsett fra ECA- stacks, som jeg brukte noen få dager uten effekt i det hele tatt)
Sist endret av Life Goes On; 11. juni 2015 kl. 14:48.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg blir svært sjeldent ordentlig full på alkohol, blir over middels brisen, men jeg reagerer jo på alkohol. Har ikke prøvd sterkere stimulanter enn efedrin. Har prøvd efedrin, synefrin, 1,3-dimethylamylamine. Reagerer egentlig ikke spesielt på dette, men observerer at OxyElite Pro har en god effekt på fettforbrenningen, så noe skjer i kroppen. Men dette er jo en blanding av flere forskjellige ting, og ikke kun 1,3-d

Brukt det tidligere også, med god effekt. Nå er jeg på igjen og har brukt oxyelit pro nå i underkant av 3 uker, og hittil er nesten 9 kilo vekk. Selvfølgelig er kostholdet endret i positiv forstand, og jeg trener regelmessig, men 9 kg er allikevel mer enn jeg har klart tidligere på så kort tid som 3 uker er..
Oxyelite pro er eneste slanketilskuddet jeg har brukt som har fungert, dog det eneste som er ulovlig og (bortsett fra ECA- stacks, som jeg brukte noen få dager uten effekt i det hele tatt)
Vis hele sitatet...
Det er umulig å forbrenne 9 kg fett på 3 uker. Om det er en konsekvens av noe du putter i deg så er det væskebalansen som fuckes opp, og det er overhodet ikke bra for helsen din.

Når det gjelder at du ikke blir brisen eller ikke føler stimulanter så handler det nok mer om menneskers elendige evne til å subjektivt måle egen grad av påvirkning, lite potente substanser, mengden inntatt eller en kombinasjon av disse.

Vi mennesker er bygd opp fundamentalt likt. Det er ikke slik at noen ikke blir full eller ikke blir stimulert av stimulanter. Individuelle forskjeller forekommer, men ikke i den størrelsesordenen du beskriver.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er umulig å forbrenne 9 kg fett på 3 uker. Om det er en konsekvens av noe du putter i deg så er det væskebalansen som fuckes opp, og det er overhodet ikke bra for helsen din.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er ikke dette 9 kg reint fett! Jeg har hatt en vektnedgang på 9 kg i løpet av 3 uker, hvorav antagelig 2-3 kg er vann. Selvfølgelig er det fysisk mulig å gå ned 5-7 kg fettemasse over en kort periode, dette avhenger av utgangspunktet man har.

Selv veide jeg 107 kg ved start, noe som er ganske mye føler jeg.
7000 kalorier forbrent er 1 kg kroppsfett, det skal ikke mer til enn 2000 kalorier underskudd hver dag over en 3- ukers periode, før man har mister 6 kg kroppsfett. Dette om alle faktorer stemmer
Sist endret av Life Goes On; 11. juni 2015 kl. 17:57.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Selvfølgelig er ikke dette 9 kg reint fett! Jeg har hatt en vektnedgang på 9 kg i løpet av 3 uker, hvorav antagelig 2-3 kg er vann. Selvfølgelig er det fysisk mulig å gå ned 5-7 kg fettemasse over en kort periode, dette avhenger av utgangspunktet man har.

Selv veide jeg 107 kg ved start, noe som er ganske mye føler jeg.
7000 kalorier forbrent er 1 kg kroppsfett, det skal ikke mer til enn 2000 kalorier underskudd hver dag over en 3- ukers periode, før man har mister 6 kg kroppsfett. Dette om alle faktorer stemmer
Vis hele sitatet...
Om du ligger 2000 kcal i underskudd går det i svært stor grad på bekostning av muskelmasse, samtidig som at det er snakk om laaaangt mer enn 2-3 kg væske for en på 107 kg. I musklene dine har du glykogenlagre. Dette er blodsukker klar for bruk, du kan se på det som en mellomlagring mellom fettreservene og blodomløpet - disse kan omsettes umiddelbart ved trening eller andre behov. Glykogenen i seg selv utgjør bare 33% av vekten, det resterende er væsken som er bundet i den. Du har kanskje tømt glykogen for 2 kg (et beskjedent estimat, 1g glykogen = 4 kcal) - noe som igjen tilsier et samlet vekttap på 6 kg.

For tapt muskelmasse er det enda verre, da musklene har en enda høyere væskeandel. 1 kg tapt muskelmasse yter beskjedne 1000 kcal, resten pisser du ut.

Når du kutter så drastisk i kcal-balansen, og det konsekvent over flere uker, da er en rekke mekanismer i sving for å konservere fettet - både direkte og indirekte (ved å redusere behovet - altså muskelmassen). Samtidig er omdanning av fett til blodsukker en prosess som har sine begrensninger i tempo, eksempelvis er utøver av tour de france tvungen til å tape muskelmasse fordi kroppen ikke klarer å hente ut fettreservene fort nok.

Kroppen fungerer ikke på en måte som åpner for sjokkslanking. Slankemetoder med så enormt underskudd er usunt, midlertidig og tullete. Det gir alltid fantastiske resultater i starten (særlig på vekten), det gir aldri vedvarende vekttap.

Tillegg: Det blir selvsagt ikke nøyaktig å beregne muskelmasse og glykogen som to atskilte faktorer. I realiteten er det et kompleks samspill mellom de to, og tallene som oppgis separat er ikke uavhengige av hverandre. Men det er likefullt ikke min intensjon å si nøyaktig hvor mye av det ene eller andre som går med, det blir uansett bare gjetning. Det som er poenget er at uansett hvordan man vrir og vender på det; sulteslanking gir et vekttap som i liten grad dreier seg om det man ønsker - fettforbrenning.
Sist endret av Tøffetom; 11. juni 2015 kl. 19:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.