Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1073
Hei.

Fikk tak i en billig Alienware x51 fra 2013 til en billig penge, så slo til.

Merker at jeg skulle hatt litt mer guff å gå på, og regner med det er skjermkortet som er flaskehalsen.

Nåværende specs:
i5 3330 @ 3,0 gHz
nVidia GeForce 660GTX @ 1,5GB
8 gb ram
SSD disk

Har absolutt _NULL_ peiling på hardware, så jeg lurer da på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe? Må passe til kabinettet osv.

Takk for svar :-)
Sist endret av hotline; 7. mai 2015 kl. 02:13.
Tja, verken cpu eller gpu var ikke mye og skryte av (derfor jeg holder meg unna alienware). Nå er vel ikke de AW kabinettene de største, så spørs om du får inn et gtx 970 skjermkort der. Du må nesten åpne opp å se og evt. finne målene til 970 på nett og måle. Dersom 970 ikke passer så må du nok nesten nøye deg med et 960ti med mindre du vil kikke på AMD. Når det gjelder cpu så er jeg selv veldig fornøyd med i5 4690k så er nok den jeg vil anbefale.
Kanskje kjøpe en til harddisk også, om du kun har en SSD
Sist endret av Loffenius; 7. mai 2015 kl. 03:09.
Skulle akkurat til å si det samme som Jorwax, invester i et 970 GTX skjermkort. Knall skjermkort for pengene