Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 10486
Hei!

Det er godt kjent at det å få tilsendt rusmidler fra utlandet er risikabelt når det kommer til tollkontroll.

Men hva med innad i Norge? Finnes det noen som helst sjekk av dette blant Posten Norge? Er det risikabelt å få tilsendt f.eks weed per post innad i Norge?
de sier nå at hunder snuser på posten innenlands, men sjansen er for at noe stoppes innenlands er fortsatt sinnsykt liten. har aldri fått noe stoppet
Sist endret av K93; 12. april 2015 kl. 18:44.
Jeg ser at dem som sender innenlands vakuumpakker. Er det bra stealth? Har aldri sett vakumpakket stash, så sorry hvis det er dumt spørsmål
Sitat av shamanita Vis innlegg
Jeg ser at dem som sender innenlands vakuumpakker. Er det bra stealth? Har aldri sett vakumpakket stash, så sorry hvis det er dumt spørsmål
Vis hele sitatet...
Bikkja lukter igjennom vakiumspakka mener jeg. Hvis ikke skal det jævlig lite til, at den som har håndtert pakka med vakiumsweeden har rørt utsiden av pakken, og med det spor av cannabis etc..
Kan være grett å få bort så mye luktespredning som mulig, slik at mennesker ikke klarer å kjenne lukten.

Hunder lukter uten problem at det er narko uansett, så de burde ikke være fokuset.
Vil si sjangsen er riimelig liten for at små mengder blir stoppet når man sender innenlands.
Har fått tilsendt xx pakker de siste ca 2 åra, den dag i dag så har jeg enda til gode at noen blir stoppet

Vakumpakket/kaffe etc i pakkene er bare tull, imho..Er du så uheldig at de skulle ha ei bikkje til stede den dagen din pakke går igjennom kontoret, så finner bikkja det uansett hvor vakumpakket elr mange kilo kaffe du har i pakken.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Bikkja lukter igjennom vakiumspakka mener jeg. Hvis ikke skal det jævlig lite til, at den som har håndtert pakka med vakiumsweeden har rørt utsiden av pakken, og med det spor av cannabis etc..
Vis hele sitatet...
Ja nemlig, enig.

Kan være grett å få bort så mye luktespredning som mulig, slik at mennesker ikke klarer å kjenne lukten.
Vis hele sitatet...
He he, jeg tenkte jo bare på bikkjer men du har selvfølgelig helt rett.

Så vakumpakking tar vekk lukta for menneskeneser, mens bikkjer kan man aldri gjemme seg for?
Til alle dere som tviler på hunders luktesans:
https://youtu.be/kTsi3Dcdf2o

Oops, anbefaler å finne hele snutten da dette kun var et lite klipp fra den.
(Sånn går det når en prøver seg på freak i halvsøvne)
Sist endret av jorwax; 13. april 2015 kl. 03:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NFFs husbedreviter
Om ikke jeg har forstått feil, så kan man klare å håndtere pakkingen på en slik måte at hunder heller ikke lukter det.
Samtidig så er all form for materiale som man kan bruke for å pakke slikt i, porøst, noe som fører til at lukten vil "lekke" ut over tid. Dette vil da hunder selvfølgelig kunne lukte lenge før mennesker, men er man flink nok og kjapp nok, så kan man komme seg under radaren.
Men man hører også om hunder som går forbi folk på flyplassen uten å merke weed lukten fra stasj de har på seg, eller etter har de har røyket krafitig kvelden før.

Derfor fører det meg til, kanskje unøykatig, og annta, at hunders praktiske luktesans og den på papiret er annerledes, og at bedre pakning som holder på lukten bedre, selv om ikke 100% tett, kanskje likevel vil redusere risikoen?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
Men man hører også om hunder som går forbi folk på flyplassen uten å merke weed lukten fra stasj de har på seg, eller etter har de har røyket krafitig kvelden før.

Derfor fører det meg til, kanskje unøykatig, og annta, at hunders praktiske luktesans og den på papiret er annerledes, og at bedre pakning som holder på lukten bedre, selv om ikke 100% tett, kanskje likevel vil redusere risikoen?
Vis hele sitatet...
Hvis ikke jeg har misforstått helt, så "leker" narkohunder når de er på jobb. Det vil si at om ikke føreren sier "nå skal vi leke" så vil ikke hunden markere når den lukter noe.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jepp, bikkjer er ikke "på jobb" hele tiden mens de er på jobb. En slapp fører kan nok føre til at hunden gjør en mye dårligere jobb.
Sist endret av Olympic; 13. april 2015 kl. 11:34.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Vil si sjangsen er riimelig liten for at små mengder blir stoppet når man sender innenlands.
Har fått tilsendt xx pakker de siste ca 2 åra, den dag i dag så har jeg enda til gode at noen blir stoppet

Vakumpakket/kaffe etc i pakkene er bare tull, imho..Er du så uheldig at de skulle ha ei bikkje til stede den dagen din pakke går igjennom kontoret, så finner bikkja det uansett hvor vakumpakket elr mange kilo kaffe du har i pakken.
Vis hele sitatet...



Selfølgelig lukter ikke hunden gjennom vakumpakker! Hvilken nese tror du en hund har ? Den lukter eventuelt nark som sitter på utsiden av pakken.
Sitat av madmaz Vis innlegg
Selfølgelig lukter ikke hunden gjennom vakumpakker! Hvilken nese tror du en hund har ? Den lukter eventuelt nark som sitter på utsiden av pakken.
Vis hele sitatet...
Interessant. Kan du peke meg i retning av noen artikler som understøtter dette? Evt din teori på hvorfor vakumpakking fjerner all lukt?
Hunder er jo kjent for å ha usedvanlig skarpe neser.
Sitat av shamanita Vis innlegg
Interessant. Kan du peke meg i retning av noen artikler som understøtter dette? Evt din teori på hvorfor vakumpakking fjerner all lukt?
Hunder er jo kjent for å ha usedvanlig skarpe neser.
Vis hele sitatet...
De lukter gjennom vakum, ettersom det ikke er 100% lufttett, men moisture barrier bags som er wipet i klor og behandlet på korrekt måte vil de slite med.

Food grade vakumpakking funker ikke mot bikkjer
Sist endret av TrippyKing; 15. april 2015 kl. 01:07.
Jeg har kjøpt dette en del både fra nært og fjernt. Food grade pakker fungerer ikke i det hele tatt.
Det er gjort mye forsøk med MBB (DISSE) med mye hell etter hva jeg kan forstå.

Noen av pakkene jeg har bestilt har først varen vært i standard klipspose. så i MBB med en fuktbag( de med kulene som jeg er usikker på hva heter). Etter dette var det enda 2 runder til med MBB. Disse er også sansynlig vasket med alkohol mellom hvert steg i prosessen for å gjøre dette å gjøre dette reint. Pakkerne har også mange andre tiltak som gjøres for å få dette uten at jeg skal gå noe mer inn i detaljer.

Nå kan jeg derimot ikke garanetere at hunder har snust på pakkene som er kommet igjennom, men jeg ser en trend i hva som kommer igjennom og hva som ikke kommer igjennom.
Sist endret av stnistad; 15. april 2015 kl. 12:57.
Sitat av stnistad Vis innlegg
Jeg har kjøpt dette en del både fra nært og fjernt. Food grade pakker fungerer ikke i det hele tatt.
Det er gjort mye forsøk med MBB (DISSE) med mye hell etter hva jeg kan forstå.

Noen av pakkene jeg har bestilt har først varen vært i standard klipspose. så i MBB med en fuktbag( de med kulene som jeg er usikker på hva heter). Etter dette var det enda 2 runder til med MBB. Disse er også sansynlig vasket med alkohol mellom hvert steg i prosessen for å gjøre dette å gjøre dette reint. Pakkerne har også mange andre tiltak som gjøres for å få dette uten at jeg skal gå noe mer inn i detaljer.

Nå kan jeg derimot ikke garanetere at hunder har snust på pakkene som er kommet igjennom, men jeg ser en trend i hva som kommer igjennom og hva som ikke kommer igjennom.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer. De beste vendorne glir rett igjennom tollen, selv 100g cannnabis og oppover. Alt som har kommet igjennom hos meg har hatt MBB.
Hunder kan lett lukte gjennom hvilket som helst vakum pakning, kaffe eller annet "beskyttelse".... Dette er en video av Barry Cooper som er en x-narko-purk som pleide å trene narko-bikjer.

Forresten, la merke til at TS ikke snakker nødvendigvis om marihuana, men bikja kan sikkert lukte kokain og amfetamin, men jeg vet ikke om dem lukter piler og lignende.

Tipset mitt er å sende pakka med X-press opplegg/Over natta eller hva nå det enn heter, få den raskest mulig posten så er sjansen mye mindre for at den går gjennom narko-purker.
Koster litt mer, men det gir mye mindre tid for svinet.
Dette fungerer, garantert. Og selvsakt, ikke bruk din egen adresse. Kanskje en post boks som er på en annens navn.


Og om purken driv og leser dette; Fuck deg!
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Hunder kan lett lukte gjennom hvilket som helst vakum pakning, kaffe eller annet "beskyttelse".... Dette er en video av Barry Cooper som er en x-narko-purk som pleide å trene narko-bikjer.

Forresten, la merke til at TS ikke snakker nødvendigvis om marihuana, men bikja kan sikkert lukte kokain og amfetamin, men jeg vet ikke om dem lukter piler og lignende.

Tipset mitt er å sende pakka med X-press opplegg/Over natta eller hva nå det enn heter, få den raskest mulig posten så er sjansen mye mindre for at den går gjennom narko-purker.
Koster litt mer, men det gir mye mindre tid for svinet.
Dette fungerer, garantert. Og selvsakt, ikke bruk din egen adresse. Kanskje en post boks som er på en annens navn.


Og om purken driv og leser dette; Fuck deg!
Vis hele sitatet...
Kilde på at expresspakker kommer lettere igjennom?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Kilde på at expresspakker kommer lettere igjennom?
Vis hele sitatet...
Erfaring.... Hadde en kompis som lett fikk mange kilo over landets grenser. Og det var stinkende marijuana Når det går så fort som over natta går det ikke gjennom skikkelig toll. Så når det er snakk om inenlands... HA! enkelt :P Finnes mange privat postbud som leverer også, de jobber utenom staten og da går det i allefall ikke gjennom purken.

Men vent, hvorfor trenger du konkret kilde? er du snut eller tyster?

Forresten, kompisen ble catcha til slutt.... men det var pga en jævla tyster! Jævla skitne folk, latter som de er venner, men med en gang purken tar dem og gir dem "en sjanse" til å gå fri vist de tyster så håper de på muligheten....
Så TS; hold kjeften om det du gjør! Ikke stol på noen og gi deg mens leken er god!
Sist endret av Coffeeaddict; 15. april 2015 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Erfaring.... Hadde en kompis som lett fikk mange kilo over landets grenser. Og det var stinkende marijuana Når det går så fort som over natta går det ikke gjennom skikkelig toll. Så når det er snakk om inenlands... HA! enkelt :P Finnes mange privat postbud som leverer også, de jobber utenom staten og da går det i allefall ikke gjennom purken.

Men vent, hvorfor trenger du konkret kilde? er du snut eller tyster?

Forresten, kompisen ble catcha til slutt.... men det var pga en jævla tyster! Jævla skitne folk, latter som de er venner, men med en gang purken tar dem og gir dem "en sjanse" til å gå fri vist de tyster så håper de på muligheten....
Så TS; hold kjeften om det du gjør! Ikke stol på noen og gi deg mens leken er god!
Vis hele sitatet...
Er du helt vrengt eller? Tror du ikke tollen sjekker ekspresspakker? Tyster faktisk. Du ble tatt ja. Sjokk. Vil ha kilder fordi, som du sier, det er basert på erfaring. Har hatt masse flaks jeg også!! Hundrevis av piller med null stealth og cannabis som ikke var vakumpakket engang. Betyr ikke at det er trygt.

Det er nok mange som kjøper dop på nett som bruker ekspress skjønner du. Eller trodde du kanskje at du var et geni? Virker forsåvidt slik

Generell konsensus på internasjonale forum og på onion forum er at ekspress er det som er minst trygt.

Det er uglesett å komme med personlige erfaringer og fremstille dem som faktum.

Sjokk at det var "en kompis"
Sist endret av TrippyKing; 15. april 2015 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vil ha kilder fordi, som du sier, det er basert på erfaring.

Det er uglesett å komme med personlige erfaringer og fremstille dem som faktum.

Sjokk at det var "en kompis"
Vis hele sitatet...
Men så er jo dette et tema der det bare finnes brukererfaringer og lite fakta, såvidt meg forstått har det aldri og kommer aldri til å offentliggjøres en undersøkelse på hva som kommer og ikke kommer igjennom Tollen.

Det andre er jo at dere sitter her åpent på nett å gir ut informasjon om hva dere mener funker og ikke funker, hvem som helst kan lese det, inkludert politi og tollere, som så kan forbedre/endre rutinene sine for å ta enda flere pakker.
Enig i at det er ganske dumt, men det florerer jo allerede av slike tråder på freak. Hadde jeg bestemt hadde det vært forbudt å diskutere temaet i det heletatt her. Men når jeg blir anklaget for å vær politi og tyster må jeg nesten svare. Beklager tonen men jeg blir forbannet!!


Forresten finnes det mye info på nett om tollernes rutiner, samt hvilket utstyr de har, hvis man kan å lete. Ikke at jeg har tenkt å legge ut noe her
Sist endret av TrippyKing; 15. april 2015 kl. 21:17.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
jeg blir forbannet!
Vis hele sitatet...
ta det med ro man.... Det er tydelig at du vet mye mer om dette her. Vist du vil ta den "slow and steady" metoden så er det opp til deg. Med over natta, finner du fort ut om pakka er stoppet av tollen... Men uansett så er toll veldig urelevant her da vi snakker om innlands sending. Om det er "kompis" "bestemor" "stefar" eller "meg", hvem gir nå faen?

uansett; TS, om det er litt større mengder tror jeg det beste er privat bud

du kan også kanskje sende pakka med buss. Vet ikke om det gjøres fortsatt, men det er relativ trygt.

skal du gjøre det med Posten og det er små mengder kan du jo legge det i en konvolutt. Er det litt mer kan du kjære ut innholdet av en bok.

Om det er store mengder (flere kilo) vil jeg definitivt tatt turen med egen bil, eller ansette noen til å kjøre. Blir dumt å miste en sånn pakke. Selv om du skal fra Oslo til Kautokeino, blir jo gevinsten så svær at det er verdt å kjøre de 30 timene.

Uansett hva politiet kommer på vil de aldri klare å stoppe all doppsmugling.
Sist endret av Coffeeaddict; 15. april 2015 kl. 22:21.
Sorry, trodde det var forsendelser fra utlandet. Beklager tonen, legger meg flat.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen her som har opplevd å få besøk av politiet etter å ha mista en pakke?

Hva er egentlig konsekvensene om de finner en pakke adressert til deg? Konfiskerer de PC? Ransaker de hjemmet ditt? Får du noen bot eller noe på rullebladet?

Skulle tro det er vanskelig å dømme deg for noe hvis de ikke kan bevise at du har bestilt pakken.
Sitat av jaan42 Vis innlegg
Noen her som har opplevd å få besøk av politiet etter å ha mista en pakke?

Hva er egentlig konsekvensene om de finner en pakke adressert til deg? Konfiskerer de PC? Ransaker de hjemmet ditt? Får du noen bot eller noe på rullebladet?

Skulle tro det er vanskelig å dømme deg for noe hvis de ikke kan bevise at du har bestilt pakken.
Vis hele sitatet...
ikke jeg personlig, men kjenner folk som har fått politiet på døra etter å ha bestillt, RC`s over nett, og ja de kan lett ta både data å telefon å selvfølgelig ransake hjemmet ditt, politiet i norge kan det med å misbruke "skjellig grunn til mistanke"...

En kompis av meg ble tatt med 2 gram brunt i lomma i fjor høst det endte opp med full razzia hjemme hos han hvor de kun kun fant brukerutstyr aka long papers, han kom hjem til ett helvettes rot i kåken sin... så man skal passe seg litt... kommer kanskje litt an på hvem by man bor i å, drammen her i tilfellet!
I dette tilfellet Oslo, ikke langt unna Majorstua.
En pakke med en femmer brunt kom ikke frem, 3-4 politi på døra en fredags kveld noen måneder seinere. Hadde et par gram liggende som ble gitt til dem med en gang, de tittet litt rundt og stilte noen enkle spørsmål, benektet all kjennskap til pakka. Resultat: De tok med seg weeden og røykeutstyret, fikk to tusen i forelegg, og saken ang. den pakka ble henlagt pga. manglende kapasitet.

Jeg mener nå det var rimelig tydelig at de var forberedt på noe mer bare en student som satt å røyka litt, og var bare interessert å bli ferdig.
Sist endret av Snilepisk; 23. oktober 2015 kl. 01:16.
Sitat av susiserken Vis innlegg
ikke jeg personlig, men kjenner folk som har fått politiet på døra etter å ha bestillt, RC`s over nett, og ja de kan lett ta både data å telefon å selvfølgelig ransake hjemmet ditt, politiet i norge kan det med å misbruke "skjellig grunn til mistanke"...

En kompis av meg ble tatt med 2 gram brunt i lomma i fjor høst det endte opp med full razzia hjemme hos han hvor de kun kun fant brukerutstyr aka long papers, han kom hjem til ett helvettes rot i kåken sin... så man skal passe seg litt... kommer kanskje litt an på hvem by man bor i å, drammen her i tilfellet!
Vis hele sitatet...
Nå spør TS om weed postet innenlands, ikke RC fra grensen som du peker på. Mtp. all medieoppmerksomheten som RC har fått i det siste, (derav dødsfall etc.) så bør man passe på!

Angående emnet, har selv mottatt flere forsendelser. Det er en viss guru her på forumet som råder. Allikevel, jeg har ikke fått noen problemer. Post eller gate, dealer eller postmann, ta dine forehåndsregler
Sitat av madmaz Vis innlegg
Selfølgelig lukter ikke hunden gjennom vakumpakker! Hvilken nese tror du en hund har ? Den lukter eventuelt nark som sitter på utsiden av pakken.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at en trent politi/toll hund kan lukte weed i vakum fra lange veier.
Men for all del, test the theory?
Jeg kan bekrefte at hunder kan det.