Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1011
Hei folkens

Jeg sitter her med laptopen til min mormor, hun bruker Telenor mobilt bredbånd. Problemet er at jeg har installert en oppdatert programvare fra Telenor for å få mer stabilt Internett.

Men når man kobler til USB mobilt bredbånd enheten kommer det opp et innstaleringsvindu, det er for å innstalere den gamle programvaren.

Jeg tenkte å få bort dette ved å endre\slette autorun fila som ligger på usb enheten. Men jeg får ikke redigert\slettet den.

Hvordan får jeg redigert eller slettet den skrivebeskyttede autorun filen?
Da fjerner du usb enheten. Det er sikkert ikke meninga at du skal slette den.
Fjerne usb enheten?

Nei såklart er det ikke meningen at man skal slette autorun filen eller exe filen som ligger på usb enheten. Men jeg trenger ikke de filene. Derfor ønsker jeg å få bort at installasjonen skal starte hver gang man kobler til usb enheten.
Du har jo installert oppdatert programvare fra telenor? Når installasjonsvinduet fra usb enheten kommer opp, så trykker du bare avbryt på den, så går du på startmenyen, under "telenor"(?), så skal du finne den oppdaterte programvaren, bare åpne den, og velg koble til.
Joda, jeg får koblet til internett. Men det jeg ønsker er at man skal slippe å trykke avbryt.
Hvilken type usb enhet er dette?
Prøvd unlocker, for å så slette filen?
Etter hva jeg fant på et annet forum.
Sitat av archlinux.org/
Bus 002 Device 005: ID 12d1:1001 Huawei Technologies Co., Ltd. E620 USB Modem
libusb couldn't open USB device /dev/bus/usb/002/005: Permission denied.
libusb requires write access to USB device nodes.
Vis hele sitatet...
Så ser det ut som minne delen på USB-enheten er skrivebeskyttet enten på hardware delen, da pleier det ofte å være en knapp under dekselet, som du kan skyve på for å fjerne skrivebeskyttelsen. Eller at USB-enhetens firmware skrivebeskytter minne delen, hvis det er tilfelle, så må du finne en måte å laste inn ny firmware på USB-enheten.
Hmm, har prøvd å se etter en knapp på enheten, men jeg fant ingen.

Jeg skal prøve med Unlocker.

Hvis jeg ikke får til så har jeg skrevet en guide slik at hun for koblet til internett. Har bare lyst til at det skal være så enkelt som mulig

Får ikke Unlocker til å funke i det hele tatt, det ser ut til at det kjører, men det kommer ikke opp i utforsker når jeg høyreklikker på en mappe eller en fil.
Jeg tenkte mer på om du skrudde den opp.
Ja, tanken streifet meg. Men jeg poppet bare opp et lokk som var til sim kortet.

Skal se om jeg går så langt som å skru den opp

Det er to skruer som holder den sammen, jeg fikk skrudd ut den ene. Men ikke den andre.

Nå gidder jeg ikke mer, hun får bare trykke avbryt.

Takk for hjelpen