Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1103
Hei, jeg har det slik at det er et radioprogram som jeg følger med på, men det er ikke alltid jeg får tid til å høre. Derfor bruker jeg å sette det på opptak med VLC.

Sånn som jeg har det nå så dobbelklikker jeg bare på en bat. fil så starter vlc å streame fra nrk. Så trykker jeg på opptaks knappen, da blir en mp3 fil lagret i musikkmappen. men det er ikke alltid jeg kan sette på opptak akkurat når programmet starter og heller ikke stoppe opptaket når programmet er ferdig. Da blir det mye klipping i Audacity, det er veldig kjedelig og jeg vil nå unngå det.

Derfor lurte om det går ant å konfigurere en bat fil eller finnes det noe program som kan starte et opptak automatisk til angitt tid?
Det nærmeste jeg kommer på er at du kan sette .bat programmet i en pause.
Du kan gjøre det ved hjelp av denne linja: PING 1.1.1.1 -n 1 -w 60000 >NUL
der du bytter ut 60000 med antal sekunder den skal vente.

Da kan du bare endre koden når du har tid: Si at du skal bort 3 timer og programmet starter om to setter du bare timeren på 1:50 eller noe før du stikker.

Det er også gitt av Ip-adressen du skriver inn ikke er gyldig, som f.eks. 1.1.1.1
Sist endret av Membranplan; 28. mai 2012 kl. 18:09.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Windows sin funksjon: Planlagte oppgaver, som starter BAT filen, fks hver mandag klokka 0800.
hvorfor ikke bare podkast?
Executer's Avatar
Trådstarter
Men bat fila starter ikke opptak, den starter bare streamingen. Jeg må trykke selv inne på vlc for å starte opptak.

Merce: på grunn av rettigheter og sånt gir de ikke ut podkast
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Fikk nesten lyst til å linke deg denne: http://wiki.videolan.org/VLC_command-line_help

Men etter et par min med googling holder det med denne kommandolinjen(hvordan du bruker den får du finne guide på, jeg orker ikke prøve forklare)

"CProgram Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" rtsp://13.3.3.7/media/stream.cgi --sout="#duplicate{dst=std{access=file,mux=asf,dst='filnavn.mp 4'},dst=nodisplay}" --run-time=10


Den kommandoen starter, og recorder fra streamen: rtsp://13.3.3.7/media/stream.cgi Og lagrer dette som filnavn.mp4(fikk problemer med andre filtyper, du kan jo teste litt)

Den recorder så lang tid som du velger, dette gjøres via "run time", nå står den på 10 sek.

Edit: Streamen er fiktiv, så den fungerer selvfølgelig ikke
Sist endret av Fleff; 28. mai 2012 kl. 18:32.
Executer's Avatar
Trådstarter
Hmm, har prøvd å modifisere den kommandoen som du la du der til en med min kilde og slikt.

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg bruker den(finner ikke noen guide)

Har du noen stikkord?

Fant ut at det jeg trodde var en bat fil som startet vlc, var vist en spilleliste som var lagret. Lenge siden jeg satt den opp, det var vist til media player at det var en bat fil.
Jeg støtter Bercedes-Menz sitt forslag, http://nrk.no/podcast. Fra nrk sin podcast side, så kan du laste ned alle radio programmer som podcast, i steden for å selv drive å ta opp.
Executer's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg støtter Bercedes-Menz sitt forslag, http://nrk.no/podcast. Fra nrk sin podcast side, så kan du laste ned alle radio programmer som podcast, i steden for å selv drive å ta opp.
Vis hele sitatet...
Finner du Lt.Wee der?
Sitat av Executer Vis innlegg
Finner du Lt.Wee der?
Vis hele sitatet...
Hvilken kanal går den på?

EDIT: Nei, jeg kan ikkje si at jeg finner den.
Sist endret av 0xFF; 28. mai 2012 kl. 19:13.
Executer's Avatar
Trådstarter
NRK Mpetre
Hørte på P3 akkurat, de snakket om en podcast nå nettop...
EDIT: Om det ikke bare var "Hallo P3"
Sist endret av SanderKulen; 28. mai 2012 kl. 19:48.