Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1175
Hei, jeg har en server som kjører hfs programvaren, det fungerer ganske bra og jeg er fornøyd med det.

Men det er et lite problem, det er at når jeg skrur på pcen om morgen når den har vert avslått hele natten har ip adressen endret seg. Det betyr at hvis jeg vil koble med til hfs virker det ikke siden pcen har fått en annen ip adresse.

Er det noen måte å sette fast ip? eller fikse slik at pcen sender en mail til meg hver dag og sier hva ip adressen er?

Servern er koblet til med kabel rett i en fiber alt i ett boks. Servern kjører windows 7.

Takk for eventuelle svar.
De fleste nyere rutere har mulighet for dynamisk dns. Det er en tjeneste, levert blant annet av DynDNS.com som gjør at kommunikasjon mellom ruter og dyndns vil oppdatere seg om hva som er ip-adressen. Du vil da kunne bruke en adresse som f.eks dinadresse.dyndns.com i stedet.
Executer's Avatar
Trådstarter
så det er Dynamic DNS Free jeg må instalere på servern?
Dynamic DNS Free vil nok fungere til ditt bruk ja.
Executer's Avatar
Trådstarter
jepp, satt opp et host navn og instalerte en aplikasjon som heter dnsupdater, den oppdaterer ip adressen som host navnet linker til.

takk for hjelpen