Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1488
God kveld folkens!

Har mange kule låter som jeg alltid har hatt lyst til å få vist folk. Ble da ganske åpenbart for meg at jeg burde prøve meg på å mikse litt. Dette gikk opp for meg for et par års tid siden, men har ikke fått somla meg til noe før nå. Starta med traktor for litt over en uke siden og resultatet er endelig ferdig. Skulle gjerne mikset med ordentlig utstyr, men fant ut at det er greit å vite at dette er noe jeg liker før jeg investerer flerfoldige tusen. Miksen består kun av psytrance. Den starter med helt vanlig psy og går over til darkpsy. Jeg hovedsaklig laget den for å spille på en privat fest vi har planer om å holde, men er jo greit med litt tilbakemeldinger fra andre enn mine aller nærmeste. Please be gentle. It's my first time. Hehe, neida. Ros og ris tas imot med åpne armer.

Varighet: 2t og 15m

Tracklist:
Shanti & Riktam - Logjamming
Cosma - Nonstop
X-Noize - Flying Away(X-Noize remix)
Illumination - Under Pressure
Xerox and Illumination(XI Remix)
X-Noize - The Sperminator
Xerox & Illumination - Night Shift(Remix)
Miraculix vs. Trinodia - Half Past dead(Psynina Remix)
Talamasca feat. Skazi - Imagenary Friend(Remix)
Miraculix vs. Trinodia - Supernatural
Menog vs. Painkiller - Go into Trance
Khopat - Nippon
Shift - Ice Age
Prometheus - 9th(The Man who Swam through a Speaker)
Darkpsy - Active Dark Room
MFG - Process Irreversible(Remix)
Seroxat - Victory
Meteloids - Bubblescum
Highko vs Alien Mental - Not a Puppet

Speil ala Forc: http://www.forconin.org/Sinister%20-%20Supernatural.mp3
Miksen kan lastes ned her.

Det vanker kp om noen skulle greie å finne ut hvorfor jeg har kalt mixen min Supernatural.
Sist endret av elodin; 26. oktober 2008 kl. 20:14.
Laster selvfølgelig ned, og skal lytte gjennom hele saken Psytrance står meg ganske nært så dette gleder jeg meg til å høre
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Du burde lastet den opp på en tracker, da hadde det sikkert gått fortere å laste ned.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tierra
Laster selvfølgelig ned, og skal lytte gjennom hele saken Psytrance står meg ganske nært så dette gleder jeg meg til å høre
Vis hele sitatet...
Knall. Bra med tilbakemelding fra folk som har ordentlig peiling
Sitat av Dice
Sorry, å laste ned 186 mb fra en så treg server orker jeg ikke :P
Vis hele sitatet...
Går det så tregt? De gangene jeg har lasta ned fra rapidshare har jeg hatt relativt grei speed.

Noen som vet om andre sider med bedre DLspeed så kan jeg godt legge den opp flere steder?
Dude, downloadlimit reached...

Tja, kunne vel stilt med plass til dload, psytrance-folket har vel aldri vært no spess grinete på copyright afaik
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forconin
Dude, downloadlimit reached...

Tja, kunne vel stilt med plass til dload, psytrance-folket har vel aldri vært no spess grinete på copyright afaik
Vis hele sitatet...
Damn it. Trodde ikke de hadde dl-limit jeg. Så feil kan man ta . Skal se om jeg finner noen som gidder å legge den opp et sted.

Hehe, nei. Tror ikke akkurat folk taper noen penger på om jeg har brukt noen av sangene deres i en mix.
Sist endret av Sinister; 25. oktober 2008 kl. 21:49.
Psytrance er desverre ikke helt min greie. Tror kanskje du bør legge opp et annet sted også, rapidshare med i røven.

Miraculix vs. Trinodia - Supernatural .. Derfor?
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Synderen
Du burde lastet den opp på en tracker, da hadde det sikkert gått fortere å laste ned.
Vis hele sitatet...
Ja tenkte på det men har liksom 60kb i ul, så da går det enda saktere.
Sitat av drittunge
Psytrance er desverre ikke helt min greie. Tror kanskje du bør legge opp et annet sted også, rapidshare med i røven.

Miraculix vs. Trinodia - Supernatural .. Derfor?
Vis hele sitatet...
Tenkte at noen ville tro det var grunnen, men det er noe annet. =)
Sist endret av Sinister; 25. oktober 2008 kl. 22:00.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Sinister
Ja tenkte på det men har liksom 60kb i ul, så da går det enda saktere.
Vis hele sitatet...
Det gå sakte i begynnelsen men fortere etter som flere får lastet ned litt
legg den ut på nytt! "can only be downloaded 10 times. This limit is reached."
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av hah90
legg den ut på nytt! "can only be downloaded 10 times. This limit is reached."
Vis hele sitatet...
En god venn av meg holder på å laste ned as we speak. Da slipper vi downloadlimit. =)
Siden det tar så lang tid å få tilgang til dowload kan jeg jo spøre deg, har du mixet før? Hvordan var timingen din på overganger og du kan 4- 8- 16- 32 prinsippet? skal høre igjenom den etter på slik jeg kan gi deg en tilbakemelding
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Får du den opp på et annet mirror? Har lyst til å høre den
Den er på vei opp nå, my bad, sovna i går kveld :P
Ting tar tid ! =)
Har lyst til å høre den jeg også. Digger psytrance
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Forconin har vært en engel og lagt opp mixen for meg her. DL-speeden er litt bedre og stabil her.

Sitat av tøffel
Siden det tar så lang tid å få tilgang til dowload kan jeg jo spøre deg, har du mixet før? Hvordan var timingen din på overganger og du kan 4- 8- 16- 32 prinsippet? skal høre igjenom den etter på slik jeg kan gi deg en tilbakemelding
Vis hele sitatet...
Nope. Første mix og er som allerede nevnt bare en uke siden jeg i det hele tatt la inn traktor. Kan ikke 4- 8- 16- 32 prinsippet, men har mixen sånn jeg synes det høres bra ut.

edit: Er en av de siste overgangene som ikke er som de skal. Jeg rettet opp dette på rapidshareversjonen, men glemte dette da jeg ga Forconin en ny dl-link. Ikke helt knirkefri overgang, men ettersom den egentlig ikke skulle være der så trenger dere ikke klage på den.
Sist endret av Sinister; 26. oktober 2008 kl. 20:18.
Flott nedlastingshastighet på forconin, tar bare 2-3 minutter å laste ned
Går strålende å laste ned fra ny lokasjon, 1200 KB/s ^^

Gleder meg til å høre dette =)
http://www.instrumentbutikken.no/pro...oducts_id=2444

Dette er vel muligens et produkt for deg. Vil tro dette gir deg en bedre feeling når du mikser. Har ikke lest noe spess om den da. Hører på settet ditt nå
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av tøffel
http://www.instrumentbutikken.no/pro...oducts_id=2444

Dette er vel muligens et produkt for deg. Vil tro dette gir deg en bedre feeling når du mikser. Har ikke lest noe spess om den da. Hører på settet ditt nå
Vis hele sitatet...
Den var ikke dum. Skal lese litt mer om den. Har sett litt på denne. Samme konseptet fra numark. Får lese litt anmeldelser og sånn og så kjøpe en som passer.
Jeg har lest litt om begge nå å jeg ville valgt Numark sin. Det mye negativ om den jeg la inn til deg i sted. Mye problemer med jogg hjulet.

Over til mixingen din.

Du velger veldig bra låter som du mixer inn, veldig bra til å være din første mixtape.
Timing når du legger inn neste track er noe du må øve litt på. Grunnen til jeg sier det er at du mister veldig mye flyt på måten du mikeser på nå.

Heller prøv å beatmixe den. Lag overgaen slik at du på en måte smeller inn beaten på neste sang isteden for å mixe i rolige partier. En enkel måte å gjøre det er at du legger inne diskanten og mellom først så vrir du om bassen fra den sangen du skal mixe ut helt ned til 0 og vrir den du mixer inn helt opp til der du skal ha den i en bevegelse, Da får du en bra flyt i mixtapen din å folk legger merke til et bra trykk. Lær deg 4- 8- 16- 32 prinsippet det hjelper mye på timing. Kan se om jeg finner en forklaring på dette til deg senere. jeg er ikke så flink selv til å forklare jeg kan det bare,

Nå er jeg selv dj å merker slike ting som dette. Jeg vil påstå at nesten alle her inne som hører på mixtapen vil si den er bra å det er den jo å! Men jeg er litt pirkete med deg nå men dette er den beste måten å mixe på når du mixer slik musikk=)

Så må jeg si at dette er langt i fra det verste jeg har hørt!
Sist endret av tøffel; 26. oktober 2008 kl. 21:01.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av tøffel
Jeg har lest litt om begge nå å jeg ville valgt Numark sin. Det mye negativ om den jeg la inn til deg i sted. Mye problemer med jogg hjulet.

Over til mixingen din.

Du velger veldig bra låter som du mixer inn, veldig bra til å være din første mixtape.
Timing når du legger inn neste track er noe du må øve litt på. Grunnen til jeg sier det er at du mister veldig mye flyt på måten du mikeser på nå.

Heller prøv å beatmixe den. Lag overgaen slik at du på en måte smeller inn beaten på neste sang isteden for å mixe i rolige partier. En enkel måte å gjøre det er at du legger inne diskanten og mellom først så vrir du om bassen fra den sangen du skal mixe ut helt ned til 0 og vrir den du mixer inn helt opp til der du skal ha den i en bevegelse, Da får du en bra flyt i mixtapen din å folk legger merke til et bra trykk. Lær deg 4- 8- 16- 32 prinsippet det hjelper mye på timing. Kan se om jeg finner en forklaring på dette til deg senere. jeg er ikke så flink selv til å forklare jeg kan det bare,

Nå er jeg selv dj å merker slike ting som dette. Jeg vil påstå at nesten alle her inne som hører på mixtapen vil si den er bra å det er den jo å! Men jeg er litt pirkete med deg nå men dette er den beste måten å mixe på når du mixer slik musikk=)

Så må jeg si at dette er langt i fra det verste jeg har hørt!
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding. Skal jobbe med dette til neste gang. Funnet en del sider om det på nettet. Ser jeg visste om konseptet fra før nå som jeg har lest litt om det og vet hva det innebærer, men ettersom det var min første mix så var jeg vel mest opptatt på å i det hele tatt få overgangene til å gå smud. Dette kommer til å ta seg opp etterhvert .

Ingen flere som har noen tilbakemeldinger?
Pent, skal kjøre den på fest en gang
Veldig dårlig mikset. Svært synd for jeg liker denne type musikk.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av remulade
Veldig dårlig mikset. Svært synd for jeg liker denne type musikk.
Vis hele sitatet...
Greit med litt innspill på hva som var så dårlig da. Det er jo grunnen til at jeg la den ut her. Konstruktiv kritikk.