Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1775
Jeg er avhengig av imovane.Har brukt det for søvnproblemer i 2 år nå.Etter å ha mistet min far til kreft for et halvt år siden har det vært vanskeligere å sove enn noen gang pga angst og tung depresjon.Legen min har satt ned foten nå og jeg får ikke mer..Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg uten.Jeg føler meg helt fortapt uten.Kjennes ut som jeg har både psykiske og fysiske abstinenser også..
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor store doser gikk du på?
Trådstarter
3 0
7mg

Mente 7,5 mg
Sist endret av Plingplong; 20. august 2021 kl. 03:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Imovane er sterkt avhengighetsskapende og det er flere som har havnet på kjøret pga slikt. Ingen burde gå på imovane så lenge som du har gjort. Etter to år med det greiene der hver dag føles det sikkert håpløst ut, men det er ikke umulig å slutte enda. Dess lengre du venter dess vanskeligere blir det.

Dersom du har mulighet til å ta imot sånn type hjelp så ville jeg snakket med fastlege om innleggelse på avrusning i noen uker mens det står på som verst. Da blir det mye enklere.

Hvis du ikke har mulighet til det så kanskje det hadde gått an å trappe ned sakte men sikkert, og i tillegg kjøre på med sovemedisiner som ikke er avhengighetsskapende som feks. seroquel i en periode, så du i alle fall får sove.

Kommer til å bli ganske dritt å slutte, men det må du nesten bare gjøre. Imovane skal jo egentlig ikke funke på deg engang etter å ha tatt det så lenge. Medisinen funker i den forstand at den stagger abstinensene dine og du føler deg litt bedre i noen få timer.

Lykke til
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde absolutt trappe ned, og det skulle legen din ha informert deg om, og ikke minst hjulpet deg med.

Bytt lege hvis den ikke vil hjelpe deg mer!
Dette skulle lege tenkt på i dét vedkommende skrev ut b-preparat for daglig bruk i 2 år. Du har krav på forsvarlig helsehjelp. Mas og mas og mas om å få nedtrappingsplan. Send melding til lege hver dag til du får nedtrappingsplan.

Støtter forslag om å innlemme 25 mg Seroquel ved samtidig nedtrapping. C-preparat som i denne dosen kun virker søvndyssende. Be om 10-pakning på 5 mg zopiclone, så 10-pakning på 3,5 mg zopiclone.

Jo lengre tid dere bruker på nedtrapping jo bedre
Jeg vil egentlig bare be deg ringe fastlegen og forklare situasjonen. Søvnproblemene kan jo ofte behandles videre med mildere medikamenter som seroquel og denslags. Imovane skal etter boka kun bruker under korttidsbehandling, så det kan jo hende at legen har fått en smekk på fingrene fra noen over for å ha latt deg stå på de så lenge også.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du må jo snakke med legen om en nedtrappingsplan, å seponere disse er jo viktig. Hvis ikke kommer det et rent angshelvete med kvalme å noen andre grusomme virkninger. Har selv vært der. Så nedettrapping er et must.

Lykke til......
Jeg begynte med Imovane like etter at det kom på markedet på nittitallet,og da ble det hevdet at folk ikke kunne bli avhengig av det.Legene jublet over at man nå slapp å skrive ut Rohypnol og Apodorm.Jeg brukte det i noen år til at jeg syntes at det hadde dårlig effekt.Fikk da Zolpidem i tillegg.Etter ni år med Imovane fikk jeg gå over på Apodorm.Legen mente at vi skulle vente med seponering av Zolpidem.Det ble til at jeg ble gående på begge deler i en femårs periode.Etter femten år til sammen med sovemedisin kuttet jeg det tvert.Var litt uvel en ukes tid,så merket jeg ikke mer ubehag.Jeg brukte Lyrica for å kompansere.I og med at jeg hele tiden også brukte Sobril slapp jeg benzo abstinenser.Nå er det vel kommet mer forskning og erfaring med disse legemiddel,så man vet mer nå at det kan være trøbbel bare med Imovane alene.