Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 488
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei, jeg sitter å lager en side i PHP hvor jeg skal ha en PM funksjon, men når jeg bruker denne koden:

Kode

mysql_query("INSERT INTO pm (til, emne, mess, fra, date) VALUES ('$til', '$emne', '$besk', '$from', '$senddate'", $connect) or die(mysql_error());
Så kommer denne feilmeldingen opp:

Kode

Something is wrong in your syntax nær '' på linje 1
Feilmeldingen opp, har slitt med dette i dagevis, det har vist seg at det gikk å endre tabellnavnene i MySQL databasen, før sto det omtrent sånn:

Kode

Something is wrong in your syntax nær 'to, emne, mess, from, senddate) VALUES ('root', 'halla'' på linje 1
Dette endret seg da jeg endret:
to => til
from => fra
senddate => date
Hva er problemet, jeg har skjekket, alt av MySQL data (innlogging, db ol) er riktig, og jeg har til og med skjekket med en annen insert into jeg har lagd som funker, og denne er helt lik i syntax, så hva er problemet?

Har prøvd Google og Forumet, men jeg vet ikke helt hva jeg skal søke etter...
Sist endret av droppboks; 28. desember 2008 kl. 08:33.
mysql_query("INSERT INTO pm (til, emne, mess, fra, date) VALUES ('$til', '$emne', '$besk', '$from', '$senddate'", $connect) or die(mysql_error());
Vis hele sitatet...
For meg ser det ut som du har glemt en slutt-parentes i sql'en.
Dvs. sql burde vært:
INSERT INTO pm (til, emne, mess, fra, date) VALUES ('$til', '$emne', '$besk', '$from', '$senddate'[COLOR="Red"])[/COLOR]
Sist endret av dggr; 28. desember 2008 kl. 10:21.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Selfølgelig måtte det være noe helt enkelt, her sitter jeg å analyserer koden som bare f', å finner ikke feilen, takk