Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 942
Hei. Jeg leter etter en HTML kode, som sikkert er veldig enkel, men jeg husker den faktisk ikke

Det er en boks, som vi kan ha på en side, som viser en annen side (Ja, jeg vet jeg er dårlig å forklare :P), sånn at vi f.eks kan ha et forum, eller en helt annen side på forsiden.

Jeg har søkt på google, men er ikke 100% sikker på hva jeg skal søke på, så jeg fant det ikke der heller.


Jeg blir veldig takknemlig for et svar
Iframe garantert, eller bare frames.
http://www.w3schools.com/HTML/html_frames.asp
Sist endret av esl; 10. desember 2008 kl. 20:39.
Test
Trådstarter
Tusen takk for hjelpen typisk

forresten, nå har jeg denne koden her på forsiden:

<iframe src ="/forum" width="100%" height="800px">
<p>test</p>
</iframe>

Hvor og hva skal jeg skrive for å fjerne scrollen?
Sist endret av stigi; 10. desember 2008 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Huser det ikke helt, men style="overflow: hidden" da kommer alt som du må "scrolle" for å se bort...

<iframe src ="/forum" style="overflow: hidden" width="100%" height="800px">
<p>test</p>
</iframe>
Sist endret av jeppfi; 10. desember 2008 kl. 21:09.
Hva med noe som style="scrollbar: none" eller noe? Husker ikke helt. Eller er jeg på jordet nå? =P
for å fjerne scrollen, legger du til scrolling="no"
Test
Trådstarter
Takk onTop, det virket
Men Janpfo, hva er style="overflow: hidden" til? Er litt nyskjerrig :P Den virker i alle fall ikke som scroll ting :S
Sitat av stigi Vis innlegg
Takk onTop, det virket
Men Janpfo, hva er style="overflow: hidden" til? Er litt nyskjerrig :P Den virker i alle fall ikke som scroll ting :S
Vis hele sitatet...
Se på koden .
Style forteller at her kommer det CSS- kode ( Cascading Style Sheets ) , mens overflow: hidden sier at alt "overflødig" skal være gjemt .
ville også lagt til frameborder="0" og style="padding:5px; border: 1px solid #000;", ettersom standard borderline er grisestygt etter min mening.
Du har vel fått svar på spørsmålet ditt.
Men, vil legge til at det er langtifra opptimalt å bruke frames.
Du bør prøve å unngå det, så langt som mulig.
Det du gjør, er simpelt å lager 2 sider, som du "limer" sammen.
Det fører til at plutselig legger du f.eks bare til side A i bokmerket. Og får da bare opp denne. Det andre er søking på google, så er det mulig du kan bare få opp side B eller A.

Frames fører med seg mye tull.
Frames er noe forbanna drit i de aller fleste tilfeller ja, og bør brukes varsomt. Litt enkel PHP gjør det meste på en mye bedre måte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
<iframe
src =""
frameborder="0"
scrolling="no"
</iframe>

Bruk denne hvis du ikke vil bruke css
Hva er egentlig så galt med iframes?
Frames er fine greier -- om de blir brukt riktig.

Jeg har for eksempel sett nettsider som laster alle undersider ved hjelp av AJAX, kun for at musikken i headeren skal fortsette å spille. WTF sier jeg, frames funker da på nøyaktig samme måte.

Men det er noen dårlige sider ved frames også. Det er f.eks. vanskelig å linke til undersider på en side som benytter frames uten diverse hacker med #anchor i URL-en. Søkemotorer ser ikke frames på samme måten som mennesker.

Noen som har flere gode/dårlige ting ved frames?

Edit: Nå så jeg at du skrev iframes, som blir brukt på en veldig forskjellig måte. Jeg kommer egentlig ikke på noen nytte for iframes, bortsett fra rævva design som består av en boks med iframe i. Det anbefales ikke. (Den typen design altså)
Sist endret av Ozma; 20. desember 2008 kl. 02:52.
Ville ikke anbefale bruk av iframe viss du har interesse av SEO.
Ellers fungerer det helt greit viss du gjør det rett, som "The Freak" sier.