Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 686
Hei!

Ny her på forumet og søker etter hjelp til en måte å vise min PC skjerm på min hjemmeside.

Tanken er altså at alt som skjer på min skjerm skal vises i sanntid på en av mine nettsider.

Vet om muligheten med å bruke feks VNC, men det er ikke VNC sin standard visning jeg er ute etter da den ikke viser skjermen på mitt nettsted.

Noen her som har peiling og kan hjelpe?

På forhånd takk!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
VNC støtter da fint å ta remote desktop over en nettleser, iallefall i lunix der hvor dette er standard på SLES.
Du verden... Her var responsen rask! Mange takk!
Når det gjelder VNC så lar den deg ikke legge inn det bildet den viser på en nettside. Slik jeg har forstått det så må man laste ned et eget program for å se noe som helst og så se på den aktuelle skjermen via det programmet og ikke nettleseren... tror jeg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei, VNC bruker en browser plugin (javabasert tipper jeg) som lar det enten vise eller styre desktopen via en hvilken somhelst nettleser, så lenge porten er åpen mellom de to gitte maskinene.
Ja so ja... Men, altså (dere får bare unnskylde meg, men jeg er ingen reser på data) jeg har domenet www.molde-airport.com. Her ønsker jeg å inkludere et bilde av det som vises på min private PC skjerm, som oppdateres kontinuerlig (i dette tilfellet et radarbilde av flytrafikken).