Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1467
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått tak i sobril som jeg har fått fra noen. Jeg går på faste medisiner og sjekket interaksjon mellom dem og det skulle gå fint. Ingenting funnet der. Men for en som aldri har tatt benzos hvor mye skal en ta første gangen for å kjenne det , men uten å overdrive da jeg har null toleranse på det. Er egentlig som er den av mildere Opioider så aldri kjent på benzo før.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er de 10 eller 25 mg? Begynn uansett med 1 og vent og se kjenn litt etter, sånn er det vel med det meste
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De er 10
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva vil du oppnå med å ta dem? Roe ned angst og uro eller som sove medesin?
Hvis du tar sobril uten å ha noen plager, så er det ikke mye funk å få fra dem, ka skje du blir litt sløv...
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg må prøve å roe ned angsten min litt. Den har vert helt på styr under siste. Har skjedd en del som gjorde at den er helt ut av kontroll. I natt våknet jeg igjen av følelsen å bli kvalt og fikk ikke puste. Det er hos meg ett tegn på angstanfall i søvne noe jeg kun for om angsten er helt ut av kontroll. Er mange år siden det har vert så ille
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett på en liten kaffe og legg en eller to under tunga de på 10 smelter omtrent og blir til graut
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg må prøve å roe ned angsten min litt. Den har vert helt på styr under siste. Har skjedd en del som gjorde at den er helt ut av kontroll. I natt våknet jeg igjen av følelsen å bli kvalt og fikk ikke puste. Det er hos meg ett tegn på angstanfall i søvne noe jeg kun for om angsten er helt ut av kontroll. Er mange år siden det har vert så ille
Vis hele sitatet...
Går du på sovemedisin?
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok greide tydeligvis ikke å sitere innlegget men nei går ikke på sovemedisin. Har aldri gjort det da jeg aldri har hatt problemer med søvn. Dette er ett angstanfall som er veldig slitsomt. Siste hadde jeg får en del år siden så trodde jeg var kvitt det. Har en angstdiagnose stilt av psykologer for en 8 år siden ca. Er diagnostisert med panikk angst.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kjenner ingenting av sobril. Tar du en så roer det angst men du kjenner ingenting spesielt, tar du mange så blir du bare drittrøtt og sovner godt.

Sobril er ikke egnet for spontan panikkangst siden det tar over en halvtime før de begynner å virke og max virkning ikke oppnås før etter to timer etter inntak.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Best å gå til legen, der kan du få medesiner som hjelper for panikkanfall. Sobril er det ikke så mye funk i, ikke det beste å ta mot panikkangst.
Jeg fikk veldig god hjelp ved å ta ssri medesiner over en periode. Er heler ikke benzo, men hjelper veldig bra mot angst.
ikke drikk kaffe vis du sliter med angst og panikk, det trigger anfallene.
Anonym bruker
"Sinna Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg må prøve å roe ned angsten min litt. Den har vert helt på styr under siste. Har skjedd en del som gjorde at den er helt ut av kontroll. I natt våknet jeg igjen av følelsen å bli kvalt og fikk ikke puste. Det er hos meg ett tegn på angstanfall i søvne noe jeg kun for om angsten er helt ut av kontroll. Er mange år siden det har vert så ille
Vis hele sitatet...
Rett før du sovner, bråvåkner du å gisper etter luft?
Gjør dette en plass mellom 2-5 ganger hver kveld.
Ligger jeg på ryggen tar det gjerne under et minutt før jeg går rett i søvnparalyse. Søvnproblemer er et slit.

I mitt tilfelle er det nok en blanding av angst og bruk av quetiapin som er årsaken. Den tiden jeg klarte meg uten quetiapin gikk det isåfall langt bedre.
Anonym bruker
"Sinna Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uansett bør du dra til lege å sjekke om du har alvorlig søvnapne.
Noen slutter jo faktisk å puste på natten.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei hos meg kommer det i dyp søvn. Jeg for en slags krampe som gjør at jeg ikke for puste i det hele tatt. Tar vanligvis ca 30 sekunder før jeg greier å puste normalt. Første gangen det skjedde trodde jeg det var noe veldig alvorlig slik som alvorlig astma eller lignende. Men det er nok kroppen min som sier ifra om enormt stress og angst. Kommer de gangene jeg er fullstendig overbelastet psykisk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sobril er veldig svakt, funket ikke på meg, men er individuelt
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
piller vill bare forverre angsten down the road
Enemy of the snut
Enig meg "Syk Hai".

Benzo er en quickfix for angst/panikk og gjør bare problemet/problemene verre over tid.
Sliten selv med angst som ofte går over til panikkanfall, samtidig som jeg sliter ekstremt med søvnproblemer (har insomni og kompleks PTSD - verste typen av PTSD). Får Quetiapin (samme som Seroquel) av legen for søvn men likevel våkner jeg 3-5 ganger ila natta blant annet pga kraftig angst. Får heldigvis Apodorm i tillegg som skal hjelpe meg å sove mer sammenhengende gjennom natta.

Av personlig erfaring (selv om benzo er en quickfix) anbefaler jeg egentlig Valium fremfor Sobril - selv om Valium har halveringstid på opp til 2 døgn. Synes Sobril tar angsten i noen timer mens Valium tar angsten stort sett hele dagen.

Håper dette hjelper men synes du skal ta dette opp med legen. Angst og søvnproblemer er noe dritt, og for min egen del hindrer angsten meg fra mange sosiale sammenheng.