Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1882
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har skutt oxycontin hver dag i noen uker. 40-60 mg om dagen. Før dette var det noen måneder jeg skøyt det dobbelte og så hadde en noen dager pause med tramadol og ubehag og søvnløse netter. I dag er jeg tom for oxycontin og har veldig lyst og slutte med dette.

Jeg lurer på om det er høye nok doser til og få abstinenser av? Og når er det verste og hvor lenge varer det?
Jeg er veldig takknemlig for alle svar og eventuelle råd som kan gjøre dette lettere å gjennomføre
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klart du vil!
Brukte ca 30mg daglig en måneds tid, aldri følt meg så deppa før i mitt liv og jeg har brukt mye dop i mitt liv, men for det meste tramadol når det kommer til opiater.
Litt småsyk i kroppen, men det psykiske er værst.
Går over fort
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar

Huff hvor lang tid tar det før det psykiske går over og søvnen blir bedre? Om jeg vet sirka hvor lenge jeg må holde ut så kanskje jeg klarer det bedre
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det psykiske og søvnløshet er det som varer lengst desverre , det kan ta måneder før det er på plass
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar

Huff hvor lang tid tar det før det psykiske går over og søvnen blir bedre? Om jeg vet sirka hvor lenge jeg må holde ut så kanskje jeg klarer det bedre
Vis hele sitatet...
Alle er forskjellige. Men det ganske høye doser over lang tid så brace yourself for impact... Kanskje skaff deg noe valium eller noe liknende så du har en sjangs. Tar nok hvertfall 5-7 dager. Det værste er dag 2 og 3. Kommer bli et helvete. Så er dag 4 sannsynligvis litt bedre og blir bedre derfra.

I min erfaring er første dagen uten, som regel en ganske normal dag. Så suger dag 2 og 3 gradvis værre. Forskning viser at symptomene peaker rundt 72 timer etter siste dosering. I noen tilfeller kan det ta lengre tid enn 5 dager før du begynner å føle deg bedre.
Sist endret av thetech; 4. desember 2022 kl. 19:01.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk får svar!!
Jeg har ordna noen tramadol i dag kanskje jeg skal prøve og trappe litt ned med de før jeg hopper av… jeg hater abstinenser og søvnløse netter. Vil bare bli ferdig med dette opioid-faenskapet jeg har satt meg selv i……. Har en tendens til og sprekke fort og så er det på’n igjen. Men føler jeg har nådd et punkt inni meg der jeg kjenner at nok er nok.

Dere som har klart å slutte med opioder og nåla, har dere noen råd til meg som gjerne vil slutte ?
Når jeg gikk tom for opiater og ville slutte så dro jeg til fastlegen, innrømte alt at jeg hadde drevet og ruset meg på opiater og spurte om han kunne trappe meg ned på dem.

Han tok urineprøve for å se om jeg hadde opiater i systemet, når den slo positiv så skrev han ut resept med en nedtrappingsplan. Tror nok dette er det beste å gjøre.
Hallo freaker!
Vet du hva? Opiat abstinenser er noe ala det verste som fins. Ja, du er fysisk syk i 5-6 dager før det trapper forsiktig ned. Men som andre sier - det er det psykiske som er verst. Du ligger halvdød i sengen kaldsvett og tenker kun på dop/opiater. Det er noe av det verste jeg har vært borti av abstinenser. Folk sier at benzo abstinenser er ille; men å vær sugen på dop/opiater døgnet rundt sluker deg følelsesløs. Du våkner på mårran og det første som slår deg er dop. Du går ut av soverommet og det er 25 grader i plassen du bor, men du fryser fremdeles. Du går på do men alt som kommer ut er vann. Du orker ikke å være sosial fordi du funker ikke optimalt. Nå har det gått 5-6 dager clean men suget er der EKSTREMT og du ser ingen ende. Men jeg lover deg, det tar sakte men sikkert tid å bli kvitt det her drite. Jeg var oppi ca 3g om dagen IV i over et halvt år. Jeg har aldri følt meg så dritt som jeg gjør den dag idag. Men er nå en uke clean, og føler det verste av abstinenser er borte. Sliter du med alkohol? Visst ikke, så ikke drikk. Det hjelper ikke. Benzo? Det hjelper "litt" dvs du får bort det verste, men du sitter forsatt alene og tenker på dop. Bror, det går seg til! Jeg har også en ex jeg var borti med dop i hele perioden min, og hun sliter enda mer enn meg til tross for at hun røyka bare.

Håper noe av det jeg sier gir mening. Det gjør det ikke på dag 1-5 - men så fort du er over det værste så går det sakte men sikkert til. Jeg er enda sugen på dop hver eneste dag og det blir bare verre og verre, men husk det er kun psykisk. Jeg LOVER at når det fysiske er borte, så er du abstinens max 70% av det du var på dag 1. Om 70% høres mye ut, så er det ikke i nærheten av sånn som du har det nå. La oss stå clean begge to! Bare send pm så hjelper jeg deg så godt jeg kan. Ta vare sjef.
Sitat av Heroinslutt Vis innlegg
Hallo freaker!
Vet du hva? Opiat abstinenser er noe ala det verste som fins. Ja, du er fysisk syk i 5-6 dager før det trapper forsiktig ned. Men som andre sier - det er det psykiske som er verst. Du ligger halvdød i sengen kaldsvett og tenker kun på dop/opiater. Det er noe av det verste jeg har vært borti av abstinenser. Folk sier at benzo abstinenser er ille; men å vær sugen på dop/opiater døgnet rundt sluker deg følelsesløs. Du våkner på mårran og det første som slår deg er dop. Du går ut av soverommet og det er 25 grader i plassen du bor, men du fryser fremdeles. Du går på do men alt som kommer ut er vann. Du orker ikke å være sosial fordi du funker ikke optimalt. Nå har det gått 5-6 dager clean men suget er der EKSTREMT og du ser ingen ende. Men jeg lover deg, det tar sakte men sikkert tid å bli kvitt det her drite. Jeg var oppi ca 3g om dagen IV i over et halvt år. Jeg har aldri følt meg så dritt som jeg gjør den dag idag. Men er nå en uke clean, og føler det verste av abstinenser er borte. Sliter du med alkohol? Visst ikke, så ikke drikk. Det hjelper ikke. Benzo? Det hjelper "litt" dvs du får bort det verste, men du sitter forsatt alene og tenker på dop. Bror, det går seg til! Jeg har også en ex jeg var borti med dop i hele perioden min, og hun sliter enda mer enn meg til tross for at hun røyka bare.

Håper noe av det jeg sier gir mening. Det gjør det ikke på dag 1-5 - men så fort du er over det værste så går det sakte men sikkert til. Jeg er enda sugen på dop hver eneste dag og det blir bare verre og verre, men husk det er kun psykisk. Jeg LOVER at når det fysiske er borte, så er du abstinens max 70% av det du var på dag 1. Om 70% høres mye ut, så er det ikke i nærheten av sånn som du har det nå. La oss stå clean begge to! Bare send pm så hjelper jeg deg så godt jeg kan. Ta vare sjef.
Vis hele sitatet...
Med sub så er opiater ute på 2-3 dritkjipe dager. Det kjipe er at disse stoffene endrer hjernen sin måte å tenke på. Et skudd kan plutselig virke viktigere enn noe annet her i verden. Det er selvfølgelig bare et puss kroppen din spiller for å overbevise deg om å få refill.

Problemet er disse opioidene setter seg i kroppen på en helt annen måte enn heroin og opiater. Oxy, doll og sånt er MYE verre enn vanlige opiater å gå av.
Oxy, doll osv. Må man gjerne regne 2-3 uker med abstinenser å da spesielt mauring i ledd og bein og diaré.

Vil anbefale subutex i avrusningsperioden hvis du kan skaffe det. Itillegg er imodium en livredder

Lykke til.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar bros!

Jeg har tilgang på subutex men syns det er så vanskelig å dosere «riktig»
Hvis jeg da skal dele opp en 8 mg i mange små biter. Men er det å anbefale fremfor å
Gå rett av oxy eller tramadol?
Har 30 stk tramadol på 50 mg som jeg kan trappe ned på.
Har noen tips til hvordan jeg burde disponere disse for og få minst mulig abstinens?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde ta så lite som mulig men prøv å årdne enn nedtrapping plan med det du har ijen,lrs bli det over ei uke med abstinenser,jævligste er at søvn uteblir så kansje årdna deg noe innsovnings tabletter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tilgang på subutex (....)
Gå rett av oxy eller tramadol?
Har noen tips til hvordan jeg burde disponere disse for og få minst mulig abstinens?
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på om du har subutex eller suboxone. Du bør lese deg opp på hvordan opiater fungerer, og hvordan suboxone og subutex blokkerer opiater Da vil du nok også finne informasjon om hvordan du trygt kan få en overgang.
Bare vær forberedt på at du kan bli kvalm og jævlig av selve suben, selv om du hopper rett over
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har 30 tramadol jeg kan trappe ned på. De er på 50 mg.
Hvordan ville dere med erfaring disponert disse pillene for minst mulig abstinenser?
Jeg gikk på 30 mg x 2 + 5 mg ocynorm i et halvt år for 2-4 år siden. Bråsluttet og aldri opplevd verre, tortur er ikke nok til å beskrive det.

Jeg endte halvnaken i psykose, ble tatt inn på sykehus hvor den beste lindringe jeg fikk var sobril. 10mg, tror jeg.

Husker første 2 dager og neste er at jeg våknet på sykehus etter 1-2 uker med total blackout.. heldigvis. Ønsker ikke å huske noe av det. Men på dag 2 trodde jeg noen kom inn i leiligheten, så jeg hoppet 2-3 meter ut vinduet, landet på ryggen, løp som faen til sykebilen kom og hentet meg. Flere naboer hadde ringt.

Ikke bråslutt, i verste fall så dør du av hjertestans.

Jeg hadde ryggsmerter i minst 2 uker og ble overført frivillig TIL LOKALE DPS på sengepost, hvor de ga meg nedtrapping fra 10 mg, 5 mg og så 0

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har 30 tramadol jeg kan trappe ned på. De er på 50 mg.
Hvordan ville dere med erfaring disponert disse pillene for minst mulig abstinenser?
Vis hele sitatet...
Ta mest de 2 første DAGENE: F.eks. 200-300 mg x 3
Du må alltid planlegge sLIKT: Jeg vILLE BRUKT 8 mg Subutex og 100 mg Nobligan.
Sist endret av einsteindragon; 6. desember 2022 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta mest de 2 første DAGENE: F.eks. 200-300 mg x 3
Du må alltid planlegge sLIKT: Jeg vILLE BRUKT 8 mg Subutex og 100 mg Nobligan.
Vis hele sitatet...
Subutex skal ikke tas sammen med noe annet opioid. Det kan forverre abstinenser.
Trodde det var allmennkunnskap
Dersom Subutex anvendes må du holde deg unna alle andre Opiater som Nod sier over.

Det er vel forsåvidt positivt da det stopper deg fra potensiell sprekk