Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2017
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok en halv antabus i går formiddag.

Er det trygt å ta noen øl i kveld?
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker ����

Ingen øl i kveld altså :-/
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ettersom du tar antabus regner jeg med du har alkoholproblemer?

Når du likevel vurderer å drikke så sier det noe om at du tar antabus pga noen andre og ikke har lyst til å slutte selv.

Bare for å ha det sagt: da går det ikke å slutte og du kan like gjerne være ærlig om det til de rundt deg, kutte ut antabus og drikke deg til grunne. Det er nemlig det som skjer.

Hilsen tørrlagt
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei tørrlagt

Javisst er jeg alkoholiker er klar over det. Jeg tok en halv antabus for min egen del og bor alene har ikke familie. I kveld vil jeg prøve og ta en øl uansett. Så får jeg se hvordan det går
Oppdater gjerne.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har tatt en øl og det går foreløpig greit. Prøver på en til og oppdaterer etterhvert :-)
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
To øl og det går fortsatt bra ����
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fire øl og det går fortsatt bra. Da satser jeg på og ta en antabus om et par dager så jeg får en dags pause sånn innimellom
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ble jævlig dårlig etter fjerde øl. Må bare holde det gåendes til jobb. Antabus til torsssga igjen
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At du gidder. Å drikke på antabus er helvete
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Går fint nå jeg såvna som en stein og våkna i grei form
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meg «tørrlagt» her igjen. Håper formen er fin.

Jeg har vært der du er, og enda lengre utpå. Det blir verre for deg etterhvert, har du tanker på å slutte?

Lurt å ta et valg, og uansett hva du velger så er valget ditt og det skal alle respektere.
Selv har jeg hjulpet to stk med å slutte å drikke etter jeg gikk ut offentlig med det selv. Ta samme veien som meg?! Du aner ikke hvor mye støtte og anerkjennelse du får, og livet blir myyyye bedre.
Jeg har fortsatt lyst på alkohol i perioder men ikke så mye at det er et problem lenger, tvert imot.


Hvor i landet bor du?
Hvis det bare var en halv antabus igår - og snakk om 24ish timer til den pilsen ; kjør på...

Litt av greia med antabus er at man må "spise seg opp" på dosen noen dager, altså dobbel dose noen dager før det har noe reell funk - så hvis det bare var en halv antabus dagen før, og ikke noe antabus dagen før der igjen, eller "stabilt nivå" av det, så blir det (mest sannsynlig) ikke noe "kræsj" der.

Har selv folk som bruker antabus som en...."impuls-stopper", og jeg har også brukt den i perioder der jeg har hatt alkohol vel nært meg.

(Tørrlagt alkis på 10. året som var vel glad i danskebåten som sosial arena - sier seg selv at for *meg* var det en trygghet bare å ha med meg antabus )

Dog de venna mine som vet de drikker for mye, de burde spise den fast - siden de for lengst har prøvd ut det der å drikke "én øl" dagen etter en sporadisk antabus - men neida....

Disulfiram er en finfin greie egentlig - har god interaksjon med diazepam forøvrig, så de få gangene jeg spiser en eller to antabus preventivt, så er det like mye fordi at jeg får mer funk av diazepamet =)

Ah - substitusjonsbehandling, I love it ❤

(Helt serr, jeg er statsnarkis - men er likevel STOLT over å ikke ha drukket alkohol på 10 år, fordi det var den som skadet meg mest )
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker får svar begge

Tørrlagt: jeg er periodedranker. Jeg bor i innlandet. Godt og høre om historien din og at du har klart deg bra :-) respekt får det du har gjort ass!!

Jeg er blitt mer og mer åpen med de rundt meg om dette og fått en boks med antabus av legen. Jeg har lyst til og slutte men det er vanskelig på kveldstid. I dag tok jeg en hel antabus og skal prøve og ta det fremover hver dag. Jeg føler meg lissom ikke heeeelt klar, men blir man det? Følte du deg klar for og slutte og drikke når du sluttet?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er også tørrlagt alkoholiker. Drakk sprit daglig i 20 år. Mye.
Hadde aldri noen intensjon om å slutte selv, tenkte egentlig bare "dauer jeg så dauer jeg". Har aldri vært noe særlig sjuk, så alkoholmisbruket har ikke blitt plukket opp av lege, og aldri har jeg kjørt bil i fylla heller, så drikkinga har aldri fått konsekvenser.

Så kom den dagen da, når leveren sviktet å jeg ble lagt inn på sykehus med alkoholisk hepatitt og alkoholisk levercirrose. Det var helt forjævelig å ligge på intensivavdelingen så lenge i kraftige abstinenser og ikke kunne få noe annet enn antikrampe medisiner fordi leveren ikke tåler det.. For ikke snakke om smertene og de nevrologiske problemene ifm leversvikten..

Har gått noen år siden dette nå, jeg er fortsatt tørrlagt og lever med samme leveren, men må ha ny lever etter hvert om jeg skal bli gammel

Så jeg anbefaler alle å slutte med dritten, men dømmer ikke.. vet hvor vanskelig dette er å slutte med.