Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 711
Det er riktignok noen år siden dette skjedde, men det hender jeg minnes tilbake og flirer litt. Og siden jeg nylig logget meg inn på FF etter noen års pause tenkte jeg å høre om noen kjenner til årsaken til at slike ting skjer.

Under en LSD-tripp for rundt 10 år siden hadde jeg akkurat sett "Izzat" (intens filmopplevelse ass!) og i forbindelse med TV-tittingen kom det en reklame hvor en dame snakker om en eller annen jubileumsmynt fra det norske myntverket, og hvor eksklusiv denne 10'ern, som kostet 40 kroner, er. Det spesielle for min del, var at øyehulene på denne dama begynte å sige nedover, som gav inntrykk av at hun hadde ganske enorme øyne. Greit nok, ikke noe nytt at ting tar ny form, som mye annet når man tripper.
Poenget er at i flere mnd etter denne trippen skjedde nøyaktig det samme, hver eneste gang den samme reklamen rullet over skjermen. Det ble riktignok svakere med tiden, med det var ganske tydelig en god stund etterpå.

Hva er det egentlig som forårsaker slike ting?
Hjernen din gjorde vel noe spesielt første gang du så det, som gjorde et stort inntrykk og når samme bilde kom på skjermen så fyrte hjernen av i de samme nervestiene? Hvem vet. Tror du neppe får et svar du kan være sikker på her.
Fryktelig dårlig googling fra min side, ser jeg. HPPD ser hvertfall ut til å gå overens med min opplevelse.
Det var imidlertid aldri plagsomt eller skremmende, men heller en reminder om en fin trip.
Sitat av MrMason Vis innlegg
Fryktelig dårlig googling fra min side, ser jeg. HPPD ser hvertfall ut til å gå overens med min opplevelse.
Det var imidlertid aldri plagsomt eller skremmende, men heller en reminder om en fin trip.
Vis hele sitatet...
Det kan være noe hppd liknende, men generelt sett er hppd en hel Haug av problemer som gjerne er der konstant og over lang tid.

Jeg ser geometriske mønstre på alle flater, men spesielt de med litt mønster i fra før. Mer alt lys skrudd av er det ikke svart, men masse fykende blå linjer, og statisk støy.

Ser jeg på grusen bølger og puster den som et hav.

Er det mørkt i rommet og noen går forbi meg henger det 3-4 gjennomsiktige tracerkloner av de bak, kan skje på dagtid også bare jeg er sliten.

Tracerne er det mest forstyrrende synsproblemet jeg har.
Sist endret av Relevant; 1. februar 2022 kl. 16:25.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ikke hpdd mer flashback i min tolkning