Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1039
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hent siden jeg begynte med hasj har jeg mistet all lyst til å prøve andre rusmidler og tenker konstant "når er neste gang jeg kan røyke?"

Ender opp med å være høy 1-3 ganger i uka.


Komme dette suget etter å røyke til å være der for resten av livet?


Suget forsvant da jeg tokk flein i høst, men da tenkte jeg konstant "når er neste gang jeg kan konsumere flein" og jeg lå med nesa i kirkegård plenen i 2-3 uker.


Når forsvinner suget og taken om å ruse seg?
Varierer fra person til person. I ditt tilfelle virker det for meg som om du har lett for å bli avhengig av ting. Selvbeherskelse er stikkordet. Hasj er ikke fysisk avhengighetsskapende men er svært vanedannende. Om det vil vare livet ut er det bare du som kan svare på.
Sist endret av Gnarve; 31. januar 2022 kl. 10:27.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke særlig sundt tegn nei.

Å ha aktiviteter man liker å gjøre er mitt beste tips, f.eks et nytt spill e.l. som gjør deg engasjert nok til å glemme rusmidler. For meg er det beste forholdet å ha til rusmidler å anse det som et "krydder" til livet, ikke noe hovedrett, siderett e.l. men et krydder som forbedrer en allerede ok/god situasjon/opplevelse.
Mange vil nok si at jeg har et usunt forhold til rusmidler. Kan være tildels enig, men bruken varierer voldsomt. Alt fra sammenhengende bruk i flere år. Til å ta pause fra alt i flere mnd men annonserer jo ikke det.

Har røyket siden jeg var 14, les begynte med et par trekk annenhver mnd

Men nå kjenner jeg egentlig ikke på noe voldsomt sug heller. For et år siden hadde jeg en pause som varte i 3 mnd. Litt vanskelig å sovne men ikke noe sug.

Høres mer ut som ( no offense) at du trenger å gå litt i deg selv og finne ut om det er noe for deg?

Tenker det er noe i hva Gnarve sier.

Men for å legge til helt på slutten, selv har jeg finni ut at hvis tanken for min del er å slutte med hasj, kjenner jeg på savnet. Men hvis jeg bestemmer meg for å ta en ubestemt lang pause, så går det aldri under 4 mnd. Da går det helt fint, ikke noe savn eller sug i det hele tatt
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo oftere du tar et rusmiddel jo mer vil suget være der. Å ha sug etter bare å ha prøvd hasj noen ganger tyder på at du er Veldig disponibel for å utvikle avhengighet, og da blir ikke rusen fra hasj nok i lengden før du må over på sterkere ting for at hjernen skal bli like påvirka.
Røyke hasj tre ganger i uka er ikke farlig men er heller ikke bra så for å bli kvitt suget må du slutte helt å røyke eller røyke mye sjeldnere
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo oftere du tar et rusmiddel jo mer vil suget være der. Å ha sug etter bare å ha prøvd hasj noen ganger tyder på at du er Veldig disponibel for å utvikle avhengighet, og da blir ikke rusen fra hasj nok i lengden før du må over på sterkere ting for at hjernen skal bli like påvirka.
Røyke hasj tre ganger i uka er ikke farlig men er heller ikke bra så for å bli kvitt suget må du slutte helt å røyke eller røyke mye sjeldnere
Vis hele sitatet...

Oja nei, har røyket siden jeg var 17, er 20 nå
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oja nei, har røyket siden jeg var 17, er 20 nå
Vis hele sitatet...
Ja da er det ikke rart du har sug. Blir samme greia med å drikke brus om man drikker det fast får man sug om man kutter det ut får man ikke sug, samme prinsippet med rusmidler
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hent siden jeg begynte med hasj har jeg mistet all lyst til å prøve andre rusmidler og tenker konstant "når er neste gang jeg kan røyke?"

Ender opp med å være høy 1-3 ganger i uka.


Komme dette suget etter å røyke til å være der for resten av livet?


Suget forsvant da jeg tokk flein i høst, men da tenkte jeg konstant "når er neste gang jeg kan konsumere flein" og jeg lå med nesa i kirkegård plenen i 2-3 uker.


Når forsvinner suget og taken om å ruse seg?
Vis hele sitatet...
Jeg begynte å røyke fast og hadde lyst til å røyke hele tiden. Men en dag slo det meg at jeg ble ikke spess fjern lengre og begynte egentlig å gå lei. Etter det tok det lang tid (endel år) før jeg røyka igjen. Mista det suget etter å røyke helt.
Dessverre er det ofte slik dersom røykinga er en av de eneste aktivitetene som gir mening til livet, for min del måtte jeg også komme til punktet hvor det ikke var så meningsfylt og godt lengre (ble lei), da var det plutselig mye lettere å røyke sjeldnere. Vil anbefale deg å tvinge deg selv til og prøve ut nye sunnere ting som gjør livet godt uten hasj, regner med bosituasjon eller noe i den duren er eneste grunn til at du ikke fyrer hver eneste dag?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Dessverre er det ofte slik dersom røykinga er en av de eneste aktivitetene som gir mening til livet, for min del måtte jeg også komme til punktet hvor det ikke var så meningsfylt og godt lengre (ble lei), da var det plutselig mye lettere å røyke sjeldnere. Vil anbefale deg å tvinge deg selv til og prøve ut nye sunnere ting som gjør livet godt uten hasj, regner med bosituasjon eller noe i den duren er eneste grunn til at du ikke fyrer hver eneste dag?
Vis hele sitatet...
Bosituasjon og turnus jobb.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ender opp med å være høy 1-3 ganger i uka.


Komme dette suget etter å røyke til å være der for resten av livet?
Vis hele sitatet...
Noen klarer det. Noen ikke. Jeg har røyket hver dag i nesten 8 år nå. Det går heldigvis ikke utover livet mitt, siden jeg klarer å kontrollere det til bare kvelden... etter jobb og sånt. Men suget er alltid der...