Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 8249
BRAND ∞ STRONG
Fine bilder.
Syns 4,5 og 8 var mest vellykket.
Bilde nr.7 trenger du å rette opp horisonten.

Hvordan kamera bruker du?
wutsup's Avatar
Trådstarter
Tusen takk!
Tror det er samsung s9 jeg har, er ikke helt sikker. Hender jeg tar bilder når jeg er ute å labber, liker å kikke på bilder jeg har tatt, lenge etter turen. Ha det som minner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
wutsup's Avatar
Trådstarter
faen, glemt ossen jeg får inn bilder her, har en hel samling nå.

Må jeg lage konto på immgrus eller den tingen?

Eller kan jeg linke instaprofil?
Sist endret av wutsup; 27. juli 2021 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wutsup Vis innlegg
faen, glemt ossen jeg får inn bilder her, har en hel samling nå.
Vis hele sitatet...
Du kan bruke imma.gr som er freak sin bildeopplastingstjenste.
wutsup's Avatar
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du kan bruke imma.gr som er freak sin bildeopplastingstjenste.
Vis hele sitatet...
Skal teste nå.

Omg, e er visst treg. Må e laste inn hver enkelt url? Prøvde å legge inn flere på rad, en etter en.. Så ikke ut til å funke. kan jeg ikke laste inn, sei, 10 stk på en gang?

https://imma.gr/104075xe464c

https://imma.gr/104076xb837c

https://imma.gr/104077x49d68

Er ikke helt edru, måtte bare teste ut noe nå for å se om jeg fikk det til. Bedre bilder vil komme, og ikke det greiene der. Men merk dere... jeg bruker ikke filter eller noe som helst kamera innstiliinger for det har jeg ingen peiling på. Om noen kan veilede meg der, setter jeg pris på det. jeg liker å ta natur bilder.

Tror kanskje noen av de bildene kan være noe e har lagt ut før her. Skal ta en ordentlig upload av de jeg liker personelig!

I morgen vel å merke.

Har over 2000 bilder så jeg får bruke noe tid på og samle de fine. Ingen kommer med filter og alle er tatt med en samsung s9 uten noe instillinger eller sånn ekstra funksjoner.
Sist endret av wutsup; 27. juli 2021 kl. 01:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med så mange bilder, kanskje det er enklere å lagre dem på Dropbox e.l. og bare dele linken her? Tror det blir mye mindre arbeid.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av wutsup Vis innlegg
Har over 2000 bilder så jeg får bruke noe tid på og samle de fine.
Ingen kommer med filter og alle er tatt med en samsung s9 uten noe instillinger eller sånn ekstra funksjoner.
Vis hele sitatet...
Bilde nr.3 var fint.
Du burde bruke lit tid på å sette deg litt inn i å redigere de i etterkant. Det kan bli en morsom hobby.
F.eks. så ville bilde nr.3 hatt noe å tjene på at du fikk frem noe detaljer i steinene og vegetasjonen (midt i bilde).
Hvis ikke blir det fort litt "knipseri". Det kan være fint for deg som ett minne kanskje, men litt intetsigende for andre.
Noen tips, etter en god del erfaring med å få og gi bildekritikk på nett: Ikke last opp ti bilder om gangen. Gjerne ett eller to, maks tre. Si noe om hva du har prøvd på når du valgte motiv og komposisjon, eller hva du selv tenker om bildet. Bruk den BB- koden for forumer sånn at vi ser bildet i tråden. Det er få som gidder å gi noe detaljert tilbakemelding på ti snapshots som du selv ikke har tenkt igjennom, og som vi må klikke innpå en og en link for å se.
Sist endret av *pi; 27. juli 2021 kl. 03:13.
Jeg likte også bilde nr 3
BRAND ∞ STRONG
Hvis du laster ned og bruker Lightroom CC til å ta bildene i raw format har du bedre redigerings mulighet.
Appen er gratis og har (tror jeg) alle eller de fleste funksjoner. Mulig det er flere pm du har et Adobe abonnement.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er veldig vanskelig å ta bilder i motlys uten at du mister all dynamikk i bildet, så frem til du har mer kontroll på fargekorrigering så ville jeg ikke tatt så mange bilder i direkte motlys. Et annet triks som vil gjøre bildene dine umiddelbart mye bedre er å fokusere på horisonten. Den må ligge naturlig rett, spesielt hvis det er vann på bildet.