Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 932
Hvordan kan jeg forme fremsiden på Joomla til en vanlig fremside som mer typen "Velkommen til oss" og ikke som en fremside som publiserer siste nyheter? Joomla er jo et publiseringsverktøy, men går det ikke an å ta vekk deler av disse funksjonene så det ser mer ut som en vanlig webside? Altså uten at sidene er knyttet sammen til en gruppe av nyheter.

http://joomla2u.net/wp-content/uploads/2007/12/daydream_joomla_template.gif

Bilder over viser den typiske Joomla -fremsiden. Den viser 3 siste nyheter på fremsiden. Kan jeg i kontrollpanelet endre dette slik at den ikke viser noen nyheter på fremsiden? Men kun teksten "Velkommen" f.eks og et bilde...
Og slik at fremsiden kan endres "som en blogg" akuratt som nyhetsartikler.
Sist endret av xquz; 6. april 2009 kl. 17:39.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
funnet noe svar på dette?
Du går inn på utvidelser -> moduler, og utvildelser -> Programtillegg. Deaktiver uønsket funksjonalitet.
Fjern også 'front page' i hovedmenyen.

Lag deretter et nytt punkt i den ønskede menyen, som artikkelutforming. Bruk så din ønskede forsidesartikkel.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Trenger du virkelig Joomla til noe så enkelt? Hvorfor ikke bare lage en statisk side?
@Waver:

kanskje han allerede drifter en side som bruker Joomla og skal bare oppgradere den litt?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av hayer Vis innlegg
@Waver:

kanskje han allerede drifter en side som bruker Joomla og skal bare oppgradere den litt?
Vis hele sitatet...
Men hvorfor trenger han Joomla når han bare skal ha en enkel hjemmeside? Overkill tror jeg det kalles.
;_;

kanskje han allerede har en hjemmeside med nyheter, bildegalleri, brukersystem, ved å bruke Joomla!, men vil bare endre forsiden sin?