Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1597
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann! Har nylig sluttet å røyke da jeg skulle starte å sone og trodde jeg skulle bli pålagt prøver. Går også i behandling. Nå som jeg er rusfri merker jeg at det går ekstremt mye bedre. Den første rusfrie timen med psykologen var den første timen jeg gikk derfra og følte vi snakket bra sammen. Ikke bare det, men jeg klarer å være mer åpen og knytte meg til folk.

Når jeg slutta ble jeg ganske deprimert, hadde ikke lyst til å slutte å røyke. Jeg får til å spise, sove, regulere følelser bedre (når jeg røyker).. men nå har jeg valget å ikke gå rusfri lengre, og jeg tror jeg skal gjøre det som er rett og fortsette å ikke røyke.

Problemet er at uten hasj sover jeg ikke på 2-3 dager, når jeg først sovner er det dårlig kvalitet og kort. Hadde det skadet med å ta kun ett eller to trekk fra bong om kvelden, med tanke på behandling? Noen som har lignende opplevelser?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sånn behandlingsmessig så tror jeg ikke det vil påvirke stort, så fremt du faktisk kommer deg til avtalene dine.
Men nå vet jeg ikke hvorfor du går i behandling, eller hva slags behandling du får så jeg skal ikke si noe skråsikkert.

Du har jo klart å slutte så du har jo allerede bedre viljestyrke enn meg, men jeg vet at om jeg skulle begynt med noen bongtrekk
om kveldene igjen etter å ha sluttet, så tror jeg bruken hadde gradvis økt igjen. Men det er nå bare meg.
Hva sier psykologen om søvnproblemene dine? Jeg mener det ikke er verd å ta sjansen på at du klarer å holde deg til nattings. 2-3 dager uten søvn fyller nok kriteriet for medisin på resept.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sånn behandlingsmessig så tror jeg ikke det vil påvirke stort, så fremt du faktisk kommer deg til avtalene dine.
Men nå vet jeg ikke hvorfor du går i behandling, eller hva slags behandling du får så jeg skal ikke si noe skråsikkert.

Du har jo klart å slutte så du har jo allerede bedre viljestyrke enn meg, men jeg vet at om jeg skulle begynt med noen bongtrekk
om kveldene igjen etter å ha sluttet, så tror jeg bruken hadde gradvis økt igjen. Men det er nå bare meg.
Vis hele sitatet...
Er i behandling for angst, håper å komme meg til traumeseksjonen med tid men bare blitt avvist. Er ganske sikker på at jeg skal klare å holde meg kun til nattings da alt jeg ønsker er å kunne sove.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Hva sier psykologen om søvnproblemene dine? Jeg mener det ikke er verd å ta sjansen på at du klarer å holde deg til nattings. 2-3 dager uten søvn fyller nok kriteriet for medisin på resept.
Vis hele sitatet...
Mareritt, natt terror og søvnløshet (særlig søvnløshet, alt for mye tankestrøm) er det som rammer meg. Han sier at jeg må prøve å slutte å tenke så mye, ikke mye mer enn det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mareritt, natt terror og søvnløshet (særlig søvnløshet, alt for mye tankestrøm) er det som rammer meg. Han sier at jeg må prøve å slutte å tenke så mye, ikke mye mer enn det.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du gått hos han? Han burde klare å gi deg bedre tips enn bare ikke tenke , hvis det var så lett så hadde mye vært løst, hadde prøvd å finne en annen en med mindre kjemien er god
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Hvor lenge har du gått hos han? Han burde klare å gi deg bedre tips enn bare ikke tenke , hvis det var så lett så hadde mye vært løst, hadde prøvd å finne en annen en med mindre kjemien er god
Vis hele sitatet...
2mnd? Har møtt han tre ganger, han virker som en god kar men virker litt «utdatert».. Nekter å utrede meg (og for såvidt noen andre) for engstelig personlighetsforstyrrelse, mener også at KPTSD ikke burde bli innført som en diagnose. Den blir nå uansett det når ICD-11 kommer. Overall så får jeg bare følelsen på meg at han ikke har så god peiling på mentale lidelser, men han er også professor så.. well well
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skulle gjerne ha byttet men jeg trenger hjelp, og jeg trenger den nå. Sier jeg opp tilbudet mitt her står jeg sjans for å være uten tilbud i lang lang tid, selv om jeg bare er atten.
er det gjennom dps? skal fint kunne bytte behandler da, du skal ikke miste tilbudet pga du bytter behandler, de er ofte veldig forstålige, men kommer litt ann på, evt se det an 3 ganger er jo ikke allverdens, men utifra førsteintrykk hadde jeg bedt om en ny en, er mange rare psykologer
Gjentar dette alt for ofte, men Melatoninspray funker ypperlig på meg
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min egen erfaring er at 8 år hos psykolog var bortkasta sålenge jeg røyka hasj. Når jeg slutta og hadde vært clean et halvt års tid fikk jeg mer ut av fire timer hos psykolog enn alle åra jeg før hadde prøvd.
Opplevde å komme mer i kontakt med følelser, tenke mer rasjonelt så jeg forstod hva psykologen prøvde å lære meg og reflektere over ting på en klarere måte, og ikke minst så kom jeg meg ut av depresjonen fordi hasjen hadde gjort dopaminproduksjonen helt fucka.

Jeg hadde bare holdt meg rusfri om jeg var deg. Tillater du deg nattings blir det fort samma shiten som før igjen. Be om seroquel hvis du sliter med å få sove eller vær ute i skog og mark hver dag så du er fysisk sliten når du legger deg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mareritt, natt terror og søvnløshet (særlig søvnløshet, alt for mye tankestrøm) er det som rammer meg. Han sier at jeg må prøve å slutte å tenke så mye, ikke mye mer enn det.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at viss man prøver å ikke tenke så mye så tenker man bare mer.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noe som faktisk hjelper mot tenking når man skal sove er 4-7-8 teknikken syns jeg. Du puster inn dypt ila 4 sekunder, holder pusten 7, puster ut og tømmer lungene og magen helt for luft mens du teller til 8. Gjenta.
Den dype pustingen gjør at kroppens muskulatur og nerver slapper helt av, og tellingen gjør at hodet konsentrerer seg om det enn masse andre tanker. Det er lurt å øve men jeg kan sovne på fem minutter selvom jeg er drit stressa når jeg gjør det. Google for bedre beskrivelse av teknikken 4 7 8 breathing
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt endel trøbbel med mye overtenking, mareritt og slike ting etter st jeg sluttet å røyke. Dette ga seg etter en periode ( 2-3uker). Er mye bedre tiø sinns nå enn før jeg sluttet å røyke.
Melatonin er lovlig og gjør så innsovningen skjer mye raskere. Tror at nattings kan gjøre så du havner i det samme sporet som før.