Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5762
Hei!

No er eg komt til konklusjonen at eg skal bu i Nord Norge! bur ca med Tromsø.

Som alle veit sikkert finnes det ikkje noke weed so langt nord! Jo, sikkert litt møkka hasj eller ræv dyr marijane!
Eg er en som er svært pirkete på det eg røyker, dette blei eg etter at eg kom tilbake frå marokko, so ikkje faen om eg skal øddelege meg med å røyke hasjen her eller bruke heile lønna på mj. (som kan heller brukes til å reise te marokko )


Eg ønsker å dyrke mange plantar i naturen rundt omkring. Eg har prøvd detta i sørnoreg før, men aldri fått skikelig resultata.

No skal eg prøve med Autoflower strains, noke som burde gje mykje beire resultata fordi inhøstiden er kun 7-9 veker frå frø.

Er det noken som har erfaring med dyrking so langt nord?
Og korleis strain bruka man?

All tips e velkomne!


Fred
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Er det noken som har erfaring med dyrking so langt nord?
Og korleis strain bruka man?
Vis hele sitatet...
har ikke no erfaring
Men hvis jeg skulle dyrka i Norge hadde jeg gått for en russisk type..
denne har jeg altid sikla på...
Sitat av Novice Vis innlegg
har ikke no erfaring
Men hvis jeg skulle dyrka i Norge hadde jeg gått for en russisk type..
denne har jeg altid sikla på...
Vis hele sitatet...
hehe, den er ikke russisk. Om du ser hvilken strains som er krysset så skjønner du hvorfor den har fått sitt navn.
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2012 kl. 18:58.
Ifølge serien Weeds så trenger jo hamp like mye mørke som dagslys for å vokse og utvikle rett mengde THC.
Dyrker du utendørs i Tromsø er det lyst døgnet rundt om sommeren og det vil fucke opp avlingen.
Pluss at temperaturen varier så mye mellom natt og dag og det kan bli langvarig iskaldt under 10 grader selv midt på sommeren. Tror utendørs dyrking av noe som helst annet enn poteter er meningsløst i polare strøk. Tromsø er jo langt nord for polarsirkelen.
Sitat av Novice Vis innlegg
har ikke no erfaring
Men hvis jeg skulle dyrka i Norge hadde jeg gått for en russisk type..
denne har jeg altid sikla på...
Vis hele sitatet...
Den såg fett ut! men den tar jo 8 veker å blomstre, og vist du legger dei 8 veker med vekst so er det vinter igjen! har bare 2 måneder med sommar her so eg satsar på noke autoflowers som blostrer på 9 veker fra frø til innhøsting. (utenom noken har spesielt info om noke anna som kan fungere da)
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Den såg fett ut! men den tar jo 8 veker å blomstre, og vist du legger dei 8 veker med vekst so er det vinter igjen! har bare 2 måneder med sommar her so eg satsar på noke autoflowers som blostrer på 9 veker fra frø til innhøsting. (utenom noken har spesielt info om noke anna som kan fungere da)
Vis hele sitatet...
Den hadde aldri giddet å gitt deg noen frukter så langt nord uansett. Ikke langt sør helle tipper jeg.

Du har jo funnet bingo selv. Vent til neste sommer, og dyrk autoflower. Om du er heldig og har skills så kansje det blir noe som faktisk innholder noen virkestoffer.
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2012 kl. 19:10.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ifølge serien Weeds så trenger jo hamp like mye mørke som dagslys for å vokse og utvikle rett mengde THC.
Dyrker du utendørs i Tromsø er det lyst døgnet rundt om sommeren og det vil fucke opp avlingen.
Pluss at temperaturen varier så mye mellom natt og dag og det kan bli langvarig iskaldt under 10 grader selv midt på sommeren. Tror utendørs dyrking av noe som helst annet enn poteter er meningsløst i polare strøk. Tromsø er jo langt nord for polarsirkelen.
Vis hele sitatet...
Du er komisk min venn! eg har litt erfaring i detta her då :P

12 timer lys 12 timer mørke er optimal når plantane er i blomster fasen.

Til innendørs dyrking er det som regel, 18/6 timer sol i vekst fasen (ca 2 måneder) og 12/12 til blomstring (2 måneder til). Noken bruker å ha 24 timer lys i vekst fasen, det gjer at plantane gror fortere, men noken meinar det "stresser" planten.
So lenge man har godt over 12 timer med lys vil ikke plantene gå i blomsterfasen (utenom autoflowers)

Siden vi har sol 24/7 har eg bestemt meg for Autoflower, Dei kan gå i blomster fasen sjøl med 18/6 - 24/0 lys.
Eg har hørt frå ein erfaren dyrkar at autoflower plantar ikkje får noke god frø. Det har eg lyst å teste uansett, fordi jeg planlegger å få so mange frø som mulig til året etter.

"en venn" hadde noken planter ute i 5 gradar, og det einaste skadden dei fekk var at dei blei litt lilla. men so kom snøen og då var det bare å kutte dei ned so fort som mulig. Men dei tåler tyddeligvis i alle fall ca 10 gradar. dette var Du150 ein strain som ikkje er spesial belagt for nordiske forhold...
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
vekst fasen (ca 2 måneder)
Vis hele sitatet...
Dette velger man helt selv. Resten av innlegget ditt gadd jeg ikke lese.

Du må også huske på at en plante kan overleve under mangen harde forhold. Men den gir deg ingen gode frukter før den er fornøyd.

Så å si at en plante overlevde da og da spiller ingen rolle om den ikke gir deg buds.
Sist endret av Naturgrønn; 10. oktober 2012 kl. 19:20.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ikke langt sør helle tipper jeg.
.
Vis hele sitatet...
veit om ein god utendørs dyrkar som he fått chille resultatar litt nord for bergen, so eg veit det går an.. han har gjort d i 20 år og avla på dei
umulig å få tak i fyren då, han e som ein spøkelse! hadde gjerne lånt noka frø frå fyren om eg møtte han ein gong

vekst fasen skal jo være helst minimum 2 måneder, kan forkorte det vist man vil, men då e d antagligvis mindre utbytte.... tenker eg....
Sist endret av Coffeeaddict; 10. oktober 2012 kl. 19:23.
Matanuska Tundra egner seg temmelig godt til å dyrke i nordisk klima, Northern Lights er jo en klassiker som heller ikke er så vanskelig å få til å gro ute.
Om du ikke har gjort det før så er vel en autoblomstrene strain det du er ute etter i første omgang, for eksempel Lowrider.

Velger du en strain som ikke er autoblomstrende så kan det være lurt å sette frøet i potta rundt mars/april, la den gro i vinduskarmen eller under lampe frem til midten av mai før den settes ut i det fri.
Dette fordi planta skal rekke å blomstre ferdig før den korte nordiske sommern er over og planten(e) fryser i hjel.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Matanuska Tundra egner seg temmelig godt til å dyrke i nordisk klima
Vis hele sitatet...
Den her virka jo heilt konge! alaska weed!

har du prøvd å dyrke den ute?
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Eg ønsker å dyrke mange plantar i naturen rundt omkring. Eg har prøvd detta i sørnoreg før, men aldri fått skikelig resultata.
Vis hele sitatet...
Så du har nada sjangser for å få til å dyrke innendørs?
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Eg ønsker å dyrke mange plantar i naturen rundt omkring. Eg har prøvd detta i sørnoreg før, men aldri fått skikelig resultata.
Vis hele sitatet...
Lykke til, seriøst.. Kjenner ett par stk som har prøvd, de dyrker innendørs nå.

Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
veit om ein god utendørs dyrkar som he fått chille resultatar litt nord for bergen
Vis hele sitatet...
Finn deg ett kart og få på lesebrillene, Troms fylke ligger lit lengre nord enn bergen og vestlandet generelt.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Dette velger man helt selv. Resten av innlegget ditt gadd jeg ikke lese.
Vis hele sitatet...
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
vekst fasen skal jo være helst minimum 2 måneder, kan forkorte det vist man vil, men då e d antagligvis mindre utbytte.... tenker eg....
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg kan floke opp litt her. Om man starter fra frø, så vil det ta fra 1 til 2 måneder før planten(e) er kjønnsmoden, om man setter planten(e) fra frø i 12/12 før de er kjønnsmoden vil de stabile strainene ikke blomstre, men vokse saktere og få en hard start på livet, noe som kan resultere i varige men.

Starter du derimot med stiklinger så kan de settes i 12/12 så snart de har røtter, nettopp fordi planten(e) du tok stiklinger fra allerede er kjønnsmoden og stiklinger "tar med seg alderen".
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
Du er komisk min venn! eg har litt erfaring i detta her då :P

12 timer lys 12 timer mørke er optimal når plantane er i blomster fasen.

Til innendørs dyrking er det som regel, 18/6 timer sol i vekst fasen (ca 2 måneder) og 12/12 til blomstring (2 måneder til). Noken bruker å ha 24 timer lys i vekst fasen, det gjer at plantane gror fortere, men noken meinar det "stresser" planten.
So lenge man har godt over 12 timer med lys vil ikke plantene gå i blomsterfasen (utenom autoflowers)

Siden vi har sol 24/7 har eg bestemt meg for Autoflower, Dei kan gå i blomster fasen sjøl med 18/6 - 24/0 lys.
Eg har hørt frå ein erfaren dyrkar at autoflower plantar ikkje får noke god frø. Det har eg lyst å teste uansett, fordi jeg planlegger å få so mange frø som mulig til året etter.

"en venn" hadde noken planter ute i 5 gradar, og det einaste skadden dei fekk var at dei blei litt lilla. men so kom snøen og då var det bare å kutte dei ned so fort som mulig. Men dei tåler tyddeligvis i alle fall ca 10 gradar. dette var Du150 ein strain som ikkje er spesial belagt for nordiske forhold...
Vis hele sitatet...
Komisk faktisk? Greit nok at jeg null erfaring men gjør det meg virkelig komisk?

Ja om du har kunnskap nok til å få hamp til å vokse utendørs og blomstre og gi avling i i så ugjestmildt miljø som i nord-norge der det kan komme snø i juni måned så har du mad ninja-skills. Hvordan vokser og blomstrer slike vekster når det er lyst døgnet rundt? Og hvor lang vekst fase trengs? Det er jo stort sett ennå snø i mai måned i Tromsø, når blir det vinter der nord?

Riktig masse lykke til og det blir jo gøy å se om dette blir vellykket, men si meg er ikke Tromsø en øy i havet med diverse beitende dyr rundt om kring? Tror det er både sauer og reinsdyr som beiter i og rundt Tromsø, kanskje kyr og geiter også. Pluss at det nesten ikke er skog bare små busker, blir kanskje vanskelig å kjøre en stealth operasjon i konstant sollys på en liten holme i havet uten skog?
Sist endret av ompapa; 10. oktober 2012 kl. 21:20.
Veit ikke jeg, har jo bare sett Tromsø på TV men da er det ofte bilder av beitende reinsdyr og sauer og what not.
Tenkte at siden slike dyr gjerne spiser alt som er grønt så spiser de vel hamp også? Beitedyr er jo kjent for å kjøre rene syrefester på viltvoksende fleinsopp så de koser seg nok om de kommer over hamp
Sitat av ompapa Vis innlegg
Veit ikke jeg, har jo bare sett Tromsø på TV men da er det ofte bilder av beitende reinsdyr og sauer og what not.
Tenkte at siden slike dyr gjerne spiser alt som er grønt så spiser de vel hamp også? Beitedyr er jo kjent for å kjøre rene syrefester på viltvoksende fleinsopp så de koser seg nok om de kommer over hamp
Vis hele sitatet...
Istedet for synsing baset på hva du har sett på weeds og andre tvprogrammer, kanskje det er greit å finne seg et annet emne og heller la folk som faktisk kan gi TS et svar på det han lurer på uttale seg her?
Sitat av ompapa Vis innlegg
men si meg er ikke Tromsø en øy i havet med diverse beitende dyr rundt om kring? Tror det er både sauer og reinsdyr som beiter i og rundt Tromsø, kanskje kyr og geiter også.
Vis hele sitatet...
Du tar feil, ikke tro.. Men jeg er enig med deg i at han bare kan drømme om å få til noe vettig dyrkbart her så langt nord.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Veit ikke jeg, har jo bare sett Tromsø på TV men da er det ofte bilder av beitende reinsdyr
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke.
Og siden jeg ikke dyrker selv så kan jeg ikke stille kritiske spørsmål?
Kan ikke du heller forsøke å kommentere om du mener jeg tar feil?

Nord norge = ekstremvær. Sommeren kan være våt, kald og det kan være snøfall minst 10 av årets 12 måneder.
Mener du at slikt ikke vil påvirke kvalitet på avling, eller mengde avling? Alle de ekspertene som kjører datastyrte vekst-rom tar altså feil når de vektlegger jevn temperatur og nøyaktig lys-styring?

Jeg vet helt sikkert at beitedyr spiser fleinsopp da er det ikke utenkelig at beitedyr også vil forsyne seg av hamp. Er ikke det heller et problem for utendørsdyrkning?

En svært kort sommer i svært varierende temperaturer og med dagslys 24 timer i døgnet i 8 uker er altså helt uproblematisk? Husk at temperaturen kan svinge fra 6-7 grader til over 30 varmegrader i løpet av noen få døgn. Polare strøk sier jeg bare.

Staale, Google sier det er beitedyr på tromsøya og kvaløya. Men google tar vel feil da. Greit nok.

Forresten han fyren som dyrket hasjen sin under jorden i containere i Tromsø var sikkert en tulling helt uten kunnskaper siden han IKKE dyrket i friluft?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Du tar feil, ikke tro.. Men jeg er enig med deg i at han bare kan drømme om å få til noe vettig dyrkbart her så langt nord.



Nei det er det ikke.
Vis hele sitatet...
Sitat av wikipedia
Byens sentrum ligger på sørøstsida av Tromsøya, ei grønn og lav øy på 21 km²
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe kilder i mitt 10 sek søk, men tror også det er dyr som beiter lengre nord på øya. Vegetasjonen som ble beskrevet stemmer også bra. Lite skog, mest åpent fjell/myr terreng.
Haha, er det ingen her som har vært i Nord? Ihvertfall her jeg bor er det veldig forskjellig "terreng" noen plasser er åpne, mens enkelte steder er det MYE skog, så tror ikke det er noe problem å skjule.
Og det at det kan være snøfall minst 10 av månedene er helt på jorde, vi har kanskje lang vinter, men det ligger ofte ikke snø på bakken før i slutten av november.

Temperaturen er det noe annet med, den er normalt lav, og sola som er oppe 24/7.

PS: Bor i Troms, på en øy...
Sist endret av HexUaV; 10. oktober 2012 kl. 23:30.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Og troms fylke har såvidt jeg vet også landets største tetthet av geit. Geiter er jo kjent for å være "landskapsarkitekter". På godt norsk betyr det at geiter spiser alt som vokser der de ferdes. Geiter beiter også utendørs om sommeren.
Vis hele sitatet...
Men herregud da så ta deg en tur til Tromsø å sjekk ut selv, tromsøya er en veldig urbanisert øy, hva med å stole på folk som har bodd i tromsø? det finnes ikke geit på tromsøya. eller ku, sau, rein.. det finnes en og annen hest, men de beiter på inngjerdet område.

Men det er ikke det vi snakker om, kan du bare innse at vi i prinsippet er enig, lykke til med å gro så langt nord.


til TS, du burde sjekke ut tråden til han karen som prøvde seg på ca 60 grader nord... guess what... Det gikk ikke veldig bra det heller..

Vidre sier du jo selv at du har prøvd deg sørpå ett par ganger før TS uten å lykkes, hva i all verden får deg til å tro at du vil lykkes så langt nord?

Som jeg sa tidligere, det er en grunn til at de jeg kjenner som gror holder seg innendørs.. Du sier selv at du bor/skal bo på landet.. gjør deg selv en tjenste, gro inndørs :P
Ja greit jeg tar til meg det dere sier, får vel forsøke å velte all skyld på nrk som jukser med billedmontasjer fraTromsø.
Skal jeg være helt ærlig så leste jeg ikke det jeg fant da jeg søkte på google.....men når jeg ser på historikken så søkte jeg ikke på tromsøya men den andre øya kvaløya....blandet de to sammen etter å ha lest på wikipedia om tromsø.

skjønner nå at jeg bommet og at selve bykjernen ligger på den lille øya og beitedyrene er på den store øya.
Nei det snør kanskje ikke 10 av årets 12 måneder men var i fjor det var noen som gikk på ski i tromsø på 17 mai? I 17 mai kostyme med flagg og greier. Og jeg har også sett at det har vært snøfall i Tromsø i juni. Så da er det vel juli og august som er snøfri da og september kan være snøfri og kanskje også oktober om værgudene er i godlune.


Er det mulig å dyrke her? Ligner på innsiden i fryseboksen min jo

http://picturepush.com/public/10977316

http://picturepush.com/public/10977316

Bilde fra wikipedia om tromsø

Btw
Forsøkte å legge bilde inn i tråden direkte men ser ikke ut som om [img] taggene virker lengre?

Hehe ser nå at jeg linket til et dårlig bilde, se på dette bildet av tromsø fra lufta hele øya er jo pakket full av hus.

Tromsø fra lufta

Blir lett å gjemme vekk plantasjen der
Sist endret av ompapa; 11. oktober 2012 kl. 00:27.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja greit jeg tar til meg det dere sier, får vel forsøke å velte all skyld på nrk som jukser med billedmontasjer fraTromsø.
Skal jeg være helt ærlig så leste jeg ikke det jeg fant da jeg søkte på google.....men når jeg ser på historikken så søkte jeg ikke på tromsøya men den andre øya kvaløya....blandet de to sammen etter å ha lest på wikipedia om tromsø.

skjønner nå at jeg bommet og at selve bykjernen ligger på den lille øya og beitedyrene er på den store øya.
Nei det snør kanskje ikke 10 av årets 12 måneder men var i fjor det var noen som gikk på ski i tromsø på 17 mai? I 17 mai kostyme med flagg og greier. Og jeg har også sett at det har vært snøfall i Tromsø i juni. Så da er det vel juli og august som er snøfri da og september kan være snøfri og kanskje også oktober om værgudene er i godlune.


Er det mulig å dyrke her? Ligner på innsiden i fryseboksen min jo

http://picturepush.com/public/10977316

http://picturepush.com/public/10977316

Bilde fra wikipedia om tromsø

Btw
Forsøkte å legge bilde inn i tråden direkte men ser ikke ut som om [img] taggene virker lengre?

Hehe ser nå at jeg linket til et dårlig bilde, se på dette bildet av tromsø fra lufta hele øya er jo pakket full av hus.

Tromsø fra lufta

Blir lett å gjemme vekk plantasjen der
Vis hele sitatet...
Han bor ikke i Tromsø, han bor på landet, cirka ved Tromsø.

Og det å tro, det gjør du i kirken, ikke på nFF.
Rull inn nå da, så vi skal altså ha det slik at ingen kan kommentere feks en ulykke om de ikke selv har vært i en alvorlig ulykke, eller er lege eller ambulansemann?
sorry har ikke giddi å lest en gang fordi folk snakker om lyssyklus og shit på autoflower! prøvde 4 autos i sommer (vestfold) 3 av de kom langt mens 1 døde fort. så da satt jeg igjenn med 3, i slutten av sesong(hadde plantene bra plassert) så hadde de akkurat starta blomstring, eller var vel nesten før-blomstring =P og da hadde de stått ute siden slutten av mai til slutten av august, i 5 liters potter(trur kanskje det dempet resultatet litt, men er veldig små planter 2 av de som var igjenn. når jeg da tok de inn(i slutten av august) så begynte de og blomstre bra og flott, men da var de allerede 3 mnd gamle og hadde 0 buds, etter 1 og en halv måned inne var buds ok til og ta(noen av de var faktisk ikke helt ferdig de heller) så jeg er ekstremt usikker på noe som helst dyrking i norge nå.

har alltid hatt trua å har alltid hatt lyst til og dyre endel utendørs i norge, men vil desverre si at det er veldig veldig vannskelig, og trur ikke det er noe man burde begi seg på før man har noen års erfaring med dyrking, eventuelt flytte til ett sted med bedre klima
Kjenner folk som har grodd ute og fått kjemperesultater, riktig nok sikret de seg med mengder med frø, og sodde
uten potter o.l. reiv jorda litt og la over litt plante jord og ordnet opp litt slikt. det jeg fikk prøve av denne relativt
store avlingen var meget potent, krystallene var tilstede og mye og. Dette var i Sør-Trøndelag.

end of discussion, det er greit mulig å gro ute, vær og forhold er nesten umulig å forutse, greit å ha
robuste planter, eller jævlig mye frø å så og helst lave forventninger. kan bli overrasket, kan bli kjipt.

Og det er også mulig å gro i ett skap, kjenner til ett tilfelle der ett vanlig hvitt skap ble brukt
og alle vegger ble lista med aluminiumsfolie eller liknende folie, sølv kanskje. inne i dette
skapet kom tre planter til live og leverte nok en potent og fin avling. og forsåvidt jeg vet
brukte ikke denne karen (var innom og så på oppsettet) riktig pærer, dvs, ikke noen som
er baserte på lys-spekterene som planten skal ha etc, syns å huske det var sparepærer med mye
W. så at denne avlingen ble bra var ett mysterie.

den sistnevnte brukte 3 mnd ca på hele prosessen.
Sist endret av frevev; 11. oktober 2012 kl. 10:54.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Komisk faktisk? Greit nok at jeg null erfaring men gjør det meg virkelig komisk?
Vis hele sitatet...
Yo! meinte ikkje ondt! lo bare litt då eg såg du hadde weeds som refferanse! har sett serien sjøl og har dyrka sjøl både innendørs og utendørs so eg veit litt dei seie masse riktig på serien, men ofte ikkje heilt sorry om du følte deg fornærma!

bur no ikkje i tromsø! trur du eg seie kor eg bur samtidig som eg seie eg dyrkar? nei takk! eg bur i samme norlig grad som tromsø. det er ikkje noke beite dyr her, masse skog og lite folk! steath operasjon blir ikkje vanskelig! nesten vanskeligare å møtte folk enn å ungå dei i skogen her! hehe

kjærleik til deg og dine
fred!

Sitat av lookster Vis innlegg
sorry har ikke giddi å lest en gang fordi folk snakker om lyssyklus og shit på autoflower! prøvde 4 autos i sommer (vestfold) 3 av de kom langt mens 1 døde fort. så da satt jeg igjenn med 3, i slutten av sesong(hadde plantene bra plassert) så hadde de akkurat starta blomstring, eller var vel nesten før-blomstring =P og da hadde de stått ute siden slutten av mai til slutten av august, i 5 liters potter(trur kanskje det dempet resultatet litt, men er veldig små planter 2 av de som var igjenn. når jeg da tok de inn(i slutten av august) så begynte de og blomstre bra og flott, men da var de allerede 3 mnd gamle og hadde 0 buds
Vis hele sitatet...
Sweet! endeleg ein som har peiling! Eg syns du burde hatt i mykje større potar! eg hadde mine i 40 liters sekk og dei blei gigantiske!
Hadde også noken i ein jorbed på ca 360 liter og dei 18 som var inni blei over 2 meter! Men dei blomstra so vidt før det blei frost natt!
Det virkar skremande å høyre at dine autoflowers ikkje blomstret! Det er jo det eg satsar på! Eg håpar jo virkelig at eg har beire lykke enn deg! Eg har jo lest at noken autoflowers blir ferdige etter 9 veker eller so....

Sitat av frevev Vis innlegg
Kjenner folk som har grodd ute og fått kjemperesultater, riktig nok sikret de seg med mengder med frø, og sodde
uten potter o.l. reiv jorda litt og la over litt plante jord og ordnet opp litt slikt. det jeg fikk prøve av denne relativt
store avlingen var meget potent, krystallene var tilstede og mye og. Dette var i Sør-Trøndelag.

end of discussion, det er greit mulig å gro ute, vær og forhold er nesten umulig å forutse, greit å ha
robuste planter, eller jævlig mye frø å så og helst lave forventninger. kan bli overrasket, kan bli kjipt.

Og det er også mulig å gro i ett skap, kjenner til ett tilfelle der ett vanlig hvitt skap ble brukt
og alle vegger ble lista med aluminiumsfolie eller liknende folie, sølv kanskje. inne i dette
skapet kom tre planter til live og leverte nok en potent og fin avling. og forsåvidt jeg vet
brukte ikke denne karen (var innom og så på oppsettet) riktig pærer, dvs, ikke noen som
er baserte på lys-spekterene som planten skal ha etc, syns å huske det var sparepærer med mye
W. så at denne avlingen ble bra var ett mysterie.

den sistnevnte brukte 3 mnd ca på hele prosessen.
Vis hele sitatet...
Yey! gode nyheitar! du veit vel ikkje ka strain dei bruka? sikkert noke dei har avla på lenge... Har jo som sakt prøvd og fått "gode" plantar, men det er blomstringa eg aldri har fått til ute... eg meinar å ha brukt feil type, altså ikkje autoflower....
uvitenheten om geografien rundt Tromsø e skremmanes :P Tromsø kommune, Troms fylke. Kvaløya e forøvrig Norges 5 største øy! Nei vi bor ikke lamme saua kyr hest å geit.. dem bor utfor "sentrum" hos bøndern, som du finn ca overalt i landet, 15 minutt med bil ut av Oslo så finn du husdyr....

http://www.itromso.no/nyheter/article528270.ece
http://www.nordlys.no/nyheter/article2273592.ece
http://www.itromso.no/nyheter/article496198.ece
Vet desverre ikke strain eller noenting om det. Var venner av en kompis, de solgte litt til byens mennesker og oss.
Og senere ble det motsatt, de handlet av byens mennesker. xD hehe.

De holdt til ett stykke utenfor trondheim, eneste jeg vet er at de plante på våren så straks jorda var gjennomtint og gresset var på plass, vel og merke, de planla det såvidt jeg skjønte det, de bodde der bare i noen år, de hadde
sett seg ut ett sted å ha det, rydda rundt litt bush og valgte optimal åpning mellom trær så de var skjult, men fikk så mye som dagsløpet tillot.

sorry at jeg ikke har litt mer vital info lykke til med groinga.