Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1102
Laptopen min slår av skjermen etter oppstart. Skjermen fungerer greit frem til jeg kommer inn i windows (ser også velkommen-skjermen, er først når skrivebordet med ikoner skal komme at den skrur seg av).

Det kommer oppstartslyd og avslutningslyd når jeg trykker på av-knappen.

Noen som vet hva som kan være galt og om det går an å fikse?


Har en acer 4810TG med windows 7
Du kan jo forsøke å boote med liveCD på plate eller usb bare for å sjekke at hw er ok.
Har hatt lignende feil på en acer og da var det vifta som hadde trukket sitt aller siste. Rett etter boot var cpu temp så høy at pc slo seg av.
Trådstarter
2 0
det funker å starte opp hvis jeg kjører en minnetest før oppstart, denne tar en del tid så er ikke helt optimalt å gjøre hver gang jeg starter windows.

hva kan da være problemet?

koble til ekstern skjerm funker heller ikke
Hvis det er etter den snurre-loadinga er ferdig, og den skal laste inn selve skrivebordet så er det muligens en tjeneste som ikke har lastet inn ordentlig.

Prøv å starte den i Sikkermodus (ninjatrykk på F8 fra du har trykt på start-knappen på maskina helt til det kommer en meny der du kan velge Sikkermodus).

Der kan du prøve å se i f.eks. eventloggen om det står at noe ikke har lastet ordentlig/feilet, og evt. slå av tjenester som er tilknyttet det som ikke har lastet ordentlig.