Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2359
Hei!

Jeg er medlem i et politisk ungdomsparti, og sitter i styret i mitt fylke. Vi ønsker å ha en temakveld for medlemmene hvor de kan lære om cannabis (og bli for legalisering ).

Jeg lurer da på hvor jeg bør henvende meg for å anskaffe en foredragsholder? Det er viktig med en nyansert fremstilling, og ikke en slapp stoner i tonen "legalize it mon".
Arild Knutsen er jo alltid en mulighet. Muligens en smule overbrukt i disse sammenhenger, men han kan det han prater om, og er saklig og objektiv
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av laksir Vis innlegg
Vi ønsker å ha en temakveld for medlemmene hvor de kan lære om cannabis (og bli for legalisering ).
Vis hele sitatet...
målet bør ikke være å få noen hverken for eller imot legalisering, men å informere de om dokumenterte virkninger og bivirkninger for så å la de gjøre seg opp en egen mening hva de mener blir rett.

å invitere til noe med et formål om å "konvertere" noen er i mine øyne like teit som om noen hadde gjort det samme for å få oppnå enda strengere strafferamme.
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
målet bør ikke være å få noen hverken for eller imot legalisering, men å informere de om dokumenterte virkninger og bivirkninger for så å la de gjøre seg opp en egen mening hva de mener blir rett.

å invitere til noe med et formål om å "konvertere" noen er i mine øyne like teit som om noen hadde gjort det samme for å få oppnå enda strengere strafferamme.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke målet. Vi skal ei invitere noen for og konverte, kristne eller gud vet hva. Jeg er for legalisering, og jeg håper naturligvis fler vil støtte meg etter å ha lært hva cannabis er .
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Arild Knutsen er jo alltid en mulighet. Muligens en smule overbrukt i disse sammenhenger, men han kan det han prater om, og er saklig og objektiv
Vis hele sitatet...
Kanskje litt unødvendig av meg å skrive denne, men er helt enig i at du bør prøve å få tak i Arild Knutsen som foredragsholder til dette.
Hvis dere ønsker en nyansert fremstilling av Cannabis ville jeg kanskje tatt kontakt med Willy Pedersen. Han har forsket mye på rus, og ruskultur. Vil tro han har mye nyttig å komme med, selv om han kanskje ikke er veldig pro legalisering.

Ønsker dere en foredragsholder som tar til orde for legalisering ville jeg tatt kontakt med noen i minervakretsen (med mindre deres ideologiske utgangspunkt kræsjer brutalt med partiet du er med i ). Nils August Andresen har skrevet mye om legalisering, se f.eks denne artikkelen.

Lykke til med arrangementet!
Dette hørtes ut som en bra ide, selv har jeg ingen forslag, men fortell oss åssen det gikk hvis du får til noe!
Kjempeidé! Let us know !

Desverre tror jeg enda det er litt for tidlig til å begynne å diskutere legalisering, er fryktelig redd for at det enda er stor sjangs for politisk selvmord hvis man starter å drøfte offentlig :P.

Lykke til!
Arild knutsen er jo den beste kandidaten.
Dette foredraget: http://www.youtube.com/watch?v=1PqMdhtuDN0, som han holdt for Trondheim Venstre er jo helt gull (takk for tips forumbruker jeg ikke husker navnet på).
Arild Knutsen eller Willy Pedersen har peil.
Ser mange anbefaler Arild Knutsen. Jeg skal være enig i at han er en viktig stemme i debatten om legalisering fordi han blant annet har førstehåndskunnskap om rus og rusproblemer. Allikevel er det ikke han jeg ville invitert til TSs arrangement.

Knutsen har åpenbart peiling på den delen av debatten som handler om hvordan vi kan gi rusmisbrukere et verdig liv og hjelp videre (og det er viktig). Det han imidlertid ikke kan (eller i hvert fall ikke argumenterer med) er hvordan en legalisering vil påvirke andre samfunnsområder som justis, helse, samf.økonomi, landbruk, barn og unge, internasjonale forpliktelser osv.

For en politiker som TS vil jeg tro at disse perspektivene er vel så viktig.
Riksadvokat Tor-Aksel Busch har tidligere gått ut og sagt at han ønsker debatt rundt cannabis. Som leder av påtalemyndigheten så burde han ha noe å tilføye debatten. Professor i Kriminologi, Nils Christie, har også tatt til ordet for legalisering. Ellers så støtter jeg forslagene om Knutsen og Pedersen.¨

TS: Kommer dere til å legge foredraget ut på nett, slik at andre kan se/høre det?
Sist endret av caperno; 13. september 2012 kl. 13:13.
Sitat av laksir Vis innlegg
Nei, det er ikke målet. Vi skal ei invitere noen for og konverte, kristne eller gud vet hva. Jeg er for legalisering, og jeg håper naturligvis fler vil støtte meg etter å ha lært hva cannabis er .
Vis hele sitatet...
Jeg tror på gud, men det spiller da ingen rolle. Legalisering av cannabis all the way. Man trenger ikke å være så fordomsfull som de fleste. Cannabis, religion og politikk er tre vilt forskjellige ting. Jeg står bare for rettferdighet og frihet. Sorry for å være litt off-topic.
Jeg stiller gjerne opp. Jeg har gjørt dette før for forskjellige bedrifter og liker å ha masse entusiasme i mine foredrag. Men det hadde vært en fordel om jeg viste ditt standpunkt omgående cannabis.

Kontakt meg på PM om du ikke finner noen som er bedre kvalifisert.
Hva med Knut Schrøder?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Hei igjen, beklager sent svar. Lederen roter og krøller, og dette blir stadig lagt på is for så å bli tatt opp igjen. Årsmøter, sykdom, og en del uforutsette ting bidrar heller ikke i en positiv retning.

Minervanett blir ikke kræsj i det hele tatt, takk til deg som nevnte det Det vil mest sannsynlig ikke bli tatt opp og lagt ut på internett til deg som lurte på det.
ZionRoad: Takk for det, navnet er notert og jeg vil kontakte deg dersom det trengs!

OP vil levere, selv om det kan ta tid. Bedre sent enn aldri, eller hva?
Hei! Vet ikke helt hvilket ungdomsparti du tilhører! Men i alle fall, FpU (Fremskrittspartiets ungdom) vedtok at de er for legalisering av cannabis, ved forrige landsmøte. Høres kanskje ut som mye jobb, men hvis du finner ut hvem som kom med den resolusjonen (?) Eller det forslaget da, så vet nok vedkommende en god del om dette. Sånn hvis du ikke finner en annen foredragsholder kontakt evt sentralstyret eller noe slikt. lykke til!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg anbefaler også Willy Pedersen. Reflektert sosiologiprofessor som kanskje kan si litt mer om hvordan en evt. legalisering ville påvirket samfunnet.