Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2653
Hei. Er det mulig å bruke altibox-dekoder et annet sted med VPN? Fiber med 350 Mbit/s begge steder. Kreves det evt en dyr hardwareløsning for å få dette til å funke? Antar kanskje at en standard-ruter ikke har nok kapasitet til live TV, spesielt siden jeg også kan tenke meg å se på de få 4K-kanalene som er.

Bor et sted der jeg har Telenor kabel-tv, men har ikke uttak der TV-en. Twe på Apple TV funker sånn passe. Mister noen funksjoner, så vil gjerne ha en skikkelig løsning.
Tviler på at det går egentlig så lenge du ikke er på altibox eget nett. Ser du også nevner apple tv, og twe. Det funker ikke å caste via altibox nett ihvertfall, kun telenor nett.

Men du kan jo se via app,eller logge deg inn på altibox å se derfre da
Sist endret av susiserken; 13. oktober 2021 kl. 00:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av susiserken Vis innlegg
Tviler på at det går egentlig så lenge du ikke er på altibox eget nett. Ser du også nevner apple tv, og twe. Det funker ikke å caste via altibox nett ihvertfall, kun telenor nett.

Men du kan jo se via app,eller logge deg inn på altibox å se derfre da
Vis hele sitatet...
Hvorfor funker det ikke med VPN?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det funker med vpn, men ville kjøpt den nye straming dekoderen til altibox så kan du ha den med deg hvor du vil��
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det funker med vpn, men ville kjøpt den nye straming dekoderen til altibox så kan du ha den med deg hvor du vil��
Vis hele sitatet...
Streamingdekoder? Hvor står det at man kan ha med seg den hvor man vil? Er ikke poenget bare at den har Android TV med Netflix?

Jeg vil ha full kvalitet. Mulighet for å se 4K-kanal, og jeg vil ikke ligge langt bak sendingen pga jeg better endel live.

Kan Altibox se at dekoderen har et «hop» ekstra?