Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3975
Fins det en liste eller har noen oversikten?
Du kan få problemer med USA.

Borgere fra kvalifiserte land (f.eks. Norge)kan besøke USA uten visum under Visa Waiver-programmet.
Alle reisende som ankommer USA under Visa Waiver-programmet må få tillatelse gjennom
Electronic System for Travel Authorization (ESTA)-systemet før avreise.

Hvis du er tidligere straffedømt, vil du ikke kunne reise på Visa-waiver-programmet (VWP). Dvs., at du må søke visum.
Det er ikke gitt at du får det innvilget
Sist endret av vindaloo; 11. oktober 2021 kl. 03:16.
Burde presisert det men mente utenom USA som er almenkjent.
Frankrike, Monaco, Italia, Portugal, Latvia, Litauen, Spania, Maldivene, Dubai?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Du kan få problemer med USA.

Borgere fra kvalifiserte land (f.eks. Norge)kan besøke USA uten visum under Visa Waiver-programmet.
Alle reisende som ankommer USA under Visa Waiver-programmet må få tillatelse gjennom
Electronic System for Travel Authorization (ESTA)-systemet før avreise.

Hvis du er tidligere straffedømt, vil du ikke kunne reise på Visa-waiver-programmet (VWP). Dvs., at du må søke visum.
Det er ikke gitt at du får det innvilget
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at du ikke behøver å legge frem politattest for dette? Har hørt det er ganske enkelt å lyve, selv om det er veldig dumt.
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Er det ikke slik at du ikke behøver å legge frem politattest for dette?.
Vis hele sitatet...
Mulig.
Siden jeg linker til sier dette:
Statsborgere fra medlemsland kan reise uten visum for turist- og forretningsreiser inntil 90 dager, hvis de møter følgende krav:
  • Har et pass med integrert chip (e-pass);
  • Er registrert på nett gjennom Electronic System for Travel Authorization (ESTA); og
  • Innfrir standard VWP-betingelser som nevnt nedenfor.
Hvilke kriterier som kreves for:
Er registrert på nett gjennom Electronic System for Travel Authorization (ESTA)
vet jeg ikke, men jeg innbiller meg at kan få kjipe konsekvenser å trikse med det.
Hvis man ikke har begått lovbrudd som garantert vil gi avslag på visum så hadde heller forsøkt å søke på det.

Fra ESTA sin søknads side:
WHAT DO I NEED TO APPLY?
  • Valid passport(s) from a Visa Waiver Program country.
  • List of Visa Waiver Countries
  • Traveler's valid email address.
  • Traveler's home address and phone number.
  • Traveler's emergency point of contact phone and email.
The following information may also be required:
  • Traveler's aliases or other names (If Applicable).
  • Traveler's National ID or Personal ID number (If Applicable).
  • Traveler's Global Entry ID number (If Applicable).
  • Traveler's employer address and phone number (If Applicable).
  • Traveler's U.S. point of contact name, address, and phone (If Applicable).

Så med mindre de gjør en bakgrunnssjekk som ikke er listet opp her, så ser det ut som om man
komme seg gjennom med å juge som du nevner.

Merk:
Det er jo politiet som utsteder pass og denne linjen "Har et pass med integrert chip (e-pass);"
hva som lagres der hadde vært interessant å vite. Det hadde jo vært ett naturlig sted å føre opp lovbrudd.
Sist endret av vindaloo; 11. oktober 2021 kl. 07:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
Fins det en liste eller har noen oversikten?
Vis hele sitatet...
-USA
-Australia
-Canada - tror jeg, prata med en canadier
-Japan - skulle egentlig hit før covid begynte, ble kansellert hele greiene. Husker jeg hadde noia fordi jeg leste at man måtte svare på spørsmål ved ankomst "Do you have a crime record?" Ellerno lignende. Planen var å bare ljuge, har ganske langt rulleblad.

Sikkert flere land.

Mange som ljuger, veldig få blir tatt. Ved mindre du er en kjent kriminell eller tatt i store saker så skal det mye til at utenlandsk politi får info om deg, hvertfall sånn det har vært inntil nylig. Med nye elektroniske pass kan dette forandre seg fort.
En arbeidskollega av meg har mordforsøk/grov kroppskade på rullebladet for 20-30 år sia og har vært i både miami og florida så er nok ikke automatikk i det, men kanskje han kom inn fordi det var lenge siden? Aner ikke om hab søkte visum eller VWP
Canada er strengt hvertfall vet jeg... Husker Super'n ble huka inn når "Berserk" passerte canada's kyst. Altså berserk med jarle andøy (for de som ikke vet).
Har vært mye i USA, og innreiserestriksjonene til USA er grovt overvurdert i Norge. Har aldri blitt bedt om noen form for politiattest, og når man søker ESTA spør de bare om du er terrorist osv. Når man søker ESTA kjører de en internasjonal bakgrunnsjekk for å se om du er etterlyst, eller har begått store forbrytelser som feks massemord. Man trenger ikke å lyve ved innreise til USA da de ganske enkelt ikke bryr seg om "mindre" saker.