Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2772
Hei!

Jeg datt ut av data/tech verden for mange mange år siden, og nå lurer jeg på om jeg har kjøpt noe bra. Og skryte om jeg har fått en til god pris.

Forløpig har jeg tenkt å bare cruise litt CS:GO... Men senere battlefield og COD.

Maskinen kom levert på døren. Som ny.(En pappa som hadde kjøpt maskin til sin kjøre sønn som aldri gamet. Tror han var for G)

Asus ROG GL10DH-NR080T

Betalte 4700,- Fikk med billig gamingmus og tast.
Er ikke det en ganske god pris? Eller var det helt ok pris? Jeg liker å vite slikt.... De hadde kjøpt den når den var på tilbud en gang i tiden, vet ikke når.

Jeg har seriøst ikke mye peiling, bare at skjermkortet må byttes skal jeg opp i mer krevende spill. Kan dere anbefale noe som passer min maskinvare.

Og anbefale tast og mus.. da dette er stormcrow.. Tipper ingen har hørt om det.

...siden dere er mine bestevenner.
Sist endret av Naturgrønn; 6. oktober 2021 kl. 11:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du fikk med kvittering sånn at du har garanti er det ett ok kjøp.
den ble solgt til 6499 par dager i juli i år.
Greit kjøp det

for ta det letteste først da, som er tastatur og mus. Innen tastatur er Corsair det jeg alltid anbefaler, da både software og hardware er ganske bra på disse, ihvertfall sammenlignet med alle andre på markedet. Har prøvd et dryss med andre tastaturer, men snur meg alltid tilbake til gode gamle corsair. K65, K70 og K95 er de tre jeg anbefaler der. Da velger du den størrelsen (de tre modellene er 3 forskjellige vanlige størrelser på tastatur) og hvilke switcher du vil ha selv, jeg foretrekker selv røde (red) switches, da de er lineære (det vil si, ikke noe klikking eller ekstra når du trykker ned knappene, kun rett ned og opp. Gikk for K70 selv.

Når det kommer til mus er jeg veldig glad i steelseries selv. Har du vanlig størrelse på hendene ville jeg gått for Sensei Ten eller Rival 310. Har du store hender, så kan jeg anbefale Rival 710. Bruker selv Rival 710 som jeg kjøpte når den kom ut, og jeg vil absolutt aldri bytte ut denne for noe annet.

En ting til som du har oversett er musematte! Har du ikke prøvd det før, og du synes det høres unødvendig ut med en stoooor musematte så aner du ikke hva du har gått glipp av. Corsair eller steelseries lager også dette, og kan anbefale disse. Elkjøp butikker pleier å ha et dryss av musematter du kan velge mellom, i tillegg til at du kan få prøvd litt forskjellige mus og tastatur for å finne hva du liker. Jeg liker best musematter i stoff og skum. Stoff er enklere å rengjøre.

Hvis du skal oppgradere rig, så ville jeg muligens vurdert å bytte CPU hvis du har mulighet til det også, men det må du nesten se an etter hvilke spill du spiller. Kanskje du ikke trenger det, men det kan bli nødvendig. 1650'n du har i PC'en er et greit kort til denne, men du kan jo se etter andre billige kort på finn. Jeg ville ikke kjøpt noe bedre enn et 3060 til denne cpu'en. Kanskje et 6600XT?
Du får se an hva de andre tenker, er ikke helt 100% sikker hva som ville verdt lurt i din sammenheng