Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 9986
Endelig er det her. 23 september slippes remaken av tidenes rpg spill for min del ihvertfall. Diablo 2

Har du ikke fått det med deg så Google it og sjekk ut hvordan det ser ut. Fantastisk er ordet. Jeg spilte dette i så mange timer at jeg hakke ord.
Det må være fler her som elsker dette spillet.

Det kommer til både konsoll og pc. Jeg vil gjerne ha en gjeng å spille med. Opptil 8 kan spille på lag samtidig. Om det er pc eller konsoll ekke så viktig. Jeg kjøper nok begge uansett.

Men jeg vil ha noen å spille med. Jeg er 34 og er ganske lugn type som er glad i å spille. Ikke 20 timer i døgnet men hvem vet hva som skjer når dette slippes.

Hvem vil være med?
blir og kjøpe og spille noen uker men er dessverre alt for glad i Poe.
favorittspillet mitt gjennom tidene og, gamer fortsatt diablo 2 i blant. Så dette ser jeg frem til! Jeg kan gjerne bli med.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg har akkurat kjørt igang betaen på ps4. Det er vel ikke cross plattform tror jeg, så begynner på ps4, men har pc og så blir vel å hoppe over dit etterhvert
Sinnsykt fett at de har gitt ut dette i remastered og det ser dritbra ut.
Dessverre tar dette så mye tid at jeg ikke tør å starte det.
MEN, hadde jeg startet hadde jeg utvilsomt gått for en fury werewolf druid. Sykt fett
Sist endret av ID-Brikke; 16. august 2021 kl. 19:28.
jeg holder meg til pc, er klar til release!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg blir med på pc når det slippes. Det er helt krise på ps4 ihvertfall foreløpig frameraten dropper noe helt jævlig med en gang det skjer noe og ting føles generelt ikke ferdig.
Aldri vært en beta tester så håper det bare er sånne ting de fikser. Men musikken..åå musikken
den er grei! satser på at de får fikset det, det tror jeg nok, så de som vil i hvertfall får litt prøvetid før release.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Men musikken..åå musikken
Vis hele sitatet...
På med soundtracket, takk for påminnelsen! Husker dette som tidenes mest stemningsfylte spill, både utseende- og lydmessig. Runda det kun én gang med to klasser og misliker grinding (og forsåvidt remakes), så jeg lar minnene ligge. Misunner dem som ikke har spilt dette før!
Jeg tror det ikke blir mange som ikke har spilt originalen som kommer til og like det. Og jeg elsker grinding.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Som sagt det hadde vært gøy å få til en gjeng. Jeg har ingen å spille noe spill med, men dette er jo en million ganger bedre med en fast gjeng. Dessuten er det umulig å klare det selv på nightmare og hell uten hjelp.

Moo moo moo moo����������
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Som sagt det hadde vært gøy å få til en gjeng. Jeg har ingen å spille noe spill med, men dette er jo en million ganger bedre med en fast gjeng. Dessuten er det umulig å klare det selv på nightmare og hell uten hjelp.

Moo moo moo moo����������
Vis hele sitatet...
Du må starte med en character, som er sterk med ræva utstyr. Da har du stort sett 2–3 valg, cold sorceress, summoning necro og electro-trapsin.

For å si det slik, jeg har spilt summ-necro igjennom hell på det utstyret jeg har funnet. Da var jeg i Glacial Trail (act 5) hell med en skele-mancer på lvl 68. Den gyldne regelen, er at du ikke prøver deg på hell, før du er på lvl 70–75.

Hvis du virkelig vet hva du gjør, så kan du være mean med ræva utstyr.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Og dette gjorde du solo? Jeg tror ikke jeg orka mer etter å ha nådd lvl 41 eller noe solo jeg. Grindinga blir jo av en annen verden. Men cow level med 8 stykker. Da går det unna. Mephisto runs med en teleport sorceress og firewall, var bra solo. Mulig jeg rett og slett er litt noob. Spilte for det meste hos en kompis siden vi ikke hadde pc nok hjemme. Men han hadde to

Dette er jo typ 17-18 år siden da
Sist endret av NodSquad; 17. august 2021 kl. 00:20.
ja men husk også hovedpoenget, at det er jævla fett om flere blir med!
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Og dette gjorde du solo?
Vis hele sitatet...
Det var på BattleNet, ja, men spilte stort sett solo, for å unngå spambotter, noe som det ikke manglet på.



Sitat av NodSquad Vis innlegg
Men cow level med 8 stykker. Da går det unna.
Vis hele sitatet...
Det gjorde det, ja, føre 1.10 patch'en. Blizzard ble drittleie lvling i ku-lvl'et. Så dem nerfet xp, monster– & area-lvl der kraftig. Så det er ikke voldsomt med xp der lenger. Ellers etter 1.10 patch'en, så må du også bygge characterer på en helt annen måte. Et hint er å satse mye på Vitality. Nok strength og dexterity til å bære utstyr, så er det stort sett resten vitality.



Men når det er sagt, så før 1.10 patch'en så hadde jeg en revive-necro. Når jeg gjenopplivet 40 sinte kuer, så fikk ikke de andre gjort så mye, for å si det slik.
Jeg var treg i begynnelsen, før vi hadde lik. Men det økte på etter hver...



Sitat av NodSquad Vis innlegg
Mephisto runs med en teleport sorceress og firewall, var bra solo.
Vis hele sitatet...
Firewall nytter ikke lengre. Veldig mange monstre er fire-immune. Cold-soso funker bedre, da det er færre cold-immune, og cold mastery senker cold-res på monstrene. Blizzard er den store bosskverkeren nå. Hvis du ikke har kongeutstyr.



Sitat av NodSquad Vis innlegg
Mulig jeg rett og slett er litt noob.
Vis hele sitatet...
Mye vann har runnet igjennom Mjøsa siden da, ja. Spillet er nesten ikke til å kjenne igjen før 1.10. En kompis av meg hadde en bueskytter, som var bygd etter kunstens regler for patch 1.09d. Jeg prøvde på en Baal-run med den. Jeg kan si at jeg døde mye, og ellers sleit som ei bikkje.

Ellers så skulle jeg ha likt å vært med, men jeg bruker Linux, og spillet virker elendig (med Wine) der.
Har flere tusen timer på spilllet og er fortsatt ikke lei, spilte alpha versjonen i vår og sitter å spiller betaversjon nå. Fantastisk bra grafikk og di har bevart mystikken og følelsen av Diablo2. Når jeg starter opp D2R føles det helt likt som det gamle, på en bra måte. Man kan med ett tastetrykk veksle mellom den gamle og den nye grafikken som er kult, og man zoome inn og se detaljene også! Gleder meg sykt til å se Act3-5 samt flere av di nye designene på itemsa, det som er nice med di unique itemsa er at di ser annerledes ut på karakteren kontra rares/Magic items

Det er foresten åpen beta testing neste helg for alle plattformer, early access er ferdig i morra kl 6..
Var litt skeptisk, men oppløftende lesning i tråden. Husker når orginalen kom ut. Etter lang tids venting fikk jeg endelig tak i en kopi, bare for at pcn min begynte å bluescreene konstant samme dag. Fikk heldivis overtalt en kompis oppe i gata til å låne meg pcn hans i noen timer så jeg fikk prøvd det I gode gamle dager, da hardware var utdatert etter 6 måneder og en reinstallering av windows tok en dag.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det var på BattleNet, ja, men spilte stort sett solo, for å unngå spambotter, noe som det ikke manglet på.



Det gjorde det, ja, føre 1.10 patch'en. Blizzard ble drittleie lvling i ku-lvl'et. Så dem nerfet xp, monster– & area-lvl der kraftig. Så det er ikke voldsomt med xp der lenger. Ellers etter 1.10 patch'en, så må du også bygge characterer på en helt annen måte. Et hint er å satse mye på Vitality. Nok strength og dexterity til å bære utstyr, så er det stort sett resten vitality.



Men når det er sagt, så før 1.10 patch'en så hadde jeg en revive-necro. Når jeg gjenopplivet 40 sinte kuer, så fikk ikke de andre gjort så mye, for å si det slik.
Jeg var treg i begynnelsen, før vi hadde lik. Men det økte på etter hver...



Firewall nytter ikke lengre. Veldig mange monstre er fire-immune. Cold-soso funker bedre, da det er færre cold-immune, og cold mastery senker cold-res på monstrene. Blizzard er den store bosskverkeren nå. Hvis du ikke har kongeutstyr.



Mye vann har runnet igjennom Mjøsa siden da, ja. Spillet er nesten ikke til å kjenne igjen før 1.10. En kompis av meg hadde en bueskytter, som var bygd etter kunstens regler for patch 1.09d. Jeg prøvde på en Baal-run med den. Jeg kan si at jeg døde mye, og ellers sleit som ei bikkje.

Ellers så skulle jeg ha likt å vært med, men jeg bruker Linux, og spillet virker elendig (med Wine) der.
Vis hele sitatet...

Tydelig at jeg må lese meg opp på hvordan ting fungerer nå ja. Litt trist å høre synes jeg at det har forandra seg så mye. Moo moo lissom
D2R er og forblir ett av de beste og mest gjennomførte RPG spillet jeg noen gang har kommet over. Har spilt det litt de siste mnd. for å ha en-to high-lvl chars klare til release, men planen er å spille gjennom spillet som normalt fra scratch når release kommer.

Jeg er 100% med på å pløye gjennom skummle templer fulle av demoner!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg har litt lyst til å være litt lat her. Det er så mye å lese og så mange forskjellige sider med så mange forskjellige strategier og tips.

Som aluminiumsfolie skriver så er spillet tydeligvis noe helt annet enn hva jeg husker. Amazon med windforce eller buriza, eller den javelinen jeg ikke husker navnet på med sånn lightning-shit var the shit husker jeg. Ikke nå lenger?

Barb, med grandfather og no whirlwind shit er no no nå?

Sorceress med teleport og firewall for å kunne farme items av mephisto funker heller ikke?

Strength og dext ekke så viktig lenger og nå er det vitality som er greia?

Cow lvl er bare å drite i også?

Hvis noen kunne tatt seg noen minutter og forklart meg litt hvordan jeg skal begynne igjen så hadde det blitt satt umåtelig stor pris på. Skal få kp og greier, hehe.

Og som sagt for hundrede gang. Jeg vil spille med dere

Så slik jeg skjønner det og som du sa aluminium, så gjelder det bare å ha nok dex og strength til å kunne bruke utstyret? Resten går til vitality? Hvis du er sorc, nec eller noen som trenger mana så må vel noe gå til energy og?

Og runewords er viktig? Det brukte jeg aldri når jeg spilte som sagt for alt for lenge siden. Var så jævlig vanskelig å finne de runene man trengte. Også var det et eller annet med chipped gems.

Merker det blir mye å sette seg inn igjen i. Men det blir gøy. Det var jo en del av det som ble no så til de grader dumma ned i d3.
Sist endret av NodSquad; 18. august 2021 kl. 06:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lightning javlin-amazon fungerer fortsatt veldig bra. Veldig god farm med lyn over hele skjermen.

Selv tenker jeg nok å starte med en barbar.
Sist endret av etse; 18. august 2021 kl. 18:10.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg har litt lyst til å være litt lat her. Det er så mye å lese og så mange forskjellige sider med så mange forskjellige strategier og tips.

Som aluminiumsfolie skriver så er spillet tydeligvis noe helt annet enn hva jeg husker. Amazon med windforce eller buriza, eller den javelinen jeg ikke husker navnet på med sånn lightning-shit var the shit husker jeg. Ikke nå lenger?

Barb, med grandfather og no whirlwind shit er no no nå?

Sorceress med teleport og firewall for å kunne farme items av mephisto funker heller ikke?

Strength og dext ekke så viktig lenger og nå er det vitality som er greia?

Cow lvl er bare å drite i også?

Hvis noen kunne tatt seg noen minutter og forklart meg litt hvordan jeg skal begynne igjen så hadde det blitt satt umåtelig stor pris på. Skal få kp og greier, hehe.

Og som sagt for hundrede gang. Jeg vil spille med dere

Så slik jeg skjønner det og som du sa aluminium, så gjelder det bare å ha nok dex og strength til å kunne bruke utstyret? Resten går til vitality? Hvis du er sorc, nec eller noen som trenger mana så må vel noe gå til energy og?

Og runewords er viktig? Det brukte jeg aldri når jeg spilte som sagt for alt for lenge siden. Var så jævlig vanskelig å finne de runene man trengte. Også var det et eller annet med chipped gems.

Merker det blir mye å sette seg inn igjen i. Men det blir gøy. Det var jo en del av det som ble no så til de grader dumma ned i d3.
Vis hele sitatet...
Kan prøve og forklare litt uten at det blir for langt.

Det kom en patch for noen år tilbake (1.10) da spillet ble en god del vanskeligere og det kom masse nye items, samt at mange skills ble oppgradert.

Nightmare og hell er blitt mye vanskeligere, fiendene er blitt det som kalles imune, mot feks lightning, cold osv. Helst flere imuniteter på samme tid. Cowsa har blitt "nerfa" di har MYE liv og gir mye mindre experience, det har egentlig stort sett di andre mobsa også. Normal er stort sett det samme, NM og HELL derimot er MYE vanskeligere.

Til gjengjeld har itemsa blitt endel bedre, masse nye Runewords og uniques. Set items har blitt oppgradert for klassene og gir karakterene en ny "glow" eller aura rundt seg ( ser bra ut ) og blirr vesentlig bedre

Di "nye" runewordsa krever mange av di beste runene og er veldig vanskelig og skaffe, men til gjengjeld er di veldig bra, samme med di nye unique, di er bedre mange av dem, men vanskelig og finne. Runewordsa gir spilleren også tilgang til skills fra andre klasser, feks har runewordet "Enigma" som er en armor, +1 til teleport, som er en Sorceress skill og gir alle klassene mulighet for å teleportere, som åpner opp mulligheten for nesten uendelig mange typer "character builds" Mange runewords gir +til auraer som egentlig tilhører Paladin, man kan feks ha en Act2 hjelper med et våpen som gir +12 Conviction aura (Infinity Runeword), det redusrerer resistance på fiendene og feks en Lightning Sorceress eller en Lightning Fury Amazon får en skikkelig boost og kan gå solo på HELL vanskelighetsgrad.

Assasin har feks runeword "Chaos" som gir tilgang til Barbars Whirlwind.

Beast runeword gir alle klassene mulighet til Fanatasism auraen til paladin.

Enigma runeword gir alle klassene tilgang til teleport.

Som jeg nevnte tidligere, er fiendene imune mot Lightning, Cold osv på hell, så et runeword som Infinity er nesten nødvendig for å gjøre skade på monstrene dersom man er Amazon eller Sorceress med Lightning. Å finne runene alene derimot kan bli et årelangt prosjekt, men trading er heldigvis en stor del av Diablo 2.

Skillsa har fått synergies, slik at de svakere skillsa på skilltreet booster di neste, da slipper man å spare på skillsa til man feks blir lvl 30, og kan hele tiden planlegge hvordan skills man skal bruke i endgame. Nova sorc, Windforce Amazon, eller Barbar med grandfather finner man ikke lenger, mye er pga Nova ikke har synergies og Windforce ikke er bra nok lengere, og erstattet med Runwords som "Faith" som gir + til Fanatasism aura, som gir mye mere skade.

Det som kanskje er litt kjipt er at klassene som er melee, som feks barbar og noen paladin builds er litt i overkant vanskelig med engame gear, men til gjengjeld her også er PVP veldig balansert, så når man har nådd maks lvl, eller helst 90+ kan man duelere med andre spillere, og det er veldig balansert. Kan ikke si at noen av di 7 klassene er bedre enn noen andre når det kommer til pvp.

Alt i alt er spillet blitt veldig balansert, og det er uendelig mange forskjellige builds, både for pvp ( player vs player ) og pvm ( player vs enviroment ).

Innlegget er blitt langt allerede så jeg stopper der, men om du/dere lurer på noe, eller noe av det jeg skreiv virker gresk er det bare å spørre!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Takk for det m. Jeg har spilt litt beta på konsoll i det siste. Bare et par timer. Hopper over på pc med en gang jeg får fiksa en liten greie med vifta til PC-en.

Hvor mange er med? Send med en pm
Testet litt i går og i kveld (open beta for de som ikke er klar over det).

Er fett nok, gode minner, MEN man merker jo hvor tydelig gameplay har utviklet seg.
Ting er knotete og gammeldags, ikke minst loot systemet i online hvor det er førstemann til møllen.

Usikker på om jeg orker kjøp, var moro å prøve det igjen, men dagens spill er bare så hinsides mer optimalisert. Blir litt som wow classic, sykt fett da det kom, jævla langtråki og tungvint nå.
Jeg ble minnet på hvordan det var å spille med shared loot inn multiplayer - og det ødela mye morroa i spillet for min del. Kommer nok ikke kjøpe det ved release, men holde et øye på om de fikser et par slike designvalg som jeg synes ødelegger spillet. Og gi ser en sjanse om de gjør det.
Tørr ikke lenger forhåndsbestille Blizzard spill.. Hvis vi i det hele tatt kan kalle dem Blizzard i disse dager. Blizzdivision er en mer korrekt betegnelse.
Jeg kommer til å spille det på Switch. Har fucka musearmen min med D2 og D3.
Sist endret av Junkie; 22. august 2021 kl. 08:42.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Det med loot er jo nettopp derfor vi må organisere oss. Jo flere vi er herfra jo mer rettferdig blir det. Da går det i hvertfalll an å diskutere hvem som trenger hva

Altså ps4 versjonen av spillet vil jeg påstå er nesten uspillbart slik det er nå. FPS drop fra helvete. Lag fra en annen verden. Sånn bungeeshit vet dere. Upresist og generelt balle klorin.

På pc funker det mye bedre
men det er jo en selvfølge. Håper de fikser det bedre til konsoll ettersom det er crossplay. Greit å ligge i sofaen å bare grinde litt for seg selv hvis man ikke har noen å spille med.

Men pc for the win når det smeller. håper mange freaks blir med. Blir morro
Sist endret av NodSquad; 22. august 2021 kl. 20:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøvde betaen på x-box, og skuffet over at ikke grafikk og motorikk er pusset opp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er vanskelig å mordernisere og fornye grafikken uten å miste Diablo-feelingen. Jeg synst at det ser vesentlig bedre ut, men samtidig så ser det fortsatt ut som diablo. Det som var veldig unikt med diablo 2 er at grafikken er så fin at jeg føler jeg ser på et maleri. Det er rett og slett et kunstverk, som har en vesentlig betydning både bosktavelig talt og på andre måter.

Nå nærmer det seg lansering folkens, er planen å kommunisere over discord når vi gamer?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg solgte jo PC-en min og ordna en ps5 så det blir der for min del. Preloada det i går så er klar, må bare gjøre ferdig borderlands 3 først. Faen den ps5 er full av kraft ass
ok, liker friheten ved å kunne prate da man slipper å skrive. Men det går nok bra. Hvordan er det forresten å game et spill som diablo på konsoll, da spesielt mtp. kontrollen sammenlignet med pc? Kan ikke se for meg å bruke noe annet enn mus, spesielt en mus med mange knapper på siden, det er perfekt til diablo synes jeg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
ok, liker friheten ved å kunne prate da man slipper å skrive. Men det går nok bra. Hvordan er det forresten å game et spill som diablo på konsoll, da spesielt mtp. kontrollen sammenlignet med pc? Kan ikke se for meg å bruke noe annet enn mus, spesielt en mus med mange knapper på siden, det er perfekt til diablo synes jeg.
Vis hele sitatet...
Funka fint i D3.
Man bruker jo sjelden mer enn en primary skill og en secondary samt potions. Nok knapper til det. Menyer blir litt tregere men igjen, de tilpasser det godt. Ble litt skeptisk i betaen på ps4 fordi man hadde litt lite kontroll på hvor man plasserte seg og sånn, men jeg valgte barbarian uansett. Får se. Pc er uaktuelt nå uansett. Evt må det vel finnes noe dugelig mus og tastatur til ps5?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Noen som er med på å spille på PlayStation? Kjedelig alene. Add SquishyOslo på psn
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som fortsatt spiller dette? Jeg er på lvl 88 nå.
Kommer stor patch snart så det blir interessant.
Jeg spiller på pc da
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
For meg ble det hele en eneste stor skuffelse. Var bare nostalgien som tok helt over men da jeg fikk spilt noen timer så skjønte jeg at det ekke det samme lenger som da jeg var 13-14 og spilte med flere kompiser. Synd egentlig. Bare det med potions i beltet er jo bare drit irriterende i seg selv. Kunne gjort som i d3 der ass.
Kjipern det da
For meg ble det jævlig moro og like bra som før. Men merker det blir litt håpløst når neste steg er å få tak i runer som har 1/50000 drop rate