Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1564
Den jeg har for øyeblikket er litt for liten for mitt bruk (FPS og adventure gaming) og i tillegg ønsker jeg en som kan kjøre i 240 hz med lav responstid.
Skjermkortet jeg bruker er RTX 2080 super for øyeblikket.

Jeg har sett meg ut et par alternativer i forskjellig prisklasse.
Begge er på 32 tommer.


AOC 32" Curved C32G2ZE/BK


Samsung 32" Curved Odyssey G7

Jeg har lest litt blandede reviews på begge alternativene.

AOC: Ser ut som et godt kjøp hvor man får mye for pengene, men det som er mest bekymringsverdig for meg er at noen hevder at oppløsningen er for lav mtp. den store skjermstørrelsen og at man blir sittende å irritere seg over pixlene i bildene.
Alt i alt virker kundemassen mer fornøyd enn i det andre alternativet, men dette kan vel ha en sammenheng med den relativt lave prisen. At man ikke har like høye forventninger til produktet som er nesten dobbelt så dyrt.

Samsung G7: Ghosting,enkelte har problemer med døde pixler (dette er vel grunnlag for reklamasjon?) og overdreven bildeforvrengning pga. for stor krumning i skjermen.

Hva burde jeg gå for her?

Noen som har personlige erfaringer med disse to?

Finnes det bedre alternativer innen denne prisklassen med ca. samme specs?