Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 7519
Først og fremst, jeg er verken obese eller noe spesielt feit av meg. Er helt normal slank, men har en typisk pølsemage med disse bilringene jeg ikke får bort som jeg har slitt med i årevis, og som går utover speilbildet. Og ja, jeg har forsøkt trening/kosthold. Driver å titter litt på fettsuging rundt om, og virker jo seriøst, og det er ekstremt få som rapporterer om bivirkninger, selvom det kan forekomme. Er dette noe de kan gjøre på relativt slanke personer med en "pølsemage"?

Noe jeg burde teste ut? Eller er risikoen for stor?
Sist endret av ayas8; 28. februar 2021 kl. 02:16.
Ja det er naturligvis risiko. Det kan bli komplikasjoner og de kan fucke opp underveis. Da blir du "bulkete". Infeksjoner forekommer også. Du kan google det og se "skrekkbilder". Slikt forekommer.

Kanskje du kan forsøke keto/lavkarbo en periode? Det er risikofritt og er veldig effektivt får å få ned fettprosenten og også underhudsfett og bilringer og pølsemage. Starter du nå blir du rippa til sommeren. Du kan spise deg mett og slipper å gå rundt sulten, sinna og bitter. Det eneste er at du må spise en høy andel fett og nesten ingen karbohydrater. Men det er veldig enkelt og alle kan gjøre det.

Speilbildet faktisk?
Fint å få en god latter midt i natten.
Sist endret av _abc_; 28. februar 2021 kl. 03:00.
Imellom interesser
Kompis var gift med en litt gladtjukk dame som gjorde det, ho ble iallefall så fornøyd at hu dro fra han og unga straks etterpå.

(Pølsemage er det samme som melkemage?)
Anbefaler at du diskuterer det med fastlegen din. Tenk også på at det kan bli dyrt når det ikke er medisinsk grunn for å gjøre det.
Jeg gjorde dette for mange år siden. Ikke magen, men flankene/sideflesk. Det fungerte bra, var verdt det for meg. Fettsuging egner seg for slanke og normalvektige mennesker. Det er ikke en slankemetode. Det er et enkelt inngrep med lav risiko. Jeg var oppegående rett etter inngrepet og var tilbake på trening 6 dager etter. Arrene er knapt synlig, noen prikker der de stakk inn røret.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja det er naturligvis risiko. Det kan bli komplikasjoner og de kan fucke opp underveis. Da blir du "bulkete". Infeksjoner forekommer også. Du kan google det og se "skrekkbilder". Slikt forekommer.

Kanskje du kan forsøke keto/lavkarbo en periode? Det er risikofritt og er veldig effektivt får å få ned fettprosenten og også underhudsfett og bilringer og pølsemage. Starter du nå blir du rippa til sommeren. Du kan spise deg mett og slipper å gå rundt sulten, sinna og bitter. Det eneste er at du må spise en høy andel fett og nesten ingen karbohydrater. Men det er veldig enkelt og alle kan gjøre det.

Speilbildet faktisk?
Fint å få en god latter midt i natten.
Vis hele sitatet...
Du har rett ja. Men finnes det noe prosentvis sjanse for hvor ofte slike bivirikniger skjer etter en slik operasjon da? Vi snakker vel i underkant av 1% av alle slike pasienter ish?

Sitat av tøydokke Vis innlegg
Jeg gjorde dette for mange år siden. Ikke magen, men flankene/sideflesk. Det fungerte bra, var verdt det for meg. Fettsuging egner seg for slanke og normalvektige mennesker. Det er ikke en slankemetode. Det er et enkelt inngrep med lav risiko. Jeg var oppegående rett etter inngrepet og var tilbake på trening 6 dager etter. Arrene er knapt synlig, noen prikker der de stakk inn røret.
Vis hele sitatet...
Betryggende lesing!

Hvor mye betalte du? Koster vel skjorta? Sett alt fra 20k og oppover
Sist endret av ayas8; 28. februar 2021 kl. 03:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har prøvd i årevis å få ned fettprosenten din uten å lykkes, hva med å kjøpe en matplan du følger slavisk?

Fettsuging er jo en ganske dum snarvei å ta. Hvis livsstilen din er "feil", i den stand at du spiser for mye, så vil kiloene komme tilbake, men på mer uheldige steder.
New generation
colakork's Avatar
Kjenner noen godt som tok fettsuging og kappet bort en del av magesekk for å bedre metthetsfølelse.

Er tynn nå men slet med vekt og fett fra ung alder til operasjon. Ikke er det noe særlig til arr heller. Om noe.
Er vel ikke noe særlig fare med fettsuging såfremt det gjøres av en kirurg med ting på stell.

Vær obs på mageområdet though. Større fare for at du får ruglete/klumpete resultat der.

Anbefaler fornebuklinikken. Se også på realself for erfaringer o.l
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis du har prøvd i årevis å få ned fettprosenten din uten å lykkes, hva med å kjøpe en matplan du følger slavisk?

Fettsuging er jo en ganske dum snarvei å ta. Hvis livsstilen din er "feil", i den stand at du spiser for mye, så vil kiloene komme tilbake, men på mer uheldige steder.
Vis hele sitatet...
Er ikke redd for at det kommer tilbake, er veldig slank person av meg, med så og si null fett, unntatt enn mage og litt i brystpartiet. Underdelen er spinkel/slank.

Men en slik operasjon koster jo skjorta, kan fort komme opp i 40k, jævla dyrt for en student.

Sitat av Morgul Vis innlegg
Er vel ikke noe særlig fare med fettsuging såfremt det gjøres av en kirurg med ting på stell.

Vær obs på mageområdet though. Større fare for at du får ruglete/klumpete resultat der.

Anbefaler fornebuklinikken. Se også på realself for erfaringer o.l
Vis hele sitatet...
Ser det koster 37.000 hos fornebuklinikken, satan det var dyrt. Og det tar vel måneder før man er helt i hundre etter en slik operasjon?
Sist endret av ayas8; 28. februar 2021 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ta en selfie av overkroppen din der du sladder over hode ditt? Jeg tror du ikke er helt ærlig med deg selv etter din historikk på freak.
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Kan du ta en selfie av overkroppen din der du sladder over hode ditt? Jeg tror du ikke er helt ærlig med deg selv etter din historikk på freak.
Vis hele sitatet...
Kan gjøre det senere.

Men etter å ha sett prisene, så kjører jeg nok kosthold/trening til sommeren, så får vi se resultatene. 40.000 er latterlig dyrt.

Og hvordan er det mtp på spising etter en slik operasjon? Og trening? Tar vel flere mnd. Magen er jo tross alt operert og skjært vekk.
Du kommer deg i løpet av noen dager. Det er ikke store greiene. Inn og ut på samme dag. Litt smertestillende første par dagene.

Brazilian krever endel mer etterbehandling. Ikke sitte på rumpa på mange uker, må gå med underdel som strammer og holder alt på plass etc. Kun fettsuging er easy peasy
Trådstarter
Sitat av Morgul Vis innlegg
Du kommer deg i løpet av noen dager. Det er ikke store greiene. Inn og ut på samme dag. Litt smertestillende første par dagene.

Brazilian krever endel mer etterbehandling. Ikke sitte på rumpa på mange uker, må gå med underdel som strammer og holder alt på plass etc. Kun fettsuging er easy peasy
Vis hele sitatet...
Men hva kan de fettsuge av magen? Er det slik at de suger ut alt fettet? Det vil si at om jeg sitter framoverlendt, så synes ikke magevalkene, som det gjør nå, hvor jeg har to kraftige bilringer.
Sist endret av ayas8; 28. februar 2021 kl. 14:22.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Kan gjøre det senere.

Men etter å ha sett prisene, så kjører jeg nok kosthold/trening til sommeren, så får vi se resultatene. 40.000 er latterlig dyrt.

Og hvordan er det mtp på spising etter en slik operasjon? Og trening? Tar vel flere mnd. Magen er jo tross alt operert og skjært vekk.
Vis hele sitatet...

Fettsuging gjør ikke noe med mage/tarmsystemet. Så mtp på spising tenker jeg det vil vel gå som normalt når det naturlige verket forsvinner etter selve fettsugingsinngrepet. De setter jo inn en diger fet nål og "støvsuger" ut fettceller under huden.

Men magen er jo ikke operert og skjært vekk, kun fettet under huden som er sugd ut.

Prisen i seg selv er vel ikke spesielt dyr, mtp på vårt lønnsnivå og kostnadene for any helsebehandling i privat regi? Kanskje det bare er dyrt fordi du er student og har trang økonomi nå?

Det smarte valget er nok mer bevegelse samt keto fram til sommeren. Det er skrevet litt om keto på forumet, men du kan sikkert lage en tråd om det er spesifikke ting du lurer på. Men i grove trekk skal karbohydratene bort. Og du skal spise mer fett enn proteiner for å havne i ketose også skal du bli i ketose slik at kroppen primært bruker fett til forbrenning. Da vil kroppen også bruke underhudsfettet til brensel og du vil se pølsemagen forsvinne.

Lykke til.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Fettsuging gjør ikke noe med mage/tarmsystemet. Så mtp på spising tenker jeg det vil vel gå som normalt når det naturlige verket forsvinner etter selve fettsugingsinngrepet. De setter jo inn en diger fet nål og "støvsuger" ut fettceller under huden.

Men magen er jo ikke operert og skjært vekk, kun fettet under huden som er sugd ut.

Prisen i seg selv er vel ikke spesielt dyr, mtp på vårt lønnsnivå og kostnadene for any helsebehandling i privat regi? Kanskje det bare er dyrt fordi du er student og har trang økonomi nå?

Det smarte valget er nok mer bevegelse samt keto fram til sommeren. Det er skrevet litt om keto på forumet, men du kan sikkert lage en tråd om det er spesifikke ting du lurer på. Men i grove trekk skal karbohydratene bort. Og du skal spise mer fett enn proteiner for å havne i ketose også skal du bli i ketose slik at kroppen primært bruker fett til forbrenning. Da vil kroppen også bruke underhudsfettet til brensel og du vil se pølsemagen forsvinne.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Vil si det er svindyrt, i alle andre er det maks 15k for noe slik. Ikke er det en gigantisk operasjon heller, så merkelig at det skal være så dyrt.

Det stemmer ja, ikke bare bare å dra frem 30-40k som student.

Da får vi avvente. Takk for svar uansett!
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Først og fremst, jeg er verken obese eller noe spesielt feit av meg. Er helt normal slank, men har en typisk pølsemage med disse bilringene jeg ikke får bort som jeg har slitt med i årevis, og som går utover speilbildet. Og ja, jeg har forsøkt trening/kosthold. Driver å titter litt på fettsuging rundt om, og virker jo seriøst, og det er ekstremt få som rapporterer om bivirkninger, selvom det kan forekomme. Er dette noe de kan gjøre på relativt slanke personer med en "pølsemage"?

Noe jeg burde teste ut? Eller er risikoen for stor?
Vis hele sitatet...
Noen rapporterer god effekt av å få fettet fryst.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Løser fettsuging problem med slapp hud?
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Løser fettsuging problem med slapp hud?
Vis hele sitatet...
Nei, det blir verre. Avhengig av hvor mye det er snakk om, men når huden strekkes til et visst punkt blir du sittende igjen med løs hud.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Da er man jo fort like langt er man Ikke
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Da er man jo fort like langt er man Ikke
Vis hele sitatet...
jo er det, mener det kommer opp noen saker her å der da folk er misfornøyde med fettsuging pga veldig løs hud, dog de var ofte kraftig overvektig, med er noe å tenke på, dog finnes operasjoner for det men koster spenn det å
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Da er man jo fort like langt er man Ikke
Vis hele sitatet...
Joda, det er man jo. Men det blir jo å velge mellom ‘the best of two evils’. Rent helsemessig er det bedre å ta av vekta, så kan man jo diskutere om det er noen estetisk verdi i det.

En vil jo få samme resultat av å gå ned i vekt uten hjelp, en operasjon blir bare en snarvei. - Kosthold og mosjon blir jo viktig uansett, en kan ikke forvente nye resultater uten å endre sine vaner.
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Noen rapporterer god effekt av å få fettet fryst.
Vis hele sitatet...
Koster nesten mer enn vanlig fettsuging ser jeg. Skamdyrt.
Sant nok, men det koster å få resultater. Her er det jo ingen nedetid, ingen stygge arr og relativt raske resultater. I følge det som sies i allefall. Som sagt, en må forvente å punge ut.
Når du legger ut bilde, kan jeg skrive kort om hva som må til for din del for å nå dine resultater.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Når du legger ut bilde, kan jeg skrive kort om hva som må til for din del for å nå dine resultater.
Vis hele sitatet...
Enig.

Å ta fettsuging vil tvilsomt være noen god løsning. Prøv heller en diett i minst 2 mnd. eller begynn å trene. Gjerne kombiner disse to.
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Sant nok, men det koster å få resultater. Her er det jo ingen nedetid, ingen stygge arr og relativt raske resultater. I følge det som sies i allefall. Som sagt, en må forvente å punge ut.
Vis hele sitatet...
Å fryse fettet er ekstremt usunt og veldig stor risiko. Søk på google, flust av skrekkhistorier der, i motsetning til vanlig fettsuging.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Når du legger ut bilde, kan jeg skrive kort om hva som må til for din del for å nå dine resultater.
Vis hele sitatet...
https://skinnyfattransformation.com/...mation-Max.jpg

Tok et random fra google, men noenlunde det på venstre - ikke fullt så ille, men i samme gate. Lubben mage, og tendenser til mannebryst, selvom vekta er normal. Bulker jeg, blir jeg feit, cutter jeg har jeg ikke noe å cutte til.

Har nå trent tung, tung styrketrening i 3-4 mnd og ser små forskjeller. Men de ekstremt store bilringene og magefettet når jeg sitter er der ennå. Spiser 300-400 kcal under maintance, 180 gram proteiner.
Sist endret av ayas8; 28. februar 2021 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Tok et random fra google, men noenlunde det på venstre - ikke fullt så ille, men i samme gate. Lubben mage, og tendenser til mannebryst, selvom vekta er normal. Bulker jeg, blir jeg feit, cutter jeg har jeg ikke noe å cutte til.

Har nå trent tung, tung styrketrening i 3-4 mnd og ser små forskjeller. Men de ekstremt store bilringene og magefettet når jeg sitter er der ennå. Spiser 300-400 kcal under maintance, 180 gram proteiner.
Vis hele sitatet...
Hvor høy er du? Og hvor mange kalorier spiser du daglig?
Alle kirurgiske inngrep er forbundet med en hvis fare.

Kjenner en jente som tok brystreduksjon. Det er muligens en litt
større operasjon, men prosessen har en del likheter.
Så ut som noen hadde gitt henne bank med balltre i flere uker etterpå.

Ville ikke vurdert det med mindre jeg var veldig overvektig
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Å fryse fettet er ekstremt usunt og veldig stor risiko. Søk på google, flust av skrekkhistorier der, i motsetning til vanlig fettsuging.
Vis hele sitatet...
Hvis du innbiller deg at det er risikofritt å ta fettsuging så tar du feil. Du kan google det samme ang. fettsuging og bekrefte det du allerede tror. (Confirmation bias). Men, det var bare et forslag.
Trådstarter
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Hvor høy er du? Og hvor mange kalorier spiser du daglig?
Vis hele sitatet...
188 cm, 92 kg. Spiser 2100 kcal.

Har veldig lite muskelmasse og høy BF(30% ish).

Har siden november trengt styrke, trener et 4-dagers program, og har gått opp tre ganger så mye i hver øvelse ish. Nå tar jeg 60kg skuldepress, i starten klarte jeg bare stanga.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hvis du innbiller deg at det er risikofritt å ta fettsuging så tar du feil. Du kan google det samme ang. fettsuging og bekrefte det du allerede tror. (Confirmation bias). Men, det var bare et forslag.
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgeig det har du rett i. Allitd en risiko. Men spesielt med Coolscultping(fryse fettet) er ikke anbefalt. Noen linker:

https://www.nettavisen.no/coolsculpt.../12-95-3700780

https://www.tv2.no/a/4122651

https://www.rb.no/lokale-nyheter/sme...s/1-95-6358070
Sist endret av ayas8; 28. februar 2021 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
188 cm, 92 kg. Spiser 2100 kcal.
Vis hele sitatet...
Ikke prøv å si at du ikke går ned i vekt hvis disse tallene stemmer. Du lurer ingen andre enn deg selv.
Trådstarter
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Ikke prøv å si at du ikke går ned i vekt hvis disse tallene stemmer. Du lurer ingen andre enn deg selv.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er helt ærlig. Vekta er noenlunde den samme som i november, har gått ned 2 kg siden da. Men mistenker veldig sterkt at jeg har lagt på meg muskler, som har gjort at jeg ikke har gått ned kolosalt mye. Er det mulig?
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Nei, jeg er helt ærlig. Vekta er noenlunde den samme som i november, har gått ned 2 kg siden da. Men mistenker veldig sterkt at jeg har lagt på meg muskler, som har gjort at jeg ikke har gått ned kolosalt mye. Er det mulig?
Vis hele sitatet...
Kanskje du er en av dem som er ekstra følsom for karbohydrater og at det gjør at du vil få ekstra god effekt på keto diett?

Siden du trener hardt bør du forsøke å øke kaloriinntaket selv på keto, slik at ikke kroppen tror det er hungersnød. Bare styr unna karbohydrater og spis fet fisk og mye kjøtt, egg, bacon osv.
Nå har ikke jeg lest alle svarene, men er det ikke slik at kroppen slutter å lagre fett der man har sugd ut fett?

Mulig jeg er helt på bærtur nå og at dette er en urban legend. Man fjerner jo fettcellene bare, så tipper det vil fordele seg jevnt ved vektøkning, og ikke f.eks få opphopning ved mage etc?
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest alle svarene, men er det ikke slik at kroppen slutter å lagre fett der man har sugd ut fett?

Mulig jeg er helt på bærtur nå og at dette er en urban legend. Man fjerner jo fettcellene bare, så tipper det vil fordele seg jevnt ved vektøkning, og ikke f.eks få opphopning ved mage etc?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det, fettceller fungerer slik at vi ikke produserer nye celler. Fettceller ekspanderer, så når du fjerner dem vil du ikke kunne legge på deg fett der du har fått det bort.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kanskje du er en av dem som er ekstra følsom for karbohydrater og at det gjør at du vil få ekstra god effekt på keto diett?

Siden du trener hardt bør du forsøke å øke kaloriinntaket selv på keto, slik at ikke kroppen tror det er hungersnød. Bare styr unna karbohydrater og spis fet fisk og mye kjøtt, egg, bacon osv.
Vis hele sitatet...
Kan være ja.

Men hva mener du med "reagerer"? Avføringen og magen min er ellers som vanlig. Mulig jeg er en smule oppblåst i ny og ne.

Men jeg teller jo kalorier inn/ut, på den måten kan jeg jo spise karbs hele dagen utan at det forstyrrer totalinntaket.

Tror ikke jeg er egnet til keto, jeg er jo normalvektig. Er ikke keto for først og fremst de overvektige med 10-20kg for mye?
Sist endret av ayas8; 1. mars 2021 kl. 03:23.
Du er en lang fyr, som trener veldig tungt og du spiser nesten ingenting. Likevel så er feit på midten. Enten så er du ikke ærlig på matinntak, eller treningsmengde eller så ser det jo ut som du virkelig bør forsøke å styre unna karbohydrater.

Keto virker veldig bra for de ekstra feite, men virker også for de som ikke får til å gå ned i vekt på andre måter. Og ifølge det du sier så har du forsøkt. Vel da må du kanskje bare forsøke noe nytt? Siden du bare er feit på midten så er det jo ikke veldig mye fett som skal vekk, og når du ikke spiser karbohydrater så vil jo behovet for mer drivstoff hentes fra midjepartiet. Gi det et forsøk, du har jo ikke 40 000 til fettsuging uansett nå. Så da kan du like gjerne forsøke keto. Du har 3 el 4 måneder på deg og bør klare en å få en fin strandkropp før sommeren.

Om du er nøye med å telle kalorier så har du kanskje kjørt så strengt regime at kroppen velger å holde på fettet fordi du ikke har spist nok? Folk som trener tungt pleier jo å ligge i kalorioverskudd store perioder av året for maks muskelvekst. Også deffer de fra senvinter frem til sommer. Du har jo alt hatt en like lang periode med hard trening, og kaloriunderskudd og du er likevel feit på midten. Da bør du nå ikke fortsette på samme vei, for den veien virker jo ikke å ta deg nærmere målet om smalere midje.

Om du starter keto, dropp å telle kalorier i starten. Spis deg mett uten karbohydrater og ta målinger for å sikre at du havner i ketose. Så kan du evt. stramme inn på kalorier etter si 8 uker om det ikke er blitt endringer på midjemålet.
Bare husk å be dem ta vare på fettet for deg, slik at du kan lage såpestykker eller kubbelys av det. Julegaver til slekt og venner er dermed sikra!

Fettsuging generelt: alle operative inngrep innebærer risiko, om enn den kanhende er statistisk liten. Verre synes jeg det er at ting tyder på at fettsuging i de fleste tilfeller bare ser ut til å ha en kortvarig effekt, dvs at fettet kommer tilbake, men på andre steder, deriblant rundt indre organer, noe som ikke akkurat er ønskelig fra et helseperspektiv.

These results corroborate the evidence from experimental and clinical studies, which support fat redistribution and compensatory fat growth, as a result of feedback mechanisms, triggered by fat removal.
Vis hele sitatet...
https://link.springer.com/article/10...695-015-1797-1
Sist endret av Koldun; 1. mars 2021 kl. 09:02.
Sitat av Koldun Vis innlegg
Bare husk å be dem ta vare på fettet for deg, slik at du kan lage såpestykker eller kubbelys av det. Julegaver til slekt og venner er dermed sikra!
Vis hele sitatet...
Nei, det blir litt for drøyt. Jeg pleier å lage meiseboller av det.
Du er jo overvektig hvis du har en magepølse og litt på brystet. Fett fordeler seg aldri jevnt og pent der man vil ha det, sånn er det bare og en ung mann får pupper og mage av overvekt. Så kan du jo tenke gjennom hvor mye du har lagt på deg de siste fem årene, de siste 10 årene osv, for sjansen er nok stor for at du fortsetter i samme sporet med mindre du legger om vanene. De anbefaler ikke fettsuging for folk som er «i vekst», for da blir resultatet fort stygt.

Når du fettsuger blir fettcellene fjernet og kommer ikke tilbake. En venninne av meg gjorde det og var strålende fornøyd med en gang, men hun er av typen som vokser litt for hvert år som går. Og etter +15 kilo og en god del år ser hun ihvertfall ikke sælig fornuftig ut. Midt på magen er det lite fett, det går som et belte rundt, også tyter det ut over og under. Bulken fra øvre del av magen legger seg over. Det synes ikke utenpå klærne, men i bikini ser hun.. hm.. pussig ut.

Jeg mener.. når man overspiser og legger på seg, og de foretrukne fettcellene er borte, så må jo faenskapet nødvendigvis legge seg andre steder?
Sist endret av Susa; 1. mars 2021 kl. 10:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
188 cm, 92 kg. Spiser 2100 kcal.
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet, hvis man er godt trent er "høyde - 100" er godt utgangspunkt. Dersom du hadde vært godt trent burde du veie rundt 88 kilo. Du veier mer.

I tillegg sier du at du har lite med muskler. Da burde du kanskje aime for 78 kilo med din nåværende muskelmasse. M.a.o burde du nå ned 10-15 kilo i fett til å begynne med.

At det ser ut som du har gyno bør nødvendigvis ikke bety at du har gyno. Den kan fint forsvinne dersom du går nok ned i fettprosent.

Tilleggsinformasjon: En annen grunn til at du bør gå ned i vekt ASAP er at østrogen har lett for å binde seg til fettvev i østrogenreseptorene (altså under niplene dine). Har du høy fettprosent over tid, med høyt østrogen i kroppen vil du få mannepupper. Dette alene burde motivere deg til å ned i vekt så fort som mulig.
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
I utgangspunktet, hvis man er godt trent er "høyde - 100" er godt utgangspunkt. Dersom du hadde vært godt trent burde du veie rundt 88 kilo. Du veier mer.

I tillegg sier du at du har lite med muskler. Da burde du kanskje aime for 78 kilo med din nåværende muskelmasse. M.a.o burde du nå ned 10-15 kilo i fett til å begynne med.

At det ser ut som du har gyno bør nødvendigvis ikke bety at du har gyno. Den kan fint forsvinne dersom du går nok ned i fettprosent.

Tilleggsinformasjon: En annen grunn til at du bør gå ned i vekt ASAP er at østrogen har lett for å binde seg til fettvev i østrogenreseptorene (altså under niplene dine). Har du høy fettprosent over tid, med høyt østrogen i kroppen vil du få mannepupper. Dette alene burde motivere deg til å ned i vekt så fort som mulig.
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett her, må nok ned ihvertfall 4-5kg.

Men hvordan skal jeg gå ned såpass som du sier, 10-15kg, spesielt nå som jeg driver med styrke og har "bygd" opp meg opp litt, har tredobla persen på de fleste øvelsene. Vil ikke gå ned til 1500 kcal dagen liksom, og miste alt av muskelmasse jeg har bygd opp de siste månedene.

2100-2200 kcal om dagen for min høyde/vekt bør jo være mer enn nok. Men fettprosenten spiller en rolle, om jeg skriver 40% fettprosent, så må jeg plutselig ha 1800 kcal for å gå ned, 30% så må jeg opp til 2300.
Sist endret av ayas8; 1. mars 2021 kl. 18:27.
Nå vet jeg ikke om du sliter med stoffskiftet ditt (forbrenningen), men åpenbart er det noe som er feil her. Du er en relativt stor kar, og jeg ser for meg at du vedlikeholder vekta di på rundt 2500.

Har du vurdert å lagt til 30 minutter cardio de dagene du trener?

Også må du bare vite at resultater tar tid. Mange har som mål å gå ned 1 kilo per måned. Overført til ditt tilfelle ville du vært i mål neste sommer(!)

Uavhengig av hvor mye sterkere du har blitt (som bekrefter at du er en nybegynner når det kommer til løfting), ville jeg hvis jeg hadde vært deg gått ned i fettprosent asap.

Det har INGENTING med dine hormonverdier å kjøre. Det har %100 å si hva du putter i kroppen, og litt hvor mye du beveger deg.
Sist endret av Superspurv; 1. mars 2021 kl. 18:39.
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om du sliter med stoffskiftet ditt (forbrenningen), men åpenbart er det noe som er feil her. Du er en relativt stor kar, og jeg ser for meg at du vedlikeholder vekta di på rundt 2500.

Har du vurdert å lagt til 30 minutter cardio de dagene du trener?

Også må du bare vite at resultater tar tid. Mange har som mål å gå ned 1 kilo per måned. Overført til ditt tilfelle ville du vært i mål neste sommer(!)

Uavhengig av hvor mye sterkere du har blitt (som bekrefter at du er en nybegynner når det kommer til løfting), ville jeg hvis jeg hadde vært deg gått ned i fettprosent asap.

Det har INGENTING med dine hormonverdier å kjøre. Det har %100 å si hva du putter i kroppen, og litt hvor mye du beveger deg.
Vis hele sitatet...
Men jeg går vel ned i vekt nå? Om jeg spiser 2200-2300 kcal, som for en kar på 188 cm, 93-94kg fort er 200-300 kcal i underskudd. Går jeg ned enda mer i kalorier, så vil alt av den lille muskelmassen jeg har opparbeidet meg og forsvinne.

Mistenker at vekta ikke går ned superrask for meg, fordi jeg har lagt på meg noe muskler.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Ja, du har helt rett her, må nok ned ihvertfall 4-5kg.

Men hvordan skal jeg gå ned såpass som du sier, 10-15kg, spesielt nå som jeg driver med styrke og har "bygd" opp meg opp litt, har tredobla persen på de fleste øvelsene. Vil ikke gå ned til 1500 kcal dagen liksom, og miste alt av muskelmasse jeg har bygd opp de siste månedene.

2100-2200 kcal om dagen for min høyde/vekt bør jo være mer enn nok. Men fettprosenten spiller en rolle, om jeg skriver 40% fettprosent, så må jeg plutselig ha 1800 kcal for å gå ned, 30% så må jeg opp til 2300.
Vis hele sitatet...
Igjen, dette er perfekt for keto. Du kan holde jevnt bra kaloriinntak, forsøk gjerne på 2500 kcal døgn i starten. Kanskje kan du øke litt, eller du må redusere. Og keto virker ennå bedre når du trener samtidig. Du har neppe bygd veldig mye muskelmasse siden du bare har trent noen måneder, så du trenger ikke frykte at musklene forsvinner. Det er nok bare at du har økt i styrke og strammet opp kroppen, ikke veldig til økning i muskelmasse dessverre.

At du økt i styrke er bra, men utifra det bildet så er det nok mye underhudsfett, eller sagt på en annen måte fettprosenten er høy i forhold til muskelmasse. Styrketrening er jo flott, når muskelmassen øker, så trenger kroppen ennå mer kalorier til forbrenningen. Du kjører på med fett og proteiner og kroppen vil da forbrenne fettet du har på kroppen. Du vil fortsette å øke i muskelmasse på ketokur når du trener.

Om du merker at du etterhvert stagnerer i reduksjon i fettprosent når du begynner å gå ned, så kan du forsøke å justere ned kanskje hundre kcal døgn. Det er balanse du må finne der du har nok kcal og fett til å ligge i balanse eller et lite overskudd til muskelvekst, men samtidig så vil kroppen trenge mer drivstoff blant annet til å skape nødvendige karbohydrater fra ketokostholdet.

Er ikke mer å tenke på, bare å gjøre det.

Når du trener er kanskje ikke vekt det måten å måle fremgang på. Foreslår at du tar et målebånd og måler feks livvidden, samt omkrets hofter og bryst, og kanskje på videste punkt ved bilringen. Så kan du måle feks en gang per uke og legge inn i et excel ark så du får grafisk oversikt over fremgangen. Du vil jo ha vekk pølsemagen, og da vil livvidden krympe når du gjør de riktige tingene mtp trening, hvile og kosthold.
Sist endret av _abc_; 1. mars 2021 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Keto og IF vil være en fullstendig gamechanger for deg. Jeg kan signere på den.
Men det høres ut som du må ta i her.. over tid. Ikke juks og play it smart.
Søk på "Intermittent fasting" og "Keto" for herlig inspisrasjon. på reddit eller hvorsomhelst.

Jeg (m,41) er føkka sjæl for jeg reiste til Tyrkia og fikk drømmetennene for 140 laken. Og la meg si med en gang.. det var verdt hver jævla krone. Nå kan jeg glise som en sol igjen.
Uansett; Nå har jeg drømmekroppen også (i allefall min type drømmekropp) pga hardt fuckings arbeid og dedication. Kan jeg, så kan du. PM meg for bilde.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Igjen, dette er perfekt for keto. Du kan holde jevnt bra kaloriinntak, forsøk gjerne på 2500 kcal døgn i starten. Kanskje kan du øke litt, eller du må redusere. Og keto virker ennå bedre når du trener samtidig. Du har neppe bygd veldig mye muskelmasse siden du bare har trent noen måneder, så du trenger ikke frykte at musklene forsvinner. Det er nok bare at du har økt i styrke og strammet opp kroppen, ikke veldig til økning i muskelmasse dessverre.

At du økt i styrke er bra, men utifra det bildet så er det nok mye underhudsfett, eller sagt på en annen måte fettprosenten er høy i forhold til muskelmasse. Styrketrening er jo flott, når muskelmassen øker, så trenger kroppen ennå mer kalorier til forbrenningen. Du kjører på med fett og proteiner og kroppen vil da forbrenne fettet du har på kroppen. Du vil fortsette å øke i muskelmasse på ketokur når du trener.

Om du merker at du etterhvert stagnerer i reduksjon i fettprosent når du begynner å gå ned, så kan du forsøke å justere ned kanskje hundre kcal døgn. Det er balanse du må finne der du har nok kcal og fett til å ligge i balanse eller et lite overskudd til muskelvekst, men samtidig så vil kroppen trenge mer drivstoff blant annet til å skape nødvendige karbohydrater fra ketokostholdet.

Er ikke mer å tenke på, bare å gjøre det.

Når du trener er kanskje ikke vekt det måten å måle fremgang på. Foreslår at du tar et målebånd og måler feks livvidden, samt omkrets hofter og bryst, og kanskje på videste punkt ved bilringen. Så kan du måle feks en gang per uke og legge inn i et excel ark så du får grafisk oversikt over fremgangen. Du vil jo ha vekk pølsemagen, og da vil livvidden krympe når du gjør de riktige tingene mtp trening, hvile og kosthold.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar!

Skal vurdere keto og lese meg opp litt, men er så og si avhengig av karbs, og usikker på om jeg hadde klart keto for å være ærlig. Men er ikke keto det samme som å spise færre kalorier, iom at karbs inneholder så mye kalorier?

Usikker om det er muskelmasse jeg har lagt på meg, er nok for kort tid ja, men føler at jeg er biiiiitelitt strammere muligens. Om jeg har tredobla antall kg i hver øvelse, så betyr det vel automatisk at jeg har lagt på meg noe muskler ihvertfall?
Sist endret av ayas8; 1. mars 2021 kl. 23:32.
Du må fokusere på kondisjonstrening ikke styrke når vekttap er målet. Du må ligge mer enn bare et par hundre kcal under også om du vil forvente å se resultater! Vektnedgang tar tid og som ung student er det bare tull å fettsuge deg bare fordi du ikke er tolmodig eller gjør nok innsats for naturlig slanking.

Se på vektnedgang programmer og se hvor hardt de kjøres så du skjønner at det ikke hjelper å sitte på latsiden. Mange gode treningsprogrammer på YouTube, ta å kjøp deg hoppetau, begynn å løp i trapper istedet for å ta heisen, sykle til og fra steder istedet for buss og tren effektiv kondisjon minst tre ganger i uka.
Trådstarter
Sitat av Harek Vis innlegg
Du må fokusere på kondisjonstrening ikke styrke når vekttap er målet. Du må ligge mer enn bare et par hundre kcal under også om du vil forvente å se resultater! Vektnedgang tar tid og som ung student er det bare tull å fettsuge deg bare fordi du ikke er tolmodig eller gjør nok innsats for naturlig slanking.

Se på vektnedgang programmer og se hvor hardt de kjøres så du skjønner at det ikke hjelper å sitte på latsiden. Mange gode treningsprogrammer på YouTube, ta å kjøp deg hoppetau, begynn å løp i trapper istedet for å ta heisen, sykle til og fra steder istedet for buss og tren effektiv kondisjon minst tre ganger i uka.
Vis hele sitatet...
Vekttap er ikke målet, en kombinasjon av det + bygge muskler. Jeg ser feitere ut uten klær fordi jeg har ekstremt lite muskler på overkroppen, så det beste hadde vært å fått strammet opp det fettet. Jeg prøver jo begge deler nå, spise i underskudd og trene tung styrke, og forhåpentligvis legge på meg muskler, selvom jeg vet det er vanskelig.

Jeg kan selvsagt gå ned 10kg kjapt, bare ved å spise lite og cardio og ingen styrke. Men da vil jeg se tusen ganger spinklere ut, og fremdeles være chubby(pga for lite muskler). Gjort det før
Sist endret av ayas8; 2. mars 2021 kl. 00:17.