Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 504723
Har du rutiner? Evt hva slags. Veit det høres teit og enkelt ut, akkurat som en butikkjobb. Men jeg tror det er veldig viktig for å klare veien videre og ikke ende i en tåke av tankekjør. Selv om jeg skjønner godt hvordan det kan skje, spesielt med full forvirring fra LAR som egentlig skal hjelpe deg og være en trygghet.

Alle veit jo at søvn og mat er første prioritet. Men har du andre rutiner? Noen du stoler på som du kan prate med flere ganger i uka? Noen greier du kan holde på med i hvert fall de to ukene som må ventes? Dikting, musikk instrument, tegning/maling. Evt melde deg inn i en organisasjon for noe du brenner for, eller noe fysisk aktivitet(trenger ikke være vekter, eller jogging.) om du ikke liker rolige hobbyer?

Ja, rutiner er ikke nok alene men en veldig viktig og undervurdert del tror jeg. Det kan hjelpe å få tankene i et perspektiv og gjøre livet mere "normalt" og bekymringsløst.

Er nok noe av dette som sikkert blir feil siden jeg ikke veit alt, og har lest tråden stykkevis i noen år.
Men det er noe jeg personlig tror er viktig og håper virkelig det kan hjelpe deg også. Ønsker deg uansett lykke til videre, og jeg håper det blir happy ending!
For de som skal slutte med heroin og andre fullverdige opiater. Prøv IMMODIUM! De er reseptfrie på apoteket og er faktisk et opioid, men gir ikke rus. Tar du 5-6 <Immodium når du har abstinenser hjelper det faktisk, både fysisk og mentalt. Om du planlegger å gå av opiater kan du gå til legen din og be om memantin (Ebixa er merkenavnet, eller Nemdatin). Begynn på 30 mg per dag med disse noen uker før du går av dopet og fortsett med memantin i minst tre måneder etter seponering. Forskning viser at man får mindre abstinenser, kortere abstinenstid, større sannsynlighet for å ikke sprekke eller få senere tilbakefall osv osv. Dette fordi memantin er en spkalt MNDA-antagonist, og disse egenskapene reverserer opiattoleranse delvis, plkuss at hjernen din fungerer bedre fortere enn om du ikke tok memantin. Eneste aberet er at de er dyre, 1100 kr for billigste type (Nemdatin). C-preparat beretgnet for Altsheimerpasienter. Det er en nootropisk medisin (smartdrug. Google feks "methadone memantine" så kommer fram en masse forsknng som bekrefter det jeg skriver her.
Sitat av SebastianS Vis innlegg
For de som skal slutte med heroin og andre fullverdige opiater. Prøv IMMODIUM! De er reseptfrie på apoteket og er faktisk et opioid, men gir ikke rus. Tar du 5-6 <Immodium når du har abstinenser hjelper det faktisk, både fysisk og mentalt. Om du planlegger å gå av opiater kan du gå til legen din og be om memantin (Ebixa er merkenavnet, eller Nemdatin). Begynn på 30 mg per dag med disse noen uker før du går av dopet og fortsett med memantin i minst tre måneder etter seponering. Forskning viser at man får mindre abstinenser, kortere abstinenstid, større sannsynlighet for å ikke sprekke eller få senere tilbakefall osv osv. Dette fordi memantin er en spkalt MNDA-antagonist, og disse egenskapene reverserer opiattoleranse delvis, plkuss at hjernen din fungerer bedre fortere enn om du ikke tok memantin. Eneste aberet er at de er dyre, 1100 kr for billigste type (Nemdatin). C-preparat beretgnet for Altsheimerpasienter. Det er en nootropisk medisin (smartdrug. Google feks "methadone memantine" så kommer fram en masse forsknng som bekrefter det jeg skriver her.
Vis hele sitatet...
Tar du 5-6 imodium når dibhar abstinenser så får du ikke drite på en uke. Det føles kanskje litt bedre siden det kkke renner ut av rævva di hele tiden men det er vel det eneste det er godt for. Å stoppe diareen
Jeg krysser fingrene på dette her går som smurt Tøffetom. Jeg har fultgt med på tråden din og opfatter deg som en inteligent mann med en langt over snitt bra formidlingsevne. En potensiell reurs for andre i samme situasjon, en mulig gavepakke for tiltak som foreningen for hunam narkotikapolitikk eller RIO dersom du er like flink i talerøret i real life.(Bare noe jeg kom til å tenke på da jeg synest de begge gjør en glimrende jobb):

Men et spørsmål, om jeg ikke har spurt deg tidligere i denne tråden. Har du noen gang vurdert psykedelisk terapi, og møte de indre demonenene dine en gang for alle? Jeg tenker først og fremst på substanser som ibogain eller lignende.

Forøvrig er det og en skam at kratom skal være forbudt.

Uansett er jeg faktisk optimist nok til å tro at du klarer dette. Det er ett eller annet med tidsånden vi nå går inn i som jeg tror vil gjøre det lettere. Jeg kan sterkt anbefale denne dokumentaren om du ikke har sett den: https://www.youtube.com/watch?v=B9-k8OcHNVY
Sist endret av pipestilk; 14. april 2020 kl. 20:30.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Har du rutiner? Evt hva slags. Veit det høres teit og enkelt ut, akkurat som en butikkjobb. Men jeg tror det er veldig viktig for å klare veien videre og ikke ende i en tåke av tankekjør. Selv om jeg skjønner godt hvordan det kan skje, spesielt med full forvirring fra LAR som egentlig skal hjelpe deg og være en trygghet.

Alle veit jo at søvn og mat er første prioritet. Men har du andre rutiner? Noen du stoler på som du kan prate med flere ganger i uka? Noen greier du kan holde på med i hvert fall de to ukene som må ventes? Dikting, musikk instrument, tegning/maling. Evt melde deg inn i en organisasjon for noe du brenner for, eller noe fysisk aktivitet(trenger ikke være vekter, eller jogging.) om du ikke liker rolige hobbyer?

Ja, rutiner er ikke nok alene men en veldig viktig og undervurdert del tror jeg. Det kan hjelpe å få tankene i et perspektiv og gjøre livet mere "normalt" og bekymringsløst.

Er nok noe av dette som sikkert blir feil siden jeg ikke veit alt, og har lest tråden stykkevis i noen år.
Men det er noe jeg personlig tror er viktig og håper virkelig det kan hjelpe deg også. Ønsker deg uansett lykke til videre, og jeg håper det blir happy ending!
Vis hele sitatet...
Nå er jeg i rehab og følger rutinene her. Legger meg tidlig og står opp med solen, funker fint. Akkurat kommet i gang med trening igjen.

Det viktige for meg er selvsagt å komme i gang med å jobbe videre med prosjektet mitt. Forutsetningen for dette er ADHD-medisinering, noe det jobbes på spreng med å få på plass. Håper oppstart kan skje så tidlig som i løpet av neste uke.

Da vil de langsiktige rutinene etableres. Kommer nok til å få noen måneder ekstra her, gitt at diagnose/medisinering går som forventet. Er helt enig i at rutiner og struktur er avgjørende både for rusmestring, produktivitet og selvrealisering.

Ettersom at jeg også er i LAR vil rutiner være desto viktigere. Jeg ønsker å få på plass henteordning så fort som mulig, altså at jeg får hente for noen dager i slengen, fremfor å måtte møte opp hver bidige dag sammen med tungt narkomane i aktiv rus. For å få dette kreves rene urinprøver og konsekvent oppmøte, noe som gjør det ekstra viktig å ikke bare være "noenlunde", men HELT, clean i tiden etter behandling. Samme gjelder for å få lappen.

Har tro på at særlig LAR vil møte meg på midtveien. Så lenge jeg gjør min del vil de bidra med å la meg vise at jeg ikke misbruker tilliten deres. Men det blir nok bare én sjanse for å gjøre dette i "fast track" - hvis ikke blir jeg stuck så lenge jeg er avhengig av dette.

Så ja, jeg er helt avhengig av rutiner og struktur, og jeg jobber med å etablere disse.

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg krysser fingrene på dette her går som smurt Tøffetom. Jeg har fultgt med på tråden din og opfatter deg som en inteligent mann med en langt over snitt bra formidlingsevne. En potensiell reurs for andre i samme situasjon, en mulig gavepakke for tiltak som foreningen for hunam narkotikapolitikk eller RIO dersom du er like flink i talerøret i real life.(Bare noe jeg kom til å tenke på da jeg synest de begge gjør en glimrende jobb):

Men et spørsmål, om jeg ikke har spurt deg tidligere i denne tråden. Har du noen gang vurdert psykedelisk terapi, og møte de indre demonenene dine en gang for alle? Jeg tenker først og fremst på substanser som ibogain eller lignende.

Forøvrig er det og en skam at kratom skal være forbudt.

Uansett er jeg faktisk optimist nok til å tro at du klarer dette. Det er ett eller annet med tidsånden vi nå går inn i som jeg tror vil gjøre det lettere. Jeg kan sterkt anbefale denne dokumentaren om du ikke har sett den: https://www.youtube.com/watch?v=B9-k8OcHNVY
Vis hele sitatet...
Jeg har veldig stor tro på psykedelisk terapi. Røykte changa for 40.000,- over noen måneder tilbake i 2014 og har trippet mye på diverse. Føler det har gitt meg mye, men mye av det blir litt abstrakt og ikke direkte målbart.

Uansett har jeg ikke tro på mirakelkurer. Det å forandre så dyptgående atferdsmønstre krever konsekvent arbeid over lang tid.

Er faktisk veldig interessert i å involvere meg litt i narkopolitikk. Om så for å bruke det som springbrett inn i andre grener. Ser ut til at jeg skal prate på neste RØST konferansen, men den er visst utsatt pga coronahysteriet. Men ja, jeg mener selv at jeg er flinkere til å snakke enn til å skrive (I dialog altså, holde foredrag har jeg ikke erfaring med - enn så lenge)
Sist endret av Tøffetom; 14. april 2020 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ganske sikker på at du hadde sklidd ganske bra inn i podcasten til Sturla Haugsgjerd kalt Skravleklassen. Ta kontakt med de https://www.facebook.com/Skravleklassen/ og fortell om historien din. Jeg er ganske sikker på at han vil ha deg med på podcasten om du er god til å prate for deg som du sier. Der kan du fortelle din story og ytre dine meninger rundt rus politikken. Sturla er tidligere heroinist som har oppnådd mye i livet tross for rusproblemene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at du hadde sklidd ganske bra inn i podcasten til Sturla Haugsgjerd kalt Skravleklassen. Ta kontakt med de https://www.facebook.com/Skravleklassen/ og fortell om historien din. Jeg er ganske sikker på at han vil ha deg med på podcasten om du er god til å prate for deg som du sier. Der kan du fortelle din story og ytre dine meninger rundt rus politikken. Sturla er tidligere heroinist som har oppnådd mye i livet tross for rusproblemene.
Vis hele sitatet...
Sendte "Skravlekassen" en melding på face, får se om det er noe match i morgen.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kult å høre! fått noe kontakt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kult å høre! fått noe kontakt?
Vis hele sitatet...
Jepp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Omsider fått diagnosen og venter på oppstart medisiner. Rusfri i 10 uker nå.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Omsider fått diagnosen og venter på oppstart medisiner. Rusfri i 10 uker nå.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med perimisjon ? Var på ett behandlingssted hvor man startet med 1 dag men så til slutt var man bare der mandag til torsdag og hjemme resten, er viktig og beherske rusmestringen hjemme for på ett behandlingssted er det jo lett å være rusfri. Heier på deg TøffeTom, I know the struggles! Lykke til videre
Sitat av AbSoul Vis innlegg
Hvordan er det med perimisjon ? Var på ett behandlingssted hvor man startet med 1 dag men så til slutt var man bare der mandag til torsdag og hjemme resten, er viktig og beherske rusmestringen hjemme for på ett behandlingssted er det jo lett å være rusfri. Heier på deg TøffeTom, I know the struggles! Lykke til videre
Vis hele sitatet...
Covid-19 tider her i behandling. Høres ut som et veldig fornuftig regime, spør du meg er permisjoner den viktigste delen av behandlingen.

Det jeg ser der jeg er, er massiv spredning av brakkesyke. Folk trives så godt med barnepass og putesying at de ender opp med å bare bli værende på institusjon - karantene eller ei.

Selv har jeg de siste 4-5 årene brukt stimulanter for å produsere og opiater for å "overleve". Hele formålet med dette oppholdet er å få det jeg trenger lovlig og strukturert. Så lenge jeg får en effektiv dose deksamfetamin, tilstrekkelig til å jobbe full effektiv dag, så har jeg det jeg trenger.

Fremover må jeg jo også gå på pisseprøver, for å få henteordning på metadon og lappen. Så etterhvert så blir kost-nytte vurderingen på å ruse seg stadig med forskjøvet. Desto lengre jeg holder det gående, desto mer går i dass om jeg driter meg ut.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heier på deg tøffetom! Siden jeg også er fratatt lappen pga rus må jeg spørre deg, trengs det by oppkjøring når man er fratatt lappen av fylkesmannen eller holder det med rene prøver og fastlegeattest, vet du noe om det?

Hilsen rene prøver i 5 mnd! :-)
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
NY oppkjøring skal det selvfølgelig stå...
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heier fortsatt, tipper du kan få utretta masse med litt rutiner, stabilitet og riktig medisinering!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heier på deg tøffetom! Siden jeg også er fratatt lappen pga rus må jeg spørre deg, trengs det by oppkjøring når man er fratatt lappen av fylkesmannen eller holder det med rene prøver og fastlegeattest, vet du noe om det?

Hilsen rene prøver i 5 mnd! :-)
Vis hele sitatet...
Hvis man er fratatt lappen for over 6 mnd tror jeg det er ny oppkjøring uansett.

Godt jobbet!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heier fortsatt, tipper du kan få utretta masse med litt rutiner, stabilitet og riktig medisinering!
Vis hele sitatet...
Godt å høre

Oppstart medisiner i morgen!
(Dog kun 20 mg ritalin, hehe, men nå er vi i alle fall i gang!)
Sist endret av Tøffetom; 27. april 2020 kl. 15:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helvete ritalin suger balle. Trodde ikke jeg skulle merke noe til 20 mg, men jeg merker faen at jeg har fått i meg noe søppel. 6 dager igjen av den obligatoriske uken. Håper virkelig jeg møter samarbeidsvilje for veien videre. Vet f.eks at attentin fungerer på meg ifht arbeidskapasitet.

Regner med at det vil ta 2 måneder med effektivt arbeid å få ferdig prototypedemoen som enten vil sikre meg finansiering til å videreføre prosjektet, eller brukes til å sikre meg en svært godt betalt "vanlig" jobb innen robotikk.
Sist endret av Tøffetom; 28. april 2020 kl. 21:06.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ritalin er møkk, men hold ut (gjerne mer enn den obligatoriske uka om du klarer) så får du noe som fungerer bedre!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ritalin er møkk, men hold ut (gjerne mer enn den obligatoriske uka om du klarer) så får du noe som fungerer bedre!
Vis hele sitatet...
Nei jeg er ikke i behandling for morro skyld. Mandag blir siste gang jeg noensinne inntar ritalin. Jeg har en diagnose som skal behandles og jeg har pasientrettigheter som tilsier at hvis én medisin er helt umulig å bruke så skal jeg behandles med noe annet.

Hvis jeg frivillig går på ritalin så sier jeg jo implisitt at ritalin er et alternativ til fungerende medisin. Det skal jeg ikke ha noe av.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mente mer at du motvillig går på ritalin og gnåler om dosejustering, bivirkninger og evt. sovepiller i tillegg før du trør inn på dagen med pasientrettighetene i hånda og krever Attentin. Ikke at jeg vet hvordan forholdet dere mellom er, men det kan sees på som et rødt flagg av feil rasshøl. Ordner seg nok uansett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mente mer at du motvillig går på ritalin og gnåler om dosejustering, bivirkninger og evt. sovepiller i tillegg før du trør inn på dagen med pasientrettighetene i hånda og krever Attentin. Ikke at jeg vet hvordan forholdet dere mellom er, men det kan sees på som et rødt flagg av feil rasshøl. Ordner seg nok uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør dette relativt smart, hehe. Har jo "jobbet" med disse menneskene i 10 uker nå og opplever at vi drar i samme retning. Er ikke så mange andre her inne som stresser med å få rett medisinering for å fortsette å utvikle høyteknologi på en bærekraftig, strukturert og lovlig måte.

Eneste som skremmer meg er at den endelige utskrivelsen av medisinene må gjøres av en psykiater som jeg aldri har snakket med. Så fort det personlige touchet forsvinner så er jeg jo bare nok en narkis som vil ha medisinen som ligner mest på speed.

Dem som jobber her har f.eks tilbudt seg å hjelpe til med å skrive klage om det blir nødvendig for å få rett medisin, så ikke missforstå - jeg driver ikke å slår meg vrang prematurt. Du har helt rett i det du sier, fort gjort å reise feil flagg.

Kommer til å gi daglig tilbakemelding på tilstandsutviklingen og både håper og tror at det blir uproblematisk å få bedre medisin fra neste mandag av. Men siden dette er så jævlig avgjørende for meg så klarer jeg ikke la være å bekymre meg for alt som kan gå galt. Har aldri vært en som bekymrer meg mye, men de siste ukene har virkelig vært tunge sånn sett. Er jo helt ute av stand til å videreutvikle livsverket mitt uten disse medisinene. Hadde jeg eksempelvis ikke fått diagnosen så hadde alt dette vært forgjeves.

Ønsker virkelig å få til dette og få muligheten til å leve resten av livet uten å alltid selvmedisinere illegalt. Med tiden vil jeg jo også seponere metadonen, noe som aldri vil la seg gjøre om jeg fortsetter på det sporet.
Sist endret av Tøffetom; 28. april 2020 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har brukt store deler av dagen på å lese gjennom alt her, nesten så jeg føler jeg kjenner deg! Og Nurse Betty må jo være det godeste mennesket i verden. Håper det går bra med deg Tøffetom��
Sitat av Sørlandsjenta Vis innlegg
Har brukt store deler av dagen på å lese gjennom alt her, nesten så jeg føler jeg kjenner deg! Og Nurse Betty må jo være det godeste mennesket i verden. Håper det går bra med deg Tøffetom��
Vis hele sitatet...
Ja hun er noe for seg selv

Går meget bra, har akkurat startet på lisdeksamfetamin. Så nå er jeg bare noen doseøkninger unna full funksjon uten selvmedisinering. For første gang - noensinne!
Så har vi rydda unna nok en avsporende krangel. For å gjenta meg selv her: Det eneste som er krystallklart er at Tøffetom hverken angrer eller akter å legge om kursen, og det må man bare akseptere. Å gjenta at det er en del brutte løfter og tilsynelatende urimelige forventninger til egne ferdigheter er ikke lenger relevant. Det har blitt sagt av mange før, og antakelig på bedre vis.

Dere som ønsker å delta i denne tråden har til helvete å lese litt av den før dere skriver noe. Og før man trykker på "send hurtigsvar", så bør man reflektere over følgende: "Sier jeg egentlig noe som ikke har blitt sagt mange ganger før?" Hvis svaret er at man ikke tilfører noe nytt, så drit i å poste. Seriøst. At this point er det bare avsporinger, sabotasje, brønnmiging og unødvendig krangling. Vi har svinget banhammeren før for slikt piss, og vi gjør det skruppelløst igjen.
Tøffetom er tilsynelatende SMART NOK, Narsissist ( som de fleste rus(mis)brukere), og som oppegående "narkis" er også tilsynelatende opptatt av å distansere seg intellektuelt ifra resten av "brødhodene" som mange narkiser dessverre er. Det er ikke noe grunn for å hakke på han av den grunn.
Sist endret av Antiex; 5. mai 2020 kl. 17:06. Grunn: diplomati
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det eneste som er krystallklart er at Tøffetom hverken angrer eller akter å legge om kursen
Vis hele sitatet...
Hvis du med kursen mener personligheten min så har du rett.

Hvis du mener mtp rus så må jeg nesten minne om at jeg er rusfri over tid for første gang.

Hmm.. Det skremmer meg faktisk litt at jeg enda oppleves som samme gamle. Vet at jeg overreagerer og skriver i affekt, det har jeg alltid gjort, men hadde en forventning om at det var litt annen farge på oppgulpet jeg kom med som "meg selv". Kanskje det bare er sånn det blir når jeg skriver, uansett. Kanskje det er best at jeg holder meg til å snakke med folk. Merker jeg føler meg jævla idiot når jeg ikke klarer å forholde meg til anonyme troll på en bedre måte enn at jeg skaper masse slettearbeid for moderatorene. Sorry.
Sist endret av Tøffetom; 6. mai 2020 kl. 13:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvis du med kursen mener personligheten min så har du rett.
Vis hele sitatet...
Faktisk, ingen av delene: Jeg sikter til hvordan du forholder deg til kritikk og innvendinger. Det er meningsløst å kritisere deg for å ha urimelige forventninger til deg selv og egne ferdigheter, for det er helt tydelig at du aldri kommer til å endre oppfatning uansett.

Dere må helt enkelt alle sammen bare la hverandre ta feil og leve med det. Tøffetom må la de som kaller ham en gal narsissist ta feil. De som blir jævla provosert over at Tøffetom "ikke tar realitetene inn over seg" må la ham ta feil. Len dere tilbake og la motparten vandre rundt i villfarelsen! Vanligvis er det relevant å diskutere og resonnere om hvem som har rett og hvem som tar feil, men det er bare synsing, kverulering, provokasjoner og innholdsløst piss på begge sider - og det har det vært i mange år nå. Alt som kan tenkes å bli sagt om dette har blitt sagt mange ganger. Og uansett hva som virkelig er tilfelle, så kommer altså ikke Tøffetom til å endre mening. Deal with it! Dersom man har et voldsomt behov for å si noe som har blitt sagt mange ganger før, så får man heller finne frem de ti tusen innleggene som støtter ens eget syn og dele ut KP i øst og vest. Det er derfor vi har den funksjonen.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. mai 2020 kl. 13:50.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Faktisk, ingen av delene: Jeg sikter til hvordan du forholder deg til kritikk og innvendinger. Det er meningsløst å kritisere deg for å ha urimelige forventninger til deg selv og egne ferdigheter, for det er helt tydelig at du aldri kommer til å endre oppfatning uansett.

Dere må helt enkelt alle sammen bare la hverandre ta feil og leve med det. Tøffetom må la de som kaller ham en gal narsissist ta feil. De som blir jævla provosert over at Tøffetom "ikke tar realitetene inn over seg" må la ham ta feil. Len dere tilbake og la motparten vandre rundt i villfarelsen! Vanligvis er det relevant å diskutere og resonnere om hvem som har rett og hvem som tar feil, men det er bare synsing, kverulering, provokasjoner og innholdsløst piss på begge sider - og det har det vært i mange år nå. Alt som kan tenkes å bli sagt om dette har blitt sagt mange ganger. Og uansett hva som virkelig er tilfelle, så kommer altså ikke Tøffetom til å endre mening. Deal with it! Dersom man har et voldsomt behov for å si noe som har blitt sagt mange ganger før, så får man heller finne frem de ti tusen innleggene som støtter ens eget syn og dele ut KP i øst og vest. Det er derfor vi har den funksjonen.
Vis hele sitatet...
Du har rett, skjønner godt hva du mener.

Med det sagt så synes jeg det blir litt urettferdig og feil. Jeg ønsker en diskusjon rundt hva jeg kan og ikke kan velkommen, det er faktisk noe jeg er veldig usikker rundt. På den ene siden har jeg ambisjonene mine og prototypen som skal ferdigprogrammeres, på den andre siden har jeg risikoen knyttet til et tiår med tung narkomani. Det er kjempeviktig at jeg får jobbet med lidenskapen min og det er minst like viktig at det ikke blir for mye for meg og stresset presser frem tilbakefall. Hvordan jeg kan få til en balansegang mellom disse er det definerende spørsmålet for min videre suksess i rehabilitering.

Men den diskusjonen har ingenting med oneliners av typen "du er en skitten narkis du hører hjemme på uføretrygd" å gjøre. Jeg vil ikke det skal være sånn at her må alle være enig med meg, hvis ikke slettes alt.

Det forutsetter selvfølgelig at jeg klarer å overse substansløse provokasoner, og det har dere alle mitt ord på at jeg skal jobbe med. Jeg blir tatt litt på senga når disse drittkommentarene kommer midt i mine mest personlige utleveringer, men sånn er livet. Det må jeg fikse.

Skal innrømme at dette gikk mye mer inn på meg enn det burde og jeg håper dere kan gi meg sjansen til å bevise at jeg er bedre enn dette. Dere trenger ikke sy puter under armene på meg og jeg er på ingen måte uimottagelig for kritiske innvendinger. Men igjen, det er forskjell på det og trolling. Og igjen, det er mitt ansvar å vise at jeg er en brøkdel av den jeg påstår å være - og heve meg over tullet.

Jeg er full av feil og mangler og jeg jobber konsekvent med å utbedre dem. Nå skal jeg bevise at rehabiliterte tøffetom ikke bryter løfter - og love dere at jeg aldri mer overreagerer og går løs på substansløse provokasjoner!
Spennende den drona du holder på med!

Dji har sluppet en ny kommersiell sak sjøl, hvordan er ditt prosjekt oppimot den?

https://cdn.djivideos.com/watch/d26e...7095.jpg@!1200
Vil bare si til deg Tøffetom at dette er den tøffeste tråden i verdenshistorien! Vet om en noen legendetråder på andre internasjonale forum, men ingen slår denne. Det er så mye dynamikk i innleggene dine og ikke minst i innspillene fra de andre brukerne at man føler man nesten blir kjent med en hel gjeng bare ved å sitte her å lese. Ingen circlejerking og bare harde fakta (stort sett) hele veien. Har lenge visst om denne tråden men først nå har jeg lest mer enn de første 2 sidene. Stå på uansett hvor du er enn i livet nå!
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Vil bare si til deg Tøffetom at dette er den tøffeste tråden i verdenshistorien! Ingen circlejerking
Vis hele sitatet...
Nå får du slutte å jerke off Tøffetom..!
hehe, ville bare si hva jeg mente om tråden
Det å vase rundt i min egen villfarelse har alltid vært en greie jeg jobber for, ikke mot. “Fake it ‘till you make it”. Prøve å overbevise meg selv om at jeg har alt figured out, så kan jeg heller svikte meg selv. Og dere, selvfølgelig. Masse online mennesker som hverken vet hvem jeg er eller bryr seg utover de sekundene dere klarer å slå ihjel på å lese pisset mitt.

Jeg har drømmene mine og jeg trodde virkelig på dem. At jeg bare trenger å få meg selv samlet, så skal livet mitt gå noe sted. Grunder som plan A. Særdeles godt betalt ingeniør som plan B. Rusen er jo over. Jeg har jo LAR og ADHD. Ingen mareritt om å sprekke første dag jeg er ute. Ingen leking med tanken på en smell. Ingen bekymring knyttet til det faktum at jeg ikke har hatt én perm siden viruset kom. Alt er jo ordnet nå.

Skulle det ikke gå denne gang kan jeg jo bare prøve igjen, sånn som jeg alltid har gjort før. Jeg er jo bare enogtredve. Det er alltid mer tid. Tid til å fikse på ting. Ta familie med på ferie igjen. Gjøre de stolt igjen. Sånn som før.

Så plutselig ligger min far på operasjonsbordet med kreft. Og alt blir alt for ekte.
Uff! Føler med deg Tom! Det er en skikkelig kneik å skulle komme over. Jeg har vært der selv, og jeg ble svært selvdestruktiv i 2 år etterpå. Det er en jævlig prosess å skulle gå gjennom, og om du skulle trenge nøytral backup så er det bare å sende en pm!
Økte til 40 mg, endelig, i går.

Jobbet hhv 5 og 6 timer med programmering. Allerede hatt et solid gjennombrudd og løst det jeg stresset med de 3 siste månedene før innleggelse. Helt fantastisk å evne å se det store bildet, fremfor å sitte overjustert og skrive tusen linjer med kode for å løse én liten detalj jeg får oppheng i å fikse. Har jo løst nesten alt av nødvendig funksjonalitet før, så selve kodingen er stort sett klipp og lim.

Gjennombruddet løser problematikken rundt dette med å avgjøre neste waypoint basert på persepsjonen av omgivelsenene. Har tidligere slitt veldig med det å definere objekter som så trengs inspisering med full dekningsgrad. Plutselig bare funket det og hele kartet ble inspisert på bortimort optimal tid i simuleringen jeg har mekket (og tidligere validert med live tester på samme system). Nå må jeg bare gjøre løsningen robust mot stygge grensetilstander, teste litt opp mot tidligere recorded sensortilstander og litt sånn plukk - jeg får jo ingen ny sjanse om noe går galt... Siden jeg har nok av tid skal jeg slenge på én 4DOF "arm" med RGB-D kamera og integrert GPU - i tillegg til LIDAR som som før er montert på en servo for pitch-kompensasjon. Denne vil trace aktive objekt som inspiseres - det være seg på siden av enheten eller under.

Og jada, jeg vet det, jeg kommer neppe noen vei med dette. Vet ikke om jeg vil det lenger heller, skjønner at jeg ikke er rett person til å realisere noe så ambisiøst. Har heller ikke lyst til å slite meg gjennom dette heller, jeg vil bare legge det bak meg og vite at jeg gjorde et godt forsøk. Bare jeg får gjennomført denne testen så får jeg nettopp det - closure.

Så har jeg om ikke annet noe som skiller meg godt ut i jakten på drømmejobben
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Økte til 40 mg, endelig, i går.

Jobbet hhv 5 og 6 timer med programmering. Allerede hatt et solid gjennombrudd og løst det jeg stresset med de 3 siste månedene før innleggelse. Helt fantastisk å evne å se det store bildet, fremfor å sitte overjustert og skrive tusen linjer med kode for å løse én liten detalj jeg får oppheng i å fikse. Har jo løst nesten alt av nødvendig funksjonalitet før, så selve kodingen er stort sett klipp og lim.

Gjennombruddet løser problematikken rundt dette med å avgjøre neste waypoint basert på persepsjonen av omgivelsenene. Har tidligere slitt veldig med det å definere objekter som så trengs inspisering med full dekningsgrad. Plutselig bare funket det og hele kartet ble inspisert på bortimort optimal tid i simuleringen jeg har mekket (og tidligere validert med live tester på samme system). Nå må jeg bare gjøre løsningen robust mot stygge grensetilstander, teste litt opp mot tidligere recorded sensortilstander og litt sånn plukk - jeg får jo ingen ny sjanse om noe går galt... Siden jeg har nok av tid skal jeg slenge på én 4DOF "arm" med RGB-D kamera og integrert GPU - i tillegg til LIDAR som som før er montert på en servo for pitch-kompensasjon. Denne vil trace aktive objekt som inspiseres - det være seg på siden av enheten eller under.

Og jada, jeg vet det, jeg kommer neppe noen vei med dette. Vet ikke om jeg vil det lenger heller, skjønner at jeg ikke er rett person til å realisere noe så ambisiøst. Har heller ikke lyst til å slite meg gjennom dette heller, jeg vil bare legge det bak meg og vite at jeg gjorde et godt forsøk. Bare jeg får gjennomført denne testen så får jeg nettopp det - closure.

Så har jeg om ikke annet noe som skiller meg godt ut i jakten på drømmejobben
Vis hele sitatet...
40mg Ritalin eller får du Attentin eller Elvanse?
Uansett kult at du får medisinering som funker for deg og gjør at du finner glede og flyt i arbeidsoppgavene. Selv om jeg må innrømme at jeg forstår minimalt av fagspråket i innlegget, hehe

Det var en lang og humpete vei gjennom og ut av misbruket, men gratulerer med å være godt på vei i en retning som nok er sunnere og mer konstruktiv enn retningen du valgte eller tilfeldigvis havnet på tidligere. Det var nok både og.
Nå må du bare passe deg for fallgruvene, dem er det mange av for en tidligere rusmisbruker!

Heia heia
Sist endret av krystallkongen; 12. mai 2020 kl. 23:18.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Økte til 40 mg, endelig, i går.

Jobbet hhv 5 og 6 timer med programmering. Allerede hatt et solid gjennombrudd og løst det jeg stresset med de 3 siste månedene før innleggelse. Helt fantastisk å evne å se det store bildet, fremfor å sitte overjustert og skrive tusen linjer med kode for å løse én liten detalj jeg får oppheng i å fikse. Har jo løst nesten alt av nødvendig funksjonalitet før, så selve kodingen er stort sett klipp og lim.

Gjennombruddet løser problematikken rundt dette med å avgjøre neste waypoint basert på persepsjonen av omgivelsenene. Har tidligere slitt veldig med det å definere objekter som så trengs inspisering med full dekningsgrad. Plutselig bare funket det og hele kartet ble inspisert på bortimort optimal tid i simuleringen jeg har mekket (og tidligere validert med live tester på samme system). Nå må jeg bare gjøre løsningen robust mot stygge grensetilstander, teste litt opp mot tidligere recorded sensortilstander og litt sånn plukk - jeg får jo ingen ny sjanse om noe går galt... Siden jeg har nok av tid skal jeg slenge på én 4DOF "arm" med RGB-D kamera og integrert GPU - i tillegg til LIDAR som som før er montert på en servo for pitch-kompensasjon. Denne vil trace aktive objekt som inspiseres - det være seg på siden av enheten eller under.

Og jada, jeg vet det, jeg kommer neppe noen vei med dette. Vet ikke om jeg vil det lenger heller, skjønner at jeg ikke er rett person til å realisere noe så ambisiøst. Har heller ikke lyst til å slite meg gjennom dette heller, jeg vil bare legge det bak meg og vite at jeg gjorde et godt forsøk. Bare jeg får gjennomført denne testen så får jeg nettopp det - closure.

Så har jeg om ikke annet noe som skiller meg godt ut i jakten på drømmejobben
Vis hele sitatet...
Det er jævlig rått at du endelig er i gang med behandling!
Lykke til, det håper jeg går bra!
Men brenner inne med ett enkelt råd jeg virkelig mener både du og maaange andre trenger om de virkelig vil snu om på livene sine.
Drit i å leite etter drømmejobben. Kan fort bli arbeidsledig resten av livet på den måten. Vær glad for at du i det hele tatt har en jobb(om du hadde hatt) i disse korona tider. Prøv å bli en god jobbsøker først og fremst. Dette er ting jeg personlig har lyst til å dunke ned i skallen din med gummihammer, som piper hver gang xD
Da håper jeg du mener det om at prosjektet ditt er ferdig. Etter min mening er det bedre å bare ta en jobb fordi det er en jobb. Samme faen om det er idiotjobb innen lager, eller en idiotjobb som medarbeider i matbutikk, eller en idiotjobb som idiot i idiotland. De som virkelig tenker på dette(sier ikke at du gjør det) er idiotene. Noen slipper sånne jobber fordi de har en utdannelse, noen tar seg en utdannelse de aldri får brukt. Det er ikke alltid rettferdig, de er ikke noe mindre idioter, noen ganger mer og. Men det er fortsatt bedre for økonomi, rutiner og sosiale antenner, realitetsorientering på hva man faktisk har av kapasitet når ikke alt er lagt opp også må man ikke minst håndtere både rasshøl og snille folk om hverandre. Dette er bedre enn situasjonen din som arbeidsledig. Der er coronatid, så det tøffe arbeidsmarkedet blei nettopp umulig for mange.
Så om du hadde hatt en jobb nå burde du tviholdt på den og vært stolt av idiotjobben din.
Doing good!

Hvordan gikk operasjonen?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Samme faen om det er idiotjobb innen lager, eller en idiotjobb som medarbeider i matbutikk,
Vis hele sitatet...
Jekk deg ned og hold kjeften din nå. Fant vi ikke nettopp ut hvem av arbeiderne i dette landet som var ekstra viktige? Det var hvertfall ikke jussforeldrene til dama mi, og mange andre såkalte høystatusansatte ble permittert eller jobbet litt hjemmefra.

All respekt til arbeidere i matforretninger som sørger for mat på bordet når alle de virkelige idiotene begynner å panikkhamstre. Og 6 dager i uken hele året rundt ellers.
Og respekt til ansatte ved forskjellige lagre som sørger for at produkter blir sendt ut hver eneste dag til oss hjernedøde konsumenter.

Hvis du mente lavterskelyrker, altså yrker som ikke krever noe særlig utdanning, da skriver du det. Ikke idioter i idiotjobber.
Sist endret av krystallkongen; 13. mai 2020 kl. 09:57.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jekk deg ned og hold kjeften din nå. Fant vi ikke nettopp ut hvem av arbeiderne i dette landet som var ekstra viktige? Det var hvertfall ikke jussforeldrene til dama mi, og mange andre såkalte høystatusansatte ble permittert eller jobbet litt hjemmefra.

All respekt til arbeidere i matforretninger som sørger for mat på bordet når alle de virkelige idiotene begynner å panikkhamstre. Og 6 dager i uken hele året rundt ellers.
Og respekt til ansatte ved forskjellige lagre som sørger for at produkter blir sendt ut hver eneste dag til oss hjernedøde konsumenter.

Hvis du mente lavterskelyrker, altså yrker som ikke krever noe særlig utdanning, da skriver du det. Ikke idioter i idiotjobber.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser posten min en gang til og jekker deg ned og holder den kjeften din selv siden det er den tonen vi tydeligvis har her, så ser du forhåpentligvus at du sier akkurat det som jeg sa..
Kom heller med noe nytt
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hvis du leser posten min en gang til og jekker deg ned og holder den kjeften din selv siden det er den tonen vi tydeligvis har her, så ser du forhåpentligvus at du sier akkurat det som jeg sa..
Kom heller med noe nytt
Vis hele sitatet...
Er ikke alltid motivert for å lese wall of texts, men nå som jeg følte at jeg måtte ser jeg antydninger til at du har rett.

Skumleste, kom over setningene om idioter i idiotjobber og gikk til verks på en skjennepreken.

Beklager feiltolkningen! My bad.
Og et lite vennskapelig tips: avsnitt gjør innleggene dine enklere å lese
Sist endret av krystallkongen; 13. mai 2020 kl. 13:42.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Er ikke alltid motivert for å lese wall of texts, men nå som jeg følte at jeg måtte ser jeg antydninger til at du har rett.

Skumleste, kom over setningene om idioter i idiotjobber og gikk til verks på en skjennepreken.

Beklager feiltolkningen! My bad.
Og et lite vennskapelig tips: avsnitt gjør innleggene dine enklere å lese
Vis hele sitatet...
Det er veldig lett å lese postene hans. et vennelig tips til deg også er og ikke svare på poster du ikke har lest..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er veldig lett å lese postene hans. et vennelig tips til deg også er og ikke svare på poster du ikke har lest..
Vis hele sitatet...
Og der kom Sint Ravn til unnsetning!

Takk for det vennlige tipset
Nå vet jeg ikke hvor du bor å hvilke ressurser som er tilgjengelig for deg, men for meg så har ettervernet spilt en stor rolle i det å holde seg rusfri. Jeg har besøk 2 dager i uken av ett ambulerende rus team som er veldig hyggelig, har også møte med behandler og trening 3 ganger i uken hos poliklinikken.
Regner med du allerede er klar over livet etter behandling men får ikke sagt det nok, ettervern er veldig viktig så man ikke havner rett tilbake til gamle vaner.
Lykke til videre, det blir bedre etterhvert!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Og der kom Sint Ravn til unnsetning!

Takk for det vennlige tipset
Vis hele sitatet...
Takk hvem nå enn du er sint ravn
Fint med 3 hatefulle avsnitt som egentlig er setninger med alt for store mellomrom. Jeg blir jo helt sjokkert over at det var akkurat de to som gir et sånt innlegg kp. Hvis du ikke liker å lese for mye tekst er du nok på feil nettside. Er ofte de lange tekstene som er noe vits i å lese, jeg syntes i hvert fall de er mye mere interessante å lese enn aviser, og alt annet bedritent lesestoff. Lagde alt for mange avsnitt før, og da skal jeg LOVE deg at det blir en vegg med tekst som du i hvert fall ALDRI kunne tenke deg å lese. Men jeg vil heller ha svar fra Tøffetom enn at vi herper tråden hans helt.

Dette med en vanlig jobb høres kanskje rart og umulig ut, men er faktisk den beste måten å komme seg videre på, det er også ofte ekstremt vanskelig da det vanker en rekke hersketeknikker på alt for mange steder. Mange arbeidere er mistenksomme, lukket, fordomsfulle og henger ut andre ofte for egen underholdning og usikkerhet. Rett og slett tilbake til tidlig barneskole, bare at lærerne sitter på kontoret hele dagen xD

Men godt mulig dette evt ikke fungerer av flere grunner, og at jeg er urealistisk altså, det skal jeg ikke nekte på. Litt derfor er jeg interessert i å høre hans tanker rundt det. I stede for mere om prototype demoen. Hvorfor ikke prøve?
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Doing good!

Hvordan gikk operasjonen?
Vis hele sitatet...
Operasjonen gikk bra, men vet ikke med spredningen enda. Klarer å koble det litt av og tenke at han er i de beste hender han kan være i og at det ikke er noe hjelp i at jeg maser og bekymrer meg. Det som er viktig nå er at jeg gjør det jeg er her for å gjøre, slik at tiden fremmover blir en tid der jeg støtter familien - ikke stresser den.

Sånn for ordens skyld så er det min stefar det er snakk om; heldigvis rakk jeg å "forfremme" han til pappa offentlig (facebook) før dette skjedde. Min biologiske far og hans nye kone (søsteren til min avdøde stemor) valgte å kutte meg ut etter jul i år. Jævlig stilig greie å gjøre etter å akkurat ha klart å forsone oss med at han så min stemor misshandle meg hele barndommen uten å gjøre en dritt med det.

Knert - om jobbtips... Dette er så rart, men det trigger meg skikkelig. Akkurat som når troll slenger dritt og ber meg komme meg på uføretrygd. Enda jeg selv ikke har noen som helst fordommer mot "idiotyrker" eller menneskene som besitter dem. Jeg har fått en eller annen syk fiksering på profesjonell anerkjennelse. Med en gang folk gir uttrykk for noe annet enn at jeg er en høyt utdannet, svært kapabel ingeniør, er det som om hele verden min raser sammen for et øyeblikk.

Det gir virkelig ingen mening. Store, alvorlige, reelle ting som skjer i livet og som burde gå skikkelig inn på meg preller av, men med en gang noen undergraver min kompetanse innen robotikk og AI - *snap*.

Drev å diskuterte med psykologen her muligheten for å diagnostiseres med "blandet personlighetsforstyrrelse", da det gir meg tilbud om et solid behandlingsopplegg etter endt behandling (utover ukentlige timer poliklinisk altså). Var selvfølgelig dypt uenig osv, men jeg tror faen jeg trenger det.

Selvfølgelig var det klønete formulert å snakke om drømmejobben, det blir selvsagt ikke det. Men det blir definitivt ikke minstelønn - jeg er tross alt i besittelse av ekstremt verdifull kompetanse. Å få jobb er ikke noe problem, men det burde virkelig ikke være et problem for meg at andre mener noe annet..

Sitat av makkalatte Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor du bor å hvilke ressurser som er tilgjengelig for deg, men for meg så har ettervernet spilt en stor rolle i det å holde seg rusfri. Jeg har besøk 2 dager i uken av ett ambulerende rus team som er veldig hyggelig, har også møte med behandler og trening 3 ganger i uken hos poliklinikken.
Regner med du allerede er klar over livet etter behandling men får ikke sagt det nok, ettervern er veldig viktig så man ikke havner rett tilbake til gamle vaner.
Lykke til videre, det blir bedre etterhvert!
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, ettervern er jævlig viktig. Nå åpnet det for permisjoner igjen i dag - så tiden fremover blir maks fokus på perm og ettervern. Har tidligere særlig god erfaring med Gatelaget til Brann. Var også litt med Trappen under sist behandling, veldig bra treningsorientert ettervern. Albatrossen er jeg blitt anbefalt på det varmeste og har blitt godt kjent med hun som har "back in the ring" her (dog yoga ikke er min favoritt). Med poliklinisk terapi + det ovennevnte opplegget tror jeg etterhvert at det begynner å falle på plass en grei hverdag. Enn så lenge vil jeg fokusere på prototypen også, noe som gjerne vil oppta 40 timer i uken.

Knert om jobbsøkertips - Bare så det er sagt - forstår jo at du bare kommer med velmente råd og takker for disse. Bare så det er klart. Reaksjonen min er en eller annen feilkobling jeg definitivt må jobbe med. Merker nå med en gang jeg tenker på det at jeg føler et inderlig behov for å si ting som at jeg blir kontaktet av utenlandske enteprenører for å være med på EU-prosjekt på LinkedIn. Men det er jo bare kompleksene mine som snakker, det har jo ingenting med noenting å gjøre.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Dette med en vanlig jobb høres kanskje rart og umulig ut, men er faktisk den beste måten å komme seg videre på, det er også ofte ekstremt vanskelig da det vanker en rekke hersketeknikker på alt for mange steder. Mange arbeidere er mistenksomme, lukket, fordomsfulle og henger ut andre ofte for egen underholdning og usikkerhet. Rett og slett tilbake til tidlig barneskole, bare at lærerne sitter på kontoret hele dagen xD

Men godt mulig dette evt ikke fungerer av flere grunner, og at jeg er urealistisk altså, det skal jeg ikke nekte på. Litt derfor er jeg interessert i å høre hans tanker rundt det. I stede for mere om prototype demoen. Hvorfor ikke prøve?
Vis hele sitatet...
All complexes aside. La meg forsøke å svare deg uten å forsøke å overbevise noen om at jeg er ditt eller datt.

Det du sier er helt riktig. Å få seg en jobb er mye mer enn det faglige og det rent praktiske - det handler om å gå hver dag, innrette seg, forstå sosial dynamikk og ikke drite seg ut. Det er viktig å få seg en jobb, hvilken som helst jobb, og heller søke videre etter "drømmejobben" (eller i det minste noe bedre) mens du er i arbeid. Alle vet at de mest attraktive arbeidstakerne ikke er arbeidsledige. Men grunnen til at jeg først ble ingeniør var nettopp det at jeg ville være sikker på at jeg aldri ville måtte gå arbeidsledig mot min vilje, og det vil jeg heller ikke trenge nå.

Videre snakker du litt om dette med jobbsøking, vanskelig jobbmarked etc. Faktum er at jeg ikke har vært åpen for jobbtilbud og ikke har sendt en jobbsøknad siden jeg sluttet i arbeid som mariningeniør like før jeg flyttet til Ålesund for å studere i 2015.

Nå vet jeg at du ikke vil høre om prototypen min, og jeg har lovet å undertrykke trangen til å si masse rart nå. Men jeg må likefult forklare at prototypen er et 4 år langt arbeid akkumulert, arbeid som vil ha stor verdi på jobbmarkedet som er aktuelt for meg. Jeg fikk jobb uten problemer før jeg begynte på arbeidet, etter å ha fullført det og utdannet meg innen en ny disiplin på masternviå vil jeg ikke stå svakere, akkurat.

Så ja, jeg er enig, jeg bør ta til takke med det første og det beste - men ikke før jeg er ferdig med prototypen!

(Siste ettersleng før jeg tar kvelden: Det er lettere for meg å få jobb innen ingeniørfag enn som ufaglært
Sist endret av Tøffetom; 13. mai 2020 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
blir det noe podcast dåe?
Sitat av Antiex Vis innlegg
blir det noe podcast dåe?
Vis hele sitatet...
Ja, det skal det bli. Ingen konkret avtale enda, skal si fra når tid er spikret.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kjenner meg så godt igjen absolutt alle symptomene du skriver om det er et mareritt har vært uten minus i 5 mnd nå er innlagt såklart og bruker buvidal 1 gang i mnd , brukte du noe medisiner under dette ?
Sist endret av Dan_; 28. mai 2020 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Okay, her kommer en liten melding fra fortiden. Jeg ble dratt inn i denne tråden på grunn av beskrivelsen av detoxen på side én. Det kan jo såklart ikke sammenliknes, men det var akkurat som om jeg selv hadde skrevet det om egen alkoholavvenning. For et opplegg. Og det verste er - det er jo først når "helvetesuka" er over at den virkelige kampen begynner. Å holde ut abstinensene er ingenting i forhold til å ikke la seg lure av de mindgames'ene man spiller med seg selv.

Uansett; Tøffetom, du virker som en fighter. Om noen kan klare dette, så er det deg! Jeg har kommet til 2016 i denne tråden, og selv om det har vært mange både opp- og nedturer, er jeg sikker på at det kommer til å gå veien. Om ikke i 2016, så senere. Og jeg håper og tror at når jeg kommer til 2020, så er Tøffetom (og GodBlanding) i sitt livs beste form, lever et liv med mening og masse glede. Heia dere (og alle andre som måtte trenge det)!

Whaat? Kutt ut! Så sinnsykt bra, Tøffetom, er så glad på dine vegne. Gratulerer så mye! Hvordan går det? Både med (ste-)faren din, eventuelle permisjoner og den berømte prototypen?

Hva angår butikkjobber og tilsvarende: jeg er helt enig med dere som skriver at det kan være en god løsning. Men i trådstarters tilfelle, kanskje ikke den beste løsningen. Jeg tror det vil kunne være bra for å øve opp evnen til nykter sosialisering, ha struktur på dagene, bedre økonomien osv. Men i lengden tror jeg mange, meg selv inkludert, vil havne rett tilbake på et sted man ikke ønsker å være. For mange kan det å ha et ambisiøst mål å strekke seg etter og jobbe mot, være en fantastisk motivasjon til å holde seg rusfri. Særlig med tanke på at mange har den holdningen til (tidligere) rusmisbrukere at man er heldig dersom man i det hele tatt klarer seg i en butikkjobb. Er det snakk om full stilling er det helt grensesprengende hvor flink man er. Da gir det en ekstra boost å vise omverdenen at "greit, jeg har kanskje hatt/har issues, men det gjør meg ikke mindre kapabel. Om jeg vil jobbe som ingeniør, leder, jurist, whatever, så kan jeg det, på lik linje med andre "normale" mennesker." At man har et rusproblem, betyr ikke at det er ALT man er, og at det er definerende (mer enn noe annet) for ens person.

Men igjen. Er helt enig i at en enkel jobb som man legger fra seg etter arbeidstid kan være en kjempebra stepping stone. Noe som kan hjelpe en venne seg til det nye livet, og for å gi en noe å fylle dagene med, mens man finner ut hvem man er, hva man vil bruke livet på, og hvordan man skal oppnå målene sine.

Og så tror jeg det er viktig å huske på at den første tiden (månedene, årene) som nykter ikke nødvendigvis er representativ for hvordan livet som nykter vil være. Men det gjelder å beholde troen på at det er verdt det, og selv om man mister troen, så fortsetter man likevel. Og så kan man jo ha det i bakhodet, at dersom man gir det et ordentlig forsøk (over flere år) og det ikke fungerer, så har man jo alltid muligheten til å gå tilbake til det "gamle" livet. Men jeg synes alle skylder seg selv å se hvor bra livet kan være og hvor mye frihet man har, før de tar det valget.
Sist endret av BossBitch; 30. mai 2020 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.