Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 27857
Den endelige testen er jo å rulle ein, da vet du med en gang om du har fått godsaker eller ikke.
Vis hele sitatet...
Enig. Det er vanlig at selger ruller opp en som du prøvesmaker så du vet hva du kjøper.
THC innholdet kan være vanskelig å bedømme ut ifra utseende og lukt og da er som regel en smaksprøve den beste løsningen.

Blandet og syntetisk w/brunt, vil jeg ikke ha i meg…
Vis hele sitatet...
Kjøper du hasj så er det ikke syntetisk, kjøper du weed som ikke er grindet (altså hele eller deler av buds) så er det ikke syntetisk.

Kjøper du derimot ferdig grindet weed med veldig merkelig lukt og veldig brun/gul -grønn i farven så ville jeg tatt et bilde og lastet opp her før du røyker det.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
God bønne skal vekke apetitten din, den skal være fluffy, lukte godt, og du skal klare å se trichomer når du ser på budden under lys.
Vis hele sitatet...
Vet du forskjellen på hasj og weed?
Beklager, mente selvfølgelig weed - vet ikke hvordan man redigerer innlegg så det får bli.
God bønne skal vekke apetitten din, den skal være fluffy, lukte godt,
Vis hele sitatet...
Her snakker han om Hasj

og du skal klare å se trichomer når du ser på budden under lys.
Vis hele sitatet...
Her snakker han om marijuana

Han blander da ikke de ulike typene cannabis..
Men derimot påstanden om at god hasj SKAL vekke appetitt og skal være fluffy er kun en personlig mening om hasjen han favoriserer og ingen fasit på hvordan god hasj skal være.

Den kan være seig og ikke ha noen som helst innvirkning på appetitten din, men fortsatt være utrolig potent, dette kommer mer an på strainen hasjen er laget av og metoden brukt til å lage den.

"Boblende og fluffy hasj med intens lukt" kobler jeg med gulbrun marokkansk pollen
Det som blir diskutert her er grunnen til at jeg kun røyker grønt og holder meg unna hasj/brunt. Selv om jeg ville tro at det meste av hasj er rent så er det ingen måte å være 100% sikker på. Det kan være spedd ut med noe, hørt noen myter om at det som smugles inn fra Midt-Østen noen ganger mikses med kamelbæsj (vet ikke om jeg tror på det da)

En gang fikk jeg et par gram med noe tørr, elendig hasj av en fyr som solgte det til meg for 50kr (burde jo skjønt at dette var dårlige saker) og det resulterte i at jeg begynte å kaste opp, fikk vondt i magen og fikk null ruseffekt). Det er godt mulig dette inneholdt noe som ikke skulle være der. Ikke vet jeg, men jeg har ihvertfall sluttet med brunt fordi jeg føler jeg blir så sykt slapp i kroppen og bakfjern dagen etterpå av det. Røyker jeg grønt så er jeg helt oppegående og kan gå på byen og være sosial uten stress, på brunt så blir jeg låst til sofaen og mye mindre pratsom :P
Sist endret av Frontex; 28. februar 2015 kl. 05:31.
Nei, du blir ikke noe mer slapp av brunt enn av grønt. Hasj er laget fra planta, så det eneste som avhenger om man blir "slapp" eller oppegående og sosial, er hvilken strain hasjen din er laget av, eller hvilken strain weeden er.

Man kan få hasj som gir en skikkelig våken head-high, og man kan få grønt som slår deg rett ned i bakken uten nåde.
Sist endret av Snilepisk; 28. februar 2015 kl. 09:51.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Indica VS Sativa:

Sist endret av Dodecha; 9. mars 2015 kl. 14:03. Grunn: Fikset bildelink
varierer mye her i sør, var stort sett ok brunt, men noen ganger fikk vi noe helt sykt noe. 40 min så sov alle sammen
Sitat av klikk-her Vis innlegg
Hei, jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare på.
Hvis man skal tro mine kilder, er det slik at hasjen vi får tak i i Norge i dag, ikke er det den en gang var. Hasjen blir tilsatt en del stoffer, blant annet noe som skal gjøre at man blir avhengig. Noe av det som blir tilsatt skal vist være veldig farlig også...men det er i grunn det eneste jeg "vet".

Er det noen som kan bekrefte dette, og forklare noe bedre enn det jeg gjør? Eller eventuelt avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
Det beste er vell og kjøpe pott. Evt lage hasjen selv.

Røyker sjeldent! Men får lett tak i god hasj om jeg vill det, om det er blanda ut med annet sritt vet man jo aldri.
Sist endret av king123; 2. mars 2015 kl. 15:58.
Selvfølgelig får vi skitt når det må smugles inn i landet og det beste er tatt lengre sør i europa. Og det som dyrkes holdes i tette nettverk siden ingen vil i fengsel. Alle som har vært i utlandet vet dette. Jeg vet ikke om anti-alt regimet i norge er mer tragisk enn trist.
Sitat av nutz Vis innlegg
Selvfølgelig får vi skitt når det må smugles inn i landet og det beste er tatt lengre sør i europa. Og det som dyrkes holdes i tette nettverk siden ingen vil i fengsel. Alle som har vært i utlandet vet dette. Jeg vet ikke om anti-alt regimet i norge er mer tragisk enn trist.
Vis hele sitatet...
Jepp, og det kan være veldig vanskelig å bli kjent med folk som har tilgang til veldig god røyk.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. mars 2015 kl. 13:46.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Jepp, og det kan være veldig vanskelig å bli kjent med folk som har tilgang til veldig god røyk.
Vis hele sitatet...
Jeg har tilgang, men du har tilgang uten nede perioder? Og du syns nede periodene er grei fordi du syns du er en kriminell? Hvis ikke,faen er problemet ditt.
Sitat av nutz Vis innlegg
Jeg har tilgang, men du har tilgang uten nede perioder? Og du syns nede periodene er grei fordi du syns du er en kriminell? Hvis ikke,faen er problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke kriminell. Og hvor sa jeg at nedeperiodene er greie?

Og hvor sa jeg at jeg synes jeg er kriminell?

Hva er DITT problem?
Sist endret av SkittenKanyle; 5. mars 2015 kl. 17:18.
Sitat av nutz Vis innlegg
Jeg har tilgang, men du har tilgang uten nede perioder? Og du syns nede periodene er grei fordi du syns du er en kriminell? Hvis ikke,faen er problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Seriøst??
Den der kommentaren var jo bare totalt frekk og ubegrunnet!
Han skreiv jo bare at det kan være vanskelig å bli kjent med folk som har tilgang på skikkelig god røyk,
og nevnte ingenting om nede perioder.
Ei heller at han er kriminell!
Har pot dårlig kvalitet i Norge?
Hvordan ser du om det er blandet vanlige planter i den?
Pot er av ymse kvalitet i Norge, alt fra vietnameser-pot som er høsta altfor tidlig, til veldig bra saker. Du skal i utgangspunktet kun ha toppskudd, så å blande inn plantemateriale, fra cannabis eller andre planter, blir vanskelig. Ikke kjøpt oppklipt pot.
Sitat av Blodharry Vis innlegg
Pot er av ymse kvalitet i Norge, alt fra vietnameser-pot som er høsta altfor tidlig, til veldig bra saker. Du skal i utgangspunktet kun ha toppskudd, så å blande inn plantemateriale, fra cannabis eller andre planter, blir vanskelig. Ikke kjøpt oppklipt pot.
Vis hele sitatet...
Mulighet for å blande inne plantemateriale, gjør det vått og klemme sammen? Hvor mye trenger du for å bli "ferdig"? Har vekt/høyde noen innspill på hvor mye en person trenger?
Sist endret av Icec0ld; 5. mars 2015 kl. 19:52.
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Har pot dårlig kvalitet i Norge?
Hvordan ser du om det er blandet vanlige planter i den?
Vis hele sitatet...
Pot = weed = grønt = marijuana
Denne diskusjonen handler om hasj = brunt = bønne

Det er ikke så vanlig å blande random planter inn i marijuana, siden man merker det veldig fort når man røyker det.
De tar heller bort 0.1-0.2 av grammeren din - fordi folk flest ikke har egen vekt (skjønner ikke hvorfor, koster helt seriøst 30-50 kr for en vekt på ebay)

Angående utblanda hasj er det så og si umulig å vite, med mindre du er til stede fra innhøsting og produksjonen av selve hasjen + frakten hele veien hjem.

Tror ikke det er sååå vanlig med utbøffa hasj da, men det skulle ikke forundre meg om 10-15% av standardhasjen (gatehasj osv) er utblanda med diverse dritt.
Du merker det egentlig fort, om det svir som faen og er jævlig å røyke.
Får du vondt i huet, er det et godt tegn på at det er mye dritt i hasjen.

Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Mulighet for å blande inne plantemateriale, gjør det vått og klemme sammen? Hvor mye trenger du for å bli "ferdig"? Har vekt/høyde noen innspill på hvor mye en person trenger?
Vis hele sitatet...
Han snakker om å blande oppklipte urter/planter (altså ikke-weed) sammen med oppklipt weed for å skjule at det ikke er samme plante.
Selv har jeg aldri opplevd det, men i teorien er det en måte man kan hustle folk med weed. (selv om ingen kommer til å kjøpe fordi ferdig oppklippet weed er ugler i mosen)

Det du snakker om, å blande vått plantemateriale og klemme sammen er det bare å glemme.
Ingen vanlig røyker vil gå på og røyke en klump med random planter du har klemt sammen. Man ser og lukter det med en gang.
Sist endret av Alzo88; 5. mars 2015 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Pot = weed = grønt = marijuana
Denne diskusjonen handler om hasj = brunt = bønne

Det er ikke så vanlig å blande random planter inn i marijuana, siden man merker det veldig fort når man røyker det.
De tar heller bort 0.1-0.2 av grammeren din - fordi folk flest ikke har egen vekt (skjønner ikke hvorfor, koster helt seriøst 30-50 kr for en vekt på ebay)

Angående utblanda hasj er det så og si umulig å vite, med mindre du er til stede fra innhøsting og produksjonen av selve hasjen + frakten hele veien hjem.

Tror ikke det er sååå vanlig med utbøffa hasj da, men det skulle ikke forundre meg om 10-15% av standardhasjen (gatehasj osv) er utblanda med diverse dritt.
Du merker det egentlig fort, om det svir som faen og er jævlig å røyke.
Får du vondt i huet, er det et godt tegn på at det er mye dritt i hasjen.
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende svar Ja, unnskyld for at jeg kapret tråden med ett lite underemne.. Så bare sjangsen til å få svar på spørsmålene mine kjapt og enkelt, hehe
Sist endret av Icec0ld; 5. mars 2015 kl. 20:02.
Det er opp og ned overalt. Merker det er "bedre" weed/hasj om sommeren, enn om vinteren. Kanskje bare jeg som har fått det for meg at det er sånn, usikker.
Noen steder får man det man betaler for, andre steder er det scam.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Kjøper du hasj så er det ikke syntetisk, kjøper du weed som ikke er grindet (altså hele eller deler av buds) så er det ikke syntetisk.
Vis hele sitatet...
Syntetisk kan enkelt finne veien i hasj. Kan lett forekomme i såkalt fake hash man får kjøpt på div. nettbutikker som i ettertid fint kan blandes med syntetisk.
Sitat av Mech Vis innlegg
Om du får det for 50-80kr så er det somregel dritt. Koster det fra over 100 og oppover er det vanligvis bra.
Det at noen pensler bønna med stoffer som koster det tidoble og selger den til normalpris tror jeg ikkenoe på.
Bønna du får i Amster pleier å funke bedere synes jeg.
Vis hele sitatet...
Hæææ? Snakker du om priser i norge nå?
hasjen som var i norge, er i norge. og kommer til og være i norge er selvsagt mye bedre en den var for 20 år sida.. de har så mange nye strains med skyhøy THC%. om du personlig mener hasjen er blitt dårlig så ville jeg heller turna til dealern din da han seller deg noe rimelig "stepped on shit". etter min mening er det lige god G i norge som andre plasser. om du kjenner de rette folka :P
Man kan selvfølgelig få tak i bra hasj i Norge. Det koker jo ned til kontakter. Har fått Christiania bønne i Oslo flere ganger